Trainen cq Voorbereiden

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Rayb
Lid
BerichtenCOLON 116
GeregistreerdCOLON 03 Dec 2014, 23:59

Re: Trainingstijd

Bericht door Rayb »

Lookout schreefCOLONPHIL TAYLOR:
I practice with Andy Hamilton at the moment for 2 ½ - 3 hours a day. I will probably increase this to 4 hours a day once I begin going to the gym every other day (I'm going every day at the moment). But you have to find the right balance for you, it has to be positive and beneficial practice or there is no point.

http://www.unicorn-darts.com/community/ ... rview.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat ie met Andy Hamilton trainde was jaaaaaren geleden..

Of hij moet dit nu weer opnieuw hebben opgepakt..
Gebruikers-avatar
dunaart
Lid
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2015, 21:18

Manier van trainen

Bericht door dunaart »

Beste allemaal,

Ik ben benieuwd hoe jullie zoal trainen/oefenen. Ik ga vanaf medio oktober meedoen met de competitie maar wil natuurlijk wel goed voorbereid zijn. Ik gooi veel 501 partijen en en heel af en toe tactics. Ook de dubbels komen aan bod met een soort van around the clock. Mijn gemiddelde schommelt tussen de 60 en 65 maar wil natuurlijk dit een beetje opkrikken als dit mogelijk is.
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Manier van trainen

Bericht door Rat »

WDA
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Manier van trainen

Bericht door Lookout »

Voor de mensen die het niet weten maar er toch in geinteresseerd zijn er is ook een Nederlandse WDA groep actief,je kunt je hiervoor aanmelden op Facebook.
180's '16 79x
kosmetdesnor
Lid
BerichtenCOLON 136
GeregistreerdCOLON 21 Apr 2015, 13:56

Re: Manier van trainen

Bericht door kosmetdesnor »

Lookout schreefCOLONVoor de mensen die het niet weten maar er toch in geinteresseerd zijn er is ook een Nederlandse WDA groep actief,je kunt je hiervoor aanmelden op Facebook.
Naam van die groep? Heb al op wda gezocht maar kreeg niets.
kosmetdesnor
Lid
BerichtenCOLON 136
GeregistreerdCOLON 21 Apr 2015, 13:56

Re: Manier van trainen

Bericht door kosmetdesnor »

Ik train op de volgende manier:

-501 best of 7 legs tegen pc
- potje tactics, gewoon zo snel mogelijk alles dichtgooien
- dubbels trainen. D16 3x raken dan door naar d8 3x raken, dan d4 3x raken, dan d20 3x, dan d10 3x en dan d12 3x.
-daarna weer 501 best of 7 legs tegen pc of 121en.

Ben ik ongeveer uurtje mee bezig.

Voor mij persoonlijk werkt het, hiermee train ik alle facetten die ik belangrijk vind.
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Manier van trainen

Bericht door Lookout »

kosmetdesnor schreefCOLON
Lookout schreefCOLONVoor de mensen die het niet weten maar er toch in geinteresseerd zijn er is ook een Nederlandse WDA groep actief,je kunt je hiervoor aanmelden op Facebook.
Naam van die groep? Heb al op wda gezocht maar kreeg niets.
Moet je op Facebook voor aanmelden en intypen WDA Netherlands dan komt het helemaal goed.
180's '16 79x
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Manier van trainen

Bericht door cookie »

trainen is voor iedereen heel persoonlijk.. toch zijn er aspecten waar je op kan oefenen en vaak gaat dit niet over darten maar over de dingen die je kunnen afleiden..

