Trainen cq Voorbereiden

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Diesel
Lid
BerichtenCOLON 310
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2016, 17:39

Re: Manier van trainen

Bericht door Diesel »

Fred Raket schreefCOLONIk ben geen fan van je score op je computer/App invoeren. Gewoon zelf schrijven, dan ben je ook met je koppie met het tellen bezig.
Dat kost wel meer tijd waardoor je niet lekker in een ritme komt.
Target Adrian Lewis Gen.3 90% 23 gram
Target Dave 'Chizzy' Chisnall 90% 24 gram


Favoriete speler: Adrian Lewis

2016: 180 - 34x
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Manier van trainen

Bericht door Fred Raket »

Diesel schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONIk ben geen fan van je score op je computer/App invoeren. Gewoon zelf schrijven, dan ben je ook met je koppie met het tellen bezig.
Dat kost wel meer tijd waardoor je niet lekker in een ritme komt.
In het begin wel, na verloop van tijd gaat het vanzelf ;)

En thuis als je alleen gooit, heb je gelijk even een moment wanneer normaal je tegenstander gooit
Laatst gewijzigd door 1 op Fred Raket, in totaal 7 keer gewijzigd.
Henk
Lid
BerichtenCOLON 653
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:43

Bericht door Henk »

Op zich niet zo verkeerd. Op een toernooi / in de competitie kan je ook niet achter elkaar door gooien.

Ik heb echter een hekel aan schrijven en mijn rekenwerk is prima verzorgd. Dus thuis alles via de App / pc.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re:

Bericht door cookie »

:?
Henk schreefCOLONOp zich niet zo verkeerd. Op een toernooi / in de competitie kan je ook niet achter elkaar door gooien.

Ik heb echter een hekel aan schrijven en mijn rekenwerk is prima verzorgd. Dus thuis alles via de App / pc.
Buiten dat je minder energie nodig gaat hebben met het rekenen tijdens het gooien, waardoor je vaak beter gaat raken.

Een app voegt alleen toe bij gooien tegen een pc. Met een app ben je aan het optellen ipv aftrekken.

Verder gewoon evt met Excel zelf rekenen. Helpt je juist meer in een ritme..
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Manier van trainen

Bericht door Fred Raket »

Darten is voor een groot deel mentaal. Als je jezelf voor de gek houd door vaak alleen thuis te gooien waar het lekker gaat, zul je je eerder teleurgesteld zijn in een partij als het niet loopt zoals thuis. Dat brengt meer schade toe aan je mentale weerstand waardoor darteritus kan ontstaan of geen zin meer in darten etc.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Manier van trainen

Bericht door cookie »

Haha oftewel daag je thuis zoveel mogelijk uit zodat je juist alles kan geven buiten de deur.
Je niveau test je buiten de deur! Nooit thuis ;)
Laatst gewijzigd door 1 op cookie, in totaal 7 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Manier van trainen

Bericht door Fred Raket »

cookie schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONDarten is voor een groot deel mentaal. Als je jezelf voor de gek houd door vaak alleen thuis te gooien waar het lekker gaat, zul je je eerder teleurgesteld zijn in een partij als het niet loopt zoals thuis. Dat brengt meer schade toe aan je mentale weerstand waardoor darteritus kan ontstaan of geen zin meer in darten etc.
Haha oftewel daag je thuis zoveel mogelijk uit zodat je juist alles kan geven buiten de deur.
Je niveau test je buiten de deur! Nooit thuis ;)
Snap niet waarom je mij quote, die reactie is niet aan mij gericht toch ?
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Manier van trainen

Bericht door cookie »

Nu je het zegt.. :D
Gebruikers-avatar
erikje
Lid
BerichtenCOLON 99
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2016, 11:17

John Part's training methode

Bericht door erikje »

Deze kwam ik tegen en sommige hebben het al gelezen, maar het blijft een goede methode :)
't is wel in het Engels...
http://www.dartsnutz.net/forum/archive/ ... 17615.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Niet denken, maar gooien...
Gebruikers-avatar
PieBus
Lid
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2016, 10:53

Re: John Part's training methode

Bericht door PieBus »

Top! Hoe meer ik zo'n zaken lees, hoe meer zin ik heb om voor mijn bord te staan ;)
180's: '15: 1 '16: 27 '17: 23
HF: '16: 170 '17: 130
Best leg: 14
Bart
Lid
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:30

Uitgooi vanaf 79

Bericht door Bart »

Vanavond even 70 tm 80 uitgegooid. Steeds met max 3 darts per uitgooi. Leuke training trouwens. Maar toen ik bij 79 was vroeg ik me opeens af moet ik nou voor T19, D11/ S19, S20, Tops gaan
of voor T13, Tops/ S13, T16, D9/ S13, S16, DB gaan

Ik kies nu voor de 19. Wat doen jullie?
TH22
Lid
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2016, 00:51

Re: Trainen cq Voorbereiden

Bericht door TH22 »

