Michael van Gerwen Sportman van het Jaar

Media artikelen over de dartsport
DutchTedHankey
Lid
BerichtenCOLON 384
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 13:43

Re: Michael van Gerwen Sportman van het Jaar

Bericht door DutchTedHankey »

Dartmat schreefCOLONNiet alleen in de media Fred, dat is maar een klein puntje in mijn overzicht. In alle opzichten is darts gegroeid tot een volwaardige sport.

Laten we het eens omdraaien: waarom zou darts géén sport zijn?
Omdat het grooste deel nog steeds alcohol nuttigt voor een wedstrijd...
Erelid van wijlen darts.nu :)
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Michael van Gerwen Sportman van het Jaar

Bericht door The Runner »

Persoonlijk vind ik het ook niet erg dat MvG niet is genomineerd, alleen de redenen waarom maken me wel wat boos, ze spreken zichzelf tegen
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Michael van Gerwen Sportman van het Jaar

Bericht door Dartmat »

DutchTedHankey schreefCOLON
Dartmat schreefCOLONNiet alleen in de media Fred, dat is maar een klein puntje in mijn overzicht. In alle opzichten is darts gegroeid tot een volwaardige sport.

Laten we het eens omdraaien: waarom zou darts géén sport zijn?
Omdat het grooste deel nog steeds alcohol nuttigt voor een wedstrijd...
Gelukkig zijn alle andere sporten helemaal zuiver en wordt er daar geen enkele vorm van doping gebruikt.

Wat betreft dat aantal landen: iedere speler, waar ter wereld dan ook, is het toegestaan om de q-school te spelen, een tourkaart te verkrijgen en zich op die manier te plaatsen voor het wk. Een open systeem dus. Dat ze niet goed genoeg zijn is een ander iets, maar ze mogen het wel.
Laatst gewijzigd door 1 op Dartmat, in totaal 5 keer gewijzigd.
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Michael van Gerwen Sportman van het Jaar

Bericht door Dartsjournalist »

Ik heb er nu 52, nog drie te gaan.
Twitter: @PVDarts180
Erwin27
Lid
BerichtenCOLON 842
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 19:54

Re: Michael van Gerwen Sportman van het Jaar

Bericht door Erwin27 »

Hehe. Mooi uitgezocht.
De redenatie sloeg ook nergens op.

Ik ben ook benieuwd wie deze regels heeft bedacht. Overigens bestaat de kans dat langebaan schaatsen na 2018 geen Olympische sport meer is gezien de afname van het aantal landen. Ik ben benieuwd of schaatsers dan ook nooit meer genomineerd kunnen worden. Waarschijnlijk verzinnen ze dan weer een andere regel.

Maar goed, het is ook een NOC*NSF feestje. Verstappen gaat op het gala volgens mij nooit gekozen worden, omdat toch andere (NOS*NSF)sporters die in de zaal zitten mogen stemmen op de winnaar? Aangezien hij er niet bij is, verliest hij dat ongetwijfeld.
Gebruikers-avatar
RonG
Lid
BerichtenCOLON 120
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:20

Re: Michael van Gerwen Sportman van het Jaar

Bericht door RonG »

Goed stuk Pieter, neem aan dat je dat ook even naar NOC/NSF gestuurd hebt.
Game on....
Target RVB95 25gr.
Target Daytona Fire DF-03 24gr
Reserve sets:
Target Phil Taylor Power 9FIVE GEN 3 24gr
Target Phil Taylor 8Zero Titanium Black 24gr
Unicorn Contender Black-Devon Petersen 22gram
Hi-Tec Winners, 22 gram
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Re: Michael van Gerwen Sportman van het Jaar

Bericht door De Beste »

Het hele punt is gewoon dat men darts nog altijd meer als spel ziet dan als sport....in plaats van dat gewoon toegeven begint men met kromme redenaties er omheen te kronkelen.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Michael van Gerwen Sportman van het Jaar

Bericht door ratm »

In beginsel houden ze de internationale criteria aan die wordt vastgesteld door SportAccord (zo staat het in hun eigen ledennotitie). Volgens SportAccord is dart wel een sport maar wordt niet de PDC maar de WDF (en alle daaraan aangesloten bonden) erkent. Bij de lijst van sportbonden die door het noc-nsf worden erkent staat dan ook de NDB, niet de PDC. Er staat in hun reglement toelatingseisen "In beginsel wordt slechts één sportbond per tak van sport of per bundeling van takken van sport toegelaten" in het geval van darts dus de NDB. Zo gezien houden ze (noc-nsf) zich aan hun eigen voorwaarden.

