Het grote gooiproblemen topic

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
BUTTON_POST_REPLY
Kos
Lid
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 10:41

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Kos »

Haha ja dat is ook weer zo. Maar zoals fred zei het wordt een automatisme en dan pak je de pijl toch op dezelfde manier
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Fred Raket »

Kos schreefCOLONHaha ja dat is ook weer zo. Maar zoals fred zei het wordt een automatisme en dan pak je de pijl toch op dezelfde manier
Yep, bij elke barrel ;)
Eric B
Lid
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:21

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Eric B »

:!:
Laatst gewijzigd door 1 op Eric B, in totaal 7 keer gewijzigd.
Analiticus
Lid
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2014, 15:48

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Analiticus »

Eric B schreefCOLONBen het op zich wel eens met Fred, dat je elke dart hetzelfde oppakt.

Maar dan houd je nog niet elke dart op exact delfde wijze vast. En dat resulteert in een verschil in de drie worpen.

Als je elke pijl exact op dezelfde wijze tussen je vingers vastkrijgt en ook zo weggooit,
ben ik ervan overtuigd dat de gemiddelden omhoog vliegen.

Begin van de oplossing darts met customized grippunten.


Leuk onderwerp. :D
Klopt wel dat niveau zal stijgen wanneer iedere dart op een zelfde wijze wordt gegooid, alleen is het niet aan te raden om op je manier van werpen en vasthouden van de pijl te gaan letten. Heb genoeg mensen op die manier kennis zien maken met het begrip darteritus.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Fred Raket »

Analiticus schreefCOLON
Eric B schreefCOLONBen het op zich wel eens met Fred, dat je elke dart hetzelfde oppakt.

Maar dan houd je nog niet elke dart op exact delfde wijze vast. En dat resulteert in een verschil in de drie worpen.

Als je elke pijl exact op dezelfde wijze tussen je vingers vastkrijgt en ook zo weggooit,
ben ik ervan overtuigd dat de gemiddelden omhoog vliegen.

Begin van de oplossing darts met customized grippunten.


Leuk onderwerp. :D
Klopt wel dat niveau zal stijgen wanneer iedere dart op een zelfde wijze wordt gegooid, alleen is het niet aan te raden om op je manier van werpen en vasthouden van de pijl te gaan letten. Heb genoeg mensen op die manier kennis zien maken met het begrip darteritus.

Het is even wennen, methode staat in het andere topic en is bewezen door velen :D
Nu je telkens niet lekker je pijl gooit en steeds de pijl niet lekker vasthoud krijg je dat je je gaat ergeren etc.
Eric B
Lid
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:21

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Eric B »

:)
Laatst gewijzigd door 1 op Eric B, in totaal 7 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Fred Raket »

Show je grip of zo, ben mobiel online nu
Gebruikers-avatar
cancellara27
Lid
BerichtenCOLON 512
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:01

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cancellara27 »

Unicorn Terry Jenkins 21g met deflecta nylon short shafts en poly standard flights
180'ers in 2015: 11
Alovenac
Lid
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 20:49

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Alovenac »

cancellara27 schreefCOLONNa al een maand te veel afzwaaiers naar beneden en ook veel in de vijf en de een toch maar besloten om eens naar een dartwinkel te gaan en te kijken naar iets zwaardere pijlen. Ik hoop dat ik daarmee iets constanter en met meer ontspanning kan gooien want ik erger me kapot aan pijlen op de t20 die rond de bull eindigen (en af en toe nog ver daar onder...)
Maandag maar eens wat setjes van 23 en 24g testen en hopen dat er verbetering in komt
Ik heb inderdaad ook veel te veel afzwaaiers de laatste tijd, maar ik weet dat het door de grip en het vertrouwen in het huidige pijltje komt. Veel floaters richting de D20 of zelfs erboven en veel barrels die uit de vinger glijdt.

Bij mij vliegen de pijlen over het algemeen wel lekker richting het bord als ik ze ook goed vast heb.
Gebruikers-avatar
cancellara27
Lid
BerichtenCOLON 512
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:01

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cancellara27 »

Morgen eens kijken hoe het loopt, en anders blijf ik gewoon doorgooien en hopen dat het gewoon een dipje is... maar ik sta momenteel niet lekker aan het bord met de Jenkins...
Unicorn Terry Jenkins 21g met deflecta nylon short shafts en poly standard flights
180'ers in 2015: 11
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Lookout »

cancellara27 schreefCOLONMorgen eens kijken hoe het loopt, en anders blijf ik gewoon doorgooien en hopen dat het gewoon een dipje is... maar ik sta momenteel niet lekker aan het bord met de Jenkins...
Iedere keer als ik vertrouwen krijg in een set pijlen en setup gaat het mis :lol:
Ik ben de tip van Fred maar eens gaan proberen om de pijl in positie te draaien tussen duim en wijsvinger.
Vond op deze manier weer van ouds de trippel 20 maar voor hoelang deze keer ;)
180's '16 79x
Gebruikers-avatar
cancellara27
Lid
BerichtenCOLON 512
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:01

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cancellara27 »