Denk aan:
- wennen aan gooien op vreemde banen
- koud je wedstrijd gooien
- zonder ritme gooien en eigen ritme trainen
- gooien onder niet ideale omstandigheden

Darten kan je al!
Gebruikers-avatar
Limbodart
Lid
BerichtenCOLON 83
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 10:59

Re: Manier van trainen

Bericht door Limbodart »

* Rondje dubbels gooien (D1 tm 20 en dan enkel en dikke bull)
* Rondje dubbelen maar voordat je dubbel gooit eerat tripple 20 gooien
* Rondje dubbelen binnen25 worpen klaar
* 170 binnen 3 beurten uit
* 121en. 121 binnen 3 worpen uit. Lukt dat dan een getal omhoog. Iedere 125, 130,135, 140 enz staat vast. Lukt het niet terug naar 121.
* 501 bo5 tegen jezelf proberen in 5, 6 of 7 beurten uit te gooien. Lukt dat niet leg verloren. En lukt het steeds vaker om binnen 7 beurten bijv uit te gooien ga je naar 6 beurten enz.
* veel tactic gooien.is veel trippels oefenen.
* hoge finishes proberen. Bijv 167, 1 dart op 20 een op 19 en een voor bull. Ongeacht of het raak is. Is puur voor get gevoel wat te doen op dikke finishes.

Hopenlijk kun je nu even vooruit. 8-)
Ik ben niet lui, wel extreem goed in niets doen! :lol:

Winnen is niet belangrijk, wel het enige dat telt. 8-)

My Life My Way!!! :twisted:

3th PLACE MEN'S BDO/WDF Open Luxembourg 2014
Gebruikers-avatar
Limbodart
Lid
BerichtenCOLON 83
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 10:59

Re: Manier van trainen

Bericht door Limbodart »

Limbodart schreefCOLON* Rondje dubbels gooien (D1 tm 20 en dan enkel en dikke bull)
* Rondje dubbelen maar voordat je dubbel gooit eerat tripple 20 gooien
* Rondje dubbelen binnen25 worpen klaar
* 170 binnen 3 beurten uit
* 121en. 121 binnen 3 worpen uit. Lukt dat dan een getal omhoog. Iedere 125, 130,135, 140 enz staat vast. Lukt het niet terug naar 121.
* 501 bo5 tegen jezelf proberen in 5, 6 of 7 beurten uit te gooien. Lukt dat niet leg verloren. En lukt het steeds vaker om binnen 7 beurten bijv uit te gooien ga je naar 6 beurten enz.
* veel tactic gooien.is veel trippels oefenen.
* hoge finishes proberen. Bijv 167, 1 dart op 20 een op 19 en een voor bull. Ongeacht of het raak is. Is puur voor get gevoel wat te doen op dikke finishes.

Hopenlijk kun je nu even vooruit. 8-)
Laat ik het belangrijkste ff niet vergeten. Let goed op het strekken van je arm, hou in de gaten dat je je dart steeds hetzelfde vast pakt. En kweek een flinke portie vertrouwen!!!!
Ik ben niet lui, wel extreem goed in niets doen! :lol:

Winnen is niet belangrijk, wel het enige dat telt. 8-)

My Life My Way!!! :twisted:

3th PLACE MEN'S BDO/WDF Open Luxembourg 2014
kosmetdesnor
Lid
BerichtenCOLON 136
GeregistreerdCOLON 21 Apr 2015, 13:56

Re: Manier van trainen

Bericht door kosmetdesnor »

Limbodart schreefCOLON
Limbodart schreefCOLON* Rondje dubbels gooien (D1 tm 20 en dan enkel en dikke bull)
* Rondje dubbelen maar voordat je dubbel gooit eerat tripple 20 gooien
* Rondje dubbelen binnen25 worpen klaar
* 170 binnen 3 beurten uit
* 121en. 121 binnen 3 worpen uit. Lukt dat dan een getal omhoog. Iedere 125, 130,135, 140 enz staat vast. Lukt het niet terug naar 121.
* 501 bo5 tegen jezelf proberen in 5, 6 of 7 beurten uit te gooien. Lukt dat niet leg verloren. En lukt het steeds vaker om binnen 7 beurten bijv uit te gooien ga je naar 6 beurten enz.
* veel tactic gooien.is veel trippels oefenen.
* hoge finishes proberen. Bijv 167, 1 dart op 20 een op 19 en een voor bull. Ongeacht of het raak is. Is puur voor get gevoel wat te doen op dikke finishes.

