Het grote gooiproblemen topic

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
BUTTON_POST_REPLY
frank1981
Lid
BerichtenCOLON 113
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 06:43

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door frank1981 »

Fred Raket schreefCOLONAl met langere shafts geprobeerd Frank ?
Yep lange intermediate. Div flights.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Fred Raket »

Laat even iemand meekijken als je gooit. hij/zij kan dat kijken of er wat scheelt aan je worp
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

Fred Raket schreefCOLONLaat even iemand meekijken als je gooit. hij/zij kan dat kijken of er wat scheelt aan je worp
Positie van je duim kan schelen..
bentvelzen
Lid
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2015, 13:45

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door bentvelzen »

Mijn grootste probleem met gooien is dat ik (te) vaak geen grip heb met m'n vingers. Ik gooi altijd met dezelfde pijlen maar de ene sessie heb ik voldoende grip en de andere sessie glijden ze als het ware uit m'n hand en kan ik ze niet sturen waardoor ik een complete puddingbeurt heb. Ik zie de darters op tv vaak even wat spuug op de vingers doen, dit werkt vaak wel maar slechts voor één beurt.. kan niet oneindig speeksel produceren haha :lol: Wie kan mij hiermee helpen?
180's.
2015: 3
2016: 1
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Fred Raket »

bentvelzen schreefCOLONMijn grootste probleem met gooien is dat ik (te) vaak geen grip heb met m'n vingers. Ik gooi altijd met dezelfde pijlen maar de ene sessie heb ik voldoende grip en de andere sessie glijden ze als het ware uit m'n hand en kan ik ze niet sturen waardoor ik een complete puddingbeurt heb. Ik zie de darters op tv vaak even wat spuug op de vingers doen, dit werkt vaak wel maar slechts voor één beurt.. kan niet oneindig speeksel produceren haha :lol: Wie kan mij hiermee helpen?
Zakje grip poeder gebruiken ;)

edit; foto toegevoegd
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op Fred Raket, in totaal 13 keer gewijzigd.
Giovanni1996
Lid
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2015, 21:02

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Giovanni1996 »

bentvelzen schreefCOLONMijn grootste probleem met gooien is dat ik (te) vaak geen grip heb met m'n vingers. Ik gooi altijd met dezelfde pijlen maar de ene sessie heb ik voldoende grip en de andere sessie glijden ze als het ware uit m'n hand en kan ik ze niet sturen waardoor ik een complete puddingbeurt heb. Ik zie de darters op tv vaak even wat spuug op de vingers doen, dit werkt vaak wel maar slechts voor één beurt.. kan niet oneindig speeksel produceren haha :lol: Wie kan mij hiermee helpen?
Misschien dat zo'n tabletje gripwax helpt, of een zakje met poeder dat je vingers ruwer maakt ;)
Gebruikers-avatar
Satyr
Lid
BerichtenCOLON 75
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2015, 13:53

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Satyr »

Pijlen met grip gaan gebruiken? Of heb je het daar ook mee?

Ik weet van een teamgenoot, met gladde pijlen, dat hij schuurpapier in zijn mapje heeft zitten en af en toe schuurt hij dan de pijl. Niet de punt, maar de barrel dus.
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door The Runner »

Giovanni1996 schreefCOLON
bentvelzen schreefCOLONMijn grootste probleem met gooien is dat ik (te) vaak geen grip heb met m'n vingers. Ik gooi altijd met dezelfde pijlen maar de ene sessie heb ik voldoende grip en de andere sessie glijden ze als het ware uit m'n hand en kan ik ze niet sturen waardoor ik een complete puddingbeurt heb. Ik zie de darters op tv vaak even wat spuug op de vingers doen, dit werkt vaak wel maar slechts voor één beurt.. kan niet oneindig speeksel produceren haha :lol: Wie kan mij hiermee helpen?
Misschien dat zo'n tabletje gripwax helpt, of een zakje met poeder dat je vingers ruwer maakt ;)
Stoepkrijt werkt ook goed en opgedroogd kaarsvet, dit zijn redelijk goedkope alternatieven om eens te proberen
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Henk
Lid
BerichtenCOLON 653
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:43

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Henk »

Stoepkrijt of schoolbordkrijt?
180's for Show, HF's for Dough - Groet, Henk
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door The Runner »

Henk schreefCOLONStoepkrijt of schoolbordkrijt?
Zal beide hetzelfde effect geven lijkt me ;)
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
bentvelzen
Lid
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2015, 13:45

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door bentvelzen »

