Het grote gooiproblemen topic

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
BUTTON_POST_REPLY
Meerkoet
Lid
BerichtenCOLON 79
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2014, 23:17

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Meerkoet »

Geef ze wat langer de tijd, en hou vol op mindere momenten door niet weer terug te switchen. Na verloop van tijd zullen deze schommelingen kleiner worden en word je constanter, hoe dan ook want je geeft al aan dat je het er echt wel mee kan
Fan van Dave Chisnall en Adrian Lewis
DarterNick
Lid
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2015, 15:42

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door DarterNick »

Eergisteren en gisteren lekker vrijuit staan gooien.

Het ging bij vlagen echt fantastisch (3x achter elkaar 140 enzo).
Natuurlijk ook zat mindere scores.. Maargoed ben natuurlijk ook geen proffesional.

Alleen wat wel constant zo is, is dat ik echt een kwartier de tijd nodig heb om warm te draaien.. om een beetje in de buurt van de 20 te komen.
Mijn broer kan gewoon direct de eerste pijlen richting de T20 slingeren.. Waar heeft dit mee te maken?

Alvast bedankt.

Groeten, DarterNick
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Fred Raket »

DarterNick schreefCOLONEergisteren en gisteren lekker vrijuit staan gooien.

Het ging bij vlagen echt fantastisch (3x achter elkaar 140 enzo).
Natuurlijk ook zat mindere scores.. Maargoed ben natuurlijk ook geen proffesional.

Alleen wat wel constant zo is, is dat ik echt een kwartier de tijd nodig heb om warm te draaien.. om een beetje in de buurt van de 20 te komen.
Mijn broer kan gewoon direct de eerste pijlen richting de T20 slingeren.. Waar heeft dit mee te maken?

Alvast bedankt.

Groeten, DarterNick
Maak je daar niet druk om, het gaat vanzelf lekker straks en win je alles van je broer ;)
kosmetdesnor
Lid
BerichtenCOLON 136
GeregistreerdCOLON 21 Apr 2015, 13:56

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door kosmetdesnor »

DarterNick schreefCOLONEergisteren en gisteren lekker vrijuit staan gooien.

Het ging bij vlagen echt fantastisch (3x achter elkaar 140 enzo).
Natuurlijk ook zat mindere scores.. Maargoed ben natuurlijk ook geen proffesional.

Alleen wat wel constant zo is, is dat ik echt een kwartier de tijd nodig heb om warm te draaien.. om een beetje in de buurt van de 20 te komen.
Mijn broer kan gewoon direct de eerste pijlen richting de T20 slingeren.. Waar heeft dit mee te maken?

Alvast bedankt.

Groeten, DarterNick

Niet druk om maken. Ik heb ook redelijk lang nodig om in te gooien. Dit kan wel getraind worden maar ik weet dat ik het nodig heb dus bij wedstrijden ga ik veel eerder ingooien dan andere
DarterNick
Lid
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2015, 15:42

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door DarterNick »

kosmetdesnor schreefCOLON
DarterNick schreefCOLONEergisteren en gisteren lekker vrijuit staan gooien.

Het ging bij vlagen echt fantastisch (3x achter elkaar 140 enzo).
Natuurlijk ook zat mindere scores.. Maargoed ben natuurlijk ook geen proffesional.

Alleen wat wel constant zo is, is dat ik echt een kwartier de tijd nodig heb om warm te draaien.. om een beetje in de buurt van de 20 te komen.
Mijn broer kan gewoon direct de eerste pijlen richting de T20 slingeren.. Waar heeft dit mee te maken?

Alvast bedankt.

Groeten, DarterNick

Niet druk om maken. Ik heb ook redelijk lang nodig om in te gooien. Dit kan wel getraind worden maar ik weet dat ik het nodig heb dus bij wedstrijden ga ik veel eerder ingooien dan andere
Bedankt voor de reactie.

Bij mijn buurtcafe darten we laagste divisie, het niveau is dus eigenlijk heel laag. Maar het format is maar best of 5 legs..
Omdat wij op het laagste niveau spelen wordt er altijd heel makkelijk gedaan over het beginnen van een wedstrijd en wordt er naar 9 pijlen ingooien
ofzo al wel begonnen. Dan ben ik uiteraard nog niet warm.

