Het grote gooiproblemen topic

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
BUTTON_POST_REPLY
Swedish Chef
Lid
BerichtenCOLON 528
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 17:23

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Swedish Chef »

Satyr schreefCOLON
DanMan schreefCOLON
Dit sterkt mij om serieus met tips uit dit topic aan de slag te gaan.
Misschien komen we elkaar dan een keer op een SLDL-toernooi tegen... ;) :D
Ik ben niet naar het toernooi geweest, maar als ik geweest was en ik had tegen jou moeten spelen, weet ik zeker, dat ik één van die Hoofdklassers was. :lol:
Na mijn dartritis sinds 2003 is mijn niveau nooit meer hetzelfde geweest.
Zo erg, dat ik niet eens meer de moeite neem om naar een toernooi te gaan, terwijl het zo'n mooi spelletje is...
Ik won van Roy Hellebrands, Nico Burhenne en Dennis Vanhees. Verloor van Jurgen Munten in de 1/2e finale.
Nico is ook wel bekend als Limbodart..zeker op darts.nu ;)
I'm no longer a slave to fear, I am a child of God
Gebruikers-avatar
Der Kaiser
Lid
BerichtenCOLON 352
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2015, 11:44

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Der Kaiser »

Hier, voor mij dan, ook iets raars.

Als ik mijn pijlen gooi uit een normale stand, voet voor, ontspannen armbeweging en de pijl op dezelfde manier vastpak gaan mijn pijlen mooi het bord in.

Als ik nu hetzelfde doe alleen mijn voet schuin tegen de oche zet gaan mijn pijlen vaak wat hangen. De scores en de dubbels gaan wel beter. Hoe kan dit :D ?
180's 2015: 29
180's 2016: 74
180's 2017: 71
Twitter: @Marceldekeyzer
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door rproele »

4 heerlijke verschillende sets hebben en eigenlijk geen keuze kunnen maken.
Ik heb zelfs al naamloten gebruikt maar dan nog ben ik dan bang dat volgorde van invoer het deels bepaald.
Als je ook weer zit te kijken naar de GSoD hoe die darts er toch mooi instaan, wetende dat ik ze ook voorheen redelijk in die T20 kreeg, maakt de twijfel alleen maar groter.
Wade, wordt toch steeds ook meer scores naast het vaste finishen (behalve tegen Barney :mrgreen: )
Anderson, wat een scorings-power, alleen ruzie tussen short of medium shaft.
Als Lewis gewoon gooit zoals hij kan, triples op de mm, zo soepel.
Mister van Barneveld, alleen heb ik nog de P1 omdat dit eerst de enige was in 21gr.
Gek wordt ik er van :? :?
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Fred Raket »

Bart schreefCOLONHallo allemaal,

een tijdje geleden is mijn worp wat gaan zwabberen. Ook is de pijl gaan hangen terwijl ik ze graag iets schuin omhoog zie staan. Waarschijnlijk komt het doordat ik mijn grip heb aangepast wat overigens een tijdje goed is gegaan. Terugkeren naar mijn oude grip werkt jammer genoeg niet meer.

Nu dacht ik om eens een nieuwe pijl te proberen die wat meer stabiliteit geeft en het gewicht wat meer van voren heeft. Ik gooi nu met rechte barrels. Wayne Mardle 21 gram, Silverback 22 gram, carrera C4 24 gram. Deze vertonen allen het gedrag zoals hierboven beschreven.

Heeft iemand een goede tip voor iets nieuws? Ik zit zelf te denken aan de gripper 2 van unicorn.
Ik denk dat het aan je worp ligt, laat iemand eens meekijken. het ligt niet ineens aan je pijlen
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

Der Kaiser schreefCOLONHier, voor mij dan, ook iets raars.

Als ik mijn pijlen gooi uit een normale stand, voet voor, ontspannen armbeweging en de pijl op dezelfde manier vastpak gaan mijn pijlen mooi het bord in.

