Trainen cq Voorbereiden

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
BUTTON_POST_REPLY
Dartsmachine
Lid
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2014, 17:19

Re: Manier van trainen

Bericht door Dartsmachine »

Hou je training simpel, 170 en 121 zijn prima spelletjes om te doen. Voor combinatie shots, rekenen , finishen, en de dubbels

Spelletje wat beter werk voor de dubbels dan rondje dubbels is. 3 keer achter elkaar 40 uitgooien maak niet uit hoe. Als je die 40 maar 3 keer achter elkaar uitgooit. lukt dat dan ga je er 4 omlaag. dan krijg je 36 die 3 keer achter elkaar uitgooien. gooi je hem 2 keer achter elkaar en de 3e keer gooi je bijvoorbeeld s18 - s9 dan ben je klaar. dan begin overnieuw om 3 keer achter elkaar 36 uit te gooien. en zo werk je het rijtje af 40-36-32-28-24-20-16-12-8-4. Als je dit makkelijk gaat bouw je het uit naar 4 a 5 keer achter elkaar. Maar vergeet ook gewoon niet je scores te gooien. Dubbels is ook voornamelijk druk. spelletjes om te groeperen over het gehele bord zijn goed om je scorende vermogen omhoog.

Maar hou het lekker simpel. korte sessie's van 20 minuten met een pauze van minimaal 3 a 5 minuten om je hoofd even leeg te maken. En ik zou het balanceren scores en finishes.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Manier van trainen

Bericht door cookie »

Dartsmachine schreefCOLONHou je training simpel, 170 en 121 zijn prima spelletjes om te doen. Voor combinatie shots, rekenen , finishen, en de dubbels

Spelletje wat beter werk voor de dubbels dan rondje dubbels is. 3 keer achter elkaar 40 uitgooien maak niet uit hoe. Als je die 40 maar 3 keer achter elkaar uitgooit. lukt dat dan ga je er 4 omlaag. dan krijg je 36 die 3 keer achter elkaar uitgooien. gooi je hem 2 keer achter elkaar en de 3e keer gooi je bijvoorbeeld s18 - s9 dan ben je klaar. dan begin overnieuw om 3 keer achter elkaar 36 uit te gooien. en zo werk je het rijtje af 40-36-32-28-24-20-16-12-8-4. Als je dit makkelijk gaat bouw je het uit naar 4 a 5 keer achter elkaar. Maar vergeet ook gewoon niet je scores te gooien. Dubbels is ook voornamelijk druk. spelletjes om te groeperen over het gehele bord zijn goed om je scorende vermogen omhoog.

Maar hou het lekker simpel. korte sessie's van 20 minuten met een pauze van minimaal 3 a 5 minuten om je hoofd even leeg te maken. En ik zou het balanceren scores en finishes.
Goed spel voor dubbels inderdaad!
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Manier van trainen

Bericht door Fred Raket »

Rondje dubbel rood met de klok mee daarna groen tegen de klok in. Mis je, dan ga je 1 terug.
Neem realistische uitgooien als 68, 52 etc. als je dat kunt kun je ook hoger uitgooien. zorg ook dat je de vaak voorkomende vlakken goed raakt.
20-18-16-12 etc.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Manier van trainen

Bericht door cookie »

Fred Raket schreefCOLONRondje dubbel rood met de klok mee daarna groen tegen de klok in. Mis je, dan ga je 1 terug.
Neem realistische uitgooien als 68, 52 etc. als je dat kunt kun je ook hoger uitgooien. zorg ook dat je de vaak voorkomende vlakken goed raakt.
20-18-16-12 etc.
En ja daar is tie weer... Bobs 27! Voor mij de allerbeste om te spelen.
Gebruikers-avatar
Arkasius
Lid
BerichtenCOLON 196
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 11:33

Re: Manier van trainen

Bericht door Arkasius »

cookie schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONRondje dubbel rood met de klok mee daarna groen tegen de klok in. Mis je, dan ga je 1 terug.
Neem realistische uitgooien als 68, 52 etc. als je dat kunt kun je ook hoger uitgooien. zorg ook dat je de vaak voorkomende vlakken goed raakt.
20-18-16-12 etc.
En ja daar is tie weer... Bobs 27! Voor mij de allerbeste om te spelen.
Leuk maar erg moeilijk tenzij je ook in de - scores mag gaan.
Als ik af ben op 0 kom ik nooit het hele bord rond mijn beste ronde dan is tot aan dubbel 9
Winmau Danny Noppert 23 gram. Medium black nylon shafts. Zwart/wit Pentathlon flights standard.

