Het grote gooiproblemen topic

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
BUTTON_POST_REPLY
Eric B
Lid
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:21

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Eric B »

:!:
Laatst gewijzigd door 1 op Eric B, in totaal 7 keer gewijzigd.
PennyLanee
Lid
BerichtenCOLON 219
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2014, 09:19

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door PennyLanee »

Lookout schreefCOLONResultaat zilveren set 25 gram weeg ik later even na.
Heb je de pijlen inmiddels al gewogen? Interessant topic!
Eric B
Lid
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:21

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Eric B »

:!:
Laatst gewijzigd door 1 op Eric B, in totaal 7 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Fred Raket »

Ik heb de gouden MvG 23 en 25g, wil iemand de maten weten qua barrel gewicht ?
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Lookout »

Ik moet de pijlen bij mijn zwager wegen,maar ik ben daar helaas nog niet aan toegekomen.
Mijn excuses hiervoor.
180's '16 79x
darter180
Lid
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 24 Dec 2014, 17:49

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door darter180 »

Hallo ik heb echt een enorm groot dartprobleem.

Ik heb er vroeger nooit last van gehad maar nu opeens 2 jaar lang wel.

Het probleem is namelijk dat mijn pijlen heel erg zwabberen en soms zelfs onder het bord komen in plaats van de t20 dat is echt te bizar en ik ken niemand anders die dit heeft. Dit isnecht heel vaak en heb de neiging om het darten op te geven en dit is eigenlijk mijn laatste hoop.

Het is met elke pijl en mijn vrienden verbazen zich ook hoe dat kan
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Lookout »

darter180 schreefCOLONHallo ik heb echt een enorm groot dartprobleem.

Ik heb er vroeger nooit last van gehad maar nu opeens 2 jaar lang wel.

Het probleem is namelijk dat mijn pijlen heel erg zwabberen en soms zelfs onder het bord komen in plaats van de t20 dat is echt te bizar en ik ken niemand anders die dit heeft. Dit isnecht heel vaak en heb de neiging om het darten op te geven en dit is eigenlijk mijn laatste hoop.

Het is met elke pijl en mijn vrienden verbazen zich ook hoe dat kan
Als je vrienden(die je zien gooien)het al niet weten,hoe kunnen wij het dan wel weten?
180's '16 79x
darter180
Lid
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 24 Dec 2014, 17:49

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door darter180 »

Lookout schreefCOLON
darter180 schreefCOLONHallo ik heb echt een enorm groot dartprobleem.

Ik heb er vroeger nooit last van gehad maar nu opeens 2 jaar lang wel.

Het probleem is namelijk dat mijn pijlen heel erg zwabberen en soms zelfs onder het bord komen in plaats van de t20 dat is echt te bizar en ik ken niemand anders die dit heeft. Dit isnecht heel vaak en heb de neiging om het darten op te geven en dit is eigenlijk mijn laatste hoop.

Het is met elke pijl en mijn vrienden verbazen zich ook hoe dat kan
Als je vrienden(die je zien gooien)het al niet weten,hoe kunnen wij het dan wel weten?
Nou het zijn niet echt darters en mensen hier wel.
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Lookout »

darter180 schreefCOLON
Lookout schreefCOLON
darter180 schreefCOLONHallo ik heb echt een enorm groot dartprobleem.

Ik heb er vroeger nooit last van gehad maar nu opeens 2 jaar lang wel.

Het probleem is namelijk dat mijn pijlen heel erg zwabberen en soms zelfs onder het bord komen in plaats van de t20 dat is echt te bizar en ik ken niemand anders die dit heeft. Dit isnecht heel vaak en heb de neiging om het darten op te geven en dit is eigenlijk mijn laatste hoop.