Hierdoor verlies ik vaak de eerste paar legs echt kansloos. Het lijkt niet eens ergens op. Vaak weet ik dit nog wel om te buigen naar een 3-2.

Maar het liefst wil je gewoon s'ochtend bijvoorbeeld om 6 uur op staan en al lekker die tripples raken en geen geouwhoer hebben met ingooien.

Laat ik het zo stellen, dat je tenminste een beetje in de buurt komt van de tripple. Het ingooien nu is echt dramatisch, bijna alles vliegt de 12 of 18 in.

Misschien enige tips om dit te trainen?

Met vriendelijke groet,


Nick Hogenkamp
Brent
Lid
BerichtenCOLON 63
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2015, 16:35

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Brent »

DarterNick schreefCOLON
kosmetdesnor schreefCOLON
DarterNick schreefCOLONEergisteren en gisteren lekker vrijuit staan gooien.

Het ging bij vlagen echt fantastisch (3x achter elkaar 140 enzo).
Natuurlijk ook zat mindere scores.. Maargoed ben natuurlijk ook geen proffesional.

Alleen wat wel constant zo is, is dat ik echt een kwartier de tijd nodig heb om warm te draaien.. om een beetje in de buurt van de 20 te komen.
Mijn broer kan gewoon direct de eerste pijlen richting de T20 slingeren.. Waar heeft dit mee te maken?

Alvast bedankt.

Groeten, DarterNick

Niet druk om maken. Ik heb ook redelijk lang nodig om in te gooien. Dit kan wel getraind worden maar ik weet dat ik het nodig heb dus bij wedstrijden ga ik veel eerder ingooien dan andere
Bedankt voor de reactie.

Bij mijn buurtcafe darten we laagste divisie, het niveau is dus eigenlijk heel laag. Maar het format is maar best of 5 legs..
Omdat wij op het laagste niveau spelen wordt er altijd heel makkelijk gedaan over het beginnen van een wedstrijd en wordt er naar 9 pijlen ingooien
ofzo al wel begonnen. Dan ben ik uiteraard nog niet warm.

Hierdoor verlies ik vaak de eerste paar legs echt kansloos. Het lijkt niet eens ergens op. Vaak weet ik dit nog wel om te buigen naar een 3-2.

Maar het liefst wil je gewoon s'ochtend bijvoorbeeld om 6 uur op staan en al lekker die tripples raken en geen geouwhoer hebben met ingooien.

Laat ik het zo stellen, dat je tenminste een beetje in de buurt komt van de tripple. Het ingooien nu is echt dramatisch, bijna alles vliegt de 12 of 18 in.

Misschien enige tips om dit te trainen?

Met vriendelijke groet,


Nick Hogenkamp
Bij de eerste paar worpen moet je dan niet op gevoel gooien, zelf gooi ik in t begin ook nooit heel goed, maar als je precies wat voor beweging je arm moet maken lukt het bij mij wel.
180'ers 2017: 46
kosmetdesnor
Lid
BerichtenCOLON 136
GeregistreerdCOLON 21 Apr 2015, 13:56

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door kosmetdesnor »

Je kan dit inderdaad trainen. Als je thuis wat dingen aan het doen bent, pak de pijlen en doe 1 potje 121-en binnen 9 pijlen uit. Daarna ga je weer verder met wat je aan het doen was. Na een tijdje doe je weer hetzelfde. Mocht dit makkelijker worden en steeds 121 uitgooi. Dan ga je er 3 omhoog.

Zo train je gelijk scherpte en je dubbels. Alhoewel een kritiek punt kan zijn dat je niet gelijk scherp steeds op de t20 gooit
Gebruikers-avatar
Der Kaiser
Lid
BerichtenCOLON 352
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2015, 11:44

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Der Kaiser »

Meerkoet schreefCOLONGeef ze wat langer de tijd, en hou vol op mindere momenten door niet weer terug te switchen. Na verloop van tijd zullen deze schommelingen kleiner worden en word je constanter, hoe dan ook want je geeft al aan dat je het er echt wel mee kan
Je bedoelt dus gewoon doorgooien met de van Barneveld pijlen? Heb je toevallig ook een idee hoe het kan dat ik juist met pijlen die 23 gram zijn beter gooi als ik eerst begin met pijlen van 26 gram?