Daarnaast kun je zeggen dat een qualifier iets anders is dan een voorronde aangezien er op het wk ook daadwerkelijk voorronden zijn en er dus op die manier onderscheid wordt gemaakt door de dartsbonden zelf. Een kwalificatie is iets anders dan een voorronde op het toernooi zelf, anders hadden ze de kwalificaties wel voorrondes genoemd.

Aan de andere kant zeggen ze (noc-nsf) in die zelfde ledennotitie dat ze zichzelf de vrijheid geven om af te wijken van de definitie die SportAccord aanhoudt. Op die manier kunnen typisch Nederlandse sporten (zoals Fierljeppen) toch als sport gekwalificeerd worden door de noc-nsf maar ook sporten en bonden die wel onder de SportAccord definitie vallen, daar geen rechten aan ontlenen. Uiteindelijk is het de Algemene Vergadering van de noc-nsf die daar over beslist. Maar zoals gezegd, erkennen ze de NDB en niet de PDC.

Met andere woorden, volgens hun eigen regels zou Wesley Harms wel sportman van het jaar kunnen worden maar Michael van Gerwen niet.
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Michael van Gerwen Sportman van het Jaar

Bericht door Dartsjournalist »

RonG schreefCOLONGoed stuk Pieter, neem aan dat je dat ook even naar NOC/NSF gestuurd hebt.
Uiteraard, en niet één keer ook :D.
Twitter: @PVDarts180
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Michael van Gerwen Sportman van het Jaar

Bericht door Dartsjournalist »

ratm schreefCOLONIn beginsel houden ze de internationale criteria aan die wordt vastgesteld door SportAccord (zo staat het in hun eigen ledennotitie). Volgens SportAccord is dart wel een sport maar wordt niet de PDC maar de WDF (en alle daaraan aangesloten bonden) erkent. Bij de lijst van sportbonden die door het noc-nsf worden erkent staat dan ook de NDB, niet de PDC. Er staat in hun reglement toelatingseisen "In beginsel wordt slechts één sportbond per tak van sport of per bundeling van takken van sport toegelaten" in het geval van darts dus de NDB. Zo gezien houden ze (noc-nsf) zich aan hun eigen voorwaarden.

Daarnaast kun je zeggen dat een qualifier iets anders is dan een voorronde aangezien er op het wk ook daadwerkelijk voorronden zijn en er dus op die manier onderscheid wordt gemaakt door de dartsbonden zelf. Een kwalificatie is iets anders dan een voorronde op het toernooi zelf, anders hadden ze de kwalificaties wel voorrondes genoemd.

Aan de andere kant zeggen ze (noc-nsf) in die zelfde ledennotitie dat ze zichzelf de vrijheid geven om af te wijken van de definitie die SportAccord aanhoudt. Op die manier kunnen typisch Nederlandse sporten (zoals Fierljeppen) toch als sport gekwalificeerd worden door de noc-nsf maar ook sporten en bonden die wel onder de SportAccord definitie vallen, daar geen rechten aan ontlenen. Uiteindelijk is het de Algemene Vergadering van de noc-nsf die daar over beslist. Maar zoals gezegd, erkennen ze de NDB en niet de PDC.

Met andere woorden, volgens hun eigen regels zou Wesley Harms wel sportman van het jaar kunnen worden maar Michael van Gerwen niet.
Daar wordt door hun niks over gezegd, dus dat argument gaan ze echt niet gebruiken. Anders hadden ze dat wel gedaan. Overigens is MVG ook door de NDB voorgedragen geloof ik.