Het is met elke pijl en mijn vrienden verbazen zich ook hoe dat kan
Als je vrienden(die je zien gooien)het al niet weten,hoe kunnen wij het dan wel weten?
Nou het zijn niet echt darters en mensen hier wel.
Als voorheen alles goed ging en nu gaat het plotseling ineens slecht dan zul je toch zelf het probleem moeten kunnen lokaliseren.
De meeste pijlen zwabberen als de combinatie barrel,shaft,flight niet in orde is.
180's '16 79x
darter180
Lid
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 24 Dec 2014, 17:49

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door darter180 »

Lookout schreefCOLON
darter180 schreefCOLON
Lookout schreefCOLON
darter180 schreefCOLONHallo ik heb echt een enorm groot dartprobleem.

Ik heb er vroeger nooit last van gehad maar nu opeens 2 jaar lang wel.

Het probleem is namelijk dat mijn pijlen heel erg zwabberen en soms zelfs onder het bord komen in plaats van de t20 dat is echt te bizar en ik ken niemand anders die dit heeft. Dit isnecht heel vaak en heb de neiging om het darten op te geven en dit is eigenlijk mijn laatste hoop.

Het is met elke pijl en mijn vrienden verbazen zich ook hoe dat kan
Als je vrienden(die je zien gooien)het al niet weten,hoe kunnen wij het dan wel weten?
Nou het zijn niet echt darters en mensen hier wel.
Als voorheen alles goed ging en nu gaat het plotseling ineens slecht dan zul je toch zelf het probleem moeten kunnen lokaliseren.
De meeste pijlen zwabberen als de combinatie barrel,shaft,flight niet in orde is.
Dankje voor de tip! Het gaat nu beter. Ik heb de pijlen wat losser in mijn hand, maar nu staan de pijlen naar boven gericht. Dit kan toch komen omdat de pijl misschien niet gemaakt is voor mijn worptechniek?
Kos
Lid
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 10:41

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Kos »

Probeer een langere shaft. Dat kan helpen om je pijlen weer recht in het bord te krijgen
Alovenac
Lid
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 20:49

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Alovenac »

Geen idee of het hier kan, maar aankomende zaterdag toch maar even langs een dartwinkel om daar eens een setje pijlen te halen dat goed voelt en waar ik ook heel 2015 mee wil gaan gooien.

Kim Huybrechts unicorn fijn pijltje, maar de laatste twee weken irriteer ik mezelf mateloos. Grip voelt niet meer lekker, pijlen glijden steeds vaker uit de hand en vallen dus voor de worp al regelmatig op de grond. Gisteren even geswitched naar de Wade Phase 2 en de grip onder de LP is de grip die ik moet hebben, alleen dan ook bovenaan de barrel. Aangezien ik de pijl met een natuurlijke worp bijna bovenaan de barrel vast pak. Met de Huybrechts ga ik de laatste twee weken steeds vaker corrigeren en na beneden vast pakken.

Nu heb ik al wel een aantal pijltjes gezien waar mijn oog op is gevallen, maar toch maar even uitproberen en dan maar eenmalig wat meer betalen.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Fred Raket »

De meeste darters die een recht barrel gebruiken komen telkens hier weer op uit.

Afbeelding
Alovenac
Lid
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 20:49

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Alovenac »

Fred Raket schreefCOLONDe meeste darters die een recht barrel gebruiken komen telkens hier weer op uit.
Ik neig inderdaad ook naar de Purist 2, het liefst heb ik zo'n barrel met de grip helemaal tot bovenaan. Maar wellicht dat deze grip hoog genoeg zit.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Fred Raket »

Target Sport 24-26g heeft extra grip achter op, alleen zit jet met een tussenstukje.