In ieder geval bedankt voor je reactie.
180's 2015: 29
180's 2016: 74
180's 2017: 71
Twitter: @Marceldekeyzer
Meerkoet
Lid
BerichtenCOLON 79
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2014, 23:17

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Meerkoet »

Ik had het over je nieuwe lichtere pijlen. Verder moet je vooral doen waar je jezelf goed bij voelt, maar ik kan je verzekeren dat vasthouden aan een setje pijlen goed is voor je spel.
Fan van Dave Chisnall en Adrian Lewis
DarterNick
Lid
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2015, 15:42

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door DarterNick »

Hallo mededarters,

Even weer een status update,
Voor de mensen die mijn situatie niet kennen, scroll dan even omhoog om het terug te lezen

gister sinds een paar maand weer eens gedart in het cafe bij ons in het dorp tegen de beste speler die ze daar hebben.
Nog nooit van hem gewonnen en gister met goed spel 8-3 winst. ook nog eens 3 keer 180 en een 152 checkout.

Voor mensen die het idee hebben dat ze de pijl niet lekker vast hebben kunnen de volgende twee dingen doen:
- Pak je pijl vast zoals je ook een pen vasthoud. Dit moet als natuurlijk aanvoelen.
- Ga voor het bord staan, en pak de pijl met je verkeerde arm vast. Hiermee kun je ook je natuurlijke grip vinden. (mocht je deze niet meer weten
omdat je deze al zovaak gewijzigd hebt omdat je dacht dat het daardoor beter ging)

Ik blijf status updates plaatsen. Misschien wel leuk voor de mensen die het nu even echt niet meer zien zitten en zitten te klooien met hun
worp. Ik ben er nu 1,5 maand ongeveer mee bezig en het is ongelofelijk wat voor niveau ik nu al haal. Jammer dat ik vaak toch wel 6-7 pijlen nodig heb voor de dubbel, anders had ik sowieso op 55-60 gemiddeld gezeten.

Groetjes,


DarterNick
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

DarterNick schreefCOLONHallo mededarters,

Even weer een status update,
Voor de mensen die mijn situatie niet kennen, scroll dan even omhoog om het terug te lezen

gister sinds een paar maand weer eens gedart in het cafe bij ons in het dorp tegen de beste speler die ze daar hebben.
Nog nooit van hem gewonnen en gister met goed spel 8-3 winst. ook nog eens 3 keer 180 en een 152 checkout.

Voor mensen die het idee hebben dat ze de pijl niet lekker vast hebben kunnen de volgende twee dingen doen:
- Pak je pijl vast zoals je ook een pen vasthoud. Dit moet als natuurlijk aanvoelen.
- Ga voor het bord staan, en pak de pijl met je verkeerde arm vast. Hiermee kun je ook je natuurlijke grip vinden. (mocht je deze niet meer weten
omdat je deze al zovaak gewijzigd hebt omdat je dacht dat het daardoor beter ging)

Ik blijf status updates plaatsen. Misschien wel leuk voor de mensen die het nu even echt niet meer zien zitten en zitten te klooien met hun
worp. Ik ben er nu 1,5 maand ongeveer mee bezig en het is ongelofelijk wat voor niveau ik nu al haal. Jammer dat ik vaak toch wel 6-7 pijlen nodig heb voor de dubbel, anders had ik sowieso op 55-60 gemiddeld gezeten.

Groetjes,


DarterNick
Top, leuk om te horen. Was het een maand geleden dat jij het cafe in ging om te darten, of was het een maand lang niet darten?

Dubbels is naast oefenen ook een "mental" ding.. Mis is hier vaak ook echt mis en hier willen spelers nog wel eens onbewust verkeerd mee omgaan. Je ziet veel spelers onbewust gas terug nemen wanneer ze op een dubbel staan en hierdoor gaan missen. Wanneer je jezelf aanleert dat je je dubbel het vakje is voor winnen, zal het aantal missers ook al terug nemen. Het klinkt bijna te simpel.. maar ga maar eens om je heen kijken. Bij veel spelers zie je hun pro-actieve "in control" houding afnemen wanneer ze op een dubbel hebben weggezet. Een soort van... "heee (soms zelfs met zucht) die staat".
Guul
Lid
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2015, 23:41

Bericht door Guul »

Was het 8-3 in legs of sets?
Drie keer 180 en een 152 uitgooi is wel strak in 11 legs...
Dan is het haast knap om geen 55 gemiddelde te halen.
DarterNick
Lid
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2015, 15:42

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door DarterNick »

Hallo mededarters,

Ik heb het volgens mij al eens eerder aangegeven dat ik een 'startprobleem' heb.