Overigens is Raymond van Barneveld in 1999 wel genomineerd geweest, dus het kan wel dat darters genomineerd worden. Wel vreemd dat ik dat nergens in de media lees...
Twitter: @PVDarts180
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Michael van Gerwen Sportman van het Jaar

Bericht door ratm »

Dartsjournalist schreefCOLON
ratm schreefCOLONIn beginsel houden ze de internationale criteria aan die wordt vastgesteld door SportAccord (zo staat het in hun eigen ledennotitie). Volgens SportAccord is dart wel een sport maar wordt niet de PDC maar de WDF (en alle daaraan aangesloten bonden) erkent. Bij de lijst van sportbonden die door het noc-nsf worden erkent staat dan ook de NDB, niet de PDC. Er staat in hun reglement toelatingseisen "In beginsel wordt slechts één sportbond per tak van sport of per bundeling van takken van sport toegelaten" in het geval van darts dus de NDB. Zo gezien houden ze (noc-nsf) zich aan hun eigen voorwaarden.

Daarnaast kun je zeggen dat een qualifier iets anders is dan een voorronde aangezien er op het wk ook daadwerkelijk voorronden zijn en er dus op die manier onderscheid wordt gemaakt door de dartsbonden zelf. Een kwalificatie is iets anders dan een voorronde op het toernooi zelf, anders hadden ze de kwalificaties wel voorrondes genoemd.

Aan de andere kant zeggen ze (noc-nsf) in die zelfde ledennotitie dat ze zichzelf de vrijheid geven om af te wijken van de definitie die SportAccord aanhoudt. Op die manier kunnen typisch Nederlandse sporten (zoals Fierljeppen) toch als sport gekwalificeerd worden door de noc-nsf maar ook sporten en bonden die wel onder de SportAccord definitie vallen, daar geen rechten aan ontlenen. Uiteindelijk is het de Algemene Vergadering van de noc-nsf die daar over beslist. Maar zoals gezegd, erkennen ze de NDB en niet de PDC.

Met andere woorden, volgens hun eigen regels zou Wesley Harms wel sportman van het jaar kunnen worden maar Michael van Gerwen niet.
Daar wordt door hun niks over gezegd, dus dat argument gaan ze echt niet gebruiken. Anders hadden ze dat wel gedaan. Overigens is MVG ook door de NDB voorgedragen geloof ik.

Overigens is Raymond van Barneveld in 1999 wel genomineerd geweest, dus het kan wel dat darters genomineerd worden. Wel vreemd dat ik dat nergens in de media lees...
Of ze er iets over zeggen of niet is niet relevant, dit zijn hun regels. Barney speelde in 99 nog niet bij de PDC maar aan de WDF/BDO/NDB kant en viel dus prima binnen hun regels.

Ik zeg overigens niet dat ik het er wel of niet mee eens ben, maar ze handelen wel gewoon volgens hun eigen regels over wat wel en niet een sport is en wie er wel of niet bij een sportbond is aangesloten. Ergens moeten ze een grens trekken en die ligt blijkbaar hier.

Zou trouwens wel lachen zijn als Harms of Noppert Lakeside wint en vervolgens wel genomineerd wordt voor sportman van het jaar :lol:
Gebruikers-avatar
RonG
Lid
BerichtenCOLON 120
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:20

Re: Michael van Gerwen Sportman van het Jaar

Bericht door RonG »

Het hoge woord is eruit Darten is geen Topsport.

bron: omroepbrabant.nl

Waarom Michael van Gerwen nooit Sportman van het Jaar wordt


EINDHOVEN - Dat Michael van Gerwen weer niet genomineerd is voor de Sportman van het Jaar-verkiezing deed veel stof opwaaien. Waarom waren zijn 25 toernooizeges in een seizoen niet genoeg voor een nominatie? Het antwoord is simpel: darten is geen topsport.

“Wij hebben bij NOC*NSF de regel dat wij bij de nominaties voor de sportprijzen alleen kiezen uit de categorie topsport”, legt Geert Slot van NOC*NSF uit. “En darten is geen topsport.” Dat lijkt een hard antwoord, maar het ligt iets genuanceerder.

ZIE OOK: Ophef om ontbreken nominatie Sportman van het Jaar voor Michael van Gerwen en Jeffrey Herlings

NOC*NSF hanteert namelijk twee categorieën: topsport en internationale wedstrijdsport. Bij zomersporten moeten 55 landen meedoen aan WK’s om in de categorie topsport te vallen. Ook sporten die Olympisch zijn vallen automatisch in de categorie topsport. Darten heeft geen 55 landen op het WK, dus is het geen topsport. En dat maakt dat 'Van Gerwen geen serieuze kandidaat is', zei NOC*NSF eerder.

