Het grote gooiproblemen topic

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
BUTTON_POST_REPLY
darter180
Lid
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 24 Dec 2014, 17:49

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door darter180 »

darter180 schreefCOLONHallo iedereen

Ik heb een enorm probleem met het darten. Vaak heb ik ineens een soort van spasme waardoor ik de pijl in de 3 gooi in plaats van de 20. Of ik gooi hem in de 13.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Is de oplossing gewoon blijven gooien?
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Rat »

Hoop dat dit geen vervelende vraag is, maar heb je dat alleen bij darts?
Gebruikers-avatar
PieBus
Lid
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2016, 10:53

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door PieBus »

cookie schreefCOLON
nig4nag schreefCOLONhoi ik heb best wel een heel groot probleem dat probleem houd me ook tegen op competitie te gaan darten
ik kan namelijk heel moeilijk terug rekenen en ook met het uitgooien boven de 100 dan weet ik niet hoe ik het snelst de dubbel of trippel moet gooien om uit te komen wie kan me daar bij helpen of wie weet hoe ik het makkelijk onder de knie krijg gr
Andere vraag.. Hoeveel tijd heb jij nou echt besteed aan het rekenwerk? Gewoon lekker een app downloaden en oefenen met rekenen, terwijl je op de bus staat te wachten en alles.

Verder ook heel vaak het spelletje spelen van 41 en elke keer als je uitgooit dan tel je er 3 bij op. Soms moet je dan wel 12x dezelfde finish gooien dat je deze leert of dat je nieuwe oplossingen gaat zoeken.
Later start je dit met 42 en 43.
Gewoon een automatisme van maken... door veel te oefenen!
  • - 170'en: zo kom je heel snel op een haalbaar outshot en ga je ontdekken wat voor jou de beste combinaties zijn.
  • - Probeer 60 uit te werpen met 3 darts. Lukt het niet, probeer dan 59. Lukt dit weer niet 58, enz... Wanneer een outshot lukt, tel dan 10 bij en probeer deze dan uit te gooien. Erg uitdagend en leuk... en de combinaties leer je spelenderwijs.
180's: '15: 1 '16: 27 '17: 23
HF: '16: 170 '17: 130
Best leg: 14
darter180
Lid
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 24 Dec 2014, 17:49

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door darter180 »

Rat schreefCOLONHoop dat dit geen vervelende vraag is, maar heb je dat alleen bij darts?
Ja
nig4nag
Lid
BerichtenCOLON 198
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:49

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door nig4nag »

hoi hoi ik denk er aan om een tijdje geen dartpijn meer aan te raken mij darterietes is weer op komen zetten
en ik blijf maar kloten met mijn pijlen ik vind maar niet de fijne pijl tot nu toe
dus even een pauze van een paar maandjes denk ik .
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Rat »

darter180 schreefCOLON
Rat schreefCOLONHoop dat dit geen vervelende vraag is, maar heb je dat alleen bij darts?
Ja
Ok, beter...

Denk dat je moet proberen wat meer te ontspannen met je pols en arm. Maar verder zou ik het ook niet zo weten hoor.
Gebruikers-avatar
Satyr
Lid
BerichtenCOLON 75
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2015, 13:53

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Satyr »

Ik heb laatst bij een lokaal toernooi hier de halve finale gehaald. Meestal strand ik in de kwartfinale, want dan kom ik darters tegen die net wat beter zijn. Maar goed, ik won nu eens een keer en in de halve finale (best of 7) stond ik 3-1 voor. En toen bedacht ik me ineens dat er een man of 20/30 naar mij stonden te kijken, hahaha. Ik kan er nu om lachen, maar ik verloor dus wel met 4-3 door de zenuwen en de 'aandacht'. Uiteindelijk werd ik nog 4e ook, wat 0 euro opleverde. Een finale plek was 50 euro waard. Dat wist ik trouwens niet toen ik gooide.

Dat kun je zeker niet trainen? Ik denk dat als er niemand had gekeken, dat er niks aan de hand was.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

Satyr schreefCOLONIk heb laatst bij een lokaal toernooi hier de halve finale gehaald. Meestal strand ik in de kwartfinale, want dan kom ik darters tegen die net wat beter zijn. Maar goed, ik won nu eens een keer en in de halve finale (best of 7) stond ik 3-1 voor. En toen bedacht ik me ineens dat er een man of 20/30 naar mij stonden te kijken, hahaha. Ik kan er nu om lachen, maar ik verloor dus wel met 4-3 door de zenuwen en de 'aandacht'. Uiteindelijk werd ik nog 4e ook, wat 0 euro opleverde. Een finale plek was 50 euro waard. Dat wist ik trouwens niet toen ik gooide.

