Darts op RTL7

Media artikelen over de dartsport
BUTTON_POST_REPLY
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Darts op RTL7

Bericht door ratm »

Denk dat dartmat wel een punt heeft. Er zal echt geen programma komen als vervanger voor vi en dus is er ruimte voor darts. Maar als RTL7 weinig kijkers trekt is de kans groot dat darts ook een hoop minder kijkers krijgt, gewoon omdat men niet weet dat er een toernooi is. Das op den duur niet goed
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Darts op RTL7

Bericht door Fred Raket »

ratm schreefCOLONDenk dat dartmat wel een punt heeft. Er zal echt geen programma komen als vervanger voor vi en dus is er ruimte voor darts. Maar als RTL7 weinig kijkers trekt is de kans groot dat darts ook een hoop minder kijkers krijgt, gewoon omdat men niet weet dat er een toernooi is. Das op den duur niet goed
Ik geloof ook niet dat iemand zegt dat RTL7 VI gaat uitzenden met andere gasten. Ze zullen wel het voetbal uit blijven zenden, wat vaak op de donderdag is gelijk met PL. VI is ook alleen op ma en vrij. Zoals het er uitziet gaan de knapen van het huidige VI naar een andere zender met hun format. Ik denk niet dat het voetbal daarbij mee gaat.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Darts op RTL7

Bericht door Dartmat »

Fred Raket schreefCOLON 30 Mrt 2018, 19:38
ratm schreefCOLONDenk dat dartmat wel een punt heeft. Er zal echt geen programma komen als vervanger voor vi en dus is er ruimte voor darts. Maar als RTL7 weinig kijkers trekt is de kans groot dat darts ook een hoop minder kijkers krijgt, gewoon omdat men niet weet dat er een toernooi is. Das op den duur niet goed
Ik geloof ook niet dat iemand zegt dat RTL7 VI gaat uitzenden met andere gasten. Ze zullen wel het voetbal uit blijven zenden, wat vaak op de donderdag is gelijk met PL. VI is ook alleen op ma en vrij. Zoals het er uitziet gaan de knapen van het huidige VI naar een andere zender met hun format. Ik denk niet dat het voetbal daarbij mee gaat.
Nee inderdaad. De enige rechten die ze hebben zijn die van de Europa League en meestal liggen die voor een aantal jaar vast. Al weet ik niet hoe dat specifiek in dit geval zit. Stel die lopen tot dit jaar, dan moet je die nog maar zien te behouden met een John de Mol met een berg geld op de loer.
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Darts op RTL7

Bericht door Dartfantje »

Dartmat schreefCOLON 01 Apr 2018, 12:36
Fred Raket schreefCOLON 30 Mrt 2018, 19:38
ratm schreefCOLONDenk dat dartmat wel een punt heeft. Er zal echt geen programma komen als vervanger voor vi en dus is er ruimte voor darts. Maar als RTL7 weinig kijkers trekt is de kans groot dat darts ook een hoop minder kijkers krijgt, gewoon omdat men niet weet dat er een toernooi is. Das op den duur niet goed
Ik geloof ook niet dat iemand zegt dat RTL7 VI gaat uitzenden met andere gasten. Ze zullen wel het voetbal uit blijven zenden, wat vaak op de donderdag is gelijk met PL. VI is ook alleen op ma en vrij. Zoals het er uitziet gaan de knapen van het huidige VI naar een andere zender met hun format. Ik denk niet dat het voetbal daarbij mee gaat.
Nee inderdaad. De enige rechten die ze hebben zijn die van de Europa League en meestal liggen die voor een aantal jaar vast. Al weet ik niet hoe dat specifiek in dit geval zit. Stel die lopen tot dit jaar, dan moet je die nog maar zien te behouden met een John de Mol met een berg geld op de loer.
Waarom zou John de Mol uberhaupt de Europa League willen, ze hebben de Champions League al bij Veronica.

Denk zelf dat RTL wel een vervangend programma gaat zoeken voor de vrijdag. Het is onderhand duidelijk genoeg qua kijkcijfers dat darts daarin niet de redder gaat zijn, en op de vrijdagavond moet je toch wel iets hebben waardoor je zender bekeken wordt.