En Max Verstappen dan?
Dan rijst bij sommigen misschien de vraag: hoe zit dan de nominatie van Max Verstappen? Aan de Formule 1 doen bij lange na geen 55 landen mee. “Dat klopt”, beaamt Slot. “Maar Formule 1 is een onderdeel van de autosport. Wereldwijd zijn daar zeker wel 55 landen in actief. Dus is het een topsport.”

Ook motorcrosser én wereldkampioen in de MX2-klasse, Jeffrey Herlings, valt met zijn sport in de categorie topsport. Was hij dan niet een betere genomineerde dan bijvoorbeeld schaatser Sven Kramer? “Bij de nominaties speelt mee dat de jury bepaalt wie er genomineerd wordt. Herlings zat dus in de juiste categorie, maar misschien sprak zijn verhaal de juryleden niet genoeg aan”, legt Geert Slot uit.

Wat de afwegingen van de jury rondom Herlings zijn geweest, dat blijft gissen. “Daar doet de jury geen uitspraken over”, zegt Slot. De winnaar van dit jaar wordt gekozen uit het rijtje: Sven Kramer, Tom Dumoulin, Dorian van Rijsselberghe, Ferry Weertman en Max Verstappen.

Publieksprijs
Eén ding is in ieder geval zeker: de kans dat Van Gerwen ooit genomineerd wordt voor Sportman van het Jaar lijkt met de huidige regels vrijwel onmogelijk. “NOC*NSF heeft nu geen publieksprijs. Misschien is het een idee dat een andere organisatie zoiets gaat initiëren. Dan zou hij natuurlijk wel kans maken om zo’n grote Nederlandse prijs te winnen.”
Game on....
Target RVB95 25gr.
Target Daytona Fire DF-03 24gr
Reserve sets:
Target Phil Taylor Power 9FIVE GEN 3 24gr
Target Phil Taylor 8Zero Titanium Black 24gr
Unicorn Contender Black-Devon Petersen 22gram
Hi-Tec Winners, 22 gram
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Michael van Gerwen Sportman van het Jaar

Bericht door Rat »

Sinds wanneer is darts een zomersport? :?:

Kon me niet zoveel schelen, maar na zoveel onzin ga ik me langszaam maar zeker irriteren. Wat een onzin argumenten!

Het verhaal van Herlings sprak de jury waarschijnlijk niet zo aan..... DAN IS HET EEN rot JURY!!!!!! Die er helemaal niks van snapt.


Ik weet wel hoe het zit, ze willen gewoon de commercieel grootste namen hebben. Verder heeft deze nominatie niks met prestaties te maken.
Gebruikers-avatar
RonG
Lid
BerichtenCOLON 120
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:20

Re: Michael van Gerwen Sportman van het Jaar

Bericht door RonG »

Helemaal met je eens, ze verzinnen de een na de andere wazige reden om zich eruit te lullen. Wat eigenlijk steeds zieliger word.
Enigste wat bij ze telt zijn de NOC/NSF sporters en de commerciële namen. Tis gewoon een farce.

Dit is natuurlijk wel een klap in het gezicht van de NDB. Die nu echt door NOC/NSF geschoffeerd word.
Zou als ik NDB was meteen stoppen met de financiële bijdrage aan NOC/NSF heeft toch geen enkele waarde als ze de dartsport niet erkennen.
Game on....
Target RVB95 25gr.
Target Daytona Fire DF-03 24gr
Reserve sets:
Target Phil Taylor Power 9FIVE GEN 3 24gr
Target Phil Taylor 8Zero Titanium Black 24gr
Unicorn Contender Black-Devon Petersen 22gram
Hi-Tec Winners, 22 gram
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Michael van Gerwen Sportman van het Jaar

Bericht door ratm »

Rat schreefCOLONSinds wanneer is darts een zomersport? :?:
Ik denk dat ze alle sporten die geen wintersport zijn (dus waar geen ijs of sneeuw oid voor nodig is) als zomersport zien. Zo wordt de keuze ook gemaakt met de olympische spelen, daar zou darts ook bij de zomerspelen terecht komen. Op zich vind ik dat niet heel gek.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Michael van Gerwen Sportman van het Jaar

Bericht door ratm »

RonG schreefCOLONHelemaal met je eens, ze verzinnen de een na de andere wazige reden om zich eruit te lullen. Wat eigenlijk steeds zieliger word.
Enigste wat bij ze telt zijn de NOC/NSF sporters en de commerciële namen. Tis gewoon een farce.

