Het grote gooiproblemen topic

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Diesel
Lid
BerichtenCOLON 310
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2016, 17:39

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Diesel »

Dat klopt. Maar ik vind het geen ramp om zo nu en dan wat geld te spenderen aan de lokale dartshop, ook al is die lang niet altijd de goedkoopste. Dat er een fysieke shop in de buurt zit wil ik ook wel graag zo houden, daarom is het belangrijk er af en toe ook iets te kopen.
Target Adrian Lewis Gen.3 90% 23 gram
Target Dave 'Chizzy' Chisnall 90% 24 gram


Favoriete speler: Adrian Lewis

2016: 180 - 34x
Henk
Lid
BerichtenCOLON 653
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:43

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Henk »

Dat is dan weer een prima instelling!
180's for Show, HF's for Dough - Groet, Henk
Gebruikers-avatar
Diesel
Lid
BerichtenCOLON 310
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2016, 17:39

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Diesel »

Nou, andere punten zitten erop (4 euro).
Target Adrian Lewis Gen.3 90% 23 gram
Target Dave 'Chizzy' Chisnall 90% 24 gram


Favoriete speler: Adrian Lewis

2016: 180 - 34x
Henk van Dijk
Lid
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2016, 09:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Henk van Dijk »

Hallo,

ik zou graag minder mijn bovenarm mee laten schieten. Iets is niet erg, maar inmiddels knakt mijn elleboog wel vrij hard. Dit wil ik graag verminderen.
Ik accepteer dat ik daarbij niveau inlever.

Of kan ik bijvoorbeeld met een balletje gaan gooien(zelfde beweging)? zou het daardoor al minder worden. als ik er tijdens het balletje gooien op let.
Of is het handig om met lichte pijlen te gaan gooien om meer techniek te ontwikkelen?


Ik hoor het graag.

Groetjes, Henk
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

Henk van Dijk schreefCOLONHallo,

ik zou graag minder mijn bovenarm mee laten schieten. Iets is niet erg, maar inmiddels knakt mijn elleboog wel vrij hard. Dit wil ik graag verminderen.
Ik accepteer dat ik daarbij niveau inlever.

Of kan ik bijvoorbeeld met een balletje gaan gooien(zelfde beweging)? zou het daardoor al minder worden. als ik er tijdens het balletje gooien op let.
Of is het handig om met lichte pijlen te gaan gooien om meer techniek te ontwikkelen?


Ik hoor het graag.

Groetjes, Henk
Waarom wil je dat? En waarom zou je niveau willen inleveren? Je wilt toch beter worden?

Een klappende elleboog laat juist zien dat je goed uitstrekt. Enige wat ik kan bedenken is dat je nu pijlen weg duwt, en dat je moet kijken of je je pijlen beter kan wegtrekken. Maak goed gebruik van de scharnier in je elleboog en laat je onderarm lekker vallen. Dit begint door je elleboog hoger te houden en meer gelijk aan je schouder.
Je gaat eigenlijk wat technischer gooien.. Meer door versnelling ipv kracht.
Henk van Dijk
Lid
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2016, 09:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Henk van Dijk »

cookie schreefCOLON
Henk van Dijk schreefCOLONHallo,

ik zou graag minder mijn bovenarm mee laten schieten. Iets is niet erg, maar inmiddels knakt mijn elleboog wel vrij hard. Dit wil ik graag verminderen.
Ik accepteer dat ik daarbij niveau inlever.

Of kan ik bijvoorbeeld met een balletje gaan gooien(zelfde beweging)? zou het daardoor al minder worden. als ik er tijdens het balletje gooien op let.
Of is het handig om met lichte pijlen te gaan gooien om meer techniek te ontwikkelen?


Ik hoor het graag.

Groetjes, Henk
Waarom wil je dat? En waarom zou je niveau willen inleveren? Je wilt toch beter worden?