Wat ik wel ga missen zijn de eindeloze discussies op facebook-pagina's zoals Darts4All en Darters voor darters als het darten weer eens niet uitgezonden wordt door VI of EL. Soms gewoon beschamend wat je daar voorbij ziet komen, waardoor je Johan Derksen nog wel gelijk wil geven ook als hij het over darters heeft ;)
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Darts op RTL7

Bericht door Dartmat »

Dartfantje schreefCOLON 01 Apr 2018, 12:53
Dartmat schreefCOLON 01 Apr 2018, 12:36
Fred Raket schreefCOLON 30 Mrt 2018, 19:38
ratm schreefCOLONDenk dat dartmat wel een punt heeft. Er zal echt geen programma komen als vervanger voor vi en dus is er ruimte voor darts. Maar als RTL7 weinig kijkers trekt is de kans groot dat darts ook een hoop minder kijkers krijgt, gewoon omdat men niet weet dat er een toernooi is. Das op den duur niet goed
Ik geloof ook niet dat iemand zegt dat RTL7 VI gaat uitzenden met andere gasten. Ze zullen wel het voetbal uit blijven zenden, wat vaak op de donderdag is gelijk met PL. VI is ook alleen op ma en vrij. Zoals het er uitziet gaan de knapen van het huidige VI naar een andere zender met hun format. Ik denk niet dat het voetbal daarbij mee gaat.
Nee inderdaad. De enige rechten die ze hebben zijn die van de Europa League en meestal liggen die voor een aantal jaar vast. Al weet ik niet hoe dat specifiek in dit geval zit. Stel die lopen tot dit jaar, dan moet je die nog maar zien te behouden met een John de Mol met een berg geld op de loer.
Waarom zou John de Mol uberhaupt de Europa League willen, ze hebben de Champions League al bij Veronica.

Denk zelf dat RTL wel een vervangend programma gaat zoeken voor de vrijdag. Het is onderhand duidelijk genoeg qua kijkcijfers dat darts daarin niet de redder gaat zijn, en op de vrijdagavond moet je toch wel iets hebben waardoor je zender bekeken wordt.

Wat ik wel ga missen zijn de eindeloze discussies op facebook-pagina's zoals Darts4All en Darters voor darters als het darten weer eens niet uitgezonden wordt door VI of EL. Soms gewoon beschamend wat je daar voorbij ziet komen, waardoor je Johan Derksen nog wel gelijk wil geven ook als hij het over darters heeft ;)
Omdat de Mol simpelweg alles wil hebben. Plus omdat het de 'concurrentie' verzwakt. Als hij wil kan hij het zo wegstoppen op sbs9 zodat die zender misschien eens een keer iets meer dan 14 kijkers op een avond trekt.

Een voetbalprogramma op de vrijdag is ambitieus en logisch vanuit rtl7 gezien, maar tenzij ze met heel erg spectaculaire gasten/analisten komen, kunnen ze nooit opboksen tegen Derksen en co. Misschien met een programma dat juist wel serieus is en puur over voetbal gaat, dus compleet het tegenovergestelde, maar voorafgaand aan een speelronde valt er maar weinig na te praten.

Laatste alinea: helemaal over eens. Maar dat is gelukkig (of helaas) niet alleen darters eigen, maar driekwart Facebook lijkt soms uit het maatschappelijk afvoerputje te bestaan...
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Darts op RTL7

Bericht door Dartfantje »

Dartmat schreefCOLON 01 Apr 2018, 13:48
Dartfantje schreefCOLON 01 Apr 2018, 12:53
Dartmat schreefCOLON 01 Apr 2018, 12:36
Fred Raket schreefCOLON 30 Mrt 2018, 19:38
ratm schreefCOLONDenk dat dartmat wel een punt heeft. Er zal echt geen programma komen als vervanger voor vi en dus is er ruimte voor darts. Maar als RTL7 weinig kijkers trekt is de kans groot dat darts ook een hoop minder kijkers krijgt, gewoon omdat men niet weet dat er een toernooi is. Das op den duur niet goed
Ik geloof ook niet dat iemand zegt dat RTL7 VI gaat uitzenden met andere gasten. Ze zullen wel het voetbal uit blijven zenden, wat vaak op de donderdag is gelijk met PL. VI is ook alleen op ma en vrij. Zoals het er uitziet gaan de knapen van het huidige VI naar een andere zender met hun format. Ik denk niet dat het voetbal daarbij mee gaat.
Nee inderdaad. De enige rechten die ze hebben zijn die van de Europa League en meestal liggen die voor een aantal jaar vast. Al weet ik niet hoe dat specifiek in dit geval zit. Stel die lopen tot dit jaar, dan moet je die nog maar zien te behouden met een John de Mol met een berg geld op de loer.
Waarom zou John de Mol uberhaupt de Europa League willen, ze hebben de Champions League al bij Veronica.