Top allen, dankjewel! Ik ga de manieren uittesten!
180's.
2015: 3
2016: 1
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

bentvelzen schreefCOLONTop allen, dankjewel! Ik ga de manieren uittesten!
Laat ook zeker weten welke het beste werkt! Mijn ervaring is dat ik met (koude) gladde handen gooi het ook niet geregeld krijg met krijtjes.
Gebruikers-avatar
Cootje12
Lid
BerichtenCOLON 56
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2015, 13:05

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Cootje12 »

Ik heb ondertussen pijlen gekocht namelijk van de Tripot Roland Scholten van 21gr (ik heb heel wat emailtjes verstuurd). Diegene die ze verkocht had ook de Lewis die ik had en zo kon ik aardig inschatten hoe de worp zou zijn. De barrels zijn wat korter en ik vind ze heerlijk gooien. De stand in het bord is ook naar het zin (met normale flights).
Barney phase 5 21 gram. Pro Grip Intermediate
Pentathlon Black standard
2016 3x
2015 5x 180
2014 ---
2013 ---
Gebruikers-avatar
Arkasius
Lid
BerichtenCOLON 196
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 11:33

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door Arkasius »

Ik sta de laatste tijd weer veel te darten.
Nu loop ik ergens tegen aan waar ik nooit eerder last van heb gehad. Namelijk last van de elleboog overstrekking denk ik ben ook veranderd van dart van 22 naar 25 gram.
Zou dit gewoon gewenning zijn aan het nieuwe gewicht of zou ik toch lichter moeten gaan gooien?
Winmau Danny Noppert 23 gram. Medium black nylon shafts. Zwart/wit Pentathlon flights standard.

2018: Aantal 180's: 7 | HF: 86
Dartsmachine
Lid
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2014, 17:19

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door Dartsmachine »

Het is sowieso wel even wennen hoor. vaak naar 1 maand moet je er wel aan gewend zijn. En als je dan nog klachten heb dan zou ik gewoon wat lichter gaan
PennyLanee
Lid
BerichtenCOLON 219
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2014, 09:19

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door PennyLanee »

Als je met meer gewicht gooit dan gooi je over het algemeen wat rustiger.
Dus wanneer je met je 25 grams pijlen net zo hard gooit als met de 22 gram, kan het inderdaad zijn dat je wat last hebt gehad.
Maar zoals Dartsmachine aangeeft, het is ook heel veel wennen.
Vergelijking: een papieren propje naar het bord gooien is moeilijk dan een steentje die wat zwaarder is. Vandaar dat bijvoorbeeld een Bunting z'n pijl zo hard naar het bord gooit (12/17 grams pijlen).

grt
Speedy180
Lid
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:17

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door Speedy180 »

Arkasius schreefCOLONIk sta de laatste tijd weer veel te darten.
Nu loop ik ergens tegen aan waar ik nooit eerder last van heb gehad. Namelijk last van de elleboog overstrekking denk ik ben ook veranderd van dart van 22 naar 25 gram.
Zou dit gewoon gewenning zijn aan het nieuwe gewicht of zou ik toch lichter moeten gaan gooien?


Ik heb hetzelfde gehad met Target Bunting 12 gram-darts...
Echt een onwijs fijn pijltje, wilde d'r eigenlijk bij blijven, maar na verloop van tijd begon ik steeds vaker last van mijn elleboog te krijgen...
Dus met pijn in m'n hart toch afscheid genomen van de Buntings...

Ik merkte aan mijzelf, dat ik door het lichtere gewicht met meer kracht ben gaan gooien, omdat je DENKT dat de pijl anders het bord niet haalt...
Dit is, in mijn ogen, dikke kolder, want als je beweging goed is en je de juiste setup hebt gevonden voor betreffende dart, hoef je bij een lichtere pijl niet eens harder te gooien, de flight doet z'n werk wel...

Echter, ik kreeg het harder gooien niet uit mijn systeem en kreeg met steeds meer regelmaat last van mijn elleboog... Ik denk door de extra druk die op de elleboog komt te staan bij het harder en krachtiger gooien...
Ik hou teveel van de sport om hiermee risico's te nemen, dus heb destijds besloten om weer naar een 'normaal' gewicht te gaan...
Inmiddels een maandje helemaal in love met mijn Unicorn Kim Huybrechts 22 gram-darts... EINDELIJK een pijl gevonden, waarbij ik nog geen seconde twijfels gehad heb, of het wel de juiste dart voor mij is! De grip is fijn, de balans is goed, het gewicht is ideaal voor mij... Ik zeg: DIKKE PRIMA! Ik ben alleen nog een beetje aan het stoeien met mijn setup... Ik DENK inmiddels de juiste setup ook al gehad te hebben, maar ik wil meerdere opties proberen, om dan, over niet al te lange tijd een definitieve setup te kiezen... Het uitzoeken van je juiste pijl en bijbehorende setup kost nou eenmaal tijd... Dit kun je vaak niet even in een middagje besluiten, en dan heb ik het vooral over je setup...
Aantal 180-ers: 15

