Dartkast/automaat

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Dartkast/automaat

Bericht door Ronn »

Wereldwijde dartsrevolutie op komst
http://www.ad.nl/sport/wereldwijde-dart ... ~afa09fbb/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Dartkast/automaat

Bericht door De Beste »

Ik zie het niet slagen. Vind het maar niks.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Dartkast/automaat

Bericht door Fred Raket »

Meer praatjes, tijd zal het leren
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Dartkast/automaat

Bericht door Dartmat »

Ik kan nu al zeggen dat dat niets gaat worden. Betalen om te mogen darten, koekoek! :lol:
Gebruikers-avatar
CyberCow
Lid
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 24 Mei 2016, 14:18

Dartkast/automaat

Bericht door CyberCow »

Ik hoop dat het niets gaat worden. Ik vind het menselijk aspect wel belangrijk. Zou mij geen darten voor kunnen stellen zonder iemand die 180 mag schreeuwen om het publiek op te zweepen. Als het prijzengeld echt zo bizar hoog is dan denk ik wel dat de grote mannen overstappen. Zo is de PDC ook groot geworden. Je zou wel gek zijn om te winnen voor een ton als je daar ook 2 miljoen voor kan vangen. Verder in de kroeg ik ga echt niet gooien per potje de consumptie is al duur genoeg.
Lobbesisback
Lid
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2016, 16:52

Dartkast/automaat

Bericht door Lobbesisback »

Het heeft wel de toekomst dat automatisch tellen. Zie de unicorn smartboard.http://www.unicornsmartboard.com/smartboard.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; Maar in het concept van dhr. van Creij geloof ik niet zo in je betaald voor 5 legs 2 euro. En hij verwacht dat iedere kast €250 per maand gaat opleveren.
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Dartkast/automaat

Bericht door De Beste »

Je kan natuurlijk ook gewoon op dat bord gooien zonder ervoor te betalen en de score handmatig blijven doen.
Gebruikers-avatar
CyberCow
Lid
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 24 Mei 2016, 14:18

Dartkast/automaat

Bericht door CyberCow »

Lobbesisback schreefCOLONHet heeft wel de toekomst dat automatisch tellen. Zie de unicorn smartboard.http://www.unicornsmartboard.com/smartboard.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" Maar in het concept van dhr. van Creij geloof ik niet zo in je betaald voor 5 legs 2 euro. En hij verwacht dat iedere kast €250 per maand gaat opleveren.
Echt een belachelijke prijs voor dat dartbord £260. Voor dat geld krijg je een bord met van die krammetjes en hele dikke ijzers. Dan hadden ze op zijn minst een bord zoals de Eclipse HD2 kunnen doen.
De Beste schreefCOLONJe kan natuurlijk ook gewoon op dat bord gooien zonder ervoor te betalen en de score handmatig blijven doen.
Gaan we ook zeker doen :) Net als wat al gezegd is betalen om een leg te mogen gooien koekoek
DutchTedHankey
Lid
BerichtenCOLON 384
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 13:43

Dartkast/automaat

Bericht door DutchTedHankey »

Het uiterlijk is ook geen gezicht. Lijkt wel een spelcomputer waarop je aan het darten bent. Voordeel voor competitiedarters zie ik ook niet, die tellen toch makkelijk de scores? Leuk voor mensen die 1x in de week gooien en bij elke beurt naar het bord staan te turen wat ze nou precies gegooid hebben.

Of heeft het voordeel op toernooien, omdat je dan geen last meer hebt van niet op komen dagende schrijvers? Heb je alleen zoveel van de kasten nodig...
Erelid van wijlen darts.nu :)
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Dartkast/automaat

Bericht door cookie »

Het wordt nu door AD gebracht als het nieuwe wereldwonder, maar als je het iets afzwakt is dit wel echt een tof idee. Mooi hoe een beetje techniek opeens allemaal losse dartborden met elkaar verbindt. Ik denk zelf dat dit het softtippen juist een boost zou geven om ook door te ontwikkelen en ook alle dartborden met soortgelijke software en techniek aan elkaar te verbinden.

Er zijn genoeg spelers op dit forum die aan het webcam darten zijn. Er zijn ook genoeg mensen (lees: ikzelf) die wel eens met een webcam en een dartbord heeft lopen rommelen maar dit het liefst lekker buitenshuis darten. Zelf heb ik vaak zat alleen staan gooien in een kroeg terwijl ik via het internet tegen anderen of de PC stond.
Ja samengooien is leuk, alleen zijn er ook genoeg spelers die automatisch naar hun eigen kroeg fietsen voor een biertje. Nu kan je dus mooi tegen iemand gooien in de kroeg 4 straten verderop.

