Darts op RTL7

Media artikelen over de dartsport
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 1505
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Darts op RTL7

Bericht door ratm » 30 Mrt 2018, 18:40

Denk dat dartmat wel een punt heeft. Er zal echt geen programma komen als vervanger voor vi en dus is er ruimte voor darts. Maar als RTL7 weinig kijkers trekt is de kans groot dat darts ook een hoop minder kijkers krijgt, gewoon omdat men niet weet dat er een toernooi is. Das op den duur niet goed

Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 5370
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Bericht door Fred Raket » 30 Mrt 2018, 19:38

ratm schreefCOLONDenk dat dartmat wel een punt heeft. Er zal echt geen programma komen als vervanger voor vi en dus is er ruimte voor darts. Maar als RTL7 weinig kijkers trekt is de kans groot dat darts ook een hoop minder kijkers krijgt, gewoon omdat men niet weet dat er een toernooi is. Das op den duur niet goed
Ik geloof ook niet dat iemand zegt dat RTL7 VI gaat uitzenden met andere gasten. Ze zullen wel het voetbal uit blijven zenden, wat vaak op de donderdag is gelijk met PL. VI is ook alleen op ma en vrij. Zoals het er uitziet gaan de knapen van het huidige VI naar een andere zender met hun format. Ik denk niet dat het voetbal daarbij mee gaat.

Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2252
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Bericht door Dartmat » 01 Apr 2018, 12:36

Fred Raket schreefCOLON
30 Mrt 2018, 19:38
ratm schreefCOLONDenk dat dartmat wel een punt heeft. Er zal echt geen programma komen als vervanger voor vi en dus is er ruimte voor darts. Maar als RTL7 weinig kijkers trekt is de kans groot dat darts ook een hoop minder kijkers krijgt, gewoon omdat men niet weet dat er een toernooi is. Das op den duur niet goed
Ik geloof ook niet dat iemand zegt dat RTL7 VI gaat uitzenden met andere gasten. Ze zullen wel het voetbal uit blijven zenden, wat vaak op de donderdag is gelijk met PL. VI is ook alleen op ma en vrij. Zoals het er uitziet gaan de knapen van het huidige VI naar een andere zender met hun format. Ik denk niet dat het voetbal daarbij mee gaat.
Nee inderdaad. De enige rechten die ze hebben zijn die van de Europa League en meestal liggen die voor een aantal jaar vast. Al weet ik niet hoe dat specifiek in dit geval zit. Stel die lopen tot dit jaar, dan moet je die nog maar zien te behouden met een John de Mol met een berg geld op de loer.

Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 734
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Bericht door Dartfantje » 01 Apr 2018, 12:53

Dartmat schreefCOLON
01 Apr 2018, 12:36
Fred Raket schreefCOLON
Nee inderdaad. De enige rechten die ze hebben zijn die van de Europa League en meestal liggen die voor een aantal jaar vast. Al weet ik niet hoe dat specifiek in dit geval zit. Stel die lopen tot dit jaar, dan moet je die nog maar zien te behouden met een John de Mol met een berg geld op de loer.
Waarom zou John de Mol uberhaupt de Europa League willen, ze hebben de Champions League al bij Veronica.

Denk zelf dat RTL wel een vervangend programma gaat zoeken voor de vrijdag. Het is onderhand duidelijk genoeg qua kijkcijfers dat darts daarin niet de redder gaat zijn, en op de vrijdagavond moet je toch wel iets hebben waardoor je zender bekeken wordt.

Wat ik wel ga missen zijn de eindeloze discussies op facebook-pagina's zoals Darts4All en Darters voor darters als het darten weer eens niet uitgezonden wordt door VI of EL. Soms gewoon beschamend wat je daar voorbij ziet komen, waardoor je Johan Derksen nog wel gelijk wil geven ook als hij het over darters heeft ;)

Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2252

Bericht door Dartmat » 01 Apr 2018, 13:48

Dartfantje schreefCOLON
01 Apr 2018, 12:53
Dartmat schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLON
Waarom zou John de Mol uberhaupt de Europa League willen, ze hebben de Champions League al bij Veronica.

Denk zelf dat RTL wel een vervangend programma gaat zoeken voor de vrijdag. Het is onderhand duidelijk genoeg qua kijkcijfers dat darts daarin niet de redder gaat zijn, en op de vrijdagavond moet je toch wel iets hebben waardoor je zender bekeken wordt.

