Het grote gooiproblemen topic

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
BUTTON_POST_REPLY
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

Nightcrawler schreefCOLONcookie bedankt voor de tip, leuk en effectief !!
nu de scores nog op schroeven heb je hier ook tips voor !!!
Mooi! Merk je verschil? Wat gooi je nu gemiddeld per leg? Houd ook zeker je scores bij in Excel. Geeft vertrouwen..

Ik hou van Cricket en Tactics voor trainen van scores. Zeker tactics is de beste training voor scores. Je moet herstellen en groeperen en je sluit iets af.

Scores trainen is lastiger dan dubbels. Bij scores gaat het om groeperen en corrigeren, waar bij dubbels het alleen corrigeren is.

Dus met een groepeer oefening train je je scores.

Bestel de "practice rings" of hang een a4 op je bord met meerdere cirkels (Kan ook een 0,5l fles knippen).

Afbeelding

Doe wederom PL spel alleen nu krijg je een punt met 3 pijlen in de cirkel. Pas grote van cirkel aan je niveau aan.

Je kan ook PL spel spelen met 4x20 scores of met 4x19 etc.

Wanneer je nog niet eenvoudig 60 gooit is starten met cirkels perfecte eerste stap. Betere methode is er niet om scorend te verbeteren.

Veel 20 gooien word je namelijk niet beter van, want je moet leren focussen. Door een vaste focus routine te trainen zullen je scores hoger worden. 5 en 1 gooi je hoofdzakelijk door verkeerde focus. Heb meerdere 3e en 4e divisiespelers hiermee verbeterd.
Gebruikers-avatar
thedartist
Lid
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2014, 20:27

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door thedartist »

Het helpt echt met cirkels gooien.
Ik heb na een periode van extreme afzwaaiers op advies van coockie ook gaan trainen met circels en het is enorm verbeterd.
De allerkleinste ringen sla ik wel over maar tot de 3 cm ringen is vaak al 1 of 2 uit 3 darts raak.

Premier league dubbel spel is trouwens ook een enorme aanrader om te spelen.
Laatst gewijzigd door 1 op thedartist, in totaal 20 keer gewijzigd.
Taylor 9five gen.4 darts 26 Gram
Aluminium shafts Target medium
MVG prism Flights standard
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

thedartist schreefCOLONHet helpt echt met cirkels gooien.
Ik heb na een periode van extreme afzwaaiers op advies van coockie ook gaan trainen met circels en het is enorm verbeterd.
De allerkleinste ringen sla ik wel over maar tot de 3 cm ringen is vaak al 1 of 2 uit 3 darts raak.

Premier league dubbel spel is trouwens ook een enorme aanrader om te spleen.
Haha is dit je berichtje na het vieren van je kampioenschap? :)

Het is mooi om je via dit forum te supporten met de shortcuts die ik heb geleerd over trainen en mindset. Stiekem wel heel trots dat de singles gewonnen worden en de energie er vanaf spat!
Gebruikers-avatar
thedartist
Lid
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2014, 20:27

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door thedartist »

Zeker weten cookie .
Ik had nooit gedacht dat wij kampioen zouden worden en al zeker niet mijn mijn vorm van de afgelopen jaren.
Maar het is gebeurd en we vieren het donderdag dunnetjes over.

En het helpt echt want van de laatste 5 wedstrijden heb ik er 4 gewonnen terwijl ik in 2 jaar hiervoor maar 2 wedstrijden wist te winnen.
Ik gebruik de ring oefening vaak als warming up

En daarna een serie premier league dubbels.
ik speel ze wel helemaal uit , dus echt 12 beurten per dubbel.
Dit om de score zo hoog mogelijk te krijgen.

of zoals Phil Taylor het eens mooi zei.
'' Your personal record is not the end of your possibility , it's your new target to aim for''
Taylor 9five gen.4 darts 26 Gram
Aluminium shafts Target medium
MVG prism Flights standard
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

Misschien moeten we wel het gehele verhaal delen, want je bent ook met meditatie en visualisatie oefeningen aan de slag gegaan en bent echt bereid om te veranderen zodat darten weer leuk zou worden.

