Welk merk is nu het beste

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
thedartist
Lid
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2014, 20:27

Welk merk is nu het beste

Bericht door thedartist »

Hallo forumleden.

Welk merk is in verhouding prijs/kwaliteit nu het beste.
Deze vraag kwam gisteren tijdens de competitiewedstrijd ter sprake want terwijl de ene speler alles van Target heeft en een ander alleen maar Unicorn koopt of van Winmau , was er een leuke discussie gaande wat het beste merk was.

Zeker nu er meer merken bij komen word het een beetje onoverzichtelijk doordat niet alle merken op elkaar aansluiten b.v. met punten of shafts.
Taylor 9five gen.4 darts 26 Gram
Aluminium shafts Target medium
MVG prism Flights standard
Gebruikers-avatar
Diesel
Lid
BerichtenCOLON 310
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2016, 17:39

Re: Welk merk is nu het beste

Bericht door Diesel »

Naar mijn idee hangt dat allemaal van je persoonlijke voorkeuren af. En is het beste materiaal dus voor iedereen verschillend.
Target Adrian Lewis Gen.3 90% 23 gram
Target Dave 'Chizzy' Chisnall 90% 24 gram


Favoriete speler: Adrian Lewis

2016: 180 - 34x
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Welk merk is nu het beste

Bericht door Fred Raket »

thedartist schreefCOLONHallo forumleden.

Welk merk is in verhouding prijs/kwaliteit nu het beste.
Deze vraag kwam gisteren tijdens de competitiewedstrijd ter sprake want terwijl de ene speler alles van Target heeft en een ander alleen maar Unicorn koopt of van Winmau , was er een leuke discussie gaande wat het beste merk was.

Zeker nu er meer merken bij komen word het een beetje onoverzichtelijk doordat niet alle merken op elkaar aansluiten b.v. met punten of shafts.
Nodor-RedDragon
Gebruikers-avatar
thedartist
Lid
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2014, 20:27

Re: Welk merk is nu het beste

Bericht door thedartist »

Fred Raket schreefCOLON
thedartist schreefCOLONHallo forumleden.

Welk merk is in verhouding prijs/kwaliteit nu het beste.
Deze vraag kwam gisteren tijdens de competitiewedstrijd ter sprake want terwijl de ene speler alles van Target heeft en een ander alleen maar Unicorn koopt of van Winmau , was er een leuke discussie gaande wat het beste merk was.

Zeker nu er meer merken bij komen word het een beetje onoverzichtelijk doordat niet alle merken op elkaar aansluiten b.v. met punten of shafts.
Nodor-RedDragon
En waar denk je dan aan Fred , is dat kwaliteit van de spullen of ook kosten technisch?
Taylor 9five gen.4 darts 26 Gram
Aluminium shafts Target medium
MVG prism Flights standard
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Welk merk is nu het beste

Bericht door Fred Raket »

thedartist schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLON
thedartist schreefCOLONHallo forumleden.

Welk merk is in verhouding prijs/kwaliteit nu het beste.
Deze vraag kwam gisteren tijdens de competitiewedstrijd ter sprake want terwijl de ene speler alles van Target heeft en een ander alleen maar Unicorn koopt of van Winmau , was er een leuke discussie gaande wat het beste merk was.

Zeker nu er meer merken bij komen word het een beetje onoverzichtelijk doordat niet alle merken op elkaar aansluiten b.v. met punten of shafts.
Nodor-RedDragon
En waar denk je dan aan Fred , is dat kwaliteit van de spullen of ook kosten technisch?
Goede kwaliteit en goedkoop dat vroeg je toch ?
Gebruikers-avatar
thedartist
Lid
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2014, 20:27

Re: Welk merk is nu het beste

Bericht door thedartist »

O.k echt een win win situatie dus Fred.
Taylor 9five gen.4 darts 26 Gram
Aluminium shafts Target medium
MVG prism Flights standard
Mokwai
Lid
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 14:35

Re: Welk merk is nu het beste

Bericht door Mokwai »

Red dragon erg goed ja Prijs/Kwaliteit.

McCoy ook Prima barrels voor weinig.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Welk merk is nu het beste

Bericht door Dartmat »

Vergeet Harrows niet!
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Welk merk is nu het beste

Bericht door cookie »

Beste qua innovatie? Zou wel eens een testje a la ANWB willen zien :)
Jozjo180
Lid
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2015, 00:38

Re: Welk merk is nu het beste

Bericht door Jozjo180 »

Sluit me bij Fred aan: Nodor-RedDragon /Red dragon
Hebben ook heel veel keuze in barrels
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Welk merk is nu het beste

Bericht door Rat »

Ik vind dit in darts een beetje lastig.