Wat ik wel ga missen zijn de eindeloze discussies op facebook-pagina's zoals Darts4All en Darters voor darters als het darten weer eens niet uitgezonden wordt door VI of EL. Soms gewoon beschamend wat je daar voorbij ziet komen, waardoor je Johan Derksen nog wel gelijk wil geven ook als hij het over darters heeft ;)
Omdat de Mol simpelweg alles wil hebben. Plus omdat het de 'concurrentie' verzwakt. Als hij wil kan hij het zo wegstoppen op sbs9 zodat die zender misschien eens een keer iets meer dan 14 kijkers op een avond trekt.

Een voetbalprogramma op de vrijdag is ambitieus en logisch vanuit rtl7 gezien, maar tenzij ze met heel erg spectaculaire gasten/analisten komen, kunnen ze nooit opboksen tegen Derksen en co. Misschien met een programma dat juist wel serieus is en puur over voetbal gaat, dus compleet het tegenovergestelde, maar voorafgaand aan een speelronde valt er maar weinig na te praten.

Laatste alinea: helemaal over eens. Maar dat is gelukkig (of helaas) niet alleen darters eigen, maar driekwart Facebook lijkt soms uit het maatschappelijk afvoerputje te bestaan...

Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 734

Bericht door Dartfantje » 01 Apr 2018, 13:52

Dartmat schreefCOLON
01 Apr 2018, 13:48
Dartfantje schreefCOLON
01 Apr 2018, 12:53
Dartmat schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLON

Omdat de Mol simpelweg alles wil hebben. Plus omdat het de 'concurrentie' verzwakt. Als hij wil kan hij het zo wegstoppen op sbs9 zodat die zender misschien eens een keer iets meer dan 14 kijkers op een avond trekt.

Een voetbalprogramma op de vrijdag is ambitieus en logisch vanuit rtl7 gezien, maar tenzij ze met heel erg spectaculaire gasten/analisten komen, kunnen ze nooit opboksen tegen Derksen en co. Misschien met een programma dat juist wel serieus is en puur over voetbal gaat, dus compleet het tegenovergestelde, maar voorafgaand aan een speelronde valt er maar weinig na te praten.

Laatste alinea: helemaal over eens. Maar dat is gelukkig (of helaas) niet alleen darters eigen, maar driekwart Facebook lijkt soms uit het maatschappelijk afvoerputje te bestaan...
Daar zit op zich wel wat in, ben alleen benieuwd hoe vol de portemonnee van John de Mol nog is, want hij heeft het ANP natuurlijk ook nog opgekocht

Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 5370
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Bericht door Fred Raket » 01 Apr 2018, 14:08

Ik denk dat wanneer er grote toernooien zijn, er wel gekozen wordt dit op vrijdag uit te zenden. Of zou RTL, shirtje ruilen, of dergelijks belangrijker vinden

Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2252

Bericht door Dartmat » 05 Apr 2018, 20:04

Het had RTL gesierd als ze voor judgement night de stream voor iedereen open zouden hebben gegooid.

Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 732
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Bericht door The Runner » 06 Jun 2018, 18:49

Helaas heeft RTL7 de uitzendrechten voor de europa league tot 2021...
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White

Choco115
Lid
BerichtenCOLON 67
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Bericht door Choco115 » 06 Jun 2018, 19:29

Inderdaad jammer, aan de andere kant is dit het best scorende programma van RTL7 en zou de zender anders op darts na helemaal dood zijn.

Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 732

Bericht door The Runner » 06 Jun 2018, 20:14

Choco115 schreefCOLONInderdaad jammer, aan de andere kant is dit het best scorende programma van RTL7 en zou de zender anders op darts na helemaal dood zijn.
Dat is waar.
Hopelijk dat ze de vrijdagavond niet invullen met een of ander programma waardoor het darten niet live wordt uitgezonden

Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 734

Bericht door Dartfantje » 07 Jun 2018, 11:19

Ik verheug me nu al weer op de wekelijkse "Boycot RTL7" acties op Facebook :D

Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 732

Bericht door The Runner » 07 Jun 2018, 15:06

Je kan er naruurlijk veel van vinden, maar het is uiteraard erg fijn dat het darten überhaupt wordt uitgezonden. Alleen zouden ze de opzet misschien wat kunnen veranderen, dan steeds weer dezelfde verhalen te laten horen en dezelfde vragen te stellen

DanMan
Lid
BerichtenCOLON 552
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Bericht door DanMan » 04 Aug 2018, 09:44

Schandalig van RTL dat ze de World Series niet live op de stream uitzenden.
Volgens mij is het voor Nederlanders nu niet mogelijk om dit event live te bekijken.
RTL zendt het niet live uit en bij PDVTC mag ik niet kijken omdat RTL de rechten heeft...

RTL...Bedankt!

NOT

BUTTON_POST_REPLY