Veel darters willen niet veranderen omdat dit buiten de comfortzone ligt. Het zou allemaal wel niet werken of darten is gewoon kwestie van uren maken.

We zijn heel bewust je manier van focussen gaan trainen en weer je goede gevoel gaan opzoeken.
Doordat je meer controle kreeg op je focus zijn we plezier gaan zoeken in het darten.
Zo zijn de afzwaaiers minder geworden werd het ook weer leuk om te trainen.

Door puur te focussen op jouw mindset en je focus is je niveau verbeterd. Je hebt immers al genoeg uren voor een bord gestaan.
Gebruikers-avatar
thedartist
Lid
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2014, 20:27

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door thedartist »

cookie schreefCOLONMisschien moeten we wel het gehele verhaal delen, want je bent ook met meditatie en visualisatie oefeningen aan de slag gegaan en bent echt bereid om te veranderen zodat darten weer leuk zou worden.

Veel darters willen niet veranderen omdat dit buiten de comfortzone ligt. Het zou allemaal wel niet werken of darten is gewoon kwestie van uren maken.

We zijn heel bewust je manier van focussen gaan trainen en weer je goede gevoel gaan opzoeken.
Doordat je meer controle kreeg op je focus zijn we plezier gaan zoeken in het darten.
Zo zijn de afzwaaiers minder geworden werd het ook weer leuk om te trainen.

Door puur te focussen op jouw mindset en je focus is je niveau verbeterd. Je hebt immers al genoeg uren voor een bord gestaan.
Klopt helemaal cookie.

De eerlijkheid gebied te zeggen dat ik al veel trainde , iedere dag zo maar een uur of 2.
Maar het werd niet beter maar eerder minder en darten werd echt een opgave.
Ik ben zeker geen zweverig type maar toen ik naar mijn mindset ben gaan kijken samen met jouw merkte ik dat er toch een patroon in was geslopen dat mij eerder naar beneden haalde dan dat ik beter zou gaan darten.

Door beter te focussen en bepaalde gedachten te blokkeren kwamen er minder afzwaaiers en dat maakte het darten weer leuk.
Ik heb altijd veel moeite gehad met de dubbels maar ik haal nu soms uit 12 beurten 32 uitgooien al 9 keer een resultaat.
Voor mij doen is 75 % op een dubbel enorm hoog. Daardoor heb ik wel wedstrijden gewonnen.

Maar boven alles is het plezier weer terug in het darten.
En dat is mijn inziens mijn grootste winst
Taylor 9five gen.4 darts 26 Gram
Aluminium shafts Target medium
MVG prism Flights standard
Gebruikers-avatar
Diesel
Lid
BerichtenCOLON 310
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2016, 17:39

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Diesel »

Door mijn kruisband blessure heb ik een aantal dagen niet kunnen darten. Omdat ik inmiddels weer wat kan lopen zonder krukken kan ik ook weer darten. Helemaal in goede positie gaan staan is nog wel lastig, maar ik moet zeggen dat ik ze aardig weet te raken gisteren en vandaag. Wat dat betreft kwam de blessure me goed uit (ik zou het bijna iedereen kunnen aanraden). Het niet goed kunnen staan neemt me alle druk weg om goed te MOETEN gooien van mezelf. En voila, "plots" vliegen de pijlen lekker naar waar ik ze wil.

De geestelijke vrijheid die de blessure me dwingt te nemen is een wondermiddel. Dit in combi met al eerder gegeven tips van Cookie waar ik al reeds mee aan het trainen was voor de blessure.
Target Adrian Lewis Gen.3 90% 23 gram
Target Dave 'Chizzy' Chisnall 90% 24 gram


Favoriete speler: Adrian Lewis

2016: 180 - 34x
Henk
Lid
BerichtenCOLON 653
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:43

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Henk »

Dat is fijn dat dat voor jou zo werkt!

Bij mij helaas een negatieve ervaring. Eerste competitie helft ging prima. Begin dit jaar een blessure gekregen door een val , die lijkt gelukkig weg.