Als ik nu hetzelfde doe alleen mijn voet schuin tegen de oche zet gaan mijn pijlen vaak wat hangen. De scores en de dubbels gaan wel beter. Hoe kan dit :D ?
Dit heeft te maken met voorwaartse beweging die je aan je pijlen meegeeft. Waarschijnlijk sta je minder goed in balans, waardoor je pijlen een andere vlucht maken.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

Fred Raket schreefCOLON
Ik denk dat het aan je worp ligt, laat iemand eens meekijken. het ligt niet ineens aan je pijlen

Idd.. je zal waarschijnlijk je pijl nu minder vast beet hebben. Dit kan eenvoudig op te lossen te zijn door de positie van je duim aan te passen. Of probeer maar eens te schijven waar je de pijl beet houdt.. voor of achter.. een paar mm maakt al verschil!
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

rproele schreefCOLON4 heerlijke verschillende sets hebben en eigenlijk geen keuze kunnen maken.
Ik heb zelfs al naamloten gebruikt maar dan nog ben ik dan bang dat volgorde van invoer het deels bepaald.
Als je ook weer zit te kijken naar de GSoD hoe die darts er toch mooi instaan, wetende dat ik ze ook voorheen redelijk in die T20 kreeg, maakt de twijfel alleen maar groter.
Wade, wordt toch steeds ook meer scores naast het vaste finishen (behalve tegen Barney :mrgreen: )
Anderson, wat een scorings-power, alleen ruzie tussen short of medium shaft.
Als Lewis gewoon gooit zoals hij kan, triples op de mm, zo soepel.
Mister van Barneveld, alleen heb ik nog de P1 omdat dit eerst de enige was in 21gr.
Gek wordt ik er van :? :?
Sowieso niet hetzelfde willen gooien als andere spelers.. eigen worp doen en daar bijpassende pijl vinden.
Donny23
Lid
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2014, 12:58

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Donny23 »

cookie schreefCOLON
rproele schreefCOLON4 heerlijke verschillende sets hebben en eigenlijk geen keuze kunnen maken.
Ik heb zelfs al naamloten gebruikt maar dan nog ben ik dan bang dat volgorde van invoer het deels bepaald.
Als je ook weer zit te kijken naar de GSoD hoe die darts er toch mooi instaan, wetende dat ik ze ook voorheen redelijk in die T20 kreeg, maakt de twijfel alleen maar groter.
Wade, wordt toch steeds ook meer scores naast het vaste finishen (behalve tegen Barney :mrgreen: )
Anderson, wat een scorings-power, alleen ruzie tussen short of medium shaft.
Als Lewis gewoon gooit zoals hij kan, triples op de mm, zo soepel.
Mister van Barneveld, alleen heb ik nog de P1 omdat dit eerst de enige was in 21gr.
Gek wordt ik er van :? :?
Sowieso niet hetzelfde willen gooien als andere spelers.. eigen worp doen en daar bijpassende pijl vinden.
hè cookie

ik had hetzelfde probleem maar toch na jaren erachter gekomen dat ik een bommetje het beste past bij mijn en daarom via fred een nieuwe setje lowe 23 gram gekocht en laten customizen bij madhouse met microgrip erop waar ik hem vastheb en toch tegen mezelf constant zeggen van het kost tijd om aan de darts te wennen en goeie setup te vinden en dat het in het begin niet vlekkeloos zal zijn maar ben zelf onzeker maar hou gewoon in me hoofd Rome is ook niet binnen 1 dag gebouwd
target stephen bunting 12gram
Gebruikers-avatar
Der Kaiser
Lid
BerichtenCOLON 352
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2015, 11:44

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Der Kaiser »

cookie schreefCOLON
Der Kaiser schreefCOLONHier, voor mij dan, ook iets raars.

Als ik mijn pijlen gooi uit een normale stand, voet voor, ontspannen armbeweging en de pijl op dezelfde manier vastpak gaan mijn pijlen mooi het bord in.