2018: Aantal 180's: 7 | HF: 86
Henk
Lid
BerichtenCOLON 653
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:43

Bericht door Henk »

Komt vanzelf. Niet te vaak achter elkaar spelen, maar onderdeel laten maken van je trainingen.

Ik kom ook het bord niet rond. Maar waar ik vaak inderdaad bij D10 al klaar was kom ik nu regelmatig een aantal dubbels verder.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re:

Bericht door cookie »

Henk schreefCOLONKomt vanzelf. Niet te vaak achter elkaar spelen, maar onderdeel laten maken van je trainingen.

Ik kom ook het bord niet rond. Maar waar ik vaak inderdaad bij D10 al klaar was kom ik nu regelmatig een aantal dubbels verder.
Het is ook goed om rond D10 klaar te zijn. Dit ben ik ook regelmatig.. Het hoeft niet in één keer en je hoeft dat ook niet van je te verwachten.

Je kan er wel meerdere varianten van maken. Een variant die ik nog wel eens speel is dat je net zo lang op de dubbel mag gooien zolang je maar niet aan de binnenkant gooit. Dus ook al mis je continue 3 pijlen buiten het bord er gaan geen punten af.

Andere optie is om inderdaad met minpunten te werken. Kijk maar eens waar je uit komt en of je inderdaad in de plus kan eindigen over een heel rondje.

Wat wel goed is voor beginners om te doen, is om elke keer dat het niet lukt je jezelf 10 punten meer te geven voor de volgende ronde. Wanneer het wel lukt, haal je die 10 punten er weer af. Dus niet rond is volgende poging met 37.

Mocht je het echt frustrerend vinden, dan zou ik eerst beginnen met elke beurt te mikken en te tellen hoeveel dubbels je raakt uit 63 pijlen. Minder frustrerend en ook erg leuk om zo je record te verbreken. Wanneer je ongeveer 14 dubbels raakt ben je in staat om rond te gaan.
Henk
Lid
BerichtenCOLON 653
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:43

Re: Manier van trainen

Bericht door Henk »

Mooie tips!
180's for Show, HF's for Dough - Groet, Henk
Dartsmachine
Lid
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2014, 17:19

Re: Manier van trainen

Bericht door Dartsmachine »

Speel hem anders gewoon met een punten systeem en zonder gestraft te worden

1x raken - 1pnt
2x raken - 3 pnt
3 x raken - 7 pnt

missen blijft de scoren staan. het is hetzelfde spel alleen zonder straf. Maar zolang je geen punten gooi kom je niet eens op een dubbel. dus ik zal jezelf ook trainen dat je in het vak blijft waar je in mikt zonder lose darts. hierdoor word je piek ook hoger
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Manier van trainen

Bericht door cookie »

En idd.. Jezelf zo min mogelijk straffen.. Dus als je niet het gevoel hebt Bobs27 uit te kunnen spelen, zoek dan eerst andere spellen.

Belangrijkste is dat je ene positieve vibe en mindset creëert. Een straf als: Mis is opnieuw, werkt altijd demotiverend. Je leert jezelf niet dat je fouten mag maken tijden een pot, want ondanks fouten kan je vaak nog steeds winnen.

Iets waar beginners heel goed in zijn, is het focussen op wat ze wel raken. Blijf deze rake beurten vieren en benadrukken. Daarom extra goed wanneer je je 180ers telt (en dus niet je missers). Hierdoor krijg je een positieve mindset tijdens het darten. Missen gebeurt alleen wanneer je twijfelt of negatief ben. Dit kan je erg goed trainen!
Laatst gewijzigd door 1 op cookie, in totaal 7 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Diesel
Lid
BerichtenCOLON 310
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2016, 17:39

Re: Manier van trainen

Bericht door Diesel »

in principe gaat het ook vooral om "uren" maken, en maakt het weinig uit welke spellen je doet als training. Zolang je maar plezier hebt in wat je doet, toch? Of zie ik dat verkeerd?
Target Adrian Lewis Gen.3 90% 23 gram
Target Dave 'Chizzy' Chisnall 90% 24 gram


Favoriete speler: Adrian Lewis

2016: 180 - 34x
Dartsmachine
Lid
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2014, 17:19

Re: Manier van trainen

Bericht door Dartsmachine »

uhm ligt aan de persoon. De ene vind het fijn om 5 uur per dag te maken en de ander vind 2 uur meer dan zat.