Recent een toernooi gegooid, daarvoor al 1 competitie wedstrijd. Resultaat was niet goed, maar dat vond ik gezien de training niet raar. Afgelopen week thuis begonnen met weer wat pijlen gooien. Ineens kreeg ik ze niet naar het bord. Oké, volgende keer beter!

Gisteren oefenavond in de kroeg iedere beurt helemaal verkrampt. Tot aan bijna omvallen toe.

Met ogen dicht gaat het prima, kijkend naar een ander bord ook. Zo snel ik mij op het bord richt gaat het mis.

Bah!
180's for Show, HF's for Dough - Groet, Henk
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

[*]Nice Diesel! We kennen allemaal dat gevoel en dit is echt het bewijs dat we met de juiste mindtraining geen blessures nodig hebben voor deze mentale vrijheid.

Dit is een "state of mind" die aan te leren is. Bijzondere is dat de toppers dit (onbewust) hebben gedaan.

Ik heb nog meer oefeningen, alleen worden die voor sommige wat zweveriger.

@Henk Dat heb ik ook gehad. Via een spiegel kon ik ook gooien en mikken! Het zit in je koppie en in je focus. Even heel lullig gezegd.. het kan best zijn dat je ook buiten darten om denkt met een "shockende" mindset of met de foute pathway in andere areas of life. (Zie filmpje)
Belangrijkste is dat je positief leert focussen en niet kijkt op wat mis gaat of mis kan gaan.
Stel jezelf eens de vraag:
- als ik nu naar de oche loop, hoe groot is het percentage dat je verwacht dat de worp perfect is? Of dat je een avond vrij gooit? Je gaat het pas weer krijgen wanneer je kiest jezelf er van te overtuigen dat je wel gewoon kan gooien.

De truc is om jezelf er mentaal van te overtuigen dat je hersenen de goede worp nog in hun systeem hebben. Je moet hier alleen aanspraak op gaan maken! Niet kijken naar scores, maar weer de vrijheid ervaren die je ook had toen je in topvorm was.

Pak pen en papier (deze oefening helpt iedereen richting topvorm niveau)
Schrijf eens alle antwoorden op terwijl je in je niet schrijvende hand je dartpijlen houdt:
- wanneer was je in absolute topvorm?
- waar was je?
- wat voor beelden komen er op? Wat zie je?
- met wie was je? Hoe zien ze eruit?
- hoe zag de baan eruit?
- welke kleuren of afbeeldingen waren er in die ruimte?
- wat voor geluiden hoorde je? Waren deze hard of zacht?
- hoe voelde je je? Zelfverzekerd? Sterk? Vrij? Hoe nog meer?
- Welk gevoel was het sterkst?
- Waar voelde je dat in je lijf? Je vingers? Je buik? Borst? Wijs dit aan..
- wat voor gevoel is het? Tintelend, stromend, kloppend, draaiend, schommelend?
- doe je ogen dicht en maak dit gevoel eens groter of laat het eens sneller bewegen..
- hoe stond je te gooien met dat gevoel? Hoe gingen je pijlen? Hoe was je worp?
- Hoe was je ademhaling op dat moment? Diep, snel, langzaam? Doe dit nu na.
- wat waren gave momenten toen je toen gooide?
- wat voelde je toen je belangrijke scores gooide?
- wat voelde je toen je uitgooide?
- hoe juigde je op dat moment?
- wat voor bewegingen maakte je?
- wat voor geluid maakte je?
- herhaal deze worpen in je hoofd... hoe vaker hoe beter.
KNIJP nu hard in je vuist met de hand waarmee je gooit.

Heb je deze oefening gedaan?

Winnaars doen alles om over obstakels te klimmen en staan open voor verbetering..

Stel je de oefening uit? Hoe graag wil je verbeteren? Wat is pijnlijker: deze oefening doen of vastzitten in je huidige patroon?

Wat voor excuus heb je om deze oefening niet te doen? Waarschijnlijk zoek je vaker excuses wanneer je weet dat je zelf actie kan ondernemen.
Kopieer de vragen naar je email als je geen pen en papier hebt..