Als ik nu hetzelfde doe alleen mijn voet schuin tegen de oche zet gaan mijn pijlen vaak wat hangen. De scores en de dubbels gaan wel beter. Hoe kan dit :D ?
Dit heeft te maken met voorwaartse beweging die je aan je pijlen meegeeft. Waarschijnlijk sta je minder goed in balans, waardoor je pijlen een andere vlucht maken.
Dank Cookie voor je reactie, ga wat aan de houding doen :D
180's 2015: 29
180's 2016: 74
180's 2017: 71
Twitter: @Marceldekeyzer
Bart
Lid
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:30

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Bart »

cookie schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLON
Ik denk dat het aan je worp ligt, laat iemand eens meekijken. het ligt niet ineens aan je pijlen

Idd.. je zal waarschijnlijk je pijl nu minder vast beet hebben. Dit kan eenvoudig op te lossen te zijn door de positie van je duim aan te passen. Of probeer maar eens te schijven waar je de pijl beet houdt.. voor of achter.. een paar mm maakt al verschil!

Ik hield vroeger pijl tussen duim en wijsvinger, middelvinger tegen punt en barrel aan. De pijl stond dan schuin naar links in het bord. Wel omhoog wat ik prettig vind. Nu houd ik mijn middelvinger geheel op de barrel en niet meer tegen de punt. Pijl staat dan niet schuin maar hangt, soms komt hij zo zwak in het bord dat hij eruit valt.... Sta behoorlijk te klooien met duim stukjes verplaatsen... grrr irritant dit. Wel bedankt voor de reacties... ik geef niet op!
Donny23
Lid
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2014, 12:58

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Donny23 »

Bart schreefCOLON
cookie schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLON
Ik denk dat het aan je worp ligt, laat iemand eens meekijken. het ligt niet ineens aan je pijlen

Idd.. je zal waarschijnlijk je pijl nu minder vast beet hebben. Dit kan eenvoudig op te lossen te zijn door de positie van je duim aan te passen. Of probeer maar eens te schijven waar je de pijl beet houdt.. voor of achter.. een paar mm maakt al verschil!

Ik hield vroeger pijl tussen duim en wijsvinger, middelvinger tegen punt en barrel aan. De pijl stond dan schuin naar links in het bord. Wel omhoog wat ik prettig vind. Nu houd ik mijn middelvinger geheel op de barrel en niet meer tegen de punt. Pijl staat dan niet schuin maar hangt, soms komt hij zo zwak in het bord dat hij eruit valt.... Sta behoorlijk te klooien met duim stukjes verplaatsen... grrr irritant dit. Wel bedankt voor de reacties... ik geef niet op!
hè Bart

met welke pijlen gooi je dan anders misschiennkorter barreltje ofzo zeg maar wat
target stephen bunting 12gram
Bart
Lid
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:30

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Bart »

Donny23 schreefCOLON
Bart schreefCOLON
cookie schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLON

met welke pijlen gooi je dan anders misschiennkorter barreltje ofzo zeg maar wat
Nu meest met o'shea's. Die zijn 48 mm volgens mij. Al niet heel lang dus. Maar zat idd ook aan een wat kortere te denken met gewicht wat meer van voor. Bijvoorbeeld de gripper 2 van unicorn
Donny23
Lid
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2014, 12:58

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Donny23 »

Bart schreefCOLON
Donny23 schreefCOLON
Bart schreefCOLON
cookie schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLON

met welke pijlen gooi je dan anders misschiennkorter barreltje ofzo zeg maar wat
Nu meest met o'shea's. Die zijn 48 mm volgens mij. Al niet heel lang dus. Maar zat idd ook aan een wat kortere te denken met gewicht wat meer van voor. Bijvoorbeeld de gripper 2 van unicorn
Ik heb eventueel setje mark walsh voor je 22 gram zijn 45 mm geloof ik
target stephen bunting 12gram
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door rproele »

cookie schreefCOLON
Sowieso niet hetzelfde willen gooien als andere spelers.. eigen worp doen en daar bijpassende pijl vinden.
Ik probeer zo ie zo geen worp te kopiëren dus dat scheelt.
Alleen elke barrel heeft ze voors en na's zeg maar.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