19, heb je niet per se een triple of DB nodig.
180's 2017: 225
HF 2017: 164
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Re: Trainen cq Voorbereiden

Bericht door De Beste »

Kies waar je het beste gevoel bij hebt. Ik kies ook niet altijd voor de meest gangbare optie.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Trainen cq Voorbereiden

Bericht door Dartmat »

Op 79 is de 19 uiteraard de meest logische en gangbare optie. Ik zou echt alleen voor iets anders kiezen als de 19 je echt niet ligt.
Gebruikers-avatar
TheSorrow
Lid
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2015, 23:39

Re: Trainen cq Voorbereiden

Bericht door TheSorrow »

Dat heb ik met 84, dan heb ik heel sterk de neiging voor de T18/D15, niet eens vanwege de D15, maar voor m'n gevoel vliegt de T18 er op zo'n moment soepeler in als een T20 of T16. Meestal als het getal onder de honderd en oneven is, open ik met een pijl richting de T19.
-•-Room–=–Winmau B5:DC@LaserOche
-•-Shed–=–Winmau B4:DC
-•-Darts–=–Winmau Stratos‘$tealth’@Tweenie['25']
Bart
Lid
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:30

Re: Trainen cq Voorbereiden

Bericht door Bart »

TH22 schreefCOLON19, heb je niet per se een triple of DB nodig.
Ja logisch, en 19 ligt me prima. Alleen ga ik waarschijnlijk alleen door een fout op 79 uitkomen, maar dan weet ik wat ik moet doen.
Vanmiddag 80 tm 90 aan de beurt
Bart
Lid
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:30

Re: Manier van trainen

Bericht door Bart »

cookie schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONRondje dubbel rood met de klok mee daarna groen tegen de klok in. Mis je, dan ga je 1 terug.
Neem realistische uitgooien als 68, 52 etc. als je dat kunt kun je ook hoger uitgooien. zorg ook dat je de vaak voorkomende vlakken goed raakt.
20-18-16-12 etc.
En ja daar is tie weer... Bobs 27! Voor mij de allerbeste om te spelen.
Gister ook maar eens met Bobs 27 begonnen. Leuke en goede training. Zojuist helemaal rond met 316 punten over. Best strak toch? De regel is toch mis je 3x dan 1x het aantal punten van de dubbel er af. Raak je 3x dan 3x het aantal punten van de dubbel erbij? Dus bijvoorbeeld 3x D10 raken is 60 punten erbij.
Calabrian
Lid
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 10:10

Re: Trainen cq Voorbereiden

Bericht door Calabrian »

Volgens mij moet je ook de dubbele score eraf halen.
Dus mis je met 3 pijlen dubbel 16 dan moet je 32 punten van je score af halen.
Bart
Lid
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:30

Re: Trainen cq Voorbereiden

Bericht door Bart »

Calabrian schreefCOLONVolgens mij moet je ook de dubbele score eraf halen.
Dus mis je met 3 pijlen dubbel 16 dan moet je 32 punten van je score af halen.
Ja inderdaad, zo heb ik t ook gedaan. Bedoelde ik ook met de score van de dubbel.
Jacco
Lid
BerichtenCOLON 109
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2016, 17:08

Re: Uitgooi vanaf 79

Bericht door Jacco »

Bart schreefCOLONVanavond even 70 tm 80 uitgegooid. Steeds met max 3 darts per uitgooi. Leuke training trouwens. Maar toen ik bij 79 was vroeg ik me opeens af moet ik nou voor T19, D11/ S19, S20, Tops gaan
of voor T13, Tops/ S13, T16, D9/ S13, S16, DB gaan

Ik kies nu voor de 19. Wat doen jullie?
In dat geval kies ik idd voor de 19, aangezien je dan geen triple of dubbele bull nodig hebt. Al moet ik zeggen dat ik meestal probeer op een even getal te komen, zodat ik mijn eerste twee pijlen op hetzelfde vlak kan gooien (als ik hem natuurlijk raak met mijn eerste en dus niet hoef te switchen). Dus geregeld ga ik met mijn laatste pijl naar de 19 om ervoor te zorgen dat ik de andere beurt met een even score begin. Dus ook ik kom normaal gesproken niet op 79 uit.
Dartfreak(z.nl)
Gebruikers-avatar
PieBus
Lid
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2016, 10:53

Re: Manier van trainen

Bericht door PieBus »

