Darts op RTL7

Media artikelen over de dartsport
Snakebitemaster
Lid
BerichtenCOLON 640
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2017, 16:13

Re: Darts op RTL7

Bericht door Snakebitemaster »

DutchTedHankey schreefCOLON 28 Jul 2017, 23:30 Sorry, maar wat RTl7 vanavond laat zien is wel van een heel belabberd niveau. Qua journalistiek lijkt het al tijden nergens op wat betreft de interviews (0 professionele band tussen Mike en Arjan vd Giessen). Taylor heeft natuurlijk gewoon 100% gelijk wat betreft het sms'je van Van Gerwen. Fout natuurlijk van Vincent om zoiets bekend te maken, maar een kritische houding ten opzichte van Mikey is verboden aan tafel.

Interview met Taylor ook bedroevend. Zat zoveel meer in.

Blijft dit nu altijd zo non-journalistiek bij RTL 7 of wordt het darten eens serieus genomen?
Ben het met je eens, alle interviews met mvg zijn het zelfde qua inhoud. Er mag geen wanklank over hem gezegd worden.
Set-up Raymond van Barneveld phase 5 25 gram.
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Darts op RTL7

Bericht door The Runner »

DutchTedHankey schreefCOLON 28 Jul 2017, 23:30 Sorry, maar wat RTl7 vanavond laat zien is wel van een heel belabberd niveau. Qua journalistiek lijkt het al tijden nergens op wat betreft de interviews (0 professionele band tussen Mike en Arjan vd Giessen). Taylor heeft natuurlijk gewoon 100% gelijk wat betreft het sms'je van Van Gerwen. Fout natuurlijk van Vincent om zoiets bekend te maken, maar een kritische houding ten opzichte van Mikey is verboden aan tafel.

Interview met Taylor ook bedroevend. Zat zoveel meer in.

Blijft dit nu altijd zo non-journalistiek bij RTL 7 of wordt het darten eens serieus genomen?
Ik vind dat Taylor helemaal niet gelijk heeft wat betreft het berichtje van MvG. Dat was privé gestuurd en dom van Vincent om dit wereldkundig te maken. Wanneer het op Facebook of Twitter was gezet was het een ander verhaal geweest, maar het betreft een berichtje naar een vriend. En als er iemand volwassenen moet worden dan is dat Phil wel! Die moet daarover echt z'n grote mond houden, misselijke vent! Tijdens de wedstrijd boos worden terwijl er niets gebeurd, Phil zou eerst eens naar zichzelf moeten kijken. Vond trouwens dat MvG de wedstrijd goed analyseerde en de schuld volledig bij zichzelf neer had gelegd, geen excuses. De interviews mogen wat meer de diepte in en kritischer, ook het commentaar in de studio. Het is inderdaad vaak de Grote Van Gerwen show. Ik hoop echt dat Taylor niet gaat winnen, liever 1 van de andere 3 en dan het liefst de winnaar van Gurney - Wright!
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Re: Darts op RTL7

Bericht door De Beste »

Precies!
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Darts op RTL7

Bericht door rproele »

Inderdaad Taylor, jij gaat niet zitten janken in de playersroom. Jij rent meteen door naar buiten. Geen interviews geven of als Barney je een hand geeft wil je met hem op de vuist gaan.
Ondanks alles wat je bereikt hebt ben je eigenlijk de grootste jankerd van allemaal.
Je vergeet echter wel dat je 70% van je titels haalde toen er geen tegenstand was.
Daarna inderdaad titels toen de rest hun angst tegen de grote Phil moesten bedwingen.
Maar toen ze er achter kwamen dat een deel enkel alleen maar door het media spektakel werd opgemukt ging je steeds meer op je klote krijgen. Ook van mannen die eerst bang voor alleen al de naam waren.
Wat je nu ook nog wint, je zal niet meer kunnen stoppen als groot kampioen want die titel heb je in al die decennia al teniet gedaan. Titels maken je kampioen, je gedrag maakt je een GROOT kampioen, dat ben je dus niet.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Darts op RTL7