Donny23 schreefCOLON
cookie schreefCOLON
rproele schreefCOLON4 heerlijke verschillende sets hebben en eigenlijk geen keuze kunnen maken.
Ik heb zelfs al naamloten gebruikt maar dan nog ben ik dan bang dat volgorde van invoer het deels bepaald.
Als je ook weer zit te kijken naar de GSoD hoe die darts er toch mooi instaan, wetende dat ik ze ook voorheen redelijk in die T20 kreeg, maakt de twijfel alleen maar groter.
Wade, wordt toch steeds ook meer scores naast het vaste finishen (behalve tegen Barney :mrgreen: )
Anderson, wat een scorings-power, alleen ruzie tussen short of medium shaft.
Als Lewis gewoon gooit zoals hij kan, triples op de mm, zo soepel.
Mister van Barneveld, alleen heb ik nog de P1 omdat dit eerst de enige was in 21gr.
Gek wordt ik er van :? :?
Sowieso niet hetzelfde willen gooien als andere spelers.. eigen worp doen en daar bijpassende pijl vinden.
hè cookie

ik had hetzelfde probleem maar toch na jaren erachter gekomen dat ik een bommetje het beste past bij mijn en daarom via fred een nieuwe setje lowe 23 gram gekocht en laten customizen bij madhouse met microgrip erop waar ik hem vastheb en toch tegen mezelf constant zeggen van het kost tijd om aan de darts te wennen en goeie setup te vinden en dat het in het begin niet vlekkeloos zal zijn maar ben zelf onzeker maar hou gewoon in me hoofd Rome is ook niet binnen 1 dag gebouwd
Gaaf, ik ga dat ook eens uitzoeken bij Madhouse. Denk dat ze mij nog wel ergens kunnen helpen.

Persoonlijk ben ik van mening dat je op gevoel moet gooien en al snel met verschillende soorten pijlen kan zien welk type pijl het beste past bij iemand. Niet alleen door pijlen naar de 20 te gooien, maar ook richting d6, t11, d19, s12 etc.
Ik ben geen voorstander dat er een "klap" in de worp zit, waardoor de pijl eigenlijk versneld wordt. Het ziet er vaak indrukwekkend uit, maar zorgt ook voor veel bouncers.

Wel super hoe je hier nu mee bezig bent. Het is sowieso goed om je worp met een vaste pijl verder te ontwikkelen. Gewoon af en toe weer ander setje tussendoor pakken. Zo ben ik jaren bij zelfde pijl gebleven, aangezien er niks beters was. Zo ben ik ook van triple B (gewicht voorin) bij recht model uitgekomen.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

Bart schreefCOLON
cookie schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLON
Ik denk dat het aan je worp ligt, laat iemand eens meekijken. het ligt niet ineens aan je pijlen

Idd.. je zal waarschijnlijk je pijl nu minder vast beet hebben. Dit kan eenvoudig op te lossen te zijn door de positie van je duim aan te passen. Of probeer maar eens te schijven waar je de pijl beet houdt.. voor of achter.. een paar mm maakt al verschil!

Ik hield vroeger pijl tussen duim en wijsvinger, middelvinger tegen punt en barrel aan. De pijl stond dan schuin naar links in het bord. Wel omhoog wat ik prettig vind. Nu houd ik mijn middelvinger geheel op de barrel en niet meer tegen de punt. Pijl staat dan niet schuin maar hangt, soms komt hij zo zwak in het bord dat hij eruit valt.... Sta behoorlijk te klooien met duim stukjes verplaatsen... grrr irritant dit. Wel bedankt voor de reacties... ik geef niet op!
Een worp gaat sowieso niet goed, wanneer je focust op het beethouden van je pijl. Af en toe een techniektraining moet werken.. Ik raad iedereen aan om met 3 of 4 verschillende sets darts van hetzelfde gewicht te gooien. Je pakt dus elke keer 9 pijlen willekeurig in je hand. Ga nu op gevoel gooien ipv op "technisch denken". Alleen maar op gevoel.. Wat voelt goed.. Wat goed voelt, hoef je je zelf later niet meer te overtuigen en kan je gaan beginnen met vertrouwen op je worp.
Pijlen met lange punten gaan bij mijzelf bijv. altijd hangen. Daarom moet ik hier ook niet mee gooien.. MvG lukt het toch ook zonder :)
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

Der Kaiser schreefCOLON
Dank Cookie voor je reactie, ga wat aan de houding doen :D
Nice!