Dat kun je zeker niet trainen? Ik denk dat als er niemand had gekeken, dat er niks aan de hand was.
Zeker te trainen!
Je werd nu verrast door een situatie, met alle gevolgen van dien. Wanneer we van te voren bedenken wat er kan gebeuren, zullen onze hersenen niet verrast worden door een situatie.
Geef jezelf voor een toernooi 8-10min om te bedenken met je ogen dicht wat allemaal goed kan gaan en waar je door verrast kan worden:
Bijv:
- 2-0 achterkomen tegen een mindere speler die 2 wereldlegs gooit
- 40 man die kijkt
- een slechte schrijver
- zelf 2 wereldlegs gooien
- voor komen tegen betere speler
Etc
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door De Beste »

Gisteravond echt diep diep diep door een ondergrens gegaan tijdens de competitie. Echt vreselijk, bijna geen T20 kunnen raken, ontzettend vaak de T5 en de T1 te pakken. Op een bepaald moment slingerde ik mn darts zelfs in de 9.....scorend zwaar onvoldoende en dat ken ik echt niet van mezelf. Normaliter heb ik altijd wel minimaal 1 T20 te pakken, regelmatig 2 en dat ik buiten de 20 gooi gebeurt me zelden in de competitie.

Ik kwam er nog mee weg ook want ik won m'n partij wel omdat ik de dubbels wel kon vinden en m'n tegenstander niet.
Vanmorgen even een uurtje geprobeerd te gooien, het ging net zo %#@ als gisteren. Maar eventjes 2 dagen dartrust nemen en dan weer knallen.
Bart
Lid
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:30

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Bart »

De Beste schreefCOLONGisteravond echt diep diep diep door een ondergrens gegaan tijdens de competitie. Echt vreselijk, bijna geen T20 kunnen raken, ontzettend vaak de T5 en de T1 te pakken. Op een bepaald moment slingerde ik mn darts zelfs in de 9.....scorend zwaar onvoldoende en dat ken ik echt niet van mezelf. Normaliter heb ik altijd wel minimaal 1 T20 te pakken, regelmatig 2 en dat ik buiten de 20 gooi gebeurt me zelden in de competitie.

Ik kwam er nog mee weg ook want ik won m'n partij wel omdat ik de dubbels wel kon vinden en m'n tegenstander niet.
Vanmorgen even een uurtje geprobeerd te gooien, het ging net zo %#@ als gisteren. Maar eventjes 2 dagen dartrust nemen en dan weer knallen.
Heel herkenbaar! Erg irritant ook. Tegen jezelf zeggen, ok dit kan gebeuren (en het ook echt zo aanvaarden). Ik weet wat een goede darter ik ben en wat ik kan. Nu even rust en de volgende sessie sta ik er gewoon weer! Werkt bij mij.
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door De Beste »

Bart schreefCOLON
De Beste schreefCOLONGisteravond echt diep diep diep door een ondergrens gegaan tijdens de competitie. Echt vreselijk, bijna geen T20 kunnen raken, ontzettend vaak de T5 en de T1 te pakken. Op een bepaald moment slingerde ik mn darts zelfs in de 9.....scorend zwaar onvoldoende en dat ken ik echt niet van mezelf. Normaliter heb ik altijd wel minimaal 1 T20 te pakken, regelmatig 2 en dat ik buiten de 20 gooi gebeurt me zelden in de competitie.

Ik kwam er nog mee weg ook want ik won m'n partij wel omdat ik de dubbels wel kon vinden en m'n tegenstander niet.
Vanmorgen even een uurtje geprobeerd te gooien, het ging net zo %#@ als gisteren. Maar eventjes 2 dagen dartrust nemen en dan weer knallen.
Heel herkenbaar! Erg irritant ook. Tegen jezelf zeggen, ok dit kan gebeuren (en het ook echt zo aanvaarden). Ik weet wat een goede darter ik ben en wat ik kan. Nu even rust en de volgende sessie sta ik er gewoon weer! Werkt bij mij.
Dat denk ik ook. Ik heb natuurlijk wel vaker een mindere dag gehad, maar nog nooit zó slecht als het gisteren was. Ik raak ook zeker niet in paniek. Het is niet weg, kon het gisteren gewoon niet vinden.
darterpdc123
Lid
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2017, 16:31

