Michael van Gerwen Sportman van het Jaar

Media artikelen over de dartsport
MVG-SportmanvhJ
Lid
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2016, 21:15

Michael van Gerwen Sportman van het Jaar

Bericht door MVG-SportmanvhJ »

Beste Mensen,

Ik ben een initiatief gestart om te zorgen dat Michael minimaal een nominatie krijgt voor de verkiezing voor Sportman van het Jaar.
Hopelijk kunnen wij op jullie steun rekenen!

https://www.facebook.com/Michaelvangerw ... anhetjaar/" onclick="window.open(this.href);return false;
Erwin27
Lid
BerichtenCOLON 842
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 19:54

Re: Michael van Gerwen Sportman van het Jaar

Bericht door Erwin27 »

Het zal terecht zijn, maar het zal me verbazen als het ook gebeurd.
Het is meestal toch een NOC NSF feestje, en dat bleek vorig jaar wel bij de nominaties.

Vorig jaar waren Verstappen en Dumoulin al niet meer genomineerd en kwamen ze met drie sporters aanzetten die natuurlijk een fantastische prestatie hadden neergezet maar dat waren geen grote namen met alle respect, en ook zeker geen namen van grote sporten.

Er was vorig jaar wel veel kritiek op de nominaties. Misschien dat ze er wat mee doen, maar dit jaar verdient maar één man de titel en dat is Max Verstappen. Als hij het dit jaar (weer) niet wordt, dan is de verkiezing een grote grap.
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Michael van Gerwen Sportman van het Jaar

Bericht door Rat »

Ik vind wederom dat zowel mvg als max de titel nog helemaal niet verdienen.

Eerst het hoogst haalbare in jouw sport halen en of behouden. Bij darts is dat dus zo, dat in mijn ogen je de wk titel in je bezit hebt, en als mvg dan dat jaar het weer zo doet als nu, dan pas verdient hij die titel.

En het zal mij verbazen als dat dan niet gebeurd. (Nominatie dan he)


Max gaat wel een paar keer wk kampioen worden, en het eerste jaar dat dat gebeurd, dan moet hij het worden, dat kan niet anders.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Michael van Gerwen Sportman van het Jaar

Bericht door Fred Raket »

Het zal me een worst wezen, Ik hecht daar totaal geen waarde aan. Churandy Martina en Sven Kramer zullen wel op de titel strijden
Bart
Lid
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:30

Re: Michael van Gerwen Sportman van het Jaar

Bericht door Bart »

Misschien kunnen we een nieuwe verkiezing beginnen. Die noemen we dan: Onderkin van het jaar. Alle darters genomineerd. Iedereen blij!
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Michael van Gerwen Sportman van het Jaar

Bericht door Dartsjournalist »

Als Van Gerwen deze prestaties (inclusief WK-titel) komend jaar weer neer weet te zetten, verwacht ik dat hij meer kans heeft op een nominatie. In een Olympisch jaar is het voor niet-Olympische sporters lastig om een nominatie te verdienen.
Twitter: @PVDarts180
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Michael van Gerwen Sportman van het Jaar

Bericht door ratm »

Fred Raket schreefCOLONHet zal me een worst wezen, Ik hecht daar totaal geen waarde aan.
Ben ik het mee eens Fred. Verschillende takken van sport met elkaar vergelijken gaat niet
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Re: Michael van Gerwen Sportman van het Jaar

Bericht door De Beste »

Zolang men discussie heeft over het onderwerp is darts een sport of een spel verwacht ik niet dat een darter ooit de titel sportman van het jaar zal winnen.
Erwin27
Lid
BerichtenCOLON 842
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 19:54

Re: Michael van Gerwen Sportman van het Jaar

Bericht door Erwin27 »

5 sporters genomineerd. Daarbij geen MVG.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Michael van Gerwen Sportman van het Jaar

Bericht door Dartmat »

Belachelijk. Volslagen belachelijk, maar het is sowieso een nietszeggende verkiezing dus heel belangrijk is het nu ook weer niet.
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Michael van Gerwen Sportman van het Jaar

Bericht door Dartfantje »