Als ik 's ochtends een paar pijlen wil gooien dan lukt het mij totaal niet om gewoon de pijlen ook maar een beetje in de buurt van de 20 te krijgen.
Ook de manier van de pijl vast houden voelt gewoon niet fijn aan.

Als ik maar weer een kwartier heb warm gedraait voelt de worp weer goed en vallen de 20s en de tripples zo nu en dan ook wel weer.

Zoals eerder aangegeven speel ik 4e divisie en wordt het nogal gemakkelijk gedaan over het beginnen. Warm gooien is er eigenlijk niet bij.
9 van de 10 keer begin ik dus koud aan de wedstrijd en je raad het al. Drama. Terwijl ik als ik mijn tegenstander zie gooien ik weet dat ik veel
beter ben zodra ik warm gegooit ben..

Iemand enig idee hoe het kan dat mijn eerste pijlen op de dag zo beroerd zijn? ik heb nu al een tijdje geprobeerd een paar pijlen te gooien en dan
weer afwachten.. en vervolgens weer een paar pijlen gooien. maar dat wil nog niet helpen helaas..

Ik hoop wat te horen. Bedankt alvast!

Met vriendelijke groet, DarterNick
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Fred Raket »

Vooraf warm gooien
Schiavoni
Lid
BerichtenCOLON 655
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:29

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Schiavoni »

DarterNick schreefCOLONHallo mededarters,

Ik heb het volgens mij al eens eerder aangegeven dat ik een 'startprobleem' heb.

Als ik 's ochtends een paar pijlen wil gooien dan lukt het mij totaal niet om gewoon de pijlen ook maar een beetje in de buurt van de 20 te krijgen.
Ook de manier van de pijl vast houden voelt gewoon niet fijn aan.

Als ik maar weer een kwartier heb warm gedraait voelt de worp weer goed en vallen de 20s en de tripples zo nu en dan ook wel weer.

Zoals eerder aangegeven speel ik 4e divisie en wordt het nogal gemakkelijk gedaan over het beginnen. Warm gooien is er eigenlijk niet bij.
9 van de 10 keer begin ik dus koud aan de wedstrijd en je raad het al. Drama. Terwijl ik als ik mijn tegenstander zie gooien ik weet dat ik veel
beter ben zodra ik warm gegooit ben..

Iemand enig idee hoe het kan dat mijn eerste pijlen op de dag zo beroerd zijn? ik heb nu al een tijdje geprobeerd een paar pijlen te gooien en dan
weer afwachten.. en vervolgens weer een paar pijlen gooien. maar dat wil nog niet helpen helaas..

Ik hoop wat te horen. Bedankt alvast!

Met vriendelijke groet, DarterNick
Wat anderen aan voorbereiding doen, moet je totaal niet op letten. Toen ik vierde divisie gooide, was ik meestal 1,5 uur voor een thuiswedstrijd aanwezig om in te gooien. Lekker de werparm 'losgooien', wat triples en dubbels gooien op mijn gemak en rustig naar de wedstrijd toeleven. Dat is mijn voorbereiding. Ook nu ik afgelopen seizoen eerste divisie gooide, was ik meestal 1,5 uur van tevoren aanwezig. Met uitwedstrijden gooi ik meestal van tevoren een half uur tot een uurtje thuis om warm te draaien.
Het is trouwens best logisch dat je niet direct het goede gevoel te pakken hebt. De spieren zijn nog koud en ook de oog-handcoördinatie is dan nog niet optimaal (bij mij in ieder geval). 's Morgens moet je meestal ook nog even wakker en scherp worden. Heel normaal. Het belangrijkste is dat je je niet laat afleiden wat anderen voor voorbereiding doen, maar gewoon je eigen voorbereiding hanteren.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

Hoi Nick,

Er zijn weinig spelers die hun lichaam in de ochtend opdracht geven om vol in hun energie te gaan en wakker te zijn. Er zijn wat tips wat topondernemers en topmanagers doen.
1. Sporten
2. Einde van het douchen koudafsluiten. Dus doe je standaard rituelen onder de douche en aan het einde zet je 30sec de warmwaterkraan uit dan weer terug een minuut en dan weer 30sec koud. Hierdoor komt je lichaam in actie en maak je ook meer witte bloedcellen aan. Dit doe je alleen in de ochtend om wakker te worden en energie te krijgen.
3. Dansen of veel bewegen

De kans is groot dat je deze dingen ook nog niet doet en dat je dus gooit zonder dat je lichaam wakker is. Een minuutje ouderwets gabberen maakt al een verschil.