Ik ben van mening dat de spellen echt wel invloed hebben. Juiste structuur en juiste combinatie spellen voor jou doelstelling werkt veel beter. En natuurlijk ook met 100 procent focus de sessies ingaan. Korte gerichten trainingen werken voor mij gevoel beter. Want je kan ook zeker overtraint raken of overdart waardoor je de focus en de wil niet meer heb voor de wedstrijden.

Dit is ook de reden waarom de profs als ze in het seizoen bezig zijn echt niet zoveel uren maken dan dat ze een paar weken vrij zijn van toernooien enz. Ook richting het wk hebben ze meestal 3a 4 weken dan zijn de eerste 2 weken echt extreem veel uren 4 uur minimaal. Maar een week van te voren bouwen ze het af. Dit heeft zeker een reden

kijk anders op de site van winmau bij practice zone. Daar staat hele nuttige informatie en spellen
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Manier van trainen

Bericht door cookie »

Diesel schreefCOLONin principe gaat het ook vooral om "uren" maken, en maakt het weinig uit welke spellen je doet als training. Zolang je maar plezier hebt in wat je doet, toch? Of zie ik dat verkeerd?
Plezier is het aller aller aller belangrijkst. Dus dat zie je goed..

De keuze van je spellen kunnen het proces versnellen waardoor je niveau verbetert. Zie dit filmpje.. Alles tot een basisniveau (50-55+ gemiddeld) kan je doen met 20uur trainen.
https://youtu.be/5MgBikgcWnY" onclick="window.open(this.href);return false;

Daarna is het uren maken, ervaring opdoen. Het is alleen maar net wat je doel is. Veel darters kiezen voor veel potjes gooien zonder tegenstander.. En hierdoor worden ze zeker beter. Trainen is verbeteren, goed trainen is snel en gemotiveerd verbeteren :)
Gebruikers-avatar
Arkasius
Lid
BerichtenCOLON 196
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 11:33

Re: Manier van trainen

Bericht door Arkasius »

Ik heb zelf een schema gevonden op het internet die vul ik aan met andere oefeningen van dartcounter.net
Op dit moment vind ik dat een goede combinatie.
Ook speel ik niet alles achter elkaar. Ik speel 2 of 3 spellen dan neem ik even een pauze van een half uurtje voor ik weer verder ga.
Mocht ik na deze training nog steeds willen spelen dan speel ik veel 170 en 121.
Winmau Danny Noppert 23 gram. Medium black nylon shafts. Zwart/wit Pentathlon flights standard.

2018: Aantal 180's: 7 | HF: 86
Gebruikers-avatar
Diesel
Lid
BerichtenCOLON 310
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2016, 17:39

Re: Manier van trainen

Bericht door Diesel »

Dartsmachine schreefCOLONuhm ligt aan de persoon. De ene vind het fijn om 5 uur per dag te maken en de ander vind 2 uur meer dan zat.

Ik ben van mening dat de spellen echt wel invloed hebben. Juiste structuur en juiste combinatie spellen voor jou doelstelling werkt veel beter. En natuurlijk ook met 100 procent focus de sessies ingaan. Korte gerichten trainingen werken voor mij gevoel beter. Want je kan ook zeker overtraint raken of overdart waardoor je de focus en de wil niet meer heb voor de wedstrijden.

Dit is ook de reden waarom de profs als ze in het seizoen bezig zijn echt niet zoveel uren maken dan dat ze een paar weken vrij zijn van toernooien enz. Ook richting het wk hebben ze meestal 3a 4 weken dan zijn de eerste 2 weken echt extreem veel uren 4 uur minimaal. Maar een week van te voren bouwen ze het af. Dit heeft zeker een reden

kijk anders op de site van winmau bij practice zone. Daar staat hele nuttige informatie en spellen
Ongetwijfeld zullen de spellen hun invloed hebben. Wat versta jij overigens onder een korte training? Dat is natuurlijk ook iets wat kan verschillen van persoon tot persoon.

