Het grote gooiproblemen topic

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
BUTTON_POST_REPLY
RvdB
Lid
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2018, 17:10

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door RvdB »

Amateurdarter hier (aantal jaar), heeft iemand tips voor het volgende: het grootste probleem vind ik het consistent oppakken van de darts uit mijn hand. Op het moment dat ik de dart uit mijn andere hand oppak en de beweging naar achteren maak (vlak voordat ik gooi dus) voel ik eigenlijk al of ik de dart wel of niet (helemaal) goed vast heb. Als ik mijn pijl goed vast heb komt ie vaak (dicht) bij het doel.

Maar wat zijn nou goede manieren om ervoor te zorgen dat je die pijl iedere keer op dezelfde/juiste manier vastpakt/oppakt? Heb al van allerhande manier geprobeerd, bijvoorbeeld zoals Gary Anderson zijn pijlen vasthoud (bij de punten) of zoals de meeste andere darters gewoon liggend in de linkerhand (wat ik vooralsnog doe). En daarnaast ook geprobeerd of ik ze op een andere manier moet oppakken, bij de normale manier waarbij ik ze oppak maak ik ook een extra beweging (correctie met ringvinger en/of duim of zo) wat ook de consistentie niet ten goede komt, iemand tips?
IvanSwarts180
Lid
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2017, 15:22

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door IvanSwarts180 »

Heb je pijlen waar je een duidelijk herkenningspunt hebt van waar je ze vasthebt? Dan is het gewoon kijken of je hem daar elke keer hebt. Bijvoorbeeld een overgang van grip naar andere grip kan hierbij helpen. Ik ben hier zelf ook niet heel goed in. Merk het verschil tussen dagen.
180s 2018 x2
RvdB
Lid
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2018, 17:10

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door RvdB »

Ik heb op een ander forum die tip ook gekregen, ik ga eens aan de slag met darts met andere grips/vormen.
Robin1249
Lid
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2018, 19:54

Dart worp

Bericht door Robin1249 »

Beste darters,

Ik dart nu al zo’n 8 jaar, gewoon voor de lol op mijn zolderkamer.
Ik heb een vraag over mijn worp en ik ben benieuwd of iemand mij ermee kan helpen of iemand die tips kan geven. In mijn omgeving heb ik eigenlijk niemand die dart dus probeer ik via dit forum hulp te krijgen.

Ik heb een heel raar probleem, en eigenlijk schaam ik me er ook wel een beetje voor. Ik heb namelijk het tegenovergestelde van darteritis. Toen ik begon met darten had ik ongeveer dezelfde worp als Dirk van Duijvenbode. Maar sinds kort kan ik die worp gewoon niet meer gebruiken. Als ik mijn pijl uit mijn hand pak gooi ik hem gelijk weg, zonder een knikje erin te leggen. Nou zou je zeggen dat dat niet erg is want opzig zit er dan ook wel weer een vloeiende beweging in. Maar bij mij is het zo erg dat ik, ook al heb ik de pijl niet goed vast, de pijl gewoon weg gooi. Dat zorgt ervoor dat ik zelfs pijlen in de muur gooi. Ik kan het gewoon niet meer hebben en ik wil er graag wat aan doen. Het is gewoon zo raar, en misschien wel lastig voor te stellen maar het lukt me gewoon echt niet.

Dus zijn er heel toevallig mensen die dit herkennen? Kan het me bijna niet voorstellen maar dan alsnog. Alle tips zijn welkom, ik wil gewoon weer lekker kunnen darten want ik heb er gewoon erg veel plezier in.

Alvast bedankt
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Fred Raket »

Begin bij het begin, en ga rustig geconcentreerd staan en gooi eens alleen met 1 pijl direct vanuit je werphand
Gebruikers-avatar
coun7less
Lid
BerichtenCOLON 59
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 22:23

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door coun7less »

RvdB schreefCOLON 02 Jan 2018, 17:33 Amateurdarter hier (aantal jaar), heeft iemand tips voor het volgende: het grootste probleem vind ik het consistent oppakken van de darts uit mijn hand. Op het moment dat ik de dart uit mijn andere hand oppak en de beweging naar achteren maak (vlak voordat ik gooi dus) voel ik eigenlijk al of ik de dart wel of niet (helemaal) goed vast heb. Als ik mijn pijl goed vast heb komt ie vaak (dicht) bij het doel.