Een klappende elleboog laat juist zien dat je goed uitstrekt. Enige wat ik kan bedenken is dat je nu pijlen weg duwt, en dat je moet kijken of je je pijlen beter kan wegtrekken. Maak goed gebruik van de scharnier in je elleboog en laat je onderarm lekker vallen. Dit begint door je elleboog hoger te houden en meer gelijk aan je schouder.
Je gaat eigenlijk wat technischer gooien.. Meer door versnelling ipv kracht.
Het helpt zeker wel ja. Paar beurten ff gegooit net. en had paar keer dat ik mijn elleboog niet meer voelde.
Nu vraag ik me af, hoe kan ik dit goed krijgen. Ik forceer het aardig om mijn bovenarm hoger te houden.
Dan kan ik toch nooit strak T20 raken als mijn bovenarm continue op een hoogte wordt geforceerd?

Groetjes, Henk
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

Henk van Dijk schreefCOLON
cookie schreefCOLON
Henk van Dijk schreefCOLONHallo,

ik zou graag minder mijn bovenarm mee laten schieten. Iets is niet erg, maar inmiddels knakt mijn elleboog wel vrij hard. Dit wil ik graag verminderen.
Ik accepteer dat ik daarbij niveau inlever.

Of kan ik bijvoorbeeld met een balletje gaan gooien(zelfde beweging)? zou het daardoor al minder worden. als ik er tijdens het balletje gooien op let.
Of is het handig om met lichte pijlen te gaan gooien om meer techniek te ontwikkelen?


Ik hoor het graag.

Groetjes, Henk
Waarom wil je dat? En waarom zou je niveau willen inleveren? Je wilt toch beter worden?

Een klappende elleboog laat juist zien dat je goed uitstrekt. Enige wat ik kan bedenken is dat je nu pijlen weg duwt, en dat je moet kijken of je je pijlen beter kan wegtrekken. Maak goed gebruik van de scharnier in je elleboog en laat je onderarm lekker vallen. Dit begint door je elleboog hoger te houden en meer gelijk aan je schouder.
Je gaat eigenlijk wat technischer gooien.. Meer door versnelling ipv kracht.
Het helpt zeker wel ja. Paar beurten ff gegooit net. en had paar keer dat ik mijn elleboog niet meer voelde.
Nu vraag ik me af, hoe kan ik dit goed krijgen. Ik forceer het aardig om mijn bovenarm hoger te houden.
Dan kan ik toch nooit strak T20 raken als mijn bovenarm continue op een hoogte wordt geforceerd?

Groetjes, Henk
Want je hebt nu last van je elleboog? Is het niet gewoon even een tijdelijke blessure?

Het is logisch dat je nu andere spieren gebruikt, waardoor het minder vanzelf gaat. Ik vermoed dat je aardig met extremen werkt. Je kan ook het trekken van pijlen ipv duwen gebruiken met je elleboog laag. Misschien dat dit al helpt..

Sommige spelers duwen de pijl echt recht naar voren waardoor je veel klappen krijgt. Je gooit eigenlijk je pols en je hand van je af. Door meer een boog maken met je pijl, zal de energie niet schokken, maar zwaai je meer met je arm door naar beneden. Hierdoor ben je ook weer een schok kwijt..

Weet niet hoe je nu aan een overbelaste elleboog komt ;)
Henk van Dijk
Lid
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2016, 09:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Henk van Dijk »

cookie schreefCOLON
Henk van Dijk schreefCOLON
cookie schreefCOLON
Henk van Dijk schreefCOLONHallo,

ik zou graag minder mijn bovenarm mee laten schieten. Iets is niet erg, maar inmiddels knakt mijn elleboog wel vrij hard. Dit wil ik graag verminderen.
Ik accepteer dat ik daarbij niveau inlever.

Of kan ik bijvoorbeeld met een balletje gaan gooien(zelfde beweging)? zou het daardoor al minder worden. als ik er tijdens het balletje gooien op let.
Of is het handig om met lichte pijlen te gaan gooien om meer techniek te ontwikkelen?


Ik hoor het graag.

Groetjes, Henk
Waarom wil je dat? En waarom zou je niveau willen inleveren? Je wilt toch beter worden?