Ik ga eens op de site van winmau kijken, bedankt voor de tip.
cookie schreefCOLON
Diesel schreefCOLONin principe gaat het ook vooral om "uren" maken, en maakt het weinig uit welke spellen je doet als training. Zolang je maar plezier hebt in wat je doet, toch? Of zie ik dat verkeerd?
Plezier is het aller aller aller belangrijkst. Dus dat zie je goed..

De keuze van je spellen kunnen het proces versnellen waardoor je niveau verbetert. Zie dit filmpje.. Alles tot een basisniveau (50-55+ gemiddeld) kan je doen met 20uur trainen.
https://youtu.be/5MgBikgcWnY" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Daarna is het uren maken, ervaring opdoen. Het is alleen maar net wat je doel is. Veel darters kiezen voor veel potjes gooien zonder tegenstander.. En hierdoor worden ze zeker beter. Trainen is verbeteren, goed trainen is snel en gemotiveerd verbeteren :)
Die kan zo op een tegeltje. Dat doelgericht trainen als resultaat heeft snellere verbetering daar kan ik inkomen. Maar dit volhouden is voor mij de grootste uitdaging. Persoonlijk blijft het mij niet boeien. Ik moet in hoofdzaak gewoon potjes gooien....(meestal tegen de computer).

Ik probeer minimaal 2 uurtjes per dag te gooien, als ik vrij van werk ben maak ik daar 4 tot 6 uren van. 80% van mijn tijd gaat in potjes zitten, de overige 20% op dubbels en tripples. Ik heb daar verder geen vast systeem in. Ik ga bijvoorbeeld gewoon 15 minuten gooien op D18, en probeer hem zo vaak mogelijk te raken.

Voor mij werkt dat aardig. Ik merk zeker dat ik beter wordt, al is de ene dag de andere niet.
Target Adrian Lewis Gen.3 90% 23 gram
Target Dave 'Chizzy' Chisnall 90% 24 gram


Favoriete speler: Adrian Lewis

2016: 180 - 34x
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Manier van trainen

Bericht door cookie »

Je kan je ook alleen motiveren als je een doel hebt..

Een ander mooi tegeltjeswijsheid is "Progress = Happiness". Je kan alleen vooruitgang hebben wanneer je ook een doel hebt, en dus op de weg naar dit doel voortbeweegt. Letterlijk drie vragen om te beantwoorden:
- Wat wil je bereiken?
- Waarom wil je het bereiken? Waarom word je er vrolijk van?
- Hoe ga je het bereiken? (gewoon wat invullen wat goed voelt hier)

Hang dit op naast je dartbord en waarschijnlijk ga je de motivatie vinden en de lol inzien van je pad naar een bepaald doel toe. Dit geldt niet alleen voor darten maar ook voor ander succes.

Bij mij is dit:
- 75 gemiddeld gooien
- Mee kunnen met eredivisie en Internationaal toernooi gooien
- Minimaal 4x per week 20min gooien en mindset training

Door een doel te stellen zal je ook niet meer per dag kijken of het goed/minder gaat. Je zal meer op een groter vlak gaan kijken op weg naar je doel.
Gebruikers-avatar
Diesel
Lid
BerichtenCOLON 310
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2016, 17:39

Re: Manier van trainen

Bericht door Diesel »

cookie schreefCOLONJe kan je ook alleen motiveren als je een doel hebt..

Een ander mooi tegeltjeswijsheid is "Progress = Happiness". Je kan alleen vooruitgang hebben wanneer je ook een doel hebt, en dus op de weg naar dit doel voortbeweegt. Letterlijk drie vragen om te beantwoorden:
- Wat wil je bereiken?
- Waarom wil je het bereiken? Waarom word je er vrolijk van?
- Hoe ga je het bereiken? (gewoon wat invullen wat goed voelt hier)

Hang dit op naast je dartbord en waarschijnlijk ga je de motivatie vinden en de lol inzien van je pad naar een bepaald doel toe. Dit geldt niet alleen voor darten maar ook voor ander succes.

