Het grote gooiproblemen topic

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
BUTTON_POST_REPLY
Jeremy1566
Lid
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2016, 20:25

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Jeremy1566 »

Ik heb gister gelet op alle punten die aangekaart zijn, en som het even op wat er gebeurt is:

1 overpakken : dit is goed gegaan, ik pak nu steeds beter zonder nadenken de volgende pijl en gooi hem direct het bord in.

2 nawijzen : dit is redelijk gegaan, het voelt nog een beetje onnatuurlijk, maar het went wel denk ik. Ik merk wel dat ik dan mijn focus leg op het nawijzen, en niet op het gooien, wat dus gruwelijk fout gaat als ik kijk naar het mikken.

3 gooi altijd in een hoek van 90 graden : dit is niet echt gelukt, om mijn arm helemaal recht te houden voelt heel erg onnatuurlijk en moet echt mijn best doen om dan aan het eind van de avond nog een pijltje te gooien... Is dit erg om het niet te doen?

Verder staan de pijlen wel redelijk vaak goed in het bord, 3 dezelfde pijlen zeg maar. Ik krijg ze nog niet makkelijk 3x in hetzelfde vlakje, maar het gooien gaat al wel wat soepeler. Ik ga dit zo even een paar weken doorzetten en proberen er een ritme/feeling in te krijgen. Heb nog wel een aantal dingetjes besteld om te kijken wat precies mijn ideale flight is, heb namelijk de kite, peer en taylor flights besteld, even kijken of ik dat niets vind, of juist iets..

Tot zover, tot schnelllll
Nightcrawler
Lid
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2014, 18:57

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Nightcrawler »

hoi, jeremy je filmpje van de worp even bekeken ziet er wel vloeiend uit ! ik denk alleen dat het nawijzen niet helemaal perfect is
volgens mij strek je arm niet helemaal uit ( follow through ).
Mooi dat het overpakken wel goed gaat ! heb je nu de juiste grip ontdekt ??!
Het kan trouwens geen kwaad om van set up te veranderen probeer de juiste te vinden , maar ganiet verwachten dat er een soort
magische set up komt waar door je ineens veel beter gaat gooien !!
Het komt bij een setup aan op comfort , dat het dus lekker gooit ,als het lekker gooit heeft dat effect op je niveau , je ergert je minder
aan een verkeerde flight of shaft , ik zelf gooi nu met short shafts en een flight die iets kleiner is als een standaard flight .
ik heb ook van alles geprobeerd ( aluminium shafts ,nylons, v wing flights ect....)
ik heb voor mijn gevoel nu de juiste setup , en dat ga ik ook niet veranderen ook al gooi ik een keer waardeloos .
Hou ook die hoek van 90 graden aan , hoe lastig dit ook is , ik zou echt geen andere optie weten ,mischien iemand anders ?? ( op het forum).
tenslotte nog even over het groeperen, gooi je veel in de 5 en 1 of zelfs in de 12 of 18 ?? of is het verkeerde trebles ( 1 en 5 ).
of op de 19 ( 3 en 7). Ik zou een beginner aan raden , om eerst van links naar recht 12,5,20,1,18 minimaal te raken daarna 1,20,5 dan de 20
en dan pas de treble 20 hetzelfde geld voor de 19 16,7,19,3,17 eerst dan 7,19,3 dan de 19 en dan treble 19.

nightcrawler :evil: :evil:
hoe beter je scoort hoe makkelijker je finished !! ( roland scholten)
Jeremy1566
Lid
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2016, 20:25

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Jeremy1566 »

Ja punt is een beetje dat die 90 graden erg onnatuurlijk voelt, dat ik heel veel moeite moet doen zeg maar. En juist omdat ik zoveel moeite moet doen ligt mijn focus meer bij mijn arm als bij het gooien zelf. Dat is een beetje het punt, het filmpje wat ik gestuurd heb zie je dat ik geen 90 graden hoek aan hou, maar dat dat wel vloeiender gooit. Maargoed ik gooi ook niet voor niets niet goed, haha. Dus ik ga er zeker op letten om wel die hoek aan te houden, en dat nawijzen ga ik ook zeker op letten. Mocht iemand nog andere tips hebben hoor ik dat graag.
Nightcrawler
Lid
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2014, 18:57

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Nightcrawler »

Maar 1 juiste houding:

Er is eigenlijk maar één goede manier om te staan bij het darten: je staat zelf parallel met de muur. De rechtshandige staan dus met de rechtervoet tegen de oche, de linkshandige met de linkervoet.
We kijken nog even naar het moment van richten. Als we richten zijn de pijl en het oog in één lijn. Als we gooien moet je de drie bewegende delen van je arm in een 2- dimensioneel plaatje bekijken (de arm beweegt dus naar voren en naar boven, niet opzij). Dit verkleint de ruimte die er is om fouten te maken, dit kan gebeuren als je jouw arm ook naar de zijkant beweegt. Het is dus eenvoudig om te bedenken dat we er niet gelukkig van worden als we op twee voeten recht (dus tegen de oche) voor het bord staan. Er is dan teveel ruimte voor een zijdelingse beweging van de arm.
In een optimale stand maken je schouders een hoek van 90 graden met het bord, je voeten staan ook in die lijn. De meeste mensen vinden dit niet comfortabel, dus dan moet je naar een compromis zoeken door niet volledig evenwijdig met het bord te staan, maar met een hoek van bv. 10 of 20 graden. Je schouders maken dan een hoek van 80 of 70 graden met het bord. De meeste spelers staan met de schouders in een hoek tot het bord van tussen de 50 en 80 graden. Al naar gelang je persoonlijke voorkeur. Het spreekt voor zich dat de houding die je aanneemt begint met het plaatsen van de voeten. online gevonden mischien heb je er iets aan ??!! :evil:
hoe beter je scoort hoe makkelijker je finished !! ( roland scholten)
Jeremy1566
Lid
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2016, 20:25

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Jeremy1566 »

Hmm, het is dus wel mogelijk, enkel zal ik dan de houding ook moeten aanpassen naar mate ik een andere worp aanneem. Ik zal eens wat dingen gaan proberen om te kijken, en toch veel oefenen en de juiste houding aannemen, in de hoop dat het dan op een moment vanzelf went, de houding.
Nightcrawler schreefCOLONMaar 1 juiste houding:

Er is eigenlijk maar één goede manier om te staan bij het darten: je staat zelf parallel met de muur. De rechtshandige staan dus met de rechtervoet tegen de oche, de linkshandige met de linkervoet.
We kijken nog even naar het moment van richten. Als we richten zijn de pijl en het oog in één lijn. Als we gooien moet je de drie bewegende delen van je arm in een 2- dimensioneel plaatje bekijken (de arm beweegt dus naar voren en naar boven, niet opzij). Dit verkleint de ruimte die er is om fouten te maken, dit kan gebeuren als je jouw arm ook naar de zijkant beweegt. Het is dus eenvoudig om te bedenken dat we er niet gelukkig van worden als we op twee voeten recht (dus tegen de oche) voor het bord staan. Er is dan teveel ruimte voor een zijdelingse beweging van de arm.
In een optimale stand maken je schouders een hoek van 90 graden met het bord, je voeten staan ook in die lijn. De meeste mensen vinden dit niet comfortabel, dus dan moet je naar een compromis zoeken door niet volledig evenwijdig met het bord te staan, maar met een hoek van bv. 10 of 20 graden. Je schouders maken dan een hoek van 80 of 70 graden met het bord. De meeste spelers staan met de schouders in een hoek tot het bord van tussen de 50 en 80 graden. Al naar gelang je persoonlijke voorkeur. Het spreekt voor zich dat de houding die je aanneemt begint met het plaatsen van de voeten. online gevonden mischien heb je er iets aan ??!! :evil:
Gebruikers-avatar
Satyr
Lid
BerichtenCOLON 75
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2015, 13:53

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Satyr »

Nightcrawler schreefCOLONMaar 1 juiste houding:

Er is eigenlijk maar één goede manier om te staan bij het darten: je staat zelf parallel met de muur. De rechtshandige staan dus met de rechtervoet tegen de oche, de linkshandige met de linkervoet.
Dat is wel heel kort door de bocht.

De beste manier is wat iemand het prettigste vind. Wat jij zegt kan ik niet eens doen, mijn knieën vinden het absoluut niet fijn namelijk. Ik heb er wel eens op gelet bij toernooien, maar als er 50% staat zoals jij zegt is het veel. Het zal ook aan je manier van gooien liggen. Ik gooi vanaf mijn voorhoofd rechtdoor, het maakt voor mij in feite geen bal uit hoe ik sta, dus dan sta liever met mijn voet in een hoek van 45 tot 60 graden tov de muur.
Bart
Lid
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:30

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Bart »

Satyr schreefCOLON
Nightcrawler schreefCOLONMaar 1 juiste houding:

Er is eigenlijk maar één goede manier om te staan bij het darten: je staat zelf parallel met de muur. De rechtshandige staan dus met de rechtervoet tegen de oche, de linkshandige met de linkervoet.
Dat is wel heel kort door de bocht.