Een klappende elleboog laat juist zien dat je goed uitstrekt. Enige wat ik kan bedenken is dat je nu pijlen weg duwt, en dat je moet kijken of je je pijlen beter kan wegtrekken. Maak goed gebruik van de scharnier in je elleboog en laat je onderarm lekker vallen. Dit begint door je elleboog hoger te houden en meer gelijk aan je schouder.
Je gaat eigenlijk wat technischer gooien.. Meer door versnelling ipv kracht.
Het helpt zeker wel ja. Paar beurten ff gegooit net. en had paar keer dat ik mijn elleboog niet meer voelde.
Nu vraag ik me af, hoe kan ik dit goed krijgen. Ik forceer het aardig om mijn bovenarm hoger te houden.
Dan kan ik toch nooit strak T20 raken als mijn bovenarm continue op een hoogte wordt geforceerd?

Groetjes, Henk
Want je hebt nu last van je elleboog? Is het niet gewoon even een tijdelijke blessure?

Het is logisch dat je nu andere spieren gebruikt, waardoor het minder vanzelf gaat. Ik vermoed dat je aardig met extremen werkt. Je kan ook het trekken van pijlen ipv duwen gebruiken met je elleboog laag. Misschien dat dit al helpt..

Sommige spelers duwen de pijl echt recht naar voren waardoor je veel klappen krijgt. Je gooit eigenlijk je pols en je hand van je af. Door meer een boog maken met je pijl, zal de energie niet schokken, maar zwaai je meer met je arm door naar beneden. Hierdoor ben je ook weer een schok kwijt..

Weet niet hoe je nu aan een overbelaste elleboog komt ;)
Ik heb mijn elleboog vrij laag en probeer dan de pijl naar het bord te duwen ja.
ik wijs hem ook compleet na.
Mijn bovenarm komt veel omhoog en knakt uiteindelijk bij mijn elleboog. Hier krijg ik dan last van.
Nu heb ik net jou tip geprobeerd door elleboog iets hoger te houden waardoor ik automatisch minder bovenarm gebruik en meer elleboog.
Hierdoor heb ik eigenlijk geen klap meer! Dat is eigenlijk precies wat ik wil.

Alleen nu gooi ik veel tops of erboven.. En ik moet continue nadenken dat mijn bovenarm hoger moet.

Wat is jou tip hiervoor?
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

Goed teken! Want dan gooi je meer op techniek.. Het wordt makkelijker om je pijlen te concentreren en zo ook je niveau te verbeteren.

Hoe zwaar zijn jouw pijlen nu?

Het is een kwestie van oefenen om momentum te gebruiken richting het doel dat je wilt. Waarschijnlijk gebruik je nu en kracht en techniek waardoor je dit hebt.

Probeer veel spelletjes te doen van 1e pijl bull, 2e pijl t20, 3e pijl tops. Daarna 1e pijl d11, t11, bull. En doe dit lekker met elk nummer die je kan vinden.
Je ziet veel beginnende darters veel topsen gooien omdat ze dit nog onder controle moeten krijgen. Gaat best snel als je jezelf lekker de ruimte geeft dit te ontwikkelen. In het uiterste geval kan je met een paar gram lichter gaan darten. Maar dit alleen doen wanneer het ook echt beter voelt dan je huidige stijl.
Henk van Dijk
Lid
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2016, 09:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Henk van Dijk »

cookie schreefCOLONGoed teken! Want dan gooi je meer op techniek.. Het wordt makkelijker om je pijlen te concentreren en zo ook je niveau te verbeteren.

Hoe zwaar zijn jouw pijlen nu?

Het is een kwestie van oefenen om momentum te gebruiken richting het doel dat je wilt. Waarschijnlijk gebruik je nu en kracht en techniek waardoor je dit hebt.