Hopenlijk kun je nu even vooruit. 8-)
Laat ik het belangrijkste ff niet vergeten. Let goed op het strekken van je arm, hou in de gaten dat je je dart steeds hetzelfde vast pakt. En kweek een flinke portie vertrouwen!!!!

Dat is inderdaad misschien wel het belangrijkste: vertrouwen in jezelf hebben!
Gebruikers-avatar
dunaart
Lid
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2015, 21:18

Re: Manier van trainen

Bericht door dunaart »

Dankjewel voor de reacties! Ik heb redelijk vertrouwen in me zelf. Ik ben er me van bewust wat ik kan en wat ik nog beter onder de knie zou kunnen krijgen. Het scheelt dat ik een rustig persoon ben die niet makkelijk geïntimideerd word. Denk dat dat sowieso een pluspunt is. Onder druk spelen gaat me dan ook goed af..tenminste daar raak ik niet afgeleid van..

Merk wel dat ik wat uitgooi-patronen moet gaan oefenen want dat hapert soms even als ik op een uitgooi sta.

Ik zal in competitieverband ook de nodige ervaring opdoen maar door bovenstaande trainingsmethode kom ik dan wel voorbereid aan.
Setup: RVB 95 + L-style shafts carbon + L- playerflights "Berry van Peer"


"The greatest education in the world is watching the masters at work"

Michael Jackson
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Manier van trainen

Bericht door cookie »

dunaart schreefCOLONDankjewel voor de reacties! Ik heb redelijk vertrouwen in me zelf. Ik ben er me van bewust wat ik kan en wat ik nog beter onder de knie zou kunnen krijgen. Het scheelt dat ik een rustig persoon ben die niet makkelijk geïntimideerd word. Denk dat dat sowieso een pluspunt is. Onder druk spelen gaat me dan ook goed af..tenminste daar raak ik niet afgeleid van..

Merk wel dat ik wat uitgooi-patronen moet gaan oefenen want dat hapert soms even als ik op een uitgooi sta.

Ik zal in competitieverband ook de nodige ervaring opdoen maar door bovenstaande trainingsmethode kom ik dan wel voorbereid aan.
om vaste uitgooipatronen te oefenen raad ik aan om op 2 (kan elk willekeurig getal zijn) te beginnen en die in 3 pijlen uit te gooien. Wanneer dat is gelukt doe je +3 en ga je naar 5.

Door vaak zelfde getal uit te gooien ga je creatief naar meer mogelijkheden.

Wat ook leuk is, is boter-kaas-en-eieren met finishes. Teken het bekende # en vul overal finishes tussen 61-70 of 71-80 etc. Probeer zo 3 op rij te finishen.

Je kan het ook wiskundiger aanpakken.. Maak mooi tabel waarbij je alle mogelijke uitgooien bedenkt.

Ik heb vrienden zo aan 67 finish geholpen door
T9 D20.
D20 is favo dubbel.. Maar groter voordeel is dat je ondanks het missen van een 9 alsnog na 12 of 14 via single op tops uit kan komen. Bij T17 D8 kan dit niet na raken van 2 of 3.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Manier van trainen

Bericht door Fred Raket »

cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Manier van trainen

Bericht door cookie »

Geinig filmpje toch.. en 52 hits! Pfoe.. mijn record is denk 38. Ik zou de lat lekker op 25 leggen.
Dartsmachine
Lid
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2014, 17:19

Re: Manier van trainen

Bericht door Dartsmachine »

Trainen is voor iedereen verschillend. de ene vind het fijn om iedere dag 3/4 uur te trainen. En de ander vind 1 a 2 uur trainen met structuur en volle concentratie beter. Ook bij sommige is de kans op overtraind te raken en ik ben zo en persoon die snel overtraind kan raken.

Ik train zelf heel veel op finishes dat wint tenslotte wedstrijden.

Ik zal hier uitleggen wat ik doe aan trainen.