De beste manier is wat iemand het prettigste vind. Wat jij zegt kan ik niet eens doen, mijn knieën vinden het absoluut niet fijn namelijk. Ik heb er wel eens op gelet bij toernooien, maar als er 50% staat zoals jij zegt is het veel. Het zal ook aan je manier van gooien liggen. Ik gooi vanaf mijn voorhoofd rechtdoor, het maakt voor mij in feite geen bal uit hoe ik sta, dus dan sta liever met mijn voet in een hoek van 45 tot 60 graden tov de muur.
Technisch gezien kan ik me er wel in vinden. Doel, hand, elleboog, schouder, oog kunnen eigenlijk alleen in lijn zijn zoals in stukje tekst van Nightcrawler beschreven. Kijk maar eens naar de uitvoering van van Gerwen.
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door De Beste »

Gewoon gooien en naar je gevoel luisteren. Voelt iets goed? Prima! Voelt iets niet goed? Pas het aan!
Het is allemaal geen hogere wiskunde. Gewoon lekker speren en maak het niet te theoretisch.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door ratm »

Satyr schreefCOLON De beste manier is wat iemand het prettigste vind. Wat jij zegt kan ik niet eens doen, mijn knieën vinden het absoluut niet fijn namelijk. Ik heb er wel eens op gelet bij toernooien, maar als er 50% staat zoals jij zegt is het veel. Het zal ook aan je manier van gooien liggen. Ik gooi vanaf mijn voorhoofd rechtdoor, het maakt voor mij in feite geen bal uit hoe ik sta, dus dan sta liever met mijn voet in een hoek van 45 tot 60 graden tov de muur.
Heb ik ook. Mijn knieën vinden het niet fijn al ik met de buitenkant van mijn voet tegen de oche sta. Is maar net wat je prettig vind.
Bart
Lid
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:30

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Bart »

ratm schreefCOLON
Satyr schreefCOLON De beste manier is wat iemand het prettigste vind. Wat jij zegt kan ik niet eens doen, mijn knieën vinden het absoluut niet fijn namelijk. Ik heb er wel eens op gelet bij toernooien, maar als er 50% staat zoals jij zegt is het veel. Het zal ook aan je manier van gooien liggen. Ik gooi vanaf mijn voorhoofd rechtdoor, het maakt voor mij in feite geen bal uit hoe ik sta, dus dan sta liever met mijn voet in een hoek van 45 tot 60 graden tov de muur.
Heb ik ook. Mijn knieën vinden het niet fijn al ik met de buitenkant van mijn voet tegen de oche sta. Is maar net wat je prettig vind.
Je kan ook zeggen dat je fysiek niet in staat bent de meest ideale positie aan te nemen (ik trouwens ook niet hoor). Maar ben het niet eens met dat het is wat je prettig vindt, anders zou je het ook liggend op je rug kunnen doen.
Jacco
Lid
BerichtenCOLON 109
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2016, 17:08

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Jacco »

Jeremy1566 schreefCOLONHmm, het is dus wel mogelijk, enkel zal ik dan de houding ook moeten aanpassen naar mate ik een andere worp aanneem. Ik zal eens wat dingen gaan proberen om te kijken, en toch veel oefenen en de juiste houding aannemen, in de hoop dat het dan op een moment vanzelf went, de houding.
Nightcrawler schreefCOLONMaar 1 juiste houding:

Er is eigenlijk maar één goede manier om te staan bij het darten: je staat zelf parallel met de muur. De rechtshandige staan dus met de rechtervoet tegen de oche, de linkshandige met de linkervoet.
We kijken nog even naar het moment van richten. Als we richten zijn de pijl en het oog in één lijn. Als we gooien moet je de drie bewegende delen van je arm in een 2- dimensioneel plaatje bekijken (de arm beweegt dus naar voren en naar boven, niet opzij). Dit verkleint de ruimte die er is om fouten te maken, dit kan gebeuren als je jouw arm ook naar de zijkant beweegt. Het is dus eenvoudig om te bedenken dat we er niet gelukkig van worden als we op twee voeten recht (dus tegen de oche) voor het bord staan. Er is dan teveel ruimte voor een zijdelingse beweging van de arm.
In een optimale stand maken je schouders een hoek van 90 graden met het bord, je voeten staan ook in die lijn. De meeste mensen vinden dit niet comfortabel, dus dan moet je naar een compromis zoeken door niet volledig evenwijdig met het bord te staan, maar met een hoek van bv. 10 of 20 graden. Je schouders maken dan een hoek van 80 of 70 graden met het bord. De meeste spelers staan met de schouders in een hoek tot het bord van tussen de 50 en 80 graden. Al naar gelang je persoonlijke voorkeur. Het spreekt voor zich dat de houding die je aanneemt begint met het plaatsen van de voeten. online gevonden mischien heb je er iets aan ??!! :evil:
Inmiddels hebben meerdere mensen al min of meer hetzelfde geschreven. Wat Nightcrawler beschrijft is misschien de ideale houding, maar in mijn ogen moet je ook rekening houden met wat goed voelt voor jezelf. Ik haal bijvoorbeeld mijn arm/hand heel ver terug (ik ben links), waardoor ik soms nog weleens afzwaaiers naar rechts heb omdat mijn arm tijdens de lange rit nog weleens naar links wil gaan. Toen iemand anders me hierop wees heb ik inderdaad getracht hier meer op te letten en mijn arm/pijl niet voorbij mijn neus te halen, zodat de pijl in mijn gezichtsveld bleef. Ik merkte echter dat ik, net zoals ik nu bij Jeremy lees, dat ik me teveel ging focussen op mijn worp zodat die werd zoals die zou moeten zijn. Inmiddels besloten dat ik beter kan doen wat goed voelt dan proberen de ideale worp te forceren. Al moet ik eerlijk bekennen dat ook ik geen topdarter ben, maar merkte dat ik me teveel op mijn worp ging focussen en me mateloos ging irriteren als het weer niet lukte/mijn pijl (alsnog) niet belandde waar ik hem wilde hebben.

Kortom, ik zou wat Nightcrawler adviseert proberen als richtlijnen aan te nemen, maar er ook rekening mee houden dat je worp natuurlijk moet zijn en je je dus fijn/goed erbij voelt. Met andere woorden probeer op je gevoel te gooien rekening houdend met de door Nightcrawler aangegeven richtlijnen, zodat je zo dicht mogelijk bij de ideale worp zit maar wel gewoon gooit zoals dit voor jou goed voelt.
Dartfreak(z.nl)
Jans-1987
Lid
BerichtenCOLON 105
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2014, 17:12

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Jans-1987 »

Klopt het dat je met zwaardere barrels minder moeite moet doen om te gooien?
Jacco
Lid
BerichtenCOLON 109
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2016, 17:08

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Jacco »

Jans-1987 schreefCOLONKlopt het dat je met zwaardere barrels minder moeite moet doen om te gooien?
Volgens mij niet, maar, in mijn ogen, is er maar een manier om erachter te komen, namelijk gewoon proberen, mede doordat de een liever met zwaardere pijlen gooit en de ander liever met lichte. Naar mijn weten gooien de meeste darters met pijlen tussen de 22 en 24 gram, maar ook hier ben ik niet volledig zeker van.
Dartfreak(z.nl)
Nightcrawler
Lid
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2014, 18:57

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Nightcrawler »

hoi jans, er zijn wel degelijk verschillen tussen zware en lichte pijlen !!

1 de vlucht een zware pijl is wat stabieler in de vlucht dan een lichte .
2 met een lichte pijl moet je harder gooien om deze daar te krijgen waar je hem wil hebben ( een licht steentje moet veel harder worden gegooid dan
een zware steen om hem net zo ver weg te krijgen ).
ik gooi zelf met 26 gram ik gooi meer op techniek en ook niet overdreven hard, zware darts zijn bij voorbaad niet zalig makend

je gaat echt niet beter gooien met zwaardere darts, dus dan komen weer op comfort uit het gaat erom dat het lekker gooit ik gooi
lekkerder met 26 gram dan met 22 gram maar dat is voor een ander misschien net andersom.
zoek wat voor jouw werkt !!
hoe beter je scoort hoe makkelijker je finished !! ( roland scholten)
Jacco
Lid
BerichtenCOLON 109
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2016, 17:08