Bericht door Fred Raket »

Commentaar van Jaques en die ander is ook niet om aan te horen. het valt velen misschien niet op, maar er wordt meer over statistieken gepraat als een match verslaan. dan nog hun onderlingen strijd wie iets beter weet, net die 2 oudjes van de Muppets :lol:
Kan me voorstellen dat (nieuwe) volgers van het darten het gewent zijn, maar oa ik kijk echt geen RTL7 meer. ook al heb ik strak beeld op grote TV.
Dan kijk ik liever (ouderwets) stream van Sky of dergelijks. Een matige wedstrijd kan een commentator nog spannend maken. er wordt teveel als ouwe wijven gezeikt. .......
Swedish Chef
Lid
BerichtenCOLON 528
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 17:23

Re: Darts op RTL7

Bericht door Swedish Chef »

Fred Raket schreefCOLON 29 Jul 2017, 16:16 Commentaar van Jaques en die ander is ook niet om aan te horen. het valt velen misschien niet op, maar er wordt meer over statistieken gepraat als een match verslaan. dan nog hun onderlingen strijd wie iets beter weet, net die 2 oudjes van de Muppets :lol:
Kan me voorstellen dat (nieuwe) volgers van het darten het gewent zijn, maar oa ik kijk echt geen RTL7 meer. ook al heb ik strak beeld op grote TV.
Dan kijk ik liever (ouderwets) stream van Sky of dergelijks. Een matige wedstrijd kan een commentator nog spannend maken. er wordt teveel als ouwe wijven gezeikt. .......
Moet helaas zeggen dat ik het 100% met je eens ben Fred. Ik kijk soms liever darts zonder commentaar dan met RTL7 commentaar...
Hoor trouwens wel graag Paul Nicholson praten.
I'm no longer a slave to fear, I am a child of God
Snakebitemaster
Lid
BerichtenCOLON 640
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2017, 16:13

Re: Darts op RTL7

Bericht door Snakebitemaster »

Swedish Chef schreefCOLON 29 Jul 2017, 18:36
Fred Raket schreefCOLON 29 Jul 2017, 16:16 Commentaar van Jaques en die ander is ook niet om aan te horen. het valt velen misschien niet op, maar er wordt meer over statistieken gepraat als een match verslaan. dan nog hun onderlingen strijd wie iets beter weet, net die 2 oudjes van de Muppets :lol:
Kan me voorstellen dat (nieuwe) volgers van het darten het gewent zijn, maar oa ik kijk echt geen RTL7 meer. ook al heb ik strak beeld op grote TV.
Dan kijk ik liever (ouderwets) stream van Sky of dergelijks. Een matige wedstrijd kan een commentator nog spannend maken. er wordt teveel als ouwe wijven gezeikt. .......
Moet helaas zeggen dat ik het 100% met je eens ben Fred. Ik kijk soms liever darts zonder commentaar dan met RTL7 commentaar...
Hoor trouwens wel graag Paul Nicholson praten.
Vind Nicholson ook goed om naar te luisteren, vaak bij de eurotour potjes luister ik naar hem.
Set-up Raymond van Barneveld phase 5 25 gram.
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Darts op RTL7

Bericht door Rat »

Er valt heus wel hier en daar een opmerking te plaatsen, of af en toe wat veranderen in samenstelling. Maar verder geniet Ik volle bak van de gehele uitzending van rtl.

Man, wat het een geluk dat we nu al jaren bijna alles zien, en de sport serieus genomen wordt. Ik kan alleen maar hopen dat het zich (ooit) uitbetaalt voor rtl. Dan kunnen wij ook nog jaren door kijken.