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door darterpdc123 »

Ik heb laatste tijd tijdens training snel dat ik erg gespannen ga gooien en dan gooi/trek ik veel in de 5 en 12 en veel pijlen onder de target. Wat kan ik doen om niet zo snel gespannen te raken ? bedankt
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

De Beste schreefCOLONGisteravond echt diep diep diep door een ondergrens gegaan tijdens de competitie. Echt vreselijk, bijna geen T20 kunnen raken, ontzettend vaak de T5 en de T1 te pakken. Op een bepaald moment slingerde ik mn darts zelfs in de 9.....scorend zwaar onvoldoende en dat ken ik echt niet van mezelf. Normaliter heb ik altijd wel minimaal 1 T20 te pakken, regelmatig 2 en dat ik buiten de 20 gooi gebeurt me zelden in de competitie.

Ik kwam er nog mee weg ook want ik won m'n partij wel omdat ik de dubbels wel kon vinden en m'n tegenstander niet.
Vanmorgen even een uurtje geprobeerd te gooien, het ging net zo %#@ als gisteren. Maar eventjes 2 dagen dartrust nemen en dan weer knallen.


Probeer dit eens wanneer je erg gespannen of "onzeker" gooit.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Fred Raket »

Dit geldt voor iedereen !

- Breng je ademhaling naar je buik
- leg jezelf geen druk op
- speel je eigen spel en let niet op het gedrag en score van je tegenstander
- geniet van het spel
- sta stevig tegen de oche en kijk waar je wil waar de pijl land
- probeer natuurlijk te gooien
-
Gebruikers-avatar
bigdaddy
Lid
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2017, 15:22

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door bigdaddy »

Fred Raket schreefCOLONDit geldt voor iedereen !

- Breng je ademhaling naar je buik
- leg jezelf geen druk op
- speel je eigen spel en let niet op het gedrag en score van je tegenstander
- geniet van het spel
- sta stevig tegen de oche en kijk waar je wil waar de pijl land
- probeer natuurlijk te gooien
-
Unicorn Gary Anderson Silver Star 25g
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door De Beste »

cookie schreefCOLON
De Beste schreefCOLONGisteravond echt diep diep diep door een ondergrens gegaan tijdens de competitie. Echt vreselijk, bijna geen T20 kunnen raken, ontzettend vaak de T5 en de T1 te pakken. Op een bepaald moment slingerde ik mn darts zelfs in de 9.....scorend zwaar onvoldoende en dat ken ik echt niet van mezelf. Normaliter heb ik altijd wel minimaal 1 T20 te pakken, regelmatig 2 en dat ik buiten de 20 gooi gebeurt me zelden in de competitie.

Ik kwam er nog mee weg ook want ik won m'n partij wel omdat ik de dubbels wel kon vinden en m'n tegenstander niet.
Vanmorgen even een uurtje geprobeerd te gooien, het ging net zo %#@ als gisteren. Maar eventjes 2 dagen dartrust nemen en dan weer knallen.


Probeer dit eens wanneer je erg gespannen of "onzeker" gooit.
Afbeelding
Dank voor je reactie en goede bedoeling, maar ik hoef geen hulp hoor. Mijn vorm was er gewoon even niet. Als ik volgende week opnieuw in de competitie achter het bord sta dan zal de vorm wel weer terug zijn. Ik pak even 1 á 2 dagen dartrust (als ik het vol kan houden) en ga dan gewoon weer bezig zoals ik dat altijd doe.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

Helemaal top! En je weet nu de trick om met zelfvertrouwen je sollicitaties in te gaan ;)
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door De Beste »

cookie schreefCOLONHelemaal top! En je weet nu de trick om met zelfvertrouwen je sollicitaties in te gaan ;)
:P Ik heb een eigen zaak. Vertrouwen genoeg aan mijn kant van de tafel. ;)
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Fred Raket »

cookie en de beste, onderhoudt het even per PB
Gebruikers-avatar
bigdaddy
Lid
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2017, 15:22

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door bigdaddy »

Jongens even een vraagje..
Ik dacht goh.. laat ik me flights is andersom op me pijlen doen.. en verrekt.. ik gooi opeens veel en veel beter..
Hoe kan dit? En wat is de oplossing hiervoor? Andere flights misschien...