1 voordeel is wel dat de FB-pagina van MVG Sportman van het jaar weer gestopt kan worden, want onder zowat elk bericht over MVG zag je die pagina er weer bij staan, vragend om likes. MVG zal nooit sportman van het jaar worden, dat lijkt me wel duidelijk na vandaag
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Michael van Gerwen Sportman van het Jaar

Bericht door Dartsjournalist »

Dartfantje schreefCOLON1 voordeel is wel dat de FB-pagina van MVG Sportman van het jaar weer gestopt kan worden, want onder zowat elk bericht over MVG zag je die pagina er weer bij staan, vragend om likes. MVG zal nooit sportman van het jaar worden, dat lijkt me wel duidelijk na vandaag
Dan worden er altijd wel weer nieuwe Facebook-pagina's uit de grond gestampt.

https://www.facebook.com/events/1806589336266414/
Twitter: @PVDarts180
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Michael van Gerwen Sportman van het Jaar

Bericht door Rat »

Ik ben er wel blij mee. Eerst de WK titel terug pakken.

Maar in dit kader, voldoen andere genomineerden ook niet aan mijn eisen, haha, ;-). Alhoewel ik het van Max heel goed begrijp hoor. Toch vind ik het jammer dat die er nu al bij zit.

Ach ja....



---

Sommige reacties zijn wel hilarisch.

"Heb je een voetballer wel eens 17 perfecte doelpunten achter elkaar zien maken?"

:lol:
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Michael van Gerwen Sportman van het Jaar

Bericht door Fred Raket »

Roel Boomstra, gaat Max Verstappen vervangen als hij deze week Wereldkampioen dammen wordt
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Michael van Gerwen Sportman van het Jaar

Bericht door cookie »

Je kan alleen sportman van het jaar worden wanneer er bij jouw sport sporters kunnen kwalificeren voor het wk uit minimaal 55 landen. Redt darts dit niet met al die kwalificatietoernooien?

Dat je wekelijks van de beste 32 darters ter wereld weet te winnen telt dan niet mee.Vraag me alleen af of dit bij het schaatsen anders is.

Best raar, want sport gaat toch over jezelf overtreffen en trainen naar het beste niveau.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Michael van Gerwen Sportman van het Jaar

Bericht door Dartmat »

cookie schreefCOLONJe kan alleen sportman van het jaar worden wanneer er bij jouw sport sporters kunnen kwalificeren voor het wk uit minimaal 55 landen. Redt darts dit niet met al die kwalificatietoernooien?

Dat je wekelijks van de beste 32 darters ter wereld weet te winnen telt dan niet mee.Vraag me alleen af of dit bij het schaatsen anders is.

Best raar, want sport gaat toch over jezelf overtreffen en trainen naar het beste niveau.
Die 55 landen redt je echt heel makkelijk want alleen Europa telt al 51 landen en vanuit heel Europa kun je je kwalificeren.
Voor het 'wk' Formule 1 kun je je niet eens kwalificeren. Daar moet je jezelf inkopen of geluk hebben dat je uitgekozen wordt om te rijden.

En darts voldoet aan iedere officiële definitie van het begrip sport. Ik vind het echt vreselijk storend als hersenlozen roepen dat darten geen sport maar een spelletje is. Dat was het vroeger ja, maar is het allang niet meer.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Michael van Gerwen Sportman van het Jaar

Bericht door Fred Raket »

Dartmat schreefCOLON
cookie schreefCOLONJe kan alleen sportman van het jaar worden wanneer er bij jouw sport sporters kunnen kwalificeren voor het wk uit minimaal 55 landen. Redt darts dit niet met al die kwalificatietoernooien?

Dat je wekelijks van de beste 32 darters ter wereld weet te winnen telt dan niet mee.Vraag me alleen af of dit bij het schaatsen anders is.

Best raar, want sport gaat toch over jezelf overtreffen en trainen naar het beste niveau.
Die 55 landen redt je echt heel makkelijk want alleen Europa telt al 51 landen en vanuit heel Europa kun je je kwalificeren.
Voor het 'wk' Formule 1 kun je je niet eens kwalificeren. Daar moet je jezelf inkopen of geluk hebben dat je uitgekozen wordt om te rijden.