Ik had vroeger darteritus en wanneer mijn voet haaks stond kon ik goed rechtdoor gooien. Wanneer mijn voet recht richting het bord stond, viel ik zijwaards om. Zie veel spelers die tijdens het maken van armbeweging ook uit balans raken.

Ze zeggen ook bij voetbal dat je schot het beste is wanneer je stevig staat in balans. Dat is 80% van een krachtig schot. Zelfde geld voor je worp.. Hoe steviger jij op de grond staat hoe meer vaart jij kan meegeven aan de pijl.
Bart
Lid
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:30

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Bart »

cookie schreefCOLON
Bart schreefCOLON
cookie schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLON
Ik denk dat het aan je worp ligt, laat iemand eens meekijken. het ligt niet ineens aan je pijlen

Idd.. je zal waarschijnlijk je pijl nu minder vast beet hebben. Dit kan eenvoudig op te lossen te zijn door de positie van je duim aan te passen. Of probeer maar eens te schijven waar je de pijl beet houdt.. voor of achter.. een paar mm maakt al verschil!

Ik hield vroeger pijl tussen duim en wijsvinger, middelvinger tegen punt en barrel aan. De pijl stond dan schuin naar links in het bord. Wel omhoog wat ik prettig vind. Nu houd ik mijn middelvinger geheel op de barrel en niet meer tegen de punt. Pijl staat dan niet schuin maar hangt, soms komt hij zo zwak in het bord dat hij eruit valt.... Sta behoorlijk te klooien met duim stukjes verplaatsen... grrr irritant dit. Wel bedankt voor de reacties... ik geef niet op!
Een worp gaat sowieso niet goed, wanneer je focust op het beethouden van je pijl. Af en toe een techniektraining moet werken.. Ik raad iedereen aan om met 3 of 4 verschillende sets darts van hetzelfde gewicht te gooien. Je pakt dus elke keer 9 pijlen willekeurig in je hand. Ga nu op gevoel gooien ipv op "technisch denken". Alleen maar op gevoel.. Wat voelt goed.. Wat goed voelt, hoef je je zelf later niet meer te overtuigen en kan je gaan beginnen met vertrouwen op je worp.
Pijlen met lange punten gaan bij mijzelf bijv. altijd hangen. Daarom moet ik hier ook niet mee gooien.. MvG lukt het toch ook zonder :)

Helemaal mee eens Cookie, dat heb ik de afgelopen dagen gemerkt. Vandaag heb ik in een dartzaak wat front loaded pijlen geprobeerd. Vielen direct lekker in het bord. Gekozen voor radar pijl van bulls. 80% tungsten maar dat zegt dus ook niet zoveel merk ik. Vandaag direct mn record gebroken met 4x 180! en ga zo nog een sessie gooien. Ben dr erg blij mee!

Wel fijn wanneer een theorie goed uitpakt. Wist bijna zeker dat ik front loaded nodig had. Weer zin om te gooien!! Zal ff een fototje in de 180 rubriek plaatsen
IvanTheDarts180
Lid
BerichtenCOLON 386
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 17:09

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door IvanTheDarts180 »

Bart schreefCOLON
cookie schreefCOLON
Bart schreefCOLON
cookie schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLON
Ik denk dat het aan je worp ligt, laat iemand eens meekijken. het ligt niet ineens aan je pijlen

Idd.. je zal waarschijnlijk je pijl nu minder vast beet hebben. Dit kan eenvoudig op te lossen te zijn door de positie van je duim aan te passen. Of probeer maar eens te schijven waar je de pijl beet houdt.. voor of achter.. een paar mm maakt al verschil!