Probeer veel spelletjes te doen van 1e pijl bull, 2e pijl t20, 3e pijl tops. Daarna 1e pijl d11, t11, bull. En doe dit lekker met elk nummer die je kan vinden.
Je ziet veel beginnende darters veel topsen gooien omdat ze dit nog onder controle moeten krijgen. Gaat best snel als je jezelf lekker de ruimte geeft dit te ontwikkelen. In het uiterste geval kan je met een paar gram lichter gaan darten. Maar dit alleen doen wanneer het ook echt beter voelt dan je huidige stijl.
Mooizo!
Ik gebruik 23 grams.

Ja nou het is zo. Ik knak dus veel met mn elleboog waardoor ik soms ook pijlen zo ineens rond de bull heb zitten terwijl ik op T20 mik. De zwaai voelt dan ook niet lekker ofzo.
Ik moet daarom ook veel kracht gebruiken in mijn worp.

Net elleboog wat hoger en dan is het alsof de zwaai ook veel langer is (dat is dan ook wel zo natuurlijk).

Maar ik moet nog wel gewoon continue op letten dat ik mijn elleboog hoger houdt? doe ik dit niet dan knakt mijn elleboog weer zo hard en krijg ik last!
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

Okay, dan is het altijd fijn dat er een topic is als dit :)

Kwestie van trainen en focussen op een ander gevoel tijdens het gooien. Kan soms heel snel en heel simpel gaan.. Eerste dag is het vreemd dag 3 en 4 wordt het steeds eenvoudiger.

Zou lekker de 23gram houden en gewoon lekker genieten dat je nu zo makkelijk je pijlen naar het bord krijgt. Nu kan je dit met minder kracht gaan sturen en zo meer techniek krijgen. Maak het je zelf makkelijk door gewoon heel veel d20 d1 d18 te gooien. Lekker bovenin het bord. Daarna doe je het op deze manier ook onderin. Dus als je op d3 gooit, dat de pijl net zo hard naar het bord gaat, alleen dat de stand van je schouder en je arm uitmaakt of die in d20 of d3 uit komt.

Let dus niet zozeer op je elleboog waar je die houdt maar meer of je arm dezelfde beweging maakt waar RvB een held in is.
Henk van Dijk
Lid
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2016, 09:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Henk van Dijk »

cookie schreefCOLONOkay, dan is het altijd fijn dat er een topic is als dit :)

Kwestie van trainen en focussen op een ander gevoel tijdens het gooien. Kan soms heel snel en heel simpel gaan.. Eerste dag is het vreemd dag 3 en 4 wordt het steeds eenvoudiger.

Zou lekker de 23gram houden en gewoon lekker genieten dat je nu zo makkelijk je pijlen naar het bord krijgt. Nu kan je dit met minder kracht gaan sturen en zo meer techniek krijgen. Maak het je zelf makkelijk door gewoon heel veel d20 d1 d18 te gooien. Lekker bovenin het bord. Daarna doe je het op deze manier ook onderin. Dus als je op d3 gooit, dat de pijl net zo hard naar het bord gaat, alleen dat de stand van je schouder en je arm uitmaakt of die in d20 of d3 uit komt.

Let dus niet zozeer op je elleboog waar je die houdt maar meer of je arm dezelfde beweging maakt waar RvB een held in is.
Als ik jou goed begrijp dus gewoon voelen wanneer de worp goed gaat en op gevoel deze stand van de elleboog blijven?
Bijvoorbeeld als ik erg knak dat ik mijn elleboog iets hoger doe tot het weer goed is.

En zo dit een paar weken blivjen oefenen tot de stand automatisme is geworden?

Of heb ik het nog verkeerd begrepen.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

Als het helpt gewoon doen. Vooral focussen op trekkende beweging. Dit kan voor jou anders zijn.
Henk van Dijk
Lid
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2016, 09:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Henk van Dijk »

cookie schreefCOLONAls het helpt gewoon doen. Vooral focussen op trekkende beweging. Dit kan voor jou anders zijn.
Dit ga ik proberen uit te vinden de komende dagen.

Ik laat je nog weten hoe het is gegaan.