Maar wat zijn nou goede manieren om ervoor te zorgen dat je die pijl iedere keer op dezelfde/juiste manier vastpakt/oppakt? Heb al van allerhande manier geprobeerd, bijvoorbeeld zoals Gary Anderson zijn pijlen vasthoud (bij de punten) of zoals de meeste andere darters gewoon liggend in de linkerhand (wat ik vooralsnog doe). En daarnaast ook geprobeerd of ik ze op een andere manier moet oppakken, bij de normale manier waarbij ik ze oppak maak ik ook een extra beweging (correctie met ringvinger en/of duim of zo) wat ook de consistentie niet ten goede komt, iemand tips?
Een manier om te proberen is om je dartpijlen niet zomaar één voor één vanuit je andere hand op te pakken, maar om ze 'aan te geven'. Op de manier dat je linkerhand (of rechterhand bij linkshandigen) wel op dezelfde positie blijft.
Een andere optie, die je ook bij veel spelers op tv ziet, is de pijl vanuit je 'palm' naar de vingertoppen te laten glijden, en daar wegpakken.
Gebruikers-avatar
coun7less
Lid
BerichtenCOLON 59
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 22:23

Re: Dart worp

Bericht door coun7less »

Robin1249 schreefCOLON 09 Jan 2018, 20:08 Beste darters,

Ik dart nu al zo’n 8 jaar, gewoon voor de lol op mijn zolderkamer.
Ik heb een vraag over mijn worp en ik ben benieuwd of iemand mij ermee kan helpen of iemand die tips kan geven. In mijn omgeving heb ik eigenlijk niemand die dart dus probeer ik via dit forum hulp te krijgen.

Ik heb een heel raar probleem, en eigenlijk schaam ik me er ook wel een beetje voor. Ik heb namelijk het tegenovergestelde van darteritis. Toen ik begon met darten had ik ongeveer dezelfde worp als Dirk van Duijvenbode. Maar sinds kort kan ik die worp gewoon niet meer gebruiken. Als ik mijn pijl uit mijn hand pak gooi ik hem gelijk weg, zonder een knikje erin te leggen. Nou zou je zeggen dat dat niet erg is want opzig zit er dan ook wel weer een vloeiende beweging in. Maar bij mij is het zo erg dat ik, ook al heb ik de pijl niet goed vast, de pijl gewoon weg gooi. Dat zorgt ervoor dat ik zelfs pijlen in de muur gooi. Ik kan het gewoon niet meer hebben en ik wil er graag wat aan doen. Het is gewoon zo raar, en misschien wel lastig voor te stellen maar het lukt me gewoon echt niet.

Dus zijn er heel toevallig mensen die dit herkennen? Kan het me bijna niet voorstellen maar dan alsnog. Alle tips zijn welkom, ik wil gewoon weer lekker kunnen darten want ik heb er gewoon erg veel plezier in.

Alvast bedankt
Dit heeft denk ik te maken met een gebrek aan concentratie.
Heb het zelf ook wel eens als ik na een lange werkdag een paar pijltjes werp. Ik denk dat jij je concentratie kunt pakken als je alleen op momenten gooit wanneer je totaal gefocust kunt zijn. Misschien is het in dit geval beter om eens een wedstrijd te gooien, zodat je weet dat het belangrijk is dat je de tijd neemt voor je beurten.
Gebruikers-avatar
coun7less
Lid
BerichtenCOLON 59
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 22:23

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door coun7less »

Robinjuuh schreefCOLON 21 Dec 2017, 15:04 Ik heb niet echt een probleem maar meer een irritant punt als ik aan het darten ben, ik wissel namelijk te vaak van worp. Ik heb mijn ideale manier van gooien nog niet gevonden. Als het even niet loopt wissel van van manier van gooien. Het is allemaal beetje hetzelfde maar toch niet helemaal hetzelfde. Ik heb het even gefilmd en wat me opvalt is als ik de pijl loslaat dat mijn elleboog naar onder hangt en niet helemaal doorstrekt zoals elke darter op tv.

Mijn worp(en) doorgaan de volgende stappen:
1. Pijl uit hand pakken en in 1 beweging door richting de kin (manier 1) of langs het gezicht (manier 2)
2. Richting het bord smijten.