Doorloop de vragen nog een keer.. wanneer je dit hebt uitgeschreven, herhaal deze oefening zo vaak mogelijk staand, zittend met je handen open op schoot of liggend met je handen en voeten open. Je brein weet niet het verschil tussen wat wij werkelijk ervaren en wat wij visualiseren. Hierdoor leggen wij nieuwe paden aan in onze hersenen.

Zie deze video hoe je brein werkt:


Wat er is gebeurd is dat jouw positieve emoties (pathway) is vervangen door een negatieve met falen, missen, niet goed genoeg. Nu tijd om weer die oude te activeren! Je kan dus je worp verbeteren met en zonder pijlen, dankzij deze oefening. Doel is om weer met 90-100% overtuiging te gooien, zoals we dit doen wanneer we in vorm zijn.

Doe de visualisaties met je dartpijlen in je niet-gooi-hand
Laatst gewijzigd door 1 op cookie, in totaal 6 keer gewijzigd.
Henk
Lid
BerichtenCOLON 653
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:43

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Henk »

Bedankt! Ga ik mee aan de slag.
180's for Show, HF's for Dough - Groet, Henk
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

Top! Ik kan nu mensen dankzij hypnotherapie in 4 sessies over 2 weken er vanaf helpen..

Met deze oefening vermoed ik dat je na 14 dagen visualiseren zonder te gooien (om te voorkomen dat je tussendoor je negatieve pathway gebruikt) zelf over darteritus heen komt.

Al moet je wel tussendoor leren je eigen focus te herstellen wanneer je beseft dat je weer negatief staat te gooien. Het beste doe je dit door jezelf 2 namen te geven. Een naam voor je negatieve vibe (Haperende Henk) en een naam voor je positieve vibe (the Henkmeister). Jij kan dan kiezen als wie je gooit. Namen mag je zelf verbeteren ;)

The Henkmeister is die speler die je telkens visualiseert en bij jezelf naar boven haalt.

Met deze oefening kan je iemand in 7 min van stotteren af helpen.. Hier wordt als sterke naam de strijder in deze man wakker gemaakt.

Zie hier:
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

Even een toevoeging: Wanneer je de visualisatie hebt uitgeschreven, ga je deze daarna in je hoofd visualiseren en herhalen herhalen herhalen.

Doe deze herhaling met je 3 pijlen in je hand waarmee je ze normaal ook vasthoud tijdens het gooien. Rechtshandige gooiers dus in linkerhand.

Ik heb ook nog wat regels toegevoegd aan de oefening.

In het filmpje zie je dat deze man op jonge leeftijd stotteren gebruikte om zijn ouders af te leiden wanneer ze ruzie hadden. Dit had hij onbewust geleerd van de character Bullwinkle.
Onbewust hebben mensen met darteritus geleerd om zichzelf mentaal te straffen wanneer dingen niet goed gaan en op een intense manier zichzelf gaan verbeteren ipv op een ontspannen manier.

Dit patroon van zelfverbeteren is onbewust overgenomen van je ouders of een ander iemand uit je jeugd.

Nu dus tijd om dit weer positief te doen net als dat je dit deed toen je in topvorm was. Toen gingen er ook pijlen mis, maar ging je er zeker anders mee om dan nu.
Gebruikers-avatar
Diesel
Lid
BerichtenCOLON 310
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2016, 17:39

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Diesel »

Net me helemaal gefrustreerd lopen gooien op een D1 die er met 18 pijlen nog niet in zat.
En daarna vielen de dubbels weer lekker vlot. Raar spel. :lol:
Target Adrian Lewis Gen.3 90% 23 gram
Target Dave 'Chizzy' Chisnall 90% 24 gram


Favoriete speler: Adrian Lewis

2016: 180 - 34x
Henk
Lid
BerichtenCOLON 653
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:43

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Henk »

Bedankt voor de aanvullingen!
180's for Show, HF's for Dough - Groet, Henk
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

Henk schreefCOLONBedankt voor de aanvullingen!
Hoe gaat het?
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door DanMan »

Dé oplossing voor alle gooiproblemen:

Darts - The Wrong-Handed Sport

Humor... vind ik althans... :mrgreen:
Leuk van diegenen, die het verzonnen hebben en van degenen, die meegedaan hebt.
Vooral de twist naar Wade vond ik leuk gevonden.
Henk
Lid
BerichtenCOLON 653
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:43

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Henk »

cookie schreefCOLON
Henk schreefCOLONBedankt voor de aanvullingen!
Hoe gaat het?
Op dit moment druk met andere zaken. Ik probeer de oefeningen te doen; vind het lastig om 1 bepaald moment hiervoor uit te zoeken. Of bepaalde vragen te beantwoorden "wat voor geluiden / kleuren?"; geen idee ;).