Groetjes
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Lookout »

Gewoon gooien zonder ergens aan te denken, de focus verleggen op het bord en vooral niet gaan lopen nadenken over hoe je gooit.. :)
180's '16 79x
Henk van Dijk
Lid
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2016, 09:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Henk van Dijk »

Lookout schreefCOLONGewoon gooien zonder ergens aan te denken, de focus verleggen op het bord en vooral niet gaan lopen nadenken over hoe je gooit.. :)
Ik heb mijn elleboog vrijlaag. Omdat ik de zwaai afmaak en de pijl nawijs krijg ik continue een aardig tik aan mn elleboog. Omdat mn bovenarm ook vrij veel meekomt.

Gister heb ik geprobeerd elleboog iets hoger te houden en ik merk dan gelijk dat ik meer versnelling heb en dat eigenlijk alleen mijn onderarm en nauwelijks mijn bovenarm beweegt. De klap op mijn elleboog voel ik ook dan niet.

Nu is het echt zo dat ik mijn elleboog nu lang niet altijd op de goede hoogte houd waardoor ze de ene keer in tops vlieg en de ander keer houd ik hem toch weer te laag waardoor ik weer een tik krijg aan mn elleboog.

Nu probeer ik dus automatisme te krijgen om de juiste stand te vinden van mijn elleboog.

Ik hoor graag commentaar hierop :)
Henk
Lid
BerichtenCOLON 653
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:43

Bericht door Henk »

Zulk soort dingen moet je een tijdje bewust doen in je training, geef het een paar dagen. Daarna zul je zien dat je het automatisch doet..

En dan vooral weer gewoon gooien zoals lookout zegt.
Henk van Dijk
Lid
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2016, 09:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Henk van Dijk »

Verder ben ik ook zeer tevreden over mijn worp.
Alleen hier stoor ik me vreselijk aan. Het is gewoon niet te negeren.. Ik krijg er ook gewoon serieus last van.

Ik ga er een weekje bewust mee bezig en zal dan zien of het automatisme wordt!

Cookie, jij had het over vallen van de arm.
Dit merk ik idd. Als ik mijn elleboog hoger houdt heb ik soms het idee dat ik mijn onderarm alleen laat vallen. (voel dan dus totaal geen tik)
Dat gevoel heb ik nu een paar keer gehad. Hopen dat ik het vaker krijg ;)

Bedankt.

Groetjes, Henk
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

Henk van Dijk schreefCOLONVerder ben ik ook zeer tevreden over mijn worp.
Alleen hier stoor ik me vreselijk aan. Het is gewoon niet te negeren.. Ik krijg er ook gewoon serieus last van.

Ik ga er een weekje bewust mee bezig en zal dan zien of het automatisme wordt!

Cookie, jij had het over vallen van de arm.
Dit merk ik idd. Als ik mijn elleboog hoger houdt heb ik soms het idee dat ik mijn onderarm alleen laat vallen. (voel dan dus totaal geen tik)
Dat gevoel heb ik nu een paar keer gehad. Hopen dat ik het vaker krijg ;)

Bedankt.

Groetjes, Henk
Precies wat Henk zegt. Doe dit gewoon even voor een korte tijd heel bewust en je zal zien dat je het ook al bijschaaft en er steeds behendiger in wordt. Als het goed gaat, moedig jezelf vooral aan. Al is het maar 1 pijl, als dat is hoe je het wil wordt dan erg blij dat het lukt.
Zie dit echt als het schieten van een bal met buitenkant wreef. Sommige gaan de tweede ring in en anderen gaan de kruising in. Elke pijl is een schot dus wees vooral heel relaxed pijl voor pijl.

Het begint met een pijl, dan een beurt, dan 3 beurten, dan een leg, dan een set, dan een wedstrijd, dan een dag, dan een week, dan een maand tenslotte altijd.
Henk van Dijk
Lid
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2016, 09:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Henk van Dijk »

cookie schreefCOLON
Henk van Dijk schreefCOLONVerder ben ik ook zeer tevreden over mijn worp.
Alleen hier stoor ik me vreselijk aan. Het is gewoon niet te negeren.. Ik krijg er ook gewoon serieus last van.