Als ik het programma zelf zou mogen samenstellen, dan zou ik maar heel weinig veranderen.
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Darts op RTL7

Bericht door Dartsjournalist »

The Runner schreefCOLON 29 Jul 2017, 12:02
DutchTedHankey schreefCOLON 28 Jul 2017, 23:30 Sorry, maar wat RTl7 vanavond laat zien is wel van een heel belabberd niveau. Qua journalistiek lijkt het al tijden nergens op wat betreft de interviews (0 professionele band tussen Mike en Arjan vd Giessen). Taylor heeft natuurlijk gewoon 100% gelijk wat betreft het sms'je van Van Gerwen. Fout natuurlijk van Vincent om zoiets bekend te maken, maar een kritische houding ten opzichte van Mikey is verboden aan tafel.

Interview met Taylor ook bedroevend. Zat zoveel meer in.

Blijft dit nu altijd zo non-journalistiek bij RTL 7 of wordt het darten eens serieus genomen?
Ik vind dat Taylor helemaal niet gelijk heeft wat betreft het berichtje van MvG. Dat was privé gestuurd en dom van Vincent om dit wereldkundig te maken. Wanneer het op Facebook of Twitter was gezet was het een ander verhaal geweest, maar het betreft een berichtje naar een vriend. En als er iemand volwassenen moet worden dan is dat Phil wel! Die moet daarover echt z'n grote mond houden, misselijke vent! Tijdens de wedstrijd boos worden terwijl er niets gebeurd, Phil zou eerst eens naar zichzelf moeten kijken. Vond trouwens dat MvG de wedstrijd goed analyseerde en de schuld volledig bij zichzelf neer had gelegd, geen excuses. De interviews mogen wat meer de diepte in en kritischer, ook het commentaar in de studio. Het is inderdaad vaak de Grote Van Gerwen show. Ik hoop echt dat Taylor niet gaat winnen, liever 1 van de andere 3 en dan het liefst de winnaar van Gurney - Wright!
Volgens mij begon Co er over toch?
Twitter: @PVDarts180
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Darts op RTL7

Bericht door The Runner »

Dartsjournalist schreefCOLON 29 Jul 2017, 20:25
The Runner schreefCOLON 29 Jul 2017, 12:02
DutchTedHankey schreefCOLON 28 Jul 2017, 23:30 Sorry, maar wat RTl7 vanavond laat zien is wel van een heel belabberd niveau. Qua journalistiek lijkt het al tijden nergens op wat betreft de interviews (0 professionele band tussen Mike en Arjan vd Giessen). Taylor heeft natuurlijk gewoon 100% gelijk wat betreft het sms'je van Van Gerwen. Fout natuurlijk van Vincent om zoiets bekend te maken, maar een kritische houding ten opzichte van Mikey is verboden aan tafel.

Interview met Taylor ook bedroevend. Zat zoveel meer in.

Blijft dit nu altijd zo non-journalistiek bij RTL 7 of wordt het darten eens serieus genomen?
Ik vind dat Taylor helemaal niet gelijk heeft wat betreft het berichtje van MvG. Dat was privé gestuurd en dom van Vincent om dit wereldkundig te maken. Wanneer het op Facebook of Twitter was gezet was het een ander verhaal geweest, maar het betreft een berichtje naar een vriend. En als er iemand volwassenen moet worden dan is dat Phil wel! Die moet daarover echt z'n grote mond houden, misselijke vent! Tijdens de wedstrijd boos worden terwijl er niets gebeurd, Phil zou eerst eens naar zichzelf moeten kijken. Vond trouwens dat MvG de wedstrijd goed analyseerde en de schuld volledig bij zichzelf neer had gelegd, geen excuses. De interviews mogen wat meer de diepte in en kritischer, ook het commentaar in de studio. Het is inderdaad vaak de Grote Van Gerwen show. Ik hoop echt dat Taylor niet gaat winnen, liever 1 van de andere 3 en dan het liefst de winnaar van Gurney - Wright!
Volgens mij begon Co er over toch?
Onderstaande stond op dartsnieuws.com

Tijdens de pauze stuurde Van Gerwen een Whatsapp-bericht naar zijn dartscollega en goede vriend Vincent van der Voort, zo vertelde ‘The Dutch Destroyer’ donderdagavond bij RTL 7.