Dit is natuurlijk wel een klap in het gezicht van de NDB. Die nu echt door NOC/NSF geschoffeerd word.
Zou als ik NDB was meteen stoppen met de financiële bijdrage aan NOC/NSF heeft toch geen enkele waarde als ze de dartsport niet erkennen.
Er is toch niks wazigs aan? Het is juist heel helder. Dat je het er niet mee eens bent is iets anders maar wat hun criteria zijn is juist heel helder. En volgens hun criteria hoort hij niet genomineerd te worden.
En ze erkennen darts wel als sport, alleen niet als topsport.

Overigens lijkt het nu net alsof ik de prestaties van Van Gerwen nu niet erken, maar dat hij een van de meest knappe prestaties van alle Nederlandse sporters (als we PDC darts ook als sport nemen) heeft geleverd, lijkt me buiten iedere discussie staan.
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Michael van Gerwen Sportman van het Jaar

Bericht door Dartsjournalist »

Er zijn wel 55 landen en Van Barneveld werd in 1999 ook genomineerd... Was het toen wel topsport?? Prutsers.
Twitter: @PVDarts180
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Michael van Gerwen Sportman van het Jaar

Bericht door ratm »

Dartsjournalist schreefCOLONEr zijn wel 55 landen en Van Barneveld werd in 1999 ook genomineerd... Was het toen wel topsport?? Prutsers.
Zoals uitgelegd waren er geen 55 landen in de voorronden (wat iets anders is dan qualifiers en dan heb ik het nog niet eens over de Indiër die geen indiër is ;) ) en Barney speelde bij de juiste dartbond, van Gerwen officieel niet. Overigens denk ik dat ze wat dat laatste betreft best een uitzondering willen maken. Maar buiten dat, tussen 1999 en 2016 zitten wel wat jaartjes waarin mensen van mening kunnen veranderen. Waarschijnlijk zijn het niet eens dezelfde mensen.

Wat ik wel met je/jullie eens ben is dat er vanuit de noc-nsf en de bonden van andere sporten waarschijnlijk neergekeken wordt op het darten en dat dat waarschijnlijk ook mede de oorzaak is van deze criteria. Dus het old boys network om het zo maar te noemen. Maar dat is iets dat de NDB zou moeten aankaarten. Aan ons is de noc-nsf geen verantwoording schuldig, aan hun wel. Mooie taak voor de NDB dus
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Michael van Gerwen Sportman van het Jaar

Bericht door Rat »

Die 55 slaat toch al nergens op? Waar is dat op gebaseerd? Waarom geen 58? Of 26? En wie bepaalt dat dan?

Is gewoon willekeur. Ze kijken welke namen ze willen hebben, en daar passen ze het 'reglement' op aan. En als het dan niet klopt, dan verzinnen ze wel iets.

Herlings er niet bij? Sprak niet aan........... om te kotsen!



Gelukkig staat de enige echte verdiende winnaar er wel tussen; Dorian. Hoop dat hij wint, anders stelt het al helemaal niks meer voor.

Ps. Voor mij is een kwalificatie ook een voorronde.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Michael van Gerwen Sportman van het Jaar

Bericht door ratm »

Rat schreefCOLONDie 55 slaat toch al nergens op? Waar is dat op gebaseerd? Waarom geen 58? Of 26? En wie bepaalt dat dan?

Is gewoon willekeur. Ze kijken welke namen ze willen hebben, en daar passen ze het 'reglement' op aan. En als het dan niet klopt, dan verzinnen ze wel iets.

Herlings er niet bij? Sprak niet aan........... om te kotsen!