Een andere worp (manier 3) gaat als volgt:
1. Pijl uit hand en eerst helemaal strekken
2. Dan richting de kin of langs het gezicht.
3. Smijten maar

Ik weet niet wat voor mij de ideale manier is en of het van groot belang is dat de elleboog tijdens de beweging van gooien naar onder hangt. Ik gooi niet constant stabiel in de 20/5/1. Krijg geregeld afzwaaiers, laat staan de dubbels. De twijfel slaat constant toe. Ik ga wel eens staan en niet nadenken en gewoon gooien (meestal manier 1) maar dan wijk ik er weer vanaf als het even niet gaat en het op een andere manier wel lukt.
En dan begin je ook weer te twijfelen aan het materiaal, ik gooi met Neon Phase 2 darts van 23 gram, medium shafts (afmeting weet ik niet maar tussen de kleine en de normale in) en normale flights. Maar wisselde regelmatig door de twijfel maar ben hier nu al een tijdje mee aan het gooien.

Hebben jullie adviezen
Dit is hetzelfde probleem waar ik lange tijd last van gehad heb. Wat je moet doen is het volgende:
Zorg eerst dat je vertrouwen hebt in het materiaal. Kies een pijl waarvan je weet dat het gewicht en de grip goed aanvoelen, en ga je dan volledig concentreren op de 'worp' .
Zorg dan dat je de worp aanhoudt wanneer je goed gooit als je handen warm zijn.
Heb vertrouwen in de manier hoe je gooit en onthoudt voor jezelf dat je op deze manier het meest doeltreffend bent.
Robinjuuh
Lid
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2016, 18:35

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Robinjuuh »

coun7less schreefCOLON 13 Jan 2018, 00:32
Robinjuuh schreefCOLON 21 Dec 2017, 15:04 Ik heb niet echt een probleem maar meer een irritant punt als ik aan het darten ben, ik wissel namelijk te vaak van worp. Ik heb mijn ideale manier van gooien nog niet gevonden. Als het even niet loopt wissel van van manier van gooien. Het is allemaal beetje hetzelfde maar toch niet helemaal hetzelfde. Ik heb het even gefilmd en wat me opvalt is als ik de pijl loslaat dat mijn elleboog naar onder hangt en niet helemaal doorstrekt zoals elke darter op tv.

Mijn worp(en) doorgaan de volgende stappen:
1. Pijl uit hand pakken en in 1 beweging door richting de kin (manier 1) of langs het gezicht (manier 2)
2. Richting het bord smijten.

Een andere worp (manier 3) gaat als volgt:
1. Pijl uit hand en eerst helemaal strekken
2. Dan richting de kin of langs het gezicht.
3. Smijten maar

Ik weet niet wat voor mij de ideale manier is en of het van groot belang is dat de elleboog tijdens de beweging van gooien naar onder hangt. Ik gooi niet constant stabiel in de 20/5/1. Krijg geregeld afzwaaiers, laat staan de dubbels. De twijfel slaat constant toe. Ik ga wel eens staan en niet nadenken en gewoon gooien (meestal manier 1) maar dan wijk ik er weer vanaf als het even niet gaat en het op een andere manier wel lukt.
En dan begin je ook weer te twijfelen aan het materiaal, ik gooi met Neon Phase 2 darts van 23 gram, medium shafts (afmeting weet ik niet maar tussen de kleine en de normale in) en normale flights. Maar wisselde regelmatig door de twijfel maar ben hier nu al een tijdje mee aan het gooien.

Hebben jullie adviezen
Dit is hetzelfde probleem waar ik lange tijd last van gehad heb. Wat je moet doen is het volgende:
Zorg eerst dat je vertrouwen hebt in het materiaal. Kies een pijl waarvan je weet dat het gewicht en de grip goed aanvoelen, en ga je dan volledig concentreren op de 'worp' .
Zorg dan dat je de worp aanhoudt wanneer je goed gooit als je handen warm zijn.
Heb vertrouwen in de manier hoe je gooit en onthoudt voor jezelf dat je op deze manier het meest doeltreffend bent.
dan is het vaak manier 2, maar hierbij is het nawijzen/strekken heel onnatuurlijk voor mij. De focus ligt daar dan gigantisch erg op waardoor het richten niet ten goede komt. Is het nawijzen echt zo cruciaal?
Gebruikers-avatar
coun7less
Lid
BerichtenCOLON 59
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 22:23

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door coun7less »

Het afmaken van je worp (follow trough) is inderdaad heel belangrijk als je constanter wilt worden. Grote kans dat je teveel een polsbeweging naar achter maakt. Gooi vanuit je onderarm.
DennisDarts
Lid
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 17 Jan 2018, 17:18

Dart probleem

Bericht door DennisDarts »

Hoi ik ben dennis (16) en ik gooi nu ongeveer een half jaar.