Grote merken zwaar overpriced. Toch zou ik als darts speler iedereen aan raden in ieder geval je darts van een 'grote naam' te kopen.

In darts kan het zo zijn, dat je met je eerste setje, of in het begin van je dartsleven een setje vindt, daar dan de rest van je leven mee speelt. Dat is helemaal niet ondenkbaar. Raak je dan een barrel kwijt, of iets breekt af. Heb je bij de goedkopere darts vaak dat die nergens meer verkrijgbaar zijn.


Als je van bv unicorn een dart haalt, en het blijkt jouw dreamdart, ben je vezekerd dat je precies die dart altijd kan vervangen.

Ik mis dit argument altijd bij prijsvergelijking. Maar dat is misschien wel het allerbelangrijkste. Want alle aanbieders, duur en goedkoop, hebben gegarandeerd een dart die jou goed ligt.


Maar voor mij persoonlijk is de garantie dat ik de rest van mijn leven mijn darts kan vervangen door een nieuw setje best een paar tientjes extra waard.
Gebruikers-avatar
thedartist
Lid
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2014, 20:27

Re: Welk merk is nu het beste

Bericht door thedartist »

Ik gooi nu met de Generation one 9five dart van Phil Taylor.
De dart is voor mij perfect alleen baal ik wel dat de aluminium medium shafts van Target 9.95 euro kosten per set.
Andere aluminium shafts hebben net niet die lengte en dan staan ze niet lekker in het bord.

Dan baal ik wel dat Target daarin waarschijnlijk de enige met die lengte alu shafts heeft want dat blijft een hoop geld voor 1 setje shafts.
Taylor 9five gen.4 darts 26 Gram
Aluminium shafts Target medium
MVG prism Flights standard
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Welk merk is nu het beste

Bericht door Lookout »

Persoonlijk voel ik wel het verschil tussen de Targets en de Unicorns sets ongeacht met welke set ik ook gooi. Vindt de Unicorns veel steviger en stabieler in de hand liggen dan welke Target pijl dan ook. Op de een of ander manier gooi ik altijd slechter met een Target set dan met Unicorn setje.
180's '16 79x
Gebruikers-avatar
Parappo
Lid
BerichtenCOLON 139
GeregistreerdCOLON 28 Jan 2015, 11:36

Re: Welk merk is nu het beste

Bericht door Parappo »

Lookout schreefCOLONPersoonlijk voel ik wel het verschil tussen de Targets en de Unicorns sets ongeacht met welke set ik ook gooi. Vindt de Unicorns veel steviger en stabieler in de hand liggen dan welke Target pijl dan ook. Op de een of ander manier gooi ik altijd slechter met een Target set dan met Unicorn setje.
Heb precies hetzelfde. Unicorn is voor mij het beste. Maar zit ook tussen de oren ws..... dat is onderdeel van het darten :lol:
Unicorn Gary Anderson phase 4 23 gram, gripper 4 short Unicorn big wing 125m slotlock
Gebruikers-avatar
RonG
Lid
BerichtenCOLON 120
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:20

Re: Welk merk is nu het beste

Bericht door RonG »

Voor mij is het juist andersom.
Ik heb een lichte voorkeur voor Target darts.

Heb Unicorn 2 sets, One80 1 set, Hi-Tec 1set en
3 sets Target darts.

Blijf terugvallen op de Targets.
Wat ik wel van Target een flink minpunt vind is dat de coating redelijk snel slijt, maar qua design vind ik ze het mooiste.

Ben nu wat vaker naar Harrows darts aan het kijken. Vind die ook erg mooi maar weet niets van de kwaliteit , moet dat nog ondervinden.
Game on....
Target RVB95 25gr.
Target Daytona Fire DF-03 24gr
Reserve sets:
Target Phil Taylor Power 9FIVE GEN 3 24gr
Target Phil Taylor 8Zero Titanium Black 24gr
Unicorn Contender Black-Devon Petersen 22gram
Hi-Tec Winners, 22 gram
Jozjo180
Lid
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2015, 00:38

Re: Welk merk is nu het beste

Bericht door Jozjo180 »

De Targets die ik heb gehad voelden een soort van hol, maar dat kan zeker aan mij liggen. In principe moet het merk toch niet uitmaken maar meer de vorm, balans, grip.
BUTTON_POST_REPLY