Verder heb ik ergens wel het vertrouwen dat ik zo weer normaal kan gooien; alleen nog niet geprobeerd.
180's for Show, HF's for Dough - Groet, Henk
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

Ja het is even wennen. En eigenlijk veel simpeler wanneer je het door hebt.

Denk eens wanneer je voor het laatst tranen hebt gelachen..

Omschrijf waar je was.. stel dat dit tijdens een voetbaltraining was:
- zat voor de training op de bank met Ivo en Frank. Was op het kunstgrasveld waar het gras meer geelgroen is en heel kort en dik. Bijna net als op een hockeyveld.
We waren onze schoenen aan het aandoen terwijl de eerste spelers al warmliepen. Het was zo'n echt lekkere voetbalavond waarbij het warm was, zacht, zon in de verte onderging. Je hoorde heel veel vogels en een ander team op het andere veld.
Terwijl ik bezig was met mijn rechterschoen kwam Olav voorbij lopen, die er achter kwam dat zijn voetbaltas nog in de auto was blijven liggen...

Enz enz enz

Terwijl je dit moment zo voorstelt beleef je weer die chille vibe.

Dit kan je ook doen voor de leukste en mooiste momenten met darten. Juist die lol of winnende pijl.. doe dit maar eens voor een moment dat je woest was, werd voorgelogen of super verdrietig. Door alleen dat moment te omschrijven of aan de mensen te denken met wie je was, was het al verschrikkelijk.

Veel mensen vinden een succes pas een kampioenschap, vader worden of diploma behalen, maar we hebben veel meer successen tussen door. Alles wat goed gaat is al een succes, want het brengt je dichter bij een groter succes.
Henk
Lid
BerichtenCOLON 653
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:43

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Henk »

Update; het begint wat beter te gaan! Met zelfs momenten dat het even echt lekker gaat.
Heb het vertrouwen dat ik er zo overheen ben. Behalve het aanpassen van de mindset ben ik wel weer terug naar de set pijlen waar ik het meeste vertrouwen in heb. En niet bij de set gebleven die ik eigenlijk aan het testen was.

Ik ga dan ook vanavond gewoon weer een toernooitje gooien.
180's for Show, HF's for Dough - Groet, Henk
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

Nice! hoe is het gegaan?

Het is zoeken naar vertrouwen en daar op verder bouwen. Wanneer je weet dat het met die pijlen kan, is het makkelijker om je focus te sturen.
Henk
Lid
BerichtenCOLON 653
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:43

Bericht door Henk »

Wisselend. 4 partijen in de poule gegooid. Eerste redelijk soepel gegooid, 118 gemist voor de wedstrijd. Veel meer goede pijlen tov de eerder genoemde oefenavond.

De volgende partijen vaker te verkrampt. Al was dat ook beter, kon prima blijven staan!

Knock out gelijk verloren, maar wel relaxter gegooid.

Zo lang ik niet mik, denk en gewoon gooi gaat het goed. Bij extra focus en of mikken blokkeert het.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

Nice! Leerzaam avondje dan :)

Probeer zeker in deze fase blij te zijn, de ontspanning te vinden en alles te benoemen dat goed gaat. Ontspannen strak in de 5, is goed! Die kleine positieve dingetjes moet je blijven vieren.

2 van de 3 goede pijlen is 2x goed gegooid!

Mr Darteritus gaat schelden op die ene slechte
Mr MvG gebruikt de 2 goede pijlen om verder te bouwen

Je maakt nu de denkfout die bijna alle darters in lage divisies maken: zonder focus gooi ik beter, dus ik focus maar niet. Hierdoor zal je nooit groeien en beter worden.