Per beurt gooi ik een gemiddelde van 100.
Sinds eergister wil het gewoon niet meer.
Gooi altijd alle pijlen in de 20 en sinds eergister lijkt het wel alsof ik een of andere afwijking heb.. gewoon opeens uit het niets..
wel veel gehoord over darteritus maar dat is het naar mijn mening niet, ik kan de pijlen gewoon makkelijk loslaten..
weet iemand waar het aan zou kunnen liggen?? Hoop dat iemand me kan helpen..

mvg, dennis
Swedish Chef
Lid
BerichtenCOLON 528
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 17:23

Re: Dart probleem

Bericht door Swedish Chef »

DennisDarts schreefCOLON 17 Jan 2018, 17:23 Hoi ik ben dennis (16) en ik gooi nu ongeveer een half jaar.

Per beurt gooi ik een gemiddelde van 100.
Sinds eergister wil het gewoon niet meer.
Gooi altijd alle pijlen in de 20 en sinds eergister lijkt het wel alsof ik een of andere afwijking heb.. gewoon opeens uit het niets..
wel veel gehoord over darteritus maar dat is het naar mijn mening niet, ik kan de pijlen gewoon makkelijk loslaten..
weet iemand waar het aan zou kunnen liggen?? Hoop dat iemand me kan helpen..

mvg, dennis
100 gemiddeld. Sure.
I'm no longer a slave to fear, I am a child of God
DennisDarts
Lid
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 17 Jan 2018, 17:18

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door DennisDarts »

Swedish Chef schreefCOLON 17 Jan 2018, 18:32
DennisDarts schreefCOLON 17 Jan 2018, 17:23 Hoi ik ben dennis (16) en ik gooi nu ongeveer een half jaar.

Per beurt gooi ik een gemiddelde van 100.
Sinds eergister wil het gewoon niet meer.
Gooi altijd alle pijlen in de 20 en sinds eergister lijkt het wel alsof ik een of andere afwijking heb.. gewoon opeens uit het niets..
wel veel gehoord over darteritus maar dat is het naar mijn mening niet, ik kan de pijlen gewoon makkelijk loslaten..
weet iemand waar het aan zou kunnen liggen?? Hoop dat iemand me kan helpen..

mvg, dennis
100 gemiddeld. Sure.
Dan niet toch?
Gebruikers-avatar
TheHawk
Lid
BerichtenCOLON 93
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 19:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door TheHawk »

Het is normaal dat je terugzakt om vervolgens weer hoger uit te komen. Er is daar een statistiek van maar kan die FF niet vinden, misschien iemand anders?
:arrow: Oosterbeek (Gld)

VVDV 24 gram
Gebruikers-avatar
coun7less
Lid
BerichtenCOLON 59
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 22:23

Re: Dart probleem

Bericht door coun7less »

DennisDarts schreefCOLON 17 Jan 2018, 17:23 Hoi ik ben dennis (16) en ik gooi nu ongeveer een half jaar.

Per beurt gooi ik een gemiddelde van 100.
Sinds eergister wil het gewoon niet meer.
Gooi altijd alle pijlen in de 20 en sinds eergister lijkt het wel alsof ik een of andere afwijking heb.. gewoon opeens uit het niets..
wel veel gehoord over darteritus maar dat is het naar mijn mening niet, ik kan de pijlen gewoon makkelijk loslaten..
weet iemand waar het aan zou kunnen liggen?? Hoop dat iemand me kan helpen..

mvg, dennis
Heb je afzwaaiers naar links en rechts dan heeft het misschien te maken met de verticale beweging die je maakt. Verder kan het ook zijn dat je grip veranderd is...
DartsThrow1234
Lid
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2018, 16:37

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door DartsThrow1234 »

Hey allen,

Ik heb denk ik een vrij specifiek probleem,
dit gaat over mijn techniek.

Ik heb een zeer laag level elbow en druk de dart echt naar het bord waardoor mijn elleboog een grote flop omhoog maakt
en mijn schouder ook best wat beweegt. Nu wil ik meer richting de style van anderson, hierdoor is mijn elleboog stuk hoger en wordt ik
geforceerd om te gooien ipv drukken. Alleen voelt dit uiteraard heel onwennig aan, en het lijkt of mijn stroke veel korter is. Ik kan ook amper kracht
mee geven aan de pijl. Iemand enig ervaring hiermee?