- 3 keer per week 2 uur
- dag voor een toernooi of wedstrijd neem ik een dag rust ( zo is je arm fris aan de wedstrijd dag)
- Thuis voor een toernooi of competitie gooi ik 30 minuten tot 1 uur. Lig eraan of we uit of thuis spelen en hoelaat we gaan etc
- op de overige dagen gooi ik 15 minuten om me arm soepel te houden

Methodes die ik gebruik
Vaste warming -up met trainen
- stretchen ( ja je leest het goed. Werk voor mij erg goed op youtube staan best veel upperbody stretches)
- 5 minuten losgooien op de bull ( groeperen)
- 5 minuten rondje grote singles ( concentratie ) grote single 1 / 20 en de bull. Mis je de grote single 3 dan ga je terug naar single 1. dus je moet met 21 pijlen klaar zijn

Traningmethodes variëren vaak. maar komt wel vaak op hetzelfde neer ( finishen )

- 121 in 9 darts: iedereen kent dit spel wel. Je moet 121 weg poetsen in 9 pijlen. Maar ik heb er een bonus leven systeem bij. Stel je gooit 121 uit in 3 darts krijg je een extra leven. dus mis je daarna 122 met 9 darts. mag je 122 nog een keer proberen. Gooi je daarna 122 uit met 5 pijlen. Gooi je laatste (6e dart ) op de bullseye. Raak je de bullseye dan krijg je een extra leven.

- 20 /30 random finishes: je pakt een stuk papier of een schrijfbord en je schrijf er heel simpel 20/30 random finishes op tussen 2 en 130. Die moeten allemaal uit

- 170 in 6 of 9 darts. Je speel tegen een denkbeeldige tegenstander 170/19 ( tot de 10 ) Ben je niet met 6 of 9 darts uit dan verlies je de leg ( je kan het aanpassen aan je eigen niveau met hoeveel darts je uit bent)

- opfinishen vanaf 2 tot 100 in 3 pijlen. ( je komt langs alle dubbels)

- Scores 21 punten halen op de 20: 100 = 1 punt. 140 = 2 punten. 180 = 3 punten

Maar ik train altijd 75 procent op de finishes en 25 procent op de scores. Werkt voor mij prima en voor meerdere darters ook topdarters ( jeff smith)

Dit zijn de spellen die ik het meeste gebruik. Ik train ook nooit 2 uur achter elkaar. Meestal train ik 15 tot 30 minuten achter elkaar. Als het niet loopt of ik heb me aandacht er niet bij stop ik. En probeer ik het later opnieuw. Lukt het dan weer niet. Dan kap ik ermee voor die dag. Het gaat om kwaliteits- training en niet om ik moet zoveel en zoveel trainen.

Soms speel ik ook 501 tegen de computer ( pro-darter.com of n01 ) Dan speel ik vaak 3 setjes of ik speel 501 tegen mezelf en dan is de doelstelling om 3 legs achter elkaar onder de 21 pijlen te krijgen. lukt dat snel dan probeer ik nog 3x 18 darts achter elkaar.

Heel lang verhaal. Maar ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.
Henk
Lid
BerichtenCOLON 653
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:43

Re: Manier van trainen

Bericht door Henk »

Op dit moment heb ik onvoldoende tijd / regelmaat om mijn training voldoende structuur te geven. Maar dit zou een trainingsmethode zijn die perfect bij mij past; voldoende afwisseling, uitdaging en realiteit.
180's for Show, HF's for Dough - Groet, Henk
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Manier van trainen

Bericht door cookie »

@Dartsmachine

Je pakt zeker een aantal goede denkfouten aan die veel darters maken tijdens trainen:
1. Scoren is belangrijker dan finishen
2. Warmgooien doe ik om vertrouwen te krijgen in vakjes.. niet om mijn spieren op te warmen (stretchen)
3. Lang trainen is beter dan kort gericht trainen, want ik kan wel 2 uur lang mijn concentratie top houden.

@Henk
Juist met minder tijd moet je gestructureerd trainen. Hierdoor haal je ondanks dat kleine beetje tijd toch je resultaten. Het is een leugen dat je pas gestructureerd kan trainen wanneer je veel tijd hebt. Beter met structuur 10x 20min trainen dan met structuur 1x 3uur op rij. Mensen kunnen max. 20min concentreren, dus maak daar dan gebruik van als je niet veel tijd hebt.
Henk
Lid
BerichtenCOLON 653
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:43

Re: Manier van trainen

Bericht door Henk »

Eens! Bedoel meer dat ik de ene week wel die 10x20 minuten heb en de andere week maar 1 avond competitie en 2x20 minuten.