En darts voldoet aan iedere officiële definitie van het begrip sport. Ik vind het echt vreselijk storend als hersenlozen roepen dat darten geen sport maar een spelletje is. Dat was het vroeger ja, maar is het allang niet meer.
Wat is het verschil, dat er nu niet gerookt en gedronken wordt op het podium ?
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Michael van Gerwen Sportman van het Jaar

Bericht door Rat »

Die 55 landen is zo uit zijn mouw geschud. Volgens mij haalt darts dat trouwens makkelijk, als een van de weinige sporten. Er is geen land van waaruit jij je niet kan kwalificeren geloof ik. Correct me if i am wrong. Maar al kom je uit oezbekistan, als je goed genoeg bent en of wint de juiste wedstrijden, dan ben je er gewoon bij.

Ik zou juist zegen dat darts DE sport is waar letterlijk iedereen een gooi kan doen naar het wk, het slaat gewoon helemaal nergens op dat argument.

f1 is ook niet olympisch, en haalt het never nooit niet die 55 landen, mogen blij zijn als ze er 10 hebben.

BULLSHIT!!!

Who the fuck is eigenlijk die Jeroen Bijl???
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Michael van Gerwen Sportman van het Jaar

Bericht door Dartmat »

Fred Raket schreefCOLON
Dartmat schreefCOLON
cookie schreefCOLONJe kan alleen sportman van het jaar worden wanneer er bij jouw sport sporters kunnen kwalificeren voor het wk uit minimaal 55 landen. Redt darts dit niet met al die kwalificatietoernooien?

Dat je wekelijks van de beste 32 darters ter wereld weet te winnen telt dan niet mee.Vraag me alleen af of dit bij het schaatsen anders is.

Best raar, want sport gaat toch over jezelf overtreffen en trainen naar het beste niveau.
Die 55 landen redt je echt heel makkelijk want alleen Europa telt al 51 landen en vanuit heel Europa kun je je kwalificeren.
Voor het 'wk' Formule 1 kun je je niet eens kwalificeren. Daar moet je jezelf inkopen of geluk hebben dat je uitgekozen wordt om te rijden.

En darts voldoet aan iedere officiële definitie van het begrip sport. Ik vind het echt vreselijk storend als hersenlozen roepen dat darten geen sport maar een spelletje is. Dat was het vroeger ja, maar is het allang niet meer.
Wat is het verschil, dat er nu niet gerookt en gedronken wordt op het podium ?
Het wordt veel globaler gespeeld dan alleen in de UK en een handvol spelers erbuiten, er worden meer grote wedstrijden en kampioenschappen georganiseerd, het wordt niet meer alleen in cafés en zaaltjes gespeeld, het niveau in de top (en ook daaronder) is ontzettend omhoog gegaan, de overkoepelende bonden en organisaties zijn veel professioneler dan vroeger, er gaat meer geld in om, zowel prijzengeld als sponsorgeld, het competetieve element is met nationale en internationale competeties veel gefundeerder, er zijn een breed aantal spelers die het als professional kunnen spelen.

Hoe veel verschillen wil je nog hebben?
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Michael van Gerwen Sportman van het Jaar

Bericht door Fred Raket »

Dartmat schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLON
Dartmat schreefCOLON
cookie schreefCOLONJe kan alleen sportman van het jaar worden wanneer er bij jouw sport sporters kunnen kwalificeren voor het wk uit minimaal 55 landen. Redt darts dit niet met al die kwalificatietoernooien?

Dat je wekelijks van de beste 32 darters ter wereld weet te winnen telt dan niet mee.Vraag me alleen af of dit bij het schaatsen anders is.

Best raar, want sport gaat toch over jezelf overtreffen en trainen naar het beste niveau.
Die 55 landen redt je echt heel makkelijk want alleen Europa telt al 51 landen en vanuit heel Europa kun je je kwalificeren.
Voor het 'wk' Formule 1 kun je je niet eens kwalificeren. Daar moet je jezelf inkopen of geluk hebben dat je uitgekozen wordt om te rijden.