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Jacco »

Ik bedoelde in feite hetzelfde als Nightcrawler. Er zit natuurlijk verschil tussen, maar wat fijner is verschilt per persoon dus zou idd voorstellen gewoon te kijken wat voor jouw het beste voelt.
Dartfreak(z.nl)
Nightcrawler
Lid
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2014, 18:57

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Nightcrawler »

hallo, ik zit met een waarschijnlijk bekend probleem , ik zit op een gem.van ongeveer 50 .
ik zou graag willen door groeien naar 60 . het is pieken en dalen ( het ene moment 140 beurt later 22).
lopen de scores wel dan mis ik weer 6 pijlen om uit te gooien.
dit jaar al wel een potje first to five gewonnen ( tegen dartbot van dartscounter)
met een gem. van 59.44.
maar ik wil dit gewoon constant kunnen !!?
ik gooi ook constant de verkeerde treble ( bij 20 1en 5 bij 19 7 en 3)

Is dit herkenbaar , en hebben jullie nog tips en tricks !!??

training nu : bob 27 , 170 , 501( first to five ) , jamie caven scoring routine,


groet, nightcrawler :twisted:
hoe beter je scoort hoe makkelijker je finished !! ( roland scholten)
Jacco
Lid
BerichtenCOLON 109
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2016, 17:08

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Jacco »

Nightcrawler schreefCOLONhallo, ik zit met een waarschijnlijk bekend probleem , ik zit op een gem.van ongeveer 50 .
ik zou graag willen door groeien naar 60 . het is pieken en dalen ( het ene moment 140 beurt later 22).
lopen de scores wel dan mis ik weer 6 pijlen om uit te gooien.
dit jaar al wel een potje first to five gewonnen ( tegen dartbot van dartscounter)
met een gem. van 59.44.
maar ik wil dit gewoon constant kunnen !!?
ik gooi ook constant de verkeerde treble ( bij 20 1en 5 bij 19 7 en 3)

Is dit herkenbaar , en hebben jullie nog tips en tricks !!??

training nu : bob 27 , 170 , 501( first to five ) , jamie caven scoring routine,


groet, nightcrawler :twisted:
Lastig in te schatten, want begrijp niet helemaal waarom je gemiddelde zo laag is. Als je te weinig scoort, zou ik puur 20/19 gooien oefenen wellicht dat die Jamie Caven scoring routine daarbij kan helpen (ben zelf niet bekend daarmee) en anders kan je wellicht ook 'simpelweg' meermaals een tijdje op de 20/19 kunnen gooien. Als je voor je gevoel prima scoort, maar het af laat weten op de dubbels zijn finishspellen (zoals 61 en hoger/81 en hoger/121-finishes gooien, rondje dubbels en het al door jou genoemde 170 of bob's 27) proberen.

Ikzelf heb min of meer hetzelfde probleem dus weet ook niet echt een oplossing, hoewel ik probeer me erbij neer te leggen dat dit nou eenmaal mijn niveau is. Mede doordat ikzelf thuis best prima gooi/lijk te gooien en soms ook in wedstrijden (zolang ik 'onbevangen' gooi), maar als ik dan ga denken dat er iets te halen valt of het gevoel heb dat ik tegen een minder iemand gooi het ineens niets meer is. Dat probeer ik te verhelpen, en gaat best aardig, door mentaal sterker te worden en zodoende enkel en alleen op mijn eigen spel te letten en geen aandacht te besteden of mijn tegenstander 140 of 22 gooit, maar puur te richten op wat ik moet gooien. Daarnaast tracht ik ook mezelf zoveel mogelijk als underdog te beschouwen dus te gooien met het idee 'ik heb niets te verliezen'. Al weet ik natuurlijk niet of het bij jouw iets mentaals betreft of dat je thuis hetzelfde probleem hebt als tijdens wedstrijden.
Dartfreak(z.nl)
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Fred Raket »

Nightcrawler schreefCOLONhallo, ik zit met een waarschijnlijk bekend probleem , ik zit op een gem.van ongeveer 50 .
ik zou graag willen door groeien naar 60 . het is pieken en dalen ( het ene moment 140 beurt later 22).
lopen de scores wel dan mis ik weer 6 pijlen om uit te gooien.
dit jaar al wel een potje first to five gewonnen ( tegen dartbot van dartscounter)
met een gem. van 59.44.
maar ik wil dit gewoon constant kunnen !!?
ik gooi ook constant de verkeerde treble ( bij 20 1en 5 bij 19 7 en 3)

Is dit herkenbaar , en hebben jullie nog tips en tricks !!??

training nu : bob 27 , 170 , 501( first to five ) , jamie caven scoring routine,


groet, nightcrawler :twisted:
Vergeet het spelen tegen PC en richt je op je techniek etc. het Forum staat vol met tips !