Vraag: Hoe snel na die 20 minuten concentreren kan je dat opnieuw? En hoe vaak kan je dat cyclus herhalen? Ik speel regelmatig een rankingstoernooitje. Afhankelijk van hoe goed het gaat / opkomst speel je: 3-4 wedstrijden in de poule en 1-5 wedstrijden in de knock out.

Mocht ik een goede run hebben en het tot de laatste vier redden merk ik dat ik mij vaak niet meer kan concentreren voor die partijen. Is dit te trainen / verbeteren?
180's for Show, HF's for Dough - Groet, Henk
Dartsmachine
Lid
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2014, 17:19

Re: Manier van trainen

Bericht door Dartsmachine »

Dat is voor iedereen anders. Als het die dag makkelijker loopt en het gevoel is goed. Gaat het op de automatische piloot. Gaat het minder en word het werk darten dan tja kost het meer concentratie.

Drink je alcohol tijden het darten? door de snelle suikers kan je een dip krijgen waardoor je vermoeid raakt en concentratie verliest. Heeft met je insuline te maken.

Je zou het kunnen trainen door concentratie spelletjes te kunnen spelen ( of het werkt ? geen idee)

- rondje grote singles raken zonder te missen
- 30 grote single 20 achter elkaar gooien
- 20 /30 bulls achter elkaar gooien zonder een beurt te missen etc.
- partij spelen tegen een vriend 501/11 of 13 sets en alle 13 uitspelen. uithoudingsvermogen etc.

het kan ook zo zijn als je een stuk fruit neemt ofzo dat je daardoor weer engerie krijg en daardoor weer kan concentreren of een druiven suiker wel snelle suikers. En bij mij zelf werkt meditatie heel erg goed. Niet alleen met darten maar sowieso in het leven is meditatie een goede tool. Die je in je toolbox heb.

Als je nog meer vragen heb mag je me altijd prive berichtje sturen of antwoorden op dit onderwerp.

ik dart nu vanaf 2002 en ben 24 jaar. heb ook in de topsport gevoetbald. en heb meer fout gedaan dan goed gedaan. Maar daar leer je van. En wil graag mensen op de goede weg helpen. Maarja iedereen is anders en moet zelf eerst fouten maken zodat ze het daarna goed doen.

Heb je al een structuur in je hoofd wat je wil gaan doen met trainen?
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Manier van trainen

Bericht door cookie »

Voor het leren van theorie zeggen ze: 20min leren, 5minuten break, 5minuten voorbereiden op opnieuw 20min leren.

Eigenlijk het belangrijkste van deze sessies is de 5min voorbereiden op de volgende 20min knallen.
Misschien ken je de presentaties van TED? Daar hebben ze bewust gekozen voor 18minuten omdat mensen hun concentratie afneemt na langere sessies.

Het is zeker te trainen en ik durf ook te beweren dat ik zelf dankzij deze aanpak veel goede spelers in de eerste 2 legs heb verschalkt.

Meditatie klinkt heel zweverig, maar eigenlijk is het niet anders dan jezelf in de juiste "state" brengen. De state dat je vertrouwen hebt, energiek bent en alleen winst nog telt. Terwijl ik dit terug lees, klinkt het nog steeds zweverig.. Zelf ga ik altijd naar de wc toe vlak voor mijn wedstrijd en dan zorg ik dat ik mijn focus verleg van bierdrinken en vrouwen kijken, naar kansen pakken en mezelf pushen tot het maximale.
Dit kan wat raar voelen in het begin, maar hou het zeker even een maand vol en je gaat echt resultaat merken.