Bij mij is dit:
- 75 gemiddeld gooien
- Mee kunnen met eredivisie en Internationaal toernooi gooien
- Minimaal 4x per week 20min gooien en mindset training

Door een doel te stellen zal je ook niet meer per dag kijken of het goed/minder gaat. Je zal meer op een groter vlak gaan kijken op weg naar je doel.
Begrijp me niet verkeerd. Ik heb zeker een doel en dat is beter worden, en dat lukt me ook. Ik merk zeker dat ik stappen maak, maar ook nog stappen moet gaan maken. (Constanter worden) Maar daar train ik voor.

Voor mij zit trainen hem vooral in gevoel - plezier maken - uren maken, en minder in het opvolgen van bepaalde spellen. Dat is niet persé verkeerd toch? Het (veel) spelen van bepaalde spellen kan wellicht het proces van beter worden versnellen, zoals aangegeven, maar voor mij werkt dit minder. Wellicht sta ik hier later anders tegenover, maar op dit moment moet ik vooral potjes gooien om het voor mezelf leuk te maken.
Target Adrian Lewis Gen.3 90% 23 gram
Target Dave 'Chizzy' Chisnall 90% 24 gram


Favoriete speler: Adrian Lewis

2016: 180 - 34x
Dartsmachine
Lid
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2014, 17:19

Re: Manier van trainen

Bericht door Dartsmachine »

Nee dat is zeker niet verkeerd, ik weet nog van mezelf vroeger dat ik heel veel trainde of tegen de computer of tegen betere tegenstander of puur beetje aan rommelen aan het bord om gevoel te zoeken. Goed maatje van me en oud nederlands jeugd kampioen doet niet anders. Als hij train speelt hij geen spellen zowat. Enigste wat hij doet is t20 rammen en soms hier en daar een dubbel maar allemaal op gevoel. Is maar net wat voor jezelf werkt.
Dartsmachine
Lid
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2014, 17:19

Re: Manier van trainen

Bericht door Dartsmachine »

Arkasius schreefCOLONIk heb zelf een schema gevonden op het internet die vul ik aan met andere oefeningen van dartcounter.net
Op dit moment vind ik dat een goede combinatie.
Ook speel ik niet alles achter elkaar. Ik speel 2 of 3 spellen dan neem ik even een pauze van een half uurtje voor ik weer verder ga.
Mocht ik na deze training nog steeds willen spelen dan speel ik veel 170 en 121.
Wat voor schema heb je gevonden ?

En wat ik bedoel met kort gericht trainen zijn gewoon korte sessies maken van 20-30 minuten daarna even wat pauze om je gedachten los te maken van het darten en het is ook beter voor de arm en concentratie. dus bijvoorbeeld 5x20 minuten met 3 a 5 minuten pauze tussen de sessies
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Manier van trainen

Bericht door cookie »

Dartsmachine schreefCOLON
Arkasius schreefCOLONIk heb zelf een schema gevonden op het internet die vul ik aan met andere oefeningen van dartcounter.net
Op dit moment vind ik dat een goede combinatie.
Ook speel ik niet alles achter elkaar. Ik speel 2 of 3 spellen dan neem ik even een pauze van een half uurtje voor ik weer verder ga.
Mocht ik na deze training nog steeds willen spelen dan speel ik veel 170 en 121.
Wat voor schema heb je gevonden ?

En wat ik bedoel met kort gericht trainen zijn gewoon korte sessies maken van 20-30 minuten daarna even wat pauze om je gedachten los te maken van het darten en het is ook beter voor de arm en concentratie. dus bijvoorbeeld 5x20 minuten met 3 a 5 minuten pauze tussen de sessies
Neem idd lekker 5minuten break waar je echt even iets anders doet. En dan weer jezelf dwingen om 20min volle concentratie op wedstrijdmodus te trainen. Dit hou je 20minuten vol.. Daarna weer nieuwe break van min. 5 minuten.
Gebruikers-avatar
Arkasius
Lid
BerichtenCOLON 196
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 11:33

Re: Manier van trainen

Bericht door Arkasius »

Ik heb een excel spreadsheet gevonden waar 12 oefeningen in staan.
Het heeft de titel Phil Taylor's Challenge.
Je begint met Double Trouble dit is gewoon 1 beurt op elke dubbel behalve de bulls eye.
1x raak = 5pnt, 2x raak = 10 en 3x raak = 15 punten.
Nog een voorbeeld is Sweet Sixteen 20 beurten 32 uitgooien 1x raak =5 pnt, 2x raak = 10 pnt 3x raak = 15 pnt. maar gooi je met de eerste dart een 16 dan moet je de tweede dart op de dubbel 8 gooien.