Wat je verder moet doen is je zelf leren te gooien wanneer je koud bent en ook overtuigen dat je kan winnen wanneer je koud bent. Mentaal kan je dit obstakel prima doorbreken. Beste tip hiervoor.. Ga eens elk uur koud een potje bo3 gooien op pro-darter.com. Dwing jezelf dit te doen en betrap jezelf op de excuses die je hebt om toch niet 100% ervoor te gaan. Door deze mentale barriere te breken zal je ook een heel end komen! Maak deze gewoonte heel klein en goed. Dus 1x per dag voor het slapen of voor het werk doe je dit.

Lukt het op dag 1 niet, wees je er dan van bewust dat dit een training is die ervoor zorgt dat je het op dag 10 al veel beter doet en er op dag 30 echt goed in bent!
DarterNick
Lid
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2015, 15:42

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door DarterNick »

WHallo mededarters,

Ik ben een paar maand geleden helemaal opnieuw begonnen (zoals hierboven ook al aangegeven).
Ik heb 1,5 jaar lopen met de juiste manier om de pijl in mijn hand te pakken. Ik heb werkelijk waar alles geprobeerd..
Wat uiteindelijk is geleid naar een ramp. Vervolgens ben ik opnieuw begonnen en heb zonder na te denken de pijl met mn andere hand (links in mijn
geval) vast gepakt en gekeken hoe ik toen de pijl vast pakte.

Toen ben ik zo met mn werp hand ook de pijl zo vast gaan pakken, dit begon moeizaam maar binnen een paar weken zat ik al op mn oude niveau
en dat stijgte aardig snel naar zo'n 55 gemiddeld. Terwijl ik eerder op 45 zat.

Mn worp voelde lekker aan en ik dacht mijn worp helemaal klaar te hebben.
Maar sinds gisteren ineens voelt het niet meer lekker aan, heel raar. Ik ben absoluut niet van plan om wederom de stijl van vastpakken te veranderen.

Mensen enig idee hoe dit kan?
Nogmaals ik blijf wel gewoon zo gooien, en ik hoop dat het vanzelf weer fijn wordt.. Dat mijn lichaam misschien toch nog wat moet wennen ofzo?

Ik hoop het echt graag snel te horen!

Met vriendelijke groet,


Nick Hogenkamp
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door DanMan »

@DarterNick: Doe je ook wat met de tips, die je hier gegeven zijn?
Staat je netjes om daar ook af en toe op te antwoorden.

Verder slaat het niet echt ergens op om meteen weer een probleempost te plaatsen als het eens een dagje niet gaat.
Dat hebben we volgens mij allemaal wel eens.

Gewoon door gooien. Beste tip.
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door The Runner »

DanMan schreefCOLON@DarterNick: Doe je ook wat met de tips, die je hier gegeven zijn?
Staat je netjes om daar ook af en toe op te antwoorden.

Verder slaat het niet echt ergens op om meteen weer een probleempost te plaatsen als het eens een dagje niet gaat.
Dat hebben we volgens mij allemaal wel eens.

Gewoon door gooien. Beste tip.
Inderdaad, gewoon doorgooien en accepteren dat het even hiet lukt, komt vanzelf weer terug, heb ik ook
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

The Runner schreefCOLON
DanMan schreefCOLON@DarterNick: Doe je ook wat met de tips, die je hier gegeven zijn?
Staat je netjes om daar ook af en toe op te antwoorden.

Verder slaat het niet echt ergens op om meteen weer een probleempost te plaatsen als het eens een dagje niet gaat.
Dat hebben we volgens mij allemaal wel eens.

Gewoon door gooien. Beste tip.

Idd.. wat je nu doet is focussen op alles wat niet goed gaat aan je worp. Het wordt tijd om te focussen wat wel goed gaat aan je worp. Dit heeft je naar 55gem gebracht.
DarterNick
Lid
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2015, 15:42

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door DarterNick »

Bedankt voor de reacties.