Lookout schreefCOLON
cancellara27 schreefCOLONMorgen eens kijken hoe het loopt, en anders blijf ik gewoon doorgooien en hopen dat het gewoon een dipje is... maar ik sta momenteel niet lekker aan het bord met de Jenkins...
Iedere keer als ik vertrouwen krijg in een set pijlen en setup gaat het mis :lol:
Ik ben de tip van Fred maar eens gaan proberen om de pijl in positie te draaien tussen duim en wijsvinger.
Vond op deze manier weer van ouds de trippel 20 maar voor hoelang deze keer ;)
Ik heb toch een jaar met vlagen goed gegooid (voor mijn niveau) met de Jenkins, en heb wel eens wat anders geprobeerd maar na een uurtje toch altijd weer terug naar de Jenkins. Maar nu twijfel ik gewoon heel erg.
Ook wil ik bij mijn natuurlijke grip blijven. Deze lijkt al een beetje op die fred heeft getipt, aangezien ik wel een vinger op de punt leg.
Door je grip te veranderen ga je waarschijnlijk een weekje of minder goed gooien omdat je er heel gefocust op ben. Als het natuurlijk wordt ga je sneller slordig gooien en krijg je weer problemen.

maar jij succes!
Unicorn Terry Jenkins 21g met deflecta nylon short shafts en poly standard flights
180'ers in 2015: 11
Eric B
Lid
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:21

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Eric B »

:roll:
Laatst gewijzigd door 1 op Eric B, in totaal 7 keer gewijzigd.
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Lookout »

Ik ben de barrel wel anders gaan vastpakken,namelijk zoals Chisnall hem ook vasthoudt vooraan de barrel in een pen grip.
Hierbij draai ik de barrel tussen me duim en wijsvinger en leg ik de middelvinger onder de punt.

Ik gebruik nu dus dezelfde grip alleen liggen me vingers nu vooraan in plaats van in het midden/einde van de barrel.
180's '16 79x
Desperado
Lid
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2014, 20:09

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Desperado »

Ik gooi ook met Chisnalls, alleen heb ik een ander probleem.
Ik hou hem ook met de pen grip vast, alleen schieten ze vaak door een gaan ze dus een heel stuk lager.
Mijn gooi kan je wel een beetje verglijken met Lewis, laatste stoten zijn vaak agressief en soms haal ik te ver door.
Hoe kan ik dit afleren? Het is niet dat ik mega slecht gooi nu, alleen stoort het erg als je lekker staat te gooien en 1/10 gaat richting de bull of lager.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Fred Raket »

Lookout schreefCOLONIk ben de barrel wel anders gaan vastpakken,namelijk zoals Chisnall hem ook vasthoudt vooraan de barrel in een pen grip.
Hierbij draai ik de barrel tussen me duim en wijsvinger en leg ik de middelvinger onder de punt.

Ik gebruik nu dus dezelfde grip alleen liggen me vingers nu vooraan in plaats van in het midden/einde van de barrel.
Hoe kom je daar op......... :lol:
darter180
Lid
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 24 Dec 2014, 17:49

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door darter180 »

Ik heb iemand naar me laten kijken en ik heb officiëel darteritus :cry:
Gebruikers-avatar
thedartist
Lid
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2014, 20:27

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door thedartist »

Dat is balen darter180 , wat ga je doen om hier vanaf te komen? :(
Taylor 9five gen.4 darts 26 Gram
Aluminium shafts Target medium
MVG prism Flights standard
darter180
Lid
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 24 Dec 2014, 17:49

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door darter180 »

thedartist schreefCOLONDat is balen darter180 , wat ga je doen om hier vanaf te komen? :(
Ik weet het eerlijk gezegd niet, of een jaar niet darten of geforceerd gooien met tellen tot 3. Dat laatste voelt echt niet fijn
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Fred Raket »

darter180 schreefCOLONIk heb iemand naar me laten kijken en ik heb officiëel darteritus :cry:
Wie heeft dat bepaald ?
darter180
Lid
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 24 Dec 2014, 17:49

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door darter180 »

Fred Raket schreefCOLON
darter180 schreefCOLONIk heb iemand naar me laten kijken en ik heb officiëel darteritus :cry:
Wie heeft dat bepaald ?
Ik ken via via iemand die veel toernooien gooit, en ikvroeg aan hem of hij even kon kijken naar me en zag gewoon dat ik aan het forceren was.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Fred Raket »

Laat ik even zeggen dat dat geen darteritus is. Veel darters staan geforceerd te gooien.
ik heb je in pb al advies gegeven.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Dartmat »

Inderdaad, je moet er niet te snel vanuit gaan dat het darteritis is. En laat het je ook vooral niet aanpraten, zeker niet zo lang er geen officiële diagnose voor te stellen is.
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Lookout »

Fred Raket schreefCOLON
Lookout schreefCOLONIk ben de barrel wel anders gaan vastpakken,namelijk zoals Chisnall hem ook vasthoudt vooraan de barrel in een pen grip.
Hierbij draai ik de barrel tussen me duim en wijsvinger en leg ik de middelvinger onder de punt.

Ik gebruik nu dus dezelfde grip alleen liggen me vingers nu vooraan in plaats van in het midden/einde van de barrel.
Hoe kom je daar op......... :lol:
Een gouden tip van iemand die actief is op dit forum. ;)
180's '16 79x
Gebruikers-avatar
thedartist
Lid
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2014, 20:27

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door thedartist »

Ik zou toch blijven gooien als ik jouw was.
Ik heb ook een hele tijd heel moeilijk kunnen darten,
Mijn darts hebben 3 jaar lang links afgeslagen op weg naar het bord.
Wat ik ook deed het leek nergens op.
Na veel ploeteren en 30 verschillende setjes pijlen geprobeerd weet ik dat het niet aan de darts ligt

N eindelijk is het we alleen het nivo is nog zeer matig maar..... het is weg
Nu weer opbouwen en genieten van darten want dat is voor mij het sleutelwoord.
Je kan gewoon niet goed gooien als je niet geniet van het spelletje .

succes darter180
Taylor 9five gen.4 darts 26 Gram
Aluminium shafts Target medium
MVG prism Flights standard
BUTTON_POST_REPLY