Daar zou jij toch meer van moeten weten toch? ;)
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Darts op RTL7

Bericht door Dartsjournalist »

Co gaf tijdens de uitzending de voorzet over het voorval. Anders was dat nooit naar buiten gekomen en was al die heisa er niet geweest.
Twitter: @PVDarts180
DutchTedHankey
Lid
BerichtenCOLON 384
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 13:43

Re: Darts op RTL7

Bericht door DutchTedHankey »

Dartsjournalist schreefCOLON 29 Jul 2017, 20:58 Co gaf tijdens de uitzending de voorzet over het voorval. Anders was dat nooit naar buiten gekomen en was al die heisa er niet geweest.

Zo ken ik er nog honderd. Als Vincent niets verteld had, had Co ook geen voorzet kunnen geven. Uiteindelijk was Vincent degene die het nieuws bracht.
Erelid van wijlen darts.nu :)
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Darts op RTL7

Bericht door Dartsjournalist »

DutchTedHankey schreefCOLON 29 Jul 2017, 21:03
Dartsjournalist schreefCOLON 29 Jul 2017, 20:58 Co gaf tijdens de uitzending de voorzet over het voorval. Anders was dat nooit naar buiten gekomen en was al die heisa er niet geweest.

Zo ken ik er nog honderd. Als Vincent niets verteld had, had Co ook geen voorzet kunnen geven. Uiteindelijk was Vincent degene die het nieuws bracht.
Dat klopt. Was ook niet slim.
Twitter: @PVDarts180
JeroenvdV
Lid
BerichtenCOLON 162
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2014, 07:55

Re: Darts op RTL7

Bericht door JeroenvdV »

Ik kan sinds kort de video's op rtl7darts.nl niet meer bekijken. Weet iemand misschien een oplossing ??
Walking in a Whitlock wonderland, there's only oneee Simon Whitlock
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Darts op RTL7

Bericht door Dartsjournalist »

JeroenvdV schreefCOLON 30 Jul 2017, 16:00 Ik kan sinds kort de video's op rtl7darts.nl niet meer bekijken. Weet iemand misschien een oplossing ??
Zit je toevallig in het buitenland?
Twitter: @PVDarts180
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Darts op RTL7

Bericht door Fred Raket »

JeroenvdV schreefCOLON 30 Jul 2017, 16:00 Ik kan sinds kort de video's op rtl7darts.nl niet meer bekijken. Weet iemand misschien een oplossing ??
Je moet een account aanmaken bij RTL XL tegenwoordig
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Darts op RTL7

Bericht door rproele »

Al die klote reclames voor je de interviews terug kan zien. Tijdens de wedstrijden weinig tot niks zinnigs meer te zeggen. En aan tafel is het vaak ook al niet veel beter. Soms proberen Koert of Marcel een uitspraak buiten hey draaiboekje om te ontlokken maar deze worden helaas genadeloos gepareerd.
Ik ben bang dat te veel van hetzelfde de glans zo langzamerhand van het darten afschaafd.
Vroeger met de PL met enkel topspelers, en niet klakkeloos opvullen tot 10, en enkel de echte Majors maakte de sport mooi. Nu met al die World Tour onzin etc is het te veel hetzelfde, te veel dezelfde wedstrijden en weinig verrassingen meer.
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Darts op RTL7

Bericht door The Runner »

VI gaat naar Veronica! Dat betekend voortaan darts op vrijdag en maandag live!
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Gebruikers-avatar
coun7less
Lid
BerichtenCOLON 59
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 22:23