Denk zelf dat RTL wel een vervangend programma gaat zoeken voor de vrijdag. Het is onderhand duidelijk genoeg qua kijkcijfers dat darts daarin niet de redder gaat zijn, en op de vrijdagavond moet je toch wel iets hebben waardoor je zender bekeken wordt.

Wat ik wel ga missen zijn de eindeloze discussies op facebook-pagina's zoals Darts4All en Darters voor darters als het darten weer eens niet uitgezonden wordt door VI of EL. Soms gewoon beschamend wat je daar voorbij ziet komen, waardoor je Johan Derksen nog wel gelijk wil geven ook als hij het over darters heeft ;)
Omdat de Mol simpelweg alles wil hebben. Plus omdat het de 'concurrentie' verzwakt. Als hij wil kan hij het zo wegstoppen op sbs9 zodat die zender misschien eens een keer iets meer dan 14 kijkers op een avond trekt.

Een voetbalprogramma op de vrijdag is ambitieus en logisch vanuit rtl7 gezien, maar tenzij ze met heel erg spectaculaire gasten/analisten komen, kunnen ze nooit opboksen tegen Derksen en co. Misschien met een programma dat juist wel serieus is en puur over voetbal gaat, dus compleet het tegenovergestelde, maar voorafgaand aan een speelronde valt er maar weinig na te praten.

Laatste alinea: helemaal over eens. Maar dat is gelukkig (of helaas) niet alleen darters eigen, maar driekwart Facebook lijkt soms uit het maatschappelijk afvoerputje te bestaan...
Daar zit op zich wel wat in, ben alleen benieuwd hoe vol de portemonnee van John de Mol nog is, want hij heeft het ANP natuurlijk ook nog opgekocht
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Darts op RTL7

Bericht door Fred Raket »

Ik denk dat wanneer er grote toernooien zijn, er wel gekozen wordt dit op vrijdag uit te zenden. Of zou RTL, shirtje ruilen, of dergelijks belangrijker vinden
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Darts op RTL7

Bericht door Dartmat »

Het had RTL gesierd als ze voor judgement night de stream voor iedereen open zouden hebben gegooid.
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Darts op RTL7

Bericht door The Runner »

Helaas heeft RTL7 de uitzendrechten voor de europa league tot 2021...
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Darts op RTL7

Bericht door Choco115 »

Inderdaad jammer, aan de andere kant is dit het best scorende programma van RTL7 en zou de zender anders op darts na helemaal dood zijn.
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Darts op RTL7

Bericht door The Runner »

Choco115 schreefCOLONInderdaad jammer, aan de andere kant is dit het best scorende programma van RTL7 en zou de zender anders op darts na helemaal dood zijn.
Dat is waar.
Hopelijk dat ze de vrijdagavond niet invullen met een of ander programma waardoor het darten niet live wordt uitgezonden
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Darts op RTL7

Bericht door Dartfantje »

Ik verheug me nu al weer op de wekelijkse "Boycot RTL7" acties op Facebook :D
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Darts op RTL7

Bericht door The Runner »

Je kan er naruurlijk veel van vinden, maar het is uiteraard erg fijn dat het darten überhaupt wordt uitgezonden. Alleen zouden ze de opzet misschien wat kunnen veranderen, dan steeds weer dezelfde verhalen te laten horen en dezelfde vragen te stellen
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: Darts op RTL7

Bericht door DanMan »

Schandalig van RTL dat ze de World Series niet live op de stream uitzenden.
Volgens mij is het voor Nederlanders nu niet mogelijk om dit event live te bekijken.
RTL zendt het niet live uit en bij PDVTC mag ik niet kijken omdat RTL de rechten heeft...

RTL...Bedankt!