En darts voldoet aan iedere officiële definitie van het begrip sport. Ik vind het echt vreselijk storend als hersenlozen roepen dat darten geen sport maar een spelletje is. Dat was het vroeger ja, maar is het allang niet meer.
Wat is het verschil, dat er nu niet gerookt en gedronken wordt op het podium ?
Het wordt veel globaler gespeeld dan alleen in de UK en een handvol spelers erbuiten, er worden meer grote wedstrijden en kampioenschappen georganiseerd, het wordt niet meer alleen in cafés en zaaltjes gespeeld, het niveau in de top (en ook daaronder) is ontzettend omhoog gegaan, de overkoepelende bonden en organisaties zijn veel professioneler dan vroeger, er gaat meer geld in om, zowel prijzengeld als sponsorgeld, het competetieve element is met nationale en internationale competeties veel gefundeerder, er zijn een breed aantal spelers die het als professional kunnen spelen.

Hoe veel verschillen wil je nog hebben?
Nu het meer in de media is, neemt niks af van het geen dat het nu sport genoemd mag worden en vroeger niet.
(commercieel, PDC)
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Michael van Gerwen Sportman van het Jaar

Bericht door Dartmat »

Niet alleen in de media Fred, dat is maar een klein puntje in mijn overzicht. In alle opzichten is darts gegroeid tot een volwaardige sport.

Laten we het eens omdraaien: waarom zou darts géén sport zijn?
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Michael van Gerwen Sportman van het Jaar

Bericht door Fred Raket »

Dartmat schreefCOLONNiet alleen in de media Fred, dat is maar een klein puntje in mijn overzicht. In alle opzichten is darts gegroeid tot een volwaardige sport.

Laten we het eens omdraaien: waarom zou darts géén sport zijn?
De kwalificatie darts een sport is nu gelijk aan vroeger, dat het professioneler is lijkt me duidelijk te zien.

Je onderstaande begrijp ik niet, want ik heb het niet over wel of geen sport in het geheel. Jij zegt dat het nu een sport genoemd mag worden en vroeger niet.
Zoals ik eerder heb geschreven, boeit het me niks. De hele titel en verkiezing heeft voor mij geen waarde en ook niet voor Max.
Kan wel begrijpen dat sommige mensen er wel gevoel bij hebben, dat hun idool niet genomineerd is. maar kijk dan naar de waarde van dit geheel.

Nieky Holzken is ook niet genomineerd en Jeffrey Herlings ook niet ! zolang je niet onder het NOC/NSF valt maak je weinig kans.
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Michael van Gerwen Sportman van het Jaar

Bericht door Dartsjournalist »

1 Nederland
2 Engeland
3 Schotland
4 Wales
5 Ierland
6 Noord-Ierland
7 België
8 Australië
9 Spanje
10 Zuid-Afrika
11 Zweden
12 Griekenland
13 Duitsland
14 Japan
15 Rusland
16 Oostenrijk
17 Nieuw-Zeeland
18 Maleisië
19 Canada
20 China
21 Filipijnen
22 Finland
---
23 Verenigde Staten
24 Slovenië
25 Hongarije
26 Kroatië
27 Italië
28 Luxemburg
29 Tsjechië
30 Gibraltar
31 Slowakije
32 Servië
33 Macedonië
34 Bosnië
35 Polen
36 Bulgarije
37 Roemenië
38 Zwitserland
39 Liechtenstein
40 Portugal
41 San Marino
42 Turkije
43 Malta



Wie maakt m vol :)? Landen die mee hebben gedaan aan een qualifier tellen mee.
Twitter: @PVDarts180
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Michael van Gerwen Sportman van het Jaar

Bericht door cookie »

Ben toch benieuwd naar hoeveel landen we gaan komen ;)

Verder laat de verkiezing alleen maar weer zien dat ze niet serieus te nemen zijn. Niet vanwege Michael van Gerwen, maar gewoon doordat ze geen duidelijk verhaal hebben waarom mensen wel/niet genomineerd worden.
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Michael van Gerwen Sportman van het Jaar

Bericht door The Runner »

En dan het argument dat hij geen wereldkampioen is, gelukkig zijn Max en Tom dat wel.... Max wint 1 race, Tom een paar dagen in een leiderstrui, van Gerwen is al jaren nummer 1
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
BUTTON_POST_REPLY