Ik ga er een weekje bewust mee bezig en zal dan zien of het automatisme wordt!

Cookie, jij had het over vallen van de arm.
Dit merk ik idd. Als ik mijn elleboog hoger houdt heb ik soms het idee dat ik mijn onderarm alleen laat vallen. (voel dan dus totaal geen tik)
Dat gevoel heb ik nu een paar keer gehad. Jopen dat ik het vaker krijg ;)

Bedankt.

Groetjes, Henk
Precies wat Henk zegt. Doe dit gewoon even voor een korte tijd heel bewust en je zal zien dat je het ook al bijschaaft en er steeds behendiger in wordt. Als het goed gaat, moedig jezelf vooral aan. Al is het maar 1 pijl, als dat is hoe je het wil wordt dan erg blij dat het lukt.
Zie dit echt als het schieten van een bal met buitenkant wreef. Sommige gaan de tweede ring in en anderen gaan de kruising in. Elke pijl is een schot dus wees vooral heel relaxed pijl voor pijl.

Het begint met een pijl, dan een beurt, dan 3 beurten, dan een leg, dan een set, dan een wedstrijd, dan een dag, dan een week, dan een maand tenslotte altijd.
Ik laat het weten hoe het gaat over een week of 2.
Bedankt zover
Vincent_Worst
Lid
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2016, 20:49

Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Vincent_Worst »

Ik had 1 groot probleem. Kouwe handen in de garage -.- me handen liepen blauw en paars aan met als gevolg geen gevoel in de vingertjes en veel afzwaaiers.... ik hoop dat ik het probleem nu getackeld heb door een klein straalkacheltje te kopen.... Hou jullie vanmiddag op de hoogte haha
Henk van Dijk
Lid
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2016, 09:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Henk van Dijk »

Ik merk dat ik met lichtere pijlen veel minder voel. Alsof ik met lichtere pijlen minder mn bovenarm gebruik..
Is het niet wat om de eerste weken met lichtere pijlen te gaan gooien en zo langzaam weer opbouwen naar mn oude pijlen toe?

Groetjes, Henk
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

Als je vertrouwen hebt in deze lichtere pijlen dan zou ik dat inderdaad direct doen. Vooral omdat je zo gedreven bent om je stijl aan te passen. :)
Gebruikers-avatar
Arkasius
Lid
BerichtenCOLON 196
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 11:33

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Arkasius »

Ik heb naar aanleiding van het filmpje en uitleg van Wayne Mardle op youtube ook even naar mijn eigen gooien gekeken.
Het is wel even wennen want ik hield ook mijn elleboog laag.
Wel is het zo dat ik met een hogere elleboog minder loose darts heb dus constanter word op de 20.
Nu moeten de pijlen nog wat zakken om in de buurt van de triple te komen hahaha.
Maar dat lijkt me meer een kwestie van trainen.

p.s. link van Wayne Mardle niet gepost omdat hij verwijzingen maakt naar Target darts.
Hij promoot Target uiteraard omdat hij onder contract staat bij hun.
Winmau Danny Noppert 23 gram. Medium black nylon shafts. Zwart/wit Pentathlon flights standard.

2018: Aantal 180's: 7 | HF: 86
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

Arkasius schreefCOLONIk heb naar aanleiding van het filmpje en uitleg van Wayne Mardle op youtube ook even naar mijn eigen gooien gekeken.
Het is wel even wennen want ik hield ook mijn elleboog laag.
Wel is het zo dat ik met een hogere elleboog minder loose darts heb dus constanter word op de 20.
Nu moeten de pijlen nog wat zakken om in de buurt van de triple te komen hahaha.
Maar dat lijkt me meer een kwestie van trainen.

p.s. link van Wayne Mardle niet gepost omdat hij verwijzingen maakt naar Target darts.
Hij promoot Target uiteraard omdat hij onder contract staat bij hun.
Mag wel toch? Je verkoopt zelf geen pijlen nu.. Ben benieuwd!

Het is inderdaad even aanleren dat je je worp op een andere plek moet afmaken.
BUTTON_POST_REPLY