De beste manier om niet zover af te zwakken op een toernooi is idd niet te veel alcohol drinken, weg blijven van vet eten en ook wegblijven van koffie en snelle suikers als druivensuiker. Het voordeel van koffie en snelle suikers is dat je in korte tijd veel energie krijgt, maar het nadeel is idd dat je lichaam de suikers snel uit je bloed wil halen en je daarna extra vermoeid bent. Veel mensen doen dit in de ochtend 3x of 4x om daarna rond 12uur opgebrand te zijn.
Mijn tip voor lange concentratie is om juist zoveel mogelijk suikervrij te blijven.. Ik drink zelf bijv. spa rood en bier naast elkaar.

Enne.. mocht je echt heel gaar zijn en in de laatste rondes moeten presteren.. Dan werkt suiker en caffeine top! Je longterm batterij is dan alleen sneller leeg :D

Er zijn genoeg spelers die het anders doen.. en daar ook resultaten mee behalen. Zo heb ik zelf ook een toernooi gewonnen doordat een halve fles whiskey in m'n nek zat en ik me onverslaanbaar voelde. Ik geloof er alleen wel in dat, wanneer je serieus wilt darten, je een strategie met je voeding en contratie moet hebben om over langere tijd goed te presteren. Met studeren, darten, voetballen etc.
Henk
Lid
BerichtenCOLON 653
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:43

Re: Manier van trainen

Bericht door Henk »

Bedankt; ga ik mee aan de slag en kom ik op terug (kan i.v.m. vakantie even duren).
180's for Show, HF's for Dough - Groet, Henk
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Manier van trainen

Bericht door cookie »

Henk schreefCOLONBedankt; ga ik mee aan de slag en kom ik op terug (kan i.v.m. vakantie even duren).
Top!

Wat betreft de weken waarin je weinig tijd hebt.. zou ik altijd kiezen voor trainingsvarianten kiezen waar je wat aan hebt bij het scoren en bij het finishen. Voor mij is Tactics hiervan de beste variant, want je moet hierbij groeperen, switchen, tactisch gooien, all over the board, zonder dat je je tijdens het gooien belast wordt met rekenen. Je hebt namelijk geen tijd om extreem goed op te warmen, dus echt finishen heeft net geen zin. Een spel waarbij je missers ook van waarde zijn (een s10 telt ook wanneer je op t15 mikt).

Hierdoor pak je alle dartvaardigheden beet. Wanneer je wel meerdere sessies van 20min kan doen zou ik pas kiezen voor specifiekere dingen als finishen en dubbels.

Niet dat ik vind dat oefenen op finishen slecht is.. maar je moet keuzes maken voor 20min. De meeste darters maken geen keuze en gaan gewoon 20min op de 20 gooien.
kosmetdesnor
Lid
BerichtenCOLON 136
GeregistreerdCOLON 21 Apr 2015, 13:56

Re: Manier van trainen

Bericht door kosmetdesnor »

Tactics heeft mij heel veel geholpen om hogere finishes uit te gooien. Je leert bij tactics namelijk groeperen, switchen en triples te raken.

Voor concentratie... tja zolang je nog geen prof darter bent heeft het geen zin om 3 uur achter elkaar te kunnen gooien. Kan je beter trainen op 20 min volle focus, daarna hetstel moment en weer 20 min volle focus. Vooral als je toernooien gooit. Een partij op ons niveau duurt meestal toch niet langer dan 20 minuten.
kosmetdesnor
Lid
BerichtenCOLON 136
GeregistreerdCOLON 21 Apr 2015, 13:56

Re: Manier van trainen

Bericht door kosmetdesnor »

En je dubbels zijn ook van belang natuurlijk. Dus die moet je ook oefenen. Maar hierover zijn al veel discussies geweest wat nou beter is... de 1 zegt 121en, de ander 170, de ander zegt weer puur op de dubbels gooien etc. Maar voor ieder is het anders en je moet kijken wat voor jouw werkt.

Heb een tijd 121en gedaan. Leuk om verschillende methodes van uitgooien te leren maar ik oefen voortaan op pure dubbels. Voor mij gevoel is 121 alleen handig om te weten wat je moet gooien, triples en switchen oefen ik al via tactics
BUTTON_POST_REPLY