Uiteindelijk doet een dartbond niet anders dan faciliteren dat er op verschillende plekken tegen elkaar gedart kan worden, dus dit zou best een bond ter grote van een NDB kunnen worden wereldwijd. Om nou te zeggen dat dit de nieuwe PDC wordt, durf ik niet te geloven.

Met een beetje sales/marketing fantasie:
Psychologisch gezien is het alleen niet handig om per potje af te rekenen. Hier kan je beter een verdienmodel van maken van 9,95 per maand.

Gokkasten en sigaretten automaten zijn een basis van inkomsten voor kroegen, dus met een soorgelijk verdienmodel is dit ook interessant voor kroegeigenaren. Je hebt alleen wel een hoop vermogen nodig om al deze apparaten op huurbasis te plaatsen. Denk dat het minimaal 5 jaar duurt voordat je dit goed hebt uitgerold.. Ben benieuwd of ze dat bij Masterdarts kunnen hebben. Masterdarts heeft natuurlijk al wel een hoop verkooppunten over de wereld, waardoor het relatief goed is uit te rollen.
Gebruikers-avatar
CyberCow
Lid
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 24 Mei 2016, 14:18

Dartkast/automaat

Bericht door CyberCow »

DutchTedHankey schreefCOLONHet uiterlijk is ook geen gezicht. Lijkt wel een spelcomputer waarop je aan het darten bent. Voordeel voor competitiedarters zie ik ook niet, die tellen toch makkelijk de scores? Leuk voor mensen die 1x in de week gooien en bij elke beurt naar het bord staan te turen wat ze nou precies gegooid hebben.

Of heeft het voordeel op toernooien, omdat je dan geen last meer hebt van niet op komen dagende schrijvers? Heb je alleen zoveel van de kasten nodig...
Kleuren kloppen al niet van de dubbel 1, 18 enz want heb nog nooit met een wedstrijd gezien dat zo'n bord goedgekeurd zou worden. Tellen ja dat is wel handig als je dat kan. Met uitgooien moet je toch ook weten wat je over hebt. Neem aan je zo'n bord niet in kan stellen op welke uitgooi jij altijd voor gaat. Het lijkt mij onwaarschijnlijk iemand die af en toe een pijltje gooit zomaar £280 neer gaat leggen. Vraag mij ook af als het bord versleten is wat bij Unicorn borden niet zo heel erg lang duurt of je alleen bord kan opklikken of je heel nieuw meganisme aan moet passen.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Dartkast/automaat

Bericht door Dartmat »

cookie schreefCOLON Er zijn genoeg spelers op dit forum die aan het webcam darten zijn. Er zijn ook genoeg mensen (lees: ikzelf) die wel eens met een webcam en een dartbord heeft lopen rommelen maar dit het liefst lekker buitenshuis darten. Zelf heb ik vaak zat alleen staan gooien in een kroeg terwijl ik via het internet tegen anderen of de PC stond.
Ja samengooien is leuk, alleen zijn er ook genoeg spelers die automatisch naar hun eigen kroeg fietsen voor een biertje. Nu kan je dus mooi tegen iemand gooien in de kroeg 4 straten verderop.
Volgens mij begrijp je het verkeerd. Het is niet om te webcamdarten. De camera's die erin zitten zijn om automatisch de scores te registreren. Dus het is puur en alleen om de score te kunnen noteren. Voor potjes zul je dus toch echt met twee man op dat bord moeten gooien. Wat het gezelligste en het leukste is. En waarvoor je dus moet betalen... :roll:

Ik vind dat tellen en schrijven gewoon bij het darten hoort. Voor spelers die competitie gooien heeft het sowieso geen toegevoegde waarde want die weten wat ze gooien en kunnen tellen. Het is alleen een voordeel voor die paar man die niet kunnen of willen tellen en dat zijn toch al niet de die-hard spelers.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Dartkast/automaat

Bericht door cookie »

Dartmat schreefCOLON Volgens mij begrijp je het verkeerd. Het is niet om te webcamdarten. De camera's die erin zitten zijn om automatisch de scores te registreren. Dus het is puur en alleen om de score te kunnen noteren. Voor potjes zul je dus toch echt met twee man op dat bord moeten gooien. Wat het gezelligste en het leukste is. En waarvoor je dus moet betalen... :roll:

Ik vind dat tellen en schrijven gewoon bij het darten hoort. Voor spelers die competitie gooien heeft het sowieso geen toegevoegde waarde want die weten wat ze gooien en kunnen tellen. Het is alleen een voordeel voor die paar man die niet kunnen of willen tellen en dat zijn toch al niet de die-hard spelers.
Haha dan begrijp ik het idd verkeerd. Dan kan hij beter zijn verdiende setjes op een kampvuur gooien en zichzelf lekker warmhouden. :o

Marketingles 1: Los een probleem op en vraag voor je oplossing het juiste bedrag. Doe dit 1x, 10x en daarna 100x met dezelfde oplossing.