Afbeelding
Alovenac
Lid
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 20:49

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Alovenac »

Fred Raket schreefCOLONTarget Sport 24-26g heeft extra grip achter op, alleen zit jet met een tussenstukje.
Daar was mijn oog inderdaad ook al opgevallen, de grip van de Wade (onderaan) en de Purist 2 moet ik gewoon zover mogelijk bovenaan de barrel hebben dan komt het wel goed. Knurled grip is net niet lekker genoeg.
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Lookout »

Hoe weet Gary Anderson en Phil Taylor eigenlijk iedere keer de pijl op dezelfde plek vast te pakken?
Je zou zeggen dat het met deze pijlen haast onmogelijk is om de pijlen keer op keer op dezelfde plek vast te pakken.
Er zal toch een enig herkenningspunt op moeten zitten.
180's '16 79x
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Fred Raket »

Lookout schreefCOLONHoe weet Gary Anderson en Phil Taylor eigenlijk iedere keer de pijl op dezelfde plek vast te pakken?
Je zou zeggen dat het met deze pijlen haast onmogelijk is om de pijlen keer op keer op dezelfde plek vast te pakken.
Er zal toch een enig herkenningspunt op moeten zitten.
Gewoon je pijl op dezelfde manier oppakken telkens wat ik eerder al heb uitgelegd.
Het went vanzelf
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Lookout »

Mooie barrels veel grip maar geen herkenningspunt voor mij persoonlijk.
Ik had hier wel moeite mee.
180's '16 79x
Jeje
Lid
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2014, 13:02

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Jeje »

Hallo,

Ik ben nu sinds 2 weken begonnen met darten. Ik heb pijlen van 18 gram.

Het probleem is dat ik af en toe een complete misser gooi. Bv gooi ik 2x 20 in de buurt van de triple en dan opeens gooi ik een 12. Is er een methode hoe je ongeveer op hetzelfde punt kan blijven gooien?
Gebruikers-avatar
cancellara27
Lid
BerichtenCOLON 512
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:01

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cancellara27 »

Jeje schreefCOLONHallo,

Ik ben nu sinds 2 weken begonnen met darten. Ik heb pijlen van 18 gram.

Het probleem is dat ik af en toe een complete misser gooi. Bv gooi ik 2x 20 in de buurt van de triple en dan opeens gooi ik een 12. Is er een methode hoe je ongeveer op hetzelfde punt kan blijven gooien?
oefenen... kijk slow motion video's van de profs en let op hoe ze met de arm de pijl nawijzen. probeer dit ook te doen (de follow through)
Unicorn Terry Jenkins 21g met deflecta nylon short shafts en poly standard flights
180'ers in 2015: 11
Gebruikers-avatar
cancellara27
Lid
BerichtenCOLON 512
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:01

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cancellara27 »

Na al een maand te veel afzwaaiers naar beneden en ook veel in de vijf en de een toch maar besloten om eens naar een dartwinkel te gaan en te kijken naar iets zwaardere pijlen. Ik hoop dat ik daarmee iets constanter en met meer ontspanning kan gooien want ik erger me kapot aan pijlen op de t20 die rond de bull eindigen (en af en toe nog ver daar onder...)
Maandag maar eens wat setjes van 23 en 24g testen en hopen dat er verbetering in komt
Unicorn Terry Jenkins 21g met deflecta nylon short shafts en poly standard flights
180'ers in 2015: 11
Kos
Lid
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 10:41

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Kos »

Lookout schreefCOLONMooie barrels veel grip maar geen herkenningspunt voor mij persoonlijk.
Ik had hier wel moeite mee.

Eventueel kan je een herkenningspunt maken. Bijvoorbeeld bepaalde punten met autolak spuiten/verven
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Lookout »

Kos schreefCOLON
Lookout schreefCOLONMooie barrels veel grip maar geen herkenningspunt voor mij persoonlijk.
Ik had hier wel moeite mee.

Eventueel kan je een herkenningspunt maken. Bijvoorbeeld bepaalde punten met autolak spuiten/verven
Schiet je ook weinig mee op want dan moet je nog bij iedere pijl kijken of je de pijl op de juiste manier vasthoudt.
180's '16 79x
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Fred Raket »

:lol:
BUTTON_POST_REPLY