Ik hield vroeger pijl tussen duim en wijsvinger, middelvinger tegen punt en barrel aan. De pijl stond dan schuin naar links in het bord. Wel omhoog wat ik prettig vind. Nu houd ik mijn middelvinger geheel op de barrel en niet meer tegen de punt. Pijl staat dan niet schuin maar hangt, soms komt hij zo zwak in het bord dat hij eruit valt.... Sta behoorlijk te klooien met duim stukjes verplaatsen... grrr irritant dit. Wel bedankt voor de reacties... ik geef niet op!
Een worp gaat sowieso niet goed, wanneer je focust op het beethouden van je pijl. Af en toe een techniektraining moet werken.. Ik raad iedereen aan om met 3 of 4 verschillende sets darts van hetzelfde gewicht te gooien. Je pakt dus elke keer 9 pijlen willekeurig in je hand. Ga nu op gevoel gooien ipv op "technisch denken". Alleen maar op gevoel.. Wat voelt goed.. Wat goed voelt, hoef je je zelf later niet meer te overtuigen en kan je gaan beginnen met vertrouwen op je worp.
Pijlen met lange punten gaan bij mijzelf bijv. altijd hangen. Daarom moet ik hier ook niet mee gooien.. MvG lukt het toch ook zonder :)

Helemaal mee eens Cookie, dat heb ik de afgelopen dagen gemerkt. Vandaag heb ik in een dartzaak wat front loaded pijlen geprobeerd. Vielen direct lekker in het bord. Gekozen voor radar pijl van bulls. 80% tungsten maar dat zegt dus ook niet zoveel merk ik. Vandaag direct mn record gebroken met 4x 180! en ga zo nog een sessie gooien. Ben dr erg blij mee!

Wel fijn wanneer een theorie goed uitpakt. Wist bijna zeker dat ik front loaded nodig had. Weer zin om te gooien!! Zal ff een fototje in de 180 rubriek plaatsen
80% lijkt mij juist wat fijner als je van wat dikkere pijlen houd bijv. Tuurlijk passen er van 90% meer in een triple maar je hebt toch maar 3 pijlen.
Darts.nu O.o.M afgesloten als 87e.
Darts-talk O.o.M. 39e
Unicorn barney phase 5 23g
Unicorn Sigma titanium slikstik
unicorn sigma flights .125micron.

2014 180:1
2015 180:tot nog toe 1
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

Super om te horen dat gevoel blijkt te werken. Ben benieuwd welke theorie je precies op doelt? Veel darters kijken teveel visueel naar hoe ze gooien.. Ik geloof niet in oog-hand coördinatie, maar in oog-handgevoel coördinatie om even het verschil aan te geven. Meeste darters zie ik focussen op het "oog gedeelte" ipv het "hand gedeelte".

Verder is 80% of 90% naar mijn mening niet een mega verschil. Stabiel gooien zorgt voor een groter verschil.. Tuurlijk helpen alle kleine details een beetje. Aan andere kant.. wanneer jij de pijlen hoog in de t20 gooit, kan je beter bredere pijlen hebben om tegenaan te gooien ;)
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Fred Raket »

80 of 90% hoeft niet dikker of dunner te zijn, ligt geheel aan ontwerp van de barrel.
Gelijke barrels daargelaten
Bart
Lid
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:30

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Bart »

cookie schreefCOLONSuper om te horen dat gevoel blijkt te werken. Ben benieuwd welke theorie je precies op doelt? Veel darters kijken teveel visueel naar hoe ze gooien.. Ik geloof niet in oog-hand coördinatie, maar in oog-handgevoel coördinatie om even het verschil aan te geven. Meeste darters zie ik focussen op het "oog gedeelte" ipv het "hand gedeelte".

Verder is 80% of 90% naar mijn mening niet een mega verschil. Stabiel gooien zorgt voor een groter verschil.. Tuurlijk helpen alle kleine details een beetje. Aan andere kant.. wanneer jij de pijlen hoog in de t20 gooit, kan je beter bredere pijlen hebben om tegenaan te gooien ;)
Mijn theorie was dat ik mijn oude gevoel weer terug zou krijgen met een front-loaded pijl. Dat bleek dus zo te zijn. De bulls radar vind ik een slank pijltje. En zoals Fred al aangaf, het ontwerp van de pijl bepaalt dat voor een groot deel. Theoretisch gezien kan de pijl natuurlijk slanker zijn naarmate het tungsten gehalte hoger is. Voor mij is nu juist het iets bredere stukje in de torpedo vorm perfect voor mijn grip. Daar houd ik de pijl iets achter vast met duim en wijsvinger en in mijn geval zorgt dat voor meer stabiliteit dan bij een rechte barrel.