De sheet heeft knoppen voor elk spel om te starten en houdt ook alle stats hiervan bij.
Winmau Danny Noppert 23 gram. Medium black nylon shafts. Zwart/wit Pentathlon flights standard.

2018: Aantal 180's: 7 | HF: 86
Gebruikers-avatar
Diesel
Lid
BerichtenCOLON 310
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2016, 17:39

Re: Manier van trainen

Bericht door Diesel »

Heb je download linkje voor die sheet? Ik ben wel benieuwd.
Target Adrian Lewis Gen.3 90% 23 gram
Target Dave 'Chizzy' Chisnall 90% 24 gram


Favoriete speler: Adrian Lewis

2016: 180 - 34x
Gebruikers-avatar
Arkasius
Lid
BerichtenCOLON 196
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 11:33

Re: Manier van trainen

Bericht door Arkasius »

Diesel schreefCOLONHeb je download linkje voor die sheet? Ik ben wel benieuwd.
Sorry maar met het posten van die link zou ik reclame maken voor een ander dart forum en gaat tegen de regels van dit forum in.
Wat ik wel kan doen is de sheet per e-mail versturen naar mensen die dit willen hebben.
Even pb met e-mail adres en ik stuur de sheet op via mail.
Winmau Danny Noppert 23 gram. Medium black nylon shafts. Zwart/wit Pentathlon flights standard.

2018: Aantal 180's: 7 | HF: 86
Dartsmachine
Lid
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2014, 17:19

Re: Manier van trainen

Bericht door Dartsmachine »

Uhm oke ja dat ja ik heb het wel eens voorbij zien komen

Ik gebruik zelf altijd deze regels voor mijn eigen schema's

- hou het simpel want less is more
- balanceer je sessie tussen scores en finishen
- Korte sessies met de volle concentratie
- train slim
- Train maximaal 4 keer per week. de reden waarom ik dat doe is omdat ik zelf ook 2 keer competitie of toernooi speel en 1 a 2 dagen rust in de week is lekker. je zal zien dat het dan beter gaat

Voorbeeld van zo'n schema kan dit zijn
- kies 3 a 4 spellen uit. 1 voor scores en 1 voor finishen en 1 waarbij je alles train. en wil je ergens anders nog extra aan werken extra spel voor scores of finishen

2 uur trainen dan train ik 6 sessies van 20 minuten. of 4 van 30 minuten lig aan de tijd die ik heb Zal het even 4 sessies van 30 min doen

- Sessie 1 begin ik met scores. en heb spel gekozen dat ik op de 20 niet mag missen. Dus bijvoorveeld 21 pijlen in de 20 zonder een 20 te missen anders begin je overnieuw. Hiermee dwing jezelf om je pijlen rechtdoor te gooien op de 20 en zodoende en nette darter gaat worden zonder en 1 of een 5. gooi je gelijk een 5 dan probeer je natuurlijk wel door te knalle op de trippels desnoods 19 etc. je hoef het niet te halen en het is ook echt moeilijk maar je gaat zien dat je er steeds beter in word

- Sessie 2 heb ik gekozen voor 121 in 9 darts en met een bull systeem. stel je gooi 121 uit met 7 pijlen dan heb je er nog 2 over die gooi op de bullseye. raak je de bullseye dan heb je een leven. dus stel je mist 122 met 9 darts dan blijf je staan door het leven

- Sessie 3 Terug naar de scores

- laatste sessie. kies je 2 hoge finishes uit tussen de 140 en 170 op ieder finish die je heb uitgekozen gooi je 10 beurten dus bijvoorbeeld 157. t20-t19 - tops. mis je t20 ga je gewoon door naar de t19 en tops. dit is puur omdat in je systeem te krijgen. en je sluit af met 10 legs 301 dubbel in dubbel uit. waar je start op je favoriete dubbel.

gaat het finishen minder dan scores dan doe je finishen 2sessies etc

zoals je ziet vrij simpel
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Manier van trainen

Bericht door Fred Raket »

Ik ben geen fan van je score op je computer/App invoeren. Gewoon zelf schrijven, dan ben je ook met je koppie met het tellen bezig.
BUTTON_POST_REPLY