Bart schreefCOLON
cookie schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONRondje dubbel rood met de klok mee daarna groen tegen de klok in. Mis je, dan ga je 1 terug.
Neem realistische uitgooien als 68, 52 etc. als je dat kunt kun je ook hoger uitgooien. zorg ook dat je de vaak voorkomende vlakken goed raakt.
20-18-16-12 etc.
En ja daar is tie weer... Bobs 27! Voor mij de allerbeste om te spelen.
Gister ook maar eens met Bobs 27 begonnen. Leuke en goede training. Zojuist helemaal rond met 316 punten over. Best strak toch? De regel is toch mis je 3x dan 1x het aantal punten van de dubbel er af. Raak je 3x dan 3x het aantal punten van de dubbel erbij? Dus bijvoorbeeld 3x D10 raken is 60 punten erbij.
316 vind ik persoonlijk wel een goede score zeg! Zelf nog nooit zo ver geraakt. Iets van in de 200 is m'n persoonlijk record.
Deed je er op het einde ook dubbel bull bij? Als je deze raakt dikt de score natuurlijk flink aan...
180's: '15: 1 '16: 27 '17: 23
HF: '16: 170 '17: 130
Best leg: 14
Bart
Lid
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:30

Re: Manier van trainen

Bericht door Bart »

PieBus schreefCOLON
Bart schreefCOLON
cookie schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONRondje dubbel rood met de klok mee daarna groen tegen de klok in. Mis je, dan ga je 1 terug.
Neem realistische uitgooien als 68, 52 etc. als je dat kunt kun je ook hoger uitgooien. zorg ook dat je de vaak voorkomende vlakken goed raakt.
20-18-16-12 etc.
En ja daar is tie weer... Bobs 27! Voor mij de allerbeste om te spelen.
Gister ook maar eens met Bobs 27 begonnen. Leuke en goede training. Zojuist helemaal rond met 316 punten over. Best strak toch? De regel is toch mis je 3x dan 1x het aantal punten van de dubbel er af. Raak je 3x dan 3x het aantal punten van de dubbel erbij? Dus bijvoorbeeld 3x D10 raken is 60 punten erbij.
316 vind ik persoonlijk wel een goede score zeg! Zelf nog nooit zo ver geraakt. Iets van in de 200 is m'n persoonlijk record.
Deed je er op het einde ook dubbel bull bij? Als je deze raakt dikt de score natuurlijk flink aan...
Ja en die miste ik, dus daar nog 50 eraf. Maar ik zat echt in een flow, 3x D12, 3x D17. Dat tikte wel aan! En 18, 19 en 20 netjes 1x
Gebruikers-avatar
Erwin26
Lid
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2017, 08:53

Re: Manier van trainen

Bericht door Erwin26 »

PieBus schreefCOLON
Bart schreefCOLON
cookie schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONRondje dubbel rood met de klok mee daarna groen tegen de klok in. Mis je, dan ga je 1 terug.
Neem realistische uitgooien als 68, 52 etc. als je dat kunt kun je ook hoger uitgooien. zorg ook dat je de vaak voorkomende vlakken goed raakt.
20-18-16-12 etc.
En ja daar is tie weer... Bobs 27! Voor mij de allerbeste om te spelen.
Gister ook maar eens met Bobs 27 begonnen. Leuke en goede training. Zojuist helemaal rond met 316 punten over. Best strak toch? De regel is toch mis je 3x dan 1x het aantal punten van de dubbel er af. Raak je 3x dan 3x het aantal punten van de dubbel erbij? Dus bijvoorbeeld 3x D10 raken is 60 punten erbij.
316 vind ik persoonlijk wel een goede score zeg! Zelf nog nooit zo ver geraakt. Iets van in de 200 is m'n persoonlijk record.
Deed je er op het einde ook dubbel bull bij? Als je deze raakt dikt de score natuurlijk flink aan...
Vaak haal ik het einde niet, en helaas de dubbele Bull gemist
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
Wie de laatste dubbel gooit wint!

Hf 144 , 170
180 "17" 16x
15 darter , 18 darter
Darts taylor gen 3 24gram
Bart
Lid
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:30

Re: Trainen cq Voorbereiden

Bericht door Bart »

Mijn PR Bobs 27 gister op 345 gezet. Lekker zon laatste Bull, want dat scheelt dan gewoon 100 punten.

Ook wel leuk om zonder punten te gooien en op elke dubbel 3 pijlen. Dus 63 pijlen. Dan je geraakte dubbels tellen. 16 raak is een checkout percentage van 25%. Dat is mijn doel voor vanavond.
Jacco
Lid
BerichtenCOLON 109
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2016, 17:08

Re: Trainen cq Voorbereiden

Bericht door Jacco »

Bart schreefCOLONMijn PR Bobs 27 gister op 345 gezet. Lekker zon laatste Bull, want dat scheelt dan gewoon 100 punten.

Ook wel leuk om zonder punten te gooien en op elke dubbel 3 pijlen. Dus 63 pijlen. Dan je geraakte dubbels tellen. 16 raak is een checkout percentage van 25%. Dat is mijn doel voor vanavond.
Die alternatieve versie is idd ook interessant (mede doordat ik meestal het einde, bij lange na, niet haal, speel ik het vrij weinig/oefen ik er vooral de lagere dubbels mee). Maar misschien dat ik dat alternatief eens ga proberen.
Dartfreak(z.nl)
BUTTON_POST_REPLY