Probeer juist te testen met andere manieren van focussen..

Vaak zie je bij spelers met extra focus idd verkramping, want veel mensen worden dan heel intens (op een negatieve manier). Eigenlijk denken ze.. als ik nu heel strak kijk en al mijn spieren span dan gaat alles goed. Extra op de lip bijten..
Dat is een goede focus in de sportschool maar niet aan een dartbord.

Probeer jezelf een andere manier van focussen aan te leren.

Ga eens staan zonder pijlen, doe je ogen dicht en span al je spieren (inclusief je kringspier, kleine teen, buikspieren, schouders etc) voor 20 seconde. Haal diep adem en adem uit terwijl je al je spieren ontspant. Hou je ogen dicht en voel 20-40 seconde hoe je bloed en energie stroomt in je lichaam als het ontspannen is.

Dat gevoel, is het gevoel wat je in je lichaam wilt hebben tijdens focussen.

Als je dat vasthoudt (zonder naar je scores te kijken) verbeteren je scores redelijk snel.

Doe deze oefening meerdere keren achter elkaar.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

Deze week heb ik weer mooie nieuwe kennis opgedaan over onze hersenen en waarom wij ons niveau niet halen, wanneer we minder goed dan onze tegenstander denken te zijn.

Wanneer we denken niet goed genoeg te zijn voor een situatie, verliezen we zoveel hersencapaciteit dat gelijk staat aan 20punten van je IQ. Dit gebeurd bij gebrek aan geld, maar ook bij gebrek aan skills of talent.

Dit kan je eenvoudig doorbreken met visualisaties en meditatie. Door een positieve situatie voor te stellen zien je hersenen niet dat je tegenover RvB staat te darten.

Dit verklaard waarom de nr1 van OOM vaak hogere niveaus haalt dan vergelijkbare spelers op 2, 3 en 4. Wanneer 2, 3 en 4 zichzelf als nr 1 gaan voelen, zullen ook zij beter presteren.

Darteritus mensen hebben een gebrek aan vertrouwen in eigen kunnen. Dit zorgt er voor dat ze niet hun volledige capaciteit gebruiken om lekker te gooien. Met de rare hapering als gevolg.
Gebruikers-avatar
thedartist
Lid
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2014, 20:27

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door thedartist »

cookie schreefCOLONDeze week heb ik weer mooie nieuwe kennis opgedaan over onze hersenen en waarom wij ons niveau niet halen, wanneer we minder goed dan onze tegenstander denken te zijn.

Wanneer we denken niet goed genoeg te zijn voor een situatie, verliezen we zoveel hersencapaciteit dat gelijk staat aan 20punten van je IQ. Dit gebeurd bij gebrek aan geld, maar ook bij gebrek aan skills of talent.

Dit kan je eenvoudig doorbreken met visualisaties en meditatie. Door een positieve situatie voor te stellen zien je hersenen niet dat je tegenover RvB staat te darten.

Dit verklaard waarom de nr1 van OOM vaak hogere niveaus haalt dan vergelijkbare spelers op 2, 3 en 4. Wanneer 2, 3 en 4 zichzelf als nr 1 gaan voelen, zullen ook zij beter presteren.

Darteritus mensen hebben een gebrek aan vertrouwen in eigen kunnen. Dit zorgt er voor dat ze niet hun volledige capaciteit gebruiken om lekker te gooien. Met de rare hapering als gevolg.
Interesante materie boor je aan . maar hoe moet ik dit zien bij jouw tweede regel ovel gebrek aan geld of talent?
Taylor 9five gen.4 darts 26 Gram
Aluminium shafts Target medium
MVG prism Flights standard
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

Onze iq gaat 20 punten naar beneden wanneer wij als mens een gevoel van schaarste ervaren.

Maak je je druk om te weinig geld, dan zal je dit ervaren. Dit heb je alleen ook wanneer je een gebrek aan talent denkt te hebben om een wedstrijd te winnen. Je zal hier door minder gebruik maken van je hersencapaciteit en daardoor niet je gebruikelijke niveau halen, maar minder gooien dan je standaard.
BUTTON_POST_REPLY