Gelukkig staat de enige echte verdiende winnaar er wel tussen; Dorian. Hoop dat hij wint, anders stelt het al helemaal niks meer voor.

Ps. Voor mij is een kwalificatie ook een voorronde.
Maar officieel en volgens hun blijkbaar niet. Met jouw kritiek op die 55 ben ik het wel eens, dat vind ik ook behoorlijk veel. Je moet natuurlijk ergens een grens trekken maar 55 is behoorlijk wat. Weet ook niet of dit, dit jaar voor het eerst is.

Over Herlings (had nog nooit van die man gehoord), kom op zeg, ze mogen toch wel vinden dat zijn prestaties minder aanspreken dan die van een ander! Of mogen ze geen mening hebben? De kritiek op het niet nomineren van Van Gerwen snap ik nog wel maar straks moeten er tien mensen winnen om iedereen tevreden te houden!

Heb zelf het meest genoten van Ferry, die eindsprint was echt fantastisch! Niet dat hij per se moet winnen (appels kan je niet met peren vergelijken) maar dat was wel het sportmoment van het jaar voor mij!
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Michael van Gerwen Sportman van het Jaar

Bericht door Rat »

Ik denk dat je onderschat wat Herlings gepresteerd heeft. En nee, vind er ook geen reet aan, motorcross. Schaatsen en zwemmen trouwens ook niet.

Maar het zou er juist NIET toe moeten doen, waar jouw persoonlijke voorkeur ligt. Dat doen ze nu wel, en dus zie je elk jaar de Ebkes en Svens genomineerd worden. Of ze nu iets uitzonderlijks gepresteerd hebben of niet, dat maakt niet uit.

Het gaat om uitzonderlijke prestaties in jouw sport. Het gaat niet om een goede prestatie in een commercieel aantrekkelijke sport. Het gaat niet om wat je aan spreekt. Het gaat om de knikkers en de prijzen.

Dat is voor mij dan ook de reden dat MVG er terecht niet bij zit. Alle andere argumenten slaan gewoon nergens op en zijn gewoon persoonlijke voorkeuren die je thuis moet laten als je in de jury zit.

Kan je dat niet, ben je ongeschikt, want je bent partijdig.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Michael van Gerwen Sportman van het Jaar

Bericht door Dartmat »

Appels en peren, dat is ook het grote probleem. Sommigen winnen 1 wedstrijd, 1 dag in het jaar dat ze uitzonderlijk presteren en worden genomineerd, terwijl andere het hele jaar door verschillende wedstrijden winnen (ook met de wereldtop) en die worden niet genomineerd. Bovendien zijn sporten onderling ook niet te vergelijken. Tel daarbij dan nog de schijnbare willekeur van het NOC/NSF bij op en je hebt een verkiezing die als je er goed naar kijkt nergens op slaat. En dat is los van dat van Gerwen niet genomineerd is.
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Michael van Gerwen Sportman van het Jaar

Bericht door Rat »

Het is ook zo super tergend dat als het olympisch is, dan wordt het automatisch als topsport gezien.

Waarom?????

- schermen; 1 iemand dat doet, kan er niks meer van.
- zeilen; drie kakwijven in een dure boot, verder doet niemand dat
- boogschieten, 2 gasten hebben we die recht kunnen schieten, verder niks.

Topsport? Laat me niet lachen.

Ik word schijtziek van dat noc nsf die met hun elite clubje als blinde hanen regeren en alles voor hunzelf houden. Voor mij part dat gehele bestuur + commisies en hun vrouwen zo de losersvlucht in!
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Michael van Gerwen Sportman van het Jaar

Bericht door Rat »

Tom tommeke Dumolain..... Vergis je niet, ik ben een groot fan van hem. Mede door hem ben ik zelf weer op de fiets gestapt.

Is genomineerd.... zowat de grootste verliezer uit het peleton dit jaar.

Het is toch gewoon lachwekkend? Maar ja, staat wel leuk he voor zo een gala, Sven, Max en Tom, ipv Jeffrey, Michael en Luyten die het grote publiek niet of nauwelijks kennen.

En als je als bobo mag kiezen tussen wie jij wilt staan? Tsja.....
BUTTON_POST_REPLY