Voor de duidelijkheid, ik ben zeer dankbaar voor de tips en doe hier ook zeker wat mee.

Dan heb ik een volgende vraag. Als het minder loopt bij jullie, hoe komt dat dan?

Voelt de manier van de pijl vasthouden dan ook niet lekker? Of wat is het dan?

Misschien moet ik het op deze manier stellen

Met vriendelijke groet,


Nick Hogenkamp
Swedish Chef
Lid
BerichtenCOLON 528
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 17:23

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Swedish Chef »

DarterNick schreefCOLON Dan heb ik een volgende vraag. Als het minder loopt bij jullie, hoe komt dat dan?

Voelt de manier van de pijl vasthouden dan ook niet lekker? Of wat is het dan?
Niet erover nadenken, gewoon lekker doorgooien. Of stoppen, en de volgende dag weer verder gaan. Hoe meer je denkt, hoe minder natuurlijk je gooit en hoe slechter het gaat (naar mijn mening).
Ik voel al snel genoeg of het wel of niet lekker gaat. Of wanneer ik het gevoel heb dat dat ik ze niet lekker weggegooid krijg. Wat ik dan ook wel eens doe, is gewoon een beurt of 10 zonder te richten of na te denken naar het bord te gooien. Om het even lekker los te maken.
En iedereen heeft wel eens een mindere dag, zelfs Michael, Phil of wie dan ook. Dan zullen wij ze zeker hebben :D :)
I'm no longer a slave to fear, I am a child of God
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door DanMan »

DarterNick schreefCOLONBedankt voor de reacties.

Voor de duidelijkheid, ik ben zeer dankbaar voor de tips en doe hier ook zeker wat mee.

Dan heb ik een volgende vraag. Als het minder loopt bij jullie, hoe komt dat dan?

Voelt de manier van de pijl vasthouden dan ook niet lekker? Of wat is het dan?

Misschien moet ik het op deze manier stellen

Met vriendelijke groet,


Nick Hogenkamp
Kan van alles zijn. De spieren zijn stijf (ik moet weer meer gaan sporten... yoga is goed om alles los te krijgen ;) ), pijl niet lekker vasthouden, niet lekker loslaten.
Ik ben vaker ook een 10 minuten bezig om alles goed los te gooien en soms gaat het vanaf de eerste worp goed.
Daarnaast merk ik ook, dat ik altijd minder gooi als ik veel aan mijn hoofd heb.
Het mentale is zo ontzettend belangrijk en nog altijd onderschat.
Bij relatieproblemen bijvoorbeeld gooi ik als een dweil :D
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

Zeker waar!

Enige wat je moet doen is trainen op een opbouwende mindset. Het is gewoon waar dat je met minder power en overtuiging gooit wanneer je denkt dat je niet goed genoeg bent, of jezelf onbewust minder goed vindt dan je tegenstander.

Dit geldt ook bij ingooien.. veel spelers zijn vanaf pijl 1 al kritisch en nemen die als ijkpunt of het leuk gaat worden die dag. Soms kan je ook beter kiezen veel lol te maken en dan merk je dat de pijlen vanzelf wel vallen.

Wanneer je je betrapt elke beurt wel een kanttekening te maken, dan weet je dat je jezelf niet de goede kant uit werkt. Je kijkt naar de faalmomenten en je zwakte en niet meer naar je kracht.
DarterNick
Lid
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2015, 15:42

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door DarterNick »

Hallo mededarters,

Ik heb een structureel probleem wat zich nu eigenlijk al vanaf ik 1,5 jaar geleden begon voor doet..

Heel veel pijlen belanden bij mij onder (1 cm) de T20 (of T5/T1). Vooral de eerste pijl zit er echt ALTIJD onder. vaak door geforceerd corrigeren gaat hij wel boven de de tripple streep. of erin;p.

Ik heb al geprobeerd om met de zelfde pijlen die ik nu heb (Phase 3 gary anderson 23 gram) om lichtere variant te gebruiken. In dit geval 21 gram.
Maar het helpt echt niet..

Mensen enig idee wat de aanleiding hiervan is? Of hoe ik dit zou kunnen trainen?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet, Darter Nick
BUTTON_POST_REPLY