Ben benieuwd wat de oorzaak hiervan is.
Unicorn Gary Anderson Silver Star 25g
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door De Beste »

Toeval
Bart
Lid
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:30

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Bart »

De Beste schreefCOLONToeval
Inderdaad. Al kun je het misschien ook de honeymoon periode van de set-up noemen, want daar zit ik ook geregeld in. Raak ik ook nog eens wat....
darterMessi
Lid
BerichtenCOLON 44
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2016, 15:51

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door darterMessi »

Hey,

Het gaat goed maar met vlagen nog veel low darts (met name wanneer ik droge handen heb). Wanneer ik ze lekker weg krijg (kan ik wel voelen) dan
gaan ze gewoon lekker strak richting tripple of wat voor target dan ook.. en dan ook gewoon erboven.

Toch met fases pak ik nog 12 of zelfs een 9 mee.. Ik heb een filmpje van mn worp mee gestuurd. Ben benieuwd wat je er van vind.
en of je nog tips hebt. Misschien verklaard het de afwijkers (al heb ik ze niet heel veel meer hoor).

https://www.youtube.com/watch?v=kSklBd9 ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Een reactie wordt gewaardeerd.

Groetjes, Messi
Bart
Lid
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:30

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Bart »

darterMessi schreefCOLONHey,

Het gaat goed maar met vlagen nog veel low darts (met name wanneer ik droge handen heb). Wanneer ik ze lekker weg krijg (kan ik wel voelen) dan
gaan ze gewoon lekker strak richting tripple of wat voor target dan ook.. en dan ook gewoon erboven.

Toch met fases pak ik nog 12 of zelfs een 9 mee.. Ik heb een filmpje van mn worp mee gestuurd. Ben benieuwd wat je er van vind.
en of je nog tips hebt. Misschien verklaard het de afwijkers (al heb ik ze niet heel veel meer hoor).

https://www.youtube.com/watch?v=kSklBd9 ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Een reactie wordt gewaardeerd.

Groetjes, Messi
Messi, ik heb er naar gekeken. Ten eerste ziet het er goed steady uit. Goed ritme en rust in je lichaam. Wat je zou kunnen proberen is je elleboog iets hoger houden. Je legt nu aan vanaf onder je kin. Probeer eens iets dichter bij je oog. Kijk bijvoorbeeld naar Gary Anderson.
https://m.youtube.com/watch?v=bSeobR2uLL4" onclick="window.open(this.href);return false;

Jouw elleboog maakt nu een vrij grote flop omhoog bij het strekken van je arm. Dat zou kunnen verklaren dat wanneer dat niet zo lekker loopt je de pijlen naar beneden trekt.

Succes!
darterMessi
Lid
BerichtenCOLON 44
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2016, 15:51

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door darterMessi »

Bart schreefCOLON
darterMessi schreefCOLONHey,

Het gaat goed maar met vlagen nog veel low darts (met name wanneer ik droge handen heb). Wanneer ik ze lekker weg krijg (kan ik wel voelen) dan
gaan ze gewoon lekker strak richting tripple of wat voor target dan ook.. en dan ook gewoon erboven.

Toch met fases pak ik nog 12 of zelfs een 9 mee.. Ik heb een filmpje van mn worp mee gestuurd. Ben benieuwd wat je er van vind.
en of je nog tips hebt. Misschien verklaard het de afwijkers (al heb ik ze niet heel veel meer hoor).

https://www.youtube.com/watch?v=kSklBd9 ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Een reactie wordt gewaardeerd.

Groetjes, Messi
Messi, ik heb er naar gekeken. Ten eerste ziet het er goed steady uit. Goed ritme en rust in je lichaam. Wat je zou kunnen proberen is je elleboog iets hoger houden. Je legt nu aan vanaf onder je kin. Probeer eens iets dichter bij je oog. Kijk bijvoorbeeld naar Gary Anderson.
https://m.youtube.com/watch?v=bSeobR2uLL4" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Jouw elleboog maakt nu een vrij grote flop omhoog bij het strekken van je arm. Dat zou kunnen verklaren dat wanneer dat niet zo lekker loopt je de pijlen naar beneden trekt.

Succes!

Bedankt voor je reactie!
Geeft een goede boost om te horen dat het er goed steady uitziet.

Ik kan het proberen om mn elleboog wat hoger te houden maar het voelt niet echt natuurlijk, en ik moet zeggen ook niet echt fijn.
Ben natuurlijk gewend om al een tijdje zo te gooien.. dus wordt lastig om mn elleboog zo ineens hoger te houden lijkt mij.

Groetjes
BUTTON_POST_REPLY