2010: 5
2013: 2
2014: 4
2015: 3
2016: 1

Hoogste finish: 158
Gebruikers-avatar
Arkasius
Lid
BerichtenCOLON 196
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 11:33

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door Arkasius »

Ik gooide hiervoor met de 22gr. Target Darryl Fitton maar kan er totaal niet meer mee gooien ze vliegen echt alle kanten op.
Komt zeker niet door het gewicht meer door de vorm van de barrel.
Dus weer een rechte barrel uitgezocht wilde graag de 23 gram Phase 3 Gary Anderson deze waren helaas uitverkocht en ben toen voor de 25 gram gegaan omdat ik dat weekend een toernooitje had.
Nu 2 a 3 weken later krijg ik dus last van mijn elleboog.
Winmau Danny Noppert 23 gram. Medium black nylon shafts. Zwart/wit Pentathlon flights standard.

2018: Aantal 180's: 7 | HF: 86
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Fred Raket »

Pak je 23g John Parts eens ;)
Gebruikers-avatar
Arkasius
Lid
BerichtenCOLON 196
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 11:33

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Arkasius »

Wou dat ik ze nog had Fred. Dat setje had ik nooit weg moeten doen.
Winmau Danny Noppert 23 gram. Medium black nylon shafts. Zwart/wit Pentathlon flights standard.

2018: Aantal 180's: 7 | HF: 86
Gebruikers-avatar
HarmDarts
Lid
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2015, 22:42

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door HarmDarts »

Wat kan ik aan wisselende scores doen?
Ik kan zo, 41, 100, en dan bijvoorbeeld weer meteen slecht, 22 gooien..
Pijlen hebben ook vaak een andere stand in het bord.
Gary Anderson Phase 3 23g
Michael van Gerwen XQ Max 23g
180s 2017: 15
HF:109
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

HarmDarts schreefCOLONWat kan ik aan wisselende scores doen?
Ik kan zo, 41, 100, en dan bijvoorbeeld weer meteen slecht, 22 gooien..
Pijlen hebben ook vaak een andere stand in het bord.
Naar een goede shop gaan en zorgen dat je een set krijgt waarbij alle 3 de pijlen goed staan. Dan kan je pas je worp verbeteren en echt kijken welke scores je gooit.
Jurgen
Lid
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2014, 13:17

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Jurgen »

HarmDarts schreefCOLONWat kan ik aan wisselende scores doen?
Ik kan zo, 41, 100, en dan bijvoorbeeld weer meteen slecht, 22 gooien..
Pijlen hebben ook vaak een andere stand in het bord.
Mijn pijlen staan altijd in dezelfde stand in het bord maar ik heb dit ook heel vaak hoor :lol:
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

Jurgen schreefCOLON
HarmDarts schreefCOLONWat kan ik aan wisselende scores doen?
Ik kan zo, 41, 100, en dan bijvoorbeeld weer meteen slecht, 22 gooien..
Pijlen hebben ook vaak een andere stand in het bord.
Mijn pijlen staan altijd in dezelfde stand in het bord maar ik heb dit ook heel vaak hoor :lol:
Truc blijft om niet naar je scores te kijken maar naar waar je je pijlen laat landen.

Je lichaam volgt altijd je gedachte.. dus wat heel goed kan helpen is: is door het woord "rechtdoor" tegen jezelf te zeggen terwijl je gooit.
Wat je ook veel ziet is dat spelers in de richting van de t20 gooien en dan wel kijken of het een goede pijl is, of niet. Ze nemen maar voor 60-70% initiatief en verantwoording voor hun pijl.
Wanneer jij jezelf dwingt dat elke pijl goed gaat, moet je meer dan 85% geven. Je zelf dwingen maximaal te gooien. Hierdoor zal je veel strakker rond je doelen zitten. Wil niet zeggen dat ze erin gaan..
Gebruikers-avatar
Arkasius
Lid
BerichtenCOLON 196
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 11:33

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Arkasius »

We blijven mensen dus foutjes zullen er altijd zijn.
Veel trainen en je kunt beter worden.
Mijn ervaring is focus niet te veel op de tripples probeer eerst maar eens zo constant mogelijk alle 3 pijlen in de grote 20 te krijgen.
Je zult dan nog wel 41 en 45 gooien maar ook meer 60 en zo nu en dan ga je wel een triple raken voor een dikke 80 of 100 score.
Winmau Danny Noppert 23 gram. Medium black nylon shafts. Zwart/wit Pentathlon flights standard.

2018: Aantal 180's: 7 | HF: 86
BUTTON_POST_REPLY