- laat iemand meekijken hoe je staat te gooien
- staar je niet blind op gemiddelden
- koop verschillende vormen flights en lengtes shafts en kijk hoe je pijl het fijnste in het bord land
- richt en kijk naar wat je wil raken ook al is het eerst de grote 12 en probeer alle 3 je pijlen daar te krijgen
eerst trosjes gooien en zodat ze lekker bij elkaar vallen waar dan ook.
- gooi met plezier en verwacht niet altijd wonderen
- probeer realistische getallen uit te gooien onder de 60 eerst
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door The Runner »

Wat ook leuk is, druk een springveertje van je shafts in het bord en probeer daar je pijl in te gooien. Reken maar dat je je dan moet focussen! Lastig maar een leuke uitdaging!
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Nightcrawler
Lid
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2014, 18:57

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Nightcrawler »

hoi fred, bedankt voor de tips ! maar ik denk dat mijn gooi stijl , en setup gewoon goed is daar ga ik
zeker nix aan veranderen ! mischien zit het tussen de oren, ik ben wel geneigd om gem. in de gaten te houden als graadmeter
maar als ik tegen de app gooi kijk ik pas als het spel afgelopen wat mijn gem. is ik staar me er niet blind op dus !
groeperen gaat ook gewoon goed regelmatig 140 of 2 treble 19 .
mijn probleem ligt in het pieken en dalen ik gooi bijvoorbeeld een leg 70 gem. en vervolgens een leg 44 !?
met finishen gaat het in principe ook goed regelmatig dik boven de 60 en soms 100+ .
plezier heb ik zeker en ook geduld , dat zijn de twee belangrijkste punten

nogmaals bedankt !

nightcrawler :evil:
hoe beter je scoort hoe makkelijker je finished !! ( roland scholten)
Bart
Lid
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:30

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Bart »

Nightcrawler schreefCOLONhoi fred, bedankt voor de tips ! maar ik denk dat mijn gooi stijl , en setup gewoon goed is daar ga ik
zeker nix aan veranderen ! mischien zit het tussen de oren, ik ben wel geneigd om gem. in de gaten te houden als graadmeter
maar als ik tegen de app gooi kijk ik pas als het spel afgelopen wat mijn gem. is ik staar me er niet blind op dus !
groeperen gaat ook gewoon goed regelmatig 140 of 2 treble 19 .
mijn probleem ligt in het pieken en dalen ik gooi bijvoorbeeld een leg 70 gem. en vervolgens een leg 44 !?
met finishen gaat het in principe ook goed regelmatig dik boven de 60 en soms 100+ .
plezier heb ik zeker en ook geduld , dat zijn de twee belangrijkste punten

nogmaals bedankt !

nightcrawler :evil:
Ha Nightcrawler, plezier en geduld moet je zeker hebben en houden. In je vorige bericht gaf je wel aan dat je opzoek bent naar tips. Je zegt dat groeperen goed gaat, echter in je vorige bericht was je ontevreden over de triple 1 en 5. Wat betreft dezelfde hoogte lijkt het dus bij jou wel goed te zitten. In je verticale nauwkeurigheid lijkt me wel winst te boeken. Wat mij daarbij helpt is oefenen op bull, dubbel 6 en dubbel 11 en op de 20 onder de triple. Ook zou je kunnen proberen om je positie voor de oche iets aan te passen. Succes!
imag1ne
Lid
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2017, 09:22

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door imag1ne »

He allemaal.

Ben al een tijdje aan het zoeken voor wat info voor mijn probleem.

Ff uitleggen:

Als ik normaal gooi: Focus op waar ik wil gooien, dan wil mijn worp niet vloeiend.
Als ik me ogen dicht gooi, of bijv naar mijn hand kijk tijdens de worp gaat het wel goed.

Lijkt mij een soort van darteritus..

Het gevolg is dat ik vaak verander van gooi stijl. Maar dit helpt vaak maar even, dan val ik weer terug.