Op de camera ziet mijn nieuwe worp er opzicht goed uit, en ik beweeg nauwlijks nog. Dus alle oude problemen zijn opgelost, alleen nu nog wennen aan mijn nieuwe throw.. alleen ik werk hier nu aan voor een goede maand maar het ziet er nu naar uit dat het al iets beter wordt. Ik zou graag jullie mening horen.
thepoint
Lid
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2015, 09:30

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door thepoint »

Afzwaaiers

wie heeft er geen last van
Ik ben aan het gooien op de 20
als ik dan afzwaaiers krijg komen ze altijd in de 5 terecht
nagenoeg nooit in de 1
veelal ook triple 5
om gek van te worden
ben al anders gaan staan meer naar links of meer naar rechts maar maakt allemal niks uit
dus probeer je de dart of je gooi te veranderen maar dan loopt het helemaal niet
wie heeft er tips hiervoor


en hoe kun je nu bepalen of je zwaarder of lichter van darts moet gooien
(vraag van mijn neefje)
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Choco115 »

thepoint schreefCOLON 19 Mei 2018, 17:59 Afzwaaiers

wie heeft er geen last van
Ik ben aan het gooien op de 20
als ik dan afzwaaiers krijg komen ze altijd in de 5 terecht
nagenoeg nooit in de 1
veelal ook triple 5
om gek van te worden
ben al anders gaan staan meer naar links of meer naar rechts maar maakt allemal niks uit
dus probeer je de dart of je gooi te veranderen maar dan loopt het helemaal niet
wie heeft er tips hiervoor


en hoe kun je nu bepalen of je zwaarder of lichter van darts moet gooien
(vraag van mijn neefje)
Ik heb echt precies hetzelfde ik gooi ook altijd 5 en nooit 1
thepoint
Lid
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2015, 09:30

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door thepoint »

ik vindt het heel apart
de 1 valt eigenlijk nooit
en alles in de 5
of ik nu links ga staan of rechts maakt niet uit

ik heb zelf zon oefenbord met hele kleine trippels
deze is wat ouder met dik draad
en krijg er veel bouncers op
maar als ik dan kijk op het draad
is die helemaal beschadigd van de 20 en de 5 en op de 1 zitten mischien 3 puntjes
Sieger
Lid
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2018, 19:07

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Sieger »

Naar mijn weten komen de afzwaaiers ook door de manier waarop je staat. Sta je met de buitenkant van je voet op de lijn van de oche dan is de kans groter dat je naar links gooit, omdat je lichaam dan geforceerd wordt om automatisch ook iets naar links te draaien. Zet je je voet iets rechter dan zul je merken dat je ook wat rechter gaat gooien. Hier moet je een balans in vinden. Bij mij is het een stuk beter geworden hierdoor.

Het kan natuurlijk ook door je worp komen, ik gooi zelf ook iets schuin van mezelf omdat ik rechts ben en mijn worp langs mijn hoofd gaat.
Robinjuuh
Lid
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2016, 18:35

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Robinjuuh »

Kent iemand een goede dartwinkel waar ze je kunnen helpen bij je worp en je echt als een betere darter naar buiten komt? Liefst een beetje in het oosten van Nederland.

Ik heb nog steeds moeite met wat nu de beste worp voor mij is, heb daar echt even hulp in nodig iemand die het even analyseert en me daarin aanstuurt. Vanuit daar kan ik dan gaan trainen. Want ik train nu wel maar dan als het niet loopt switch ik weer naar een andere worp
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Fred Raket »

Je kunt het proberen bij Dibo in Deventer. veel ligt aan jezelf, en laat een maatje of iemand af en toe met je meekijken, of ga samen trainen
Gebruikers-avatar
Der Kaiser
Lid
BerichtenCOLON 352
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2015, 11:44

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Der Kaiser »

Potverdikkie..ik heb weer eens een dartprobleem. Sinds een maand ofzo trek ik iedere dart heel vaak onder de triple 20. Voor mijn gevoel heb ik niks aan mijn worp veranderd. Ik gooi met 22 gram. MIsschien iets zwaarder gaan gooien of toch lichter? Echt vreemd :D
180's 2015: 29
180's 2016: 74
180's 2017: 71
Twitter: @Marceldekeyzer
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door The Runner »

Der Kaiser schreefCOLONPotverdikkie..ik heb weer eens een dartprobleem. Sinds een maand ofzo trek ik iedere dart heel vaak onder de triple 20. Voor mijn gevoel heb ik niks aan mijn worp veranderd. Ik gooi met 22 gram. MIsschien iets zwaarder gaan gooien of toch lichter? Echt vreemd :D
Hogere schoenen?
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Fred Raket »

Je trek waarschijnlijk met een vinger iets teveel bij weggooien @Kaiser
BUTTON_POST_REPLY