NOT
Erwin27
Lid
BerichtenCOLON 842
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 19:54

Re: Darts op RTL7

Bericht door Erwin27 »

Ik las dat RTL7 gaat beginnen met een voetbalprogramma op een zondagavond.
Betekent dit dat we straks de (halve) finales van bijvoorbeeld de UK Open en The Masters niet meer live kunnen zien op RTL7 en dus gedwongen worden om deze op de stream te kijken?
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Darts op RTL7

Bericht door The Runner »

RTL Z denk ik
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Erwin27
Lid
BerichtenCOLON 842
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 19:54

Re: Darts op RTL7

Bericht door Erwin27 »

Inderdaad is volgende week zondag de halve finale eerst te zien op RTL Z.
Na afloop van VTBL kun je dan verder kijken op RTL 7.

Dat is dan gelukkig goed geregeld. Is dan mijn enige vraag waarom ze de middagsessies ook niet via RTL Z kunnen laten uitzenden?
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Darts op RTL7

Bericht door Choco115 »

En ook op de dagen dat er Europa League voetbal is, is de premier league dit jaar te zien op RTL Z
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Darts op RTL7

Bericht door bullieboy »

Choco115 schreefCOLON 27 Jan 2019, 13:58 En ook op de dagen dat er Europa League voetbal is, is de premier league dit jaar te zien op RTL Z
Dat noem ik nu eens goed nieuws!
Let's Play Darts!
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Darts op RTL7

Bericht door Choco115 »

bullieboy schreefCOLON 27 Jan 2019, 16:42
Choco115 schreefCOLON 27 Jan 2019, 13:58 En ook op de dagen dat er Europa League voetbal is, is de premier league dit jaar te zien op RTL Z
Dat noem ik nu eens goed nieuws!
Zeker! Snap alleen niet dat dit pas vanaf dit jaar zo is, hadden ze toch al eerder kunnen doen of bestaat RTL Z nog maar kort?
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Darts op RTL7

Bericht door Choco115 »

Ik heb er nu al heel vaak last van, dat je op RTL XL soms het darten niet terug kan kijken, omdat ze het er niet op zetten. Zo ook nu weer, dan wil ik de UK open van gister terugkijken en dan staat de aflevering er niet. Weet iemand of ik de UK open van gister ook ergens anders kan terugkijken?
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: Darts op RTL7

Bericht door ybabl »

Ik ben niet zo'n fan van Marcel Maijer en Roland Scholten, maar ik moet zeggen dat RTL het WK toch gewoon weer netjes heeft uitgezonden. Alles live kunnen zien (toch?), dus echt prima. Nu nog Van der Giessen vervangen die niet tot in de endeldarm van Van Gerwen zit (vind dit echt stuitend voor een "journalist") en het is al helemaal aan te gluren. Chapeau.
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: Darts op RTL7

Bericht door ybabl »

Ik weet niet of het al bekend was (of dat het al benoemd is vorige week bij de PL), maar hoorde gisteren dat onlangs de zoon van Frank Vischschraper is overleden op 20-jarige leeftijd. Wat lijkt me dat verschrikkelijk om mee te maken. Ik weet niet of Frank weleens meeleest hier zoals er op het darts.nu ook werd meegelezen, maar mocht dat wel zo zijn wil ik bij deze mijn condoleances overbrengen.

Ontzettend veel sterkte voor Frank, familie en vrienden toegewenst.
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Darts op RTL7

Bericht door Choco115 »

ybabl schreefCOLON 05 Mrt 2020, 09:57 Ik weet niet of het al bekend was (of dat het al benoemd is vorige week bij de PL), maar hoorde gisteren dat onlangs de zoon van Frank Vischschraper is overleden op 20-jarige leeftijd. Wat lijkt me dat verschrikkelijk om mee te maken. Ik weet niet of Frank weleens meeleest hier zoals er op het darts.nu ook werd meegelezen, maar mocht dat wel zo zijn wil ik bij deze mijn condoleances overbrengen.

Ontzettend veel sterkte voor Frank, familie en vrienden toegewenst.
Dit las ik ook inderdaad, vreselijk treurig nieuws! Ook namens mij veel sterkte aan Frank, familie en iedereen die zijn zoon gekend heeft. Ik werd wel even stil toen ik dit hoorde...
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Darts op RTL7

Bericht door ratm »

Poe, dat is niet niks :cry: Frank, mocht je meelezen, sterkte. Het lijkt me het ergste dat je kan overkomen :(
BUTTON_POST_REPLY