Re: Darts op RTL7

Bericht door coun7less »

The Runner schreefCOLON 29 Mrt 2018, 06:10 VI gaat naar Veronica! Dat betekend voortaan darts op vrijdag en maandag live!
Goed nieuws!!
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Darts op RTL7

Bericht door Dartfantje »

The Runner schreefCOLON 29 Mrt 2018, 06:10 VI gaat naar Veronica! Dat betekend voortaan darts op vrijdag en maandag live!
Wie zegt dat? Er zal waarschijnlijk wel iets terug komen voor VI, en als dat meer kijkers trekt dan darts (wat niet zo moeilijk is), jammer dan
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Darts op RTL7

Bericht door The Runner »

Dartfantje schreefCOLON
The Runner schreefCOLON 29 Mrt 2018, 06:10 VI gaat naar Veronica! Dat betekend voortaan darts op vrijdag en maandag live!
Wie zegt dat? Er zal waarschijnlijk wel iets terug komen voor VI, en als dat meer kijkers trekt dan darts (wat niet zo moeilijk is), jammer dan
Ik zou niet weten waarom ze er voor zouden kiezen om het darten niet door te laten gaan. Een programma als VI kopiëren lijkt mij niet slim, bovendien wordt VI ook weer op maandag en vrijdag uitgezonden. Ik zou het raar vinden wanneer er op vrindag en maandag gedart wordt, dat ni et zou worden uitgezonden.

Maar misschien komt het ook omdat ik dat graag zo zou zien.
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: Darts op RTL7

Bericht door DanMan »

Koert net in de uitzending: Van Gerwen moet tegen "Michael van Barneveld".
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Darts op RTL7

Bericht door Rat »

Mijn eerste reactie was ook; mooi! Darts! Maar ik denk dat het is toch even afwachten is hoe het gaat lopen. Rtl laat natuurlijk niet zonder slag of stoot 700k kijkers naar veronica overzappen.

Misschien gooien ze wel een topfilm er tegenover, elke keer als het vi is. Of wie weet een wedstrijd uit de premier league voetbal of zo. Geen idee.

Maar zomaar even denken dat het nu altijd darts is.... beetje voorbarig vrees ik. Maar heb ook goede hoop hoor, ;-).
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Darts op RTL7

Bericht door Fred Raket »

De rechten voor Europa
League liggen bij RTL. Dat gaan ze echt wel uitzenden. VI zal misschien verdwijnen, maar daar heeft men wel andere opvulling voor. Ik denk niet dat er echt meer Live darten op RTL komt
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Darts op RTL7

Bericht door Dartmat »

Ik denk dat er niemand is in Nederland die een programma als VI neer kunnen zetten zoals de drie heren dat nu doen en dat in combinatie met de nieuwe vi die ook op maandag en vrijdag zal zijn zorgt er voor dat een nieuw voetbalprogramma op rtl7 bij lange na niet zo goed zal scoren als nu. Zelfs niet beter dan darts, wat misschien op het WK na geen absoluut kijkcijferkanon is, maar wel constante en aardige kijkcijfers heeft.

Dus er is nu misschien wel meer ruimte voor darts (alleen op vrijdag van toepassing, want hoe vaak is er een toernooi op maandag, plus de Europa league blijft een stoorzender) maar de vraag is of het vertrek van VI op de lange termijn goed is voor het live darts: VI is het enige kijkcijferkanon van de zender en met de leegloop bij RTL is het maar de vraag wat er straks overblijft van rtl7 als er vanwege dalende algemene kijkcijfers eventueel gesneden moet gaan worden.

Al met al denk ik dat de huidige situatie rooskleuriger was dan de toekomst zal zijn. Ja ze zitten met het voetbal soms vervelend dwars, maar dat weegt niet op tegen de kijkcijfers die VI meetrekt naar het darten. Maar goed, de toekomst zal het uitwijzen.
BUTTON_POST_REPLY