Wat ik me nog afvraag is of tungsten ook voor meer accuratie zorgt. Weet iemand dat misschien?
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Fred Raket »

Bart schreefCOLON
cookie schreefCOLONSuper om te horen dat gevoel blijkt te werken. Ben benieuwd welke theorie je precies op doelt? Veel darters kijken teveel visueel naar hoe ze gooien.. Ik geloof niet in oog-hand coördinatie, maar in oog-handgevoel coördinatie om even het verschil aan te geven. Meeste darters zie ik focussen op het "oog gedeelte" ipv het "hand gedeelte".

Verder is 80% of 90% naar mijn mening niet een mega verschil. Stabiel gooien zorgt voor een groter verschil.. Tuurlijk helpen alle kleine details een beetje. Aan andere kant.. wanneer jij de pijlen hoog in de t20 gooit, kan je beter bredere pijlen hebben om tegenaan te gooien ;)
Mijn theorie was dat ik mijn oude gevoel weer terug zou krijgen met een front-loaded pijl. Dat bleek dus zo te zijn. De bulls radar vind ik een slank pijltje. En zoals Fred al aangaf, het ontwerp van de pijl bepaalt dat voor een groot deel. Theoretisch gezien kan de pijl natuurlijk slanker zijn naarmate het tungsten gehalte hoger is. Voor mij is nu juist het iets bredere stukje in de torpedo vorm perfect voor mijn grip. Daar houd ik de pijl iets achter vast met duim en wijsvinger en in mijn geval zorgt dat voor meer stabiliteit dan bij een rechte barrel.

Wat ik me nog afvraag is of tungsten ook voor meer accuratie zorgt. Weet iemand dat misschien?
Mijn Angstgegner gooit altijd nog met Brass darts ;)
Donny23
Lid
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2014, 12:58

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Donny23 »

nou mensen de lowe 23 gram binnen gehad maar toch mijn te zwaar dus wil ik lichter gaan gooien want krijg met me lowe ook last van arm en toen ik lichter gooide niet misschien ook gewenning met zit ook altijd tussen de oren dus ben aan het twijfelen om voor de monster lynx te gaan omdat dat lichter is dus iemand ideeën cookie bevoorbeeld gr donny
target stephen bunting 12gram
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

Bart schreefCOLON
cookie schreefCOLONSuper om te horen dat gevoel blijkt te werken. Ben benieuwd welke theorie je precies op doelt? Veel darters kijken teveel visueel naar hoe ze gooien.. Ik geloof niet in oog-hand coördinatie, maar in oog-handgevoel coördinatie om even het verschil aan te geven. Meeste darters zie ik focussen op het "oog gedeelte" ipv het "hand gedeelte".

Verder is 80% of 90% naar mijn mening niet een mega verschil. Stabiel gooien zorgt voor een groter verschil.. Tuurlijk helpen alle kleine details een beetje. Aan andere kant.. wanneer jij de pijlen hoog in de t20 gooit, kan je beter bredere pijlen hebben om tegenaan te gooien ;)
Mijn theorie was dat ik mijn oude gevoel weer terug zou krijgen met een front-loaded pijl. Dat bleek dus zo te zijn. De bulls radar vind ik een slank pijltje. En zoals Fred al aangaf, het ontwerp van de pijl bepaalt dat voor een groot deel. Theoretisch gezien kan de pijl natuurlijk slanker zijn naarmate het tungsten gehalte hoger is. Voor mij is nu juist het iets bredere stukje in de torpedo vorm perfect voor mijn grip. Daar houd ik de pijl iets achter vast met duim en wijsvinger en in mijn geval zorgt dat voor meer stabiliteit dan bij een rechte barrel.

Wat ik me nog afvraag is of tungsten ook voor meer accuratie zorgt. Weet iemand dat misschien?
Balans is beter te doen met tungsten dus daardoor ook meer accuratie.. De perfecte dartpijl is een kwestie van keuzes maken:

- recht- frontloaded?
- gewicht?
- type grip
- lengte shaft
- lengte punt
BUTTON_POST_REPLY