Ik zoek echt een manier om hier van af te komen.

Gisteren heb ik 30 min ong gefocused op mijn "pull back" en gekeken naar mijn hand, dus niet naar het bord gekeken. Alle worpen voelden zeer goed.
Daarna een paar worpen gedaan op de normale manier, en gelijk voelde het al niet meer zo smooth.

Ik weet dat ik goed kan gooien, maar dit probleem zorgt ervoor dat het er niet uitkomt :x

Iemand tips wat ik het beste kan doen?
Nightcrawler
Lid
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2014, 18:57

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Nightcrawler »

hoi, ik ben hier ook ongeveer een jaar mee bezig geweest ,

1. houding sta je stabiel en comfortabel .
2. grip hoe hou je de dart vast ( als een schrijfpen )
3. overpakken ( steeds de dart op dezelfde manier beet pakken)
4. focus ( concentratie op target )
5. follow through ( arm uit strekken )

waarschijnlijk zit het probleem in een van de 5 punten ! ( of meerdere punten ).

:evil:
hoe beter je scoort hoe makkelijker je finished !! ( roland scholten)
darterMessi
Lid
BerichtenCOLON 44
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2016, 15:51

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door darterMessi »

imag1ne schreefCOLONHe allemaal.

Ben al een tijdje aan het zoeken voor wat info voor mijn probleem.

Ff uitleggen:

Als ik normaal gooi: Focus op waar ik wil gooien, dan wil mijn worp niet vloeiend.
Als ik me ogen dicht gooi, of bijv naar mijn hand kijk tijdens de worp gaat het wel goed.

Lijkt mij een soort van darteritus..

Het gevolg is dat ik vaak verander van gooi stijl. Maar dit helpt vaak maar even, dan val ik weer terug.

Ik zoek echt een manier om hier van af te komen.

Gisteren heb ik 30 min ong gefocused op mijn "pull back" en gekeken naar mijn hand, dus niet naar het bord gekeken. Alle worpen voelden zeer goed.
Daarna een paar worpen gedaan op de normale manier, en gelijk voelde het al niet meer zo smooth.

Ik weet dat ik goed kan gooien, maar dit probleem zorgt ervoor dat het er niet uitkomt :x

Iemand tips wat ik het beste kan doen?
Dit heb ik ook.
Als ik naar mn arm kijk kan ik de pijl heel vloeiend strak gooien en voel je dat juiste gevoel door je hele arm dat je de pijl goed gooit. Ga ik concentreren op mn target dan heb ik dat gevoel niet, en gooi ik onder mn target.. en ook veel slapper.. aan het einde van de worp voelt mn elleboog ook niet lekker (niet smooth dus)

Als iemand hier tips voor heeft zou ik het heel graag horen.
Crawl, ik snap niet wat ik hier mee moet?
Nightcrawler
Lid
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2014, 18:57

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Nightcrawler »

hoi, dartermessi ik denk dat je probleem in je worp zit en in het mentale gedeelte !
ik neem aan dat je houding , overpakken, grip gewoon "normaal" zijn !?
het probleem zit denk in de focus realease en de follow through , maar goed als je niet op een target gooit gaan de laatste 2 wel goed ???
zodra je focust gaat het mis je verkrampt of verslapt raakt gespannen en de worp voelt niet smooth het lijkt wel of je in je hoofd
omschakelt op het moment dat je op bijvoorbeeld tops gooit !!
wat je hier aan zou kunnen doen is bijvoorbeeld een target te pakken als bulls eye , gooi hier 10 keer drie darts op bulls eye 2 punten
single bull 1 punt probeer zoveel mogelijk punten te scoren !
Wat je nu doet is focussen zeg tegen jezelf smooth of vloeiend voor dat je gooit , probeer elke dart exact op dezelfe manier vast te pakken
en weg te gooien ( flow) en ook met dezelfde snelheid ( niet snoeihard maar ok niet slap). als ik zelf te hard gooi vliegt de dart alle kanten op
en te zacht gaat hij niet in balans naar het bord ( dwarellen).
Je moet echt gaan focussen , naar je hand kijken ( arm) of met je ogen dicht gooien, gooit misschien even lekker je hebt er alleen niks aan !!
Ik hoop dat je hier iets aan hebt, succes !!

groet nightcrawler :twisted:
hoe beter je scoort hoe makkelijker je finished !! ( roland scholten)
BUTTON_POST_REPLY