Nu ben ik benieuwd of schrijven idd als een probleem wordt ervaren in de gemiddelde kroeg.

Is er echt geen enkele mogelijkheid om borden met elkaar te connecten?
Gebruikers-avatar
TheHawk
Lid
BerichtenCOLON 93
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 19:55

Dartkast/automaat

Bericht door TheHawk »

Waarom moet schrijven een probleem zijn? Dit valt gewoon onder "gemak dient de mens".

Was het vroeger een probleem om naar de TV te lopen en hem op een andere zender te zetten? Nee toch?
Wat moest je dan met een afstandsbediening? En toch wilde iedereen de afstandsbediening.

Zo zal het hier ook mee zijn. Tellen en scores opschrijven is ouderwets over een paar jaar. Er zullen ook losse dartborden komen die dit kunnen voor
steeltip, met cameraatjes en een display.

Ron
:arrow: Oosterbeek (Gld)

VVDV 24 gram
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Dartkast/automaat

Bericht door De Beste »

En wat te denken als je zo'n ding hebt en hij doet het opeens niet meer. Moet je op een storingsmonteur wachten voor er weer gedart kan worden.
Brent
Lid
BerichtenCOLON 63
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2015, 16:35

Dartkast/automaat

Bericht door Brent »

Unicorn heeft al een soortgelijk dartbord ontwikkeld.
https://www.youtube.com/watch?v=v_FO0_uY1wE" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
180'ers 2017: 46
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Dartkast/automaat

Bericht door Rat »

Cookie, soft tip heeft al lang van dergelijke borden, ook met online connectie. Daar heb je in amerika en azie hele grote competities in. Dartslive heet dat geloof ik.

Het bijzondere is juist dat het geen soft tip bord is, maar er wel automatisch scores verwerkt worden.


En in tegenstelling tot wat wij hier gewend zijn, een cafe met gratis bord alleen zuipen betalen, is het in de soft tip zones helemaal normaal dat je 50 cent of yen in een dartmachine stopt voor een potje darts. Ik denk dat dit geen issue is daar.

Ben best benieuwd, hoop dat het daar aan slaat en we eens en voor altijd dat soft tip kunnen verdringen daar. Ligt een enorme markt voor darts in amerika en voornamelijk Japan.


--

Even over het product zelf. Ik kan me haast niet voorstellen dat het feilloos werkt eerlijk gezegd. Elk dartbord lijkt ook wel uniek he. Dan heb je ook nog verbuigingen van de ijzers.

Maar ok, stel op een avondje darts, en je moet een keer of 5 corrigeren, nou.. dat is aanvaardbaar dan lijkt me. Maar.... is dat dan ook zo? Of moet je om de paar beurten corrigeren?

Wat denken jullie?
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Dartkast/automaat

Bericht door Fred Raket »

Rat schreefCOLONCookie, soft tip heeft al lang van dergelijke borden, ook met online connectie. Daar heb je in amerika en azie hele grote competities in. Dartslive heet dat geloof ik.

Het bijzondere is juist dat het geen soft tip bord is, maar er wel automatisch scores verwerkt worden.


En in tegenstelling tot wat wij hier gewend zijn, een cafe met gratis bord alleen zuipen betalen, is het in de soft tip zones helemaal normaal dat je 50 cent of yen in een dartmachine stopt voor een potje darts. Ik denk dat dit geen issue is daar.

Ben best benieuwd, hoop dat het daar aan slaat en we eens en voor altijd dat soft tip kunnen verdringen daar. Ligt een enorme markt voor darts in amerika en voornamelijk Japan.


--

Even over het product zelf. Ik kan me haast niet voorstellen dat het feilloos werkt eerlijk gezegd. Elk dartbord lijkt ook wel uniek he. Dan heb je ook nog verbuigingen van de ijzers.

Maar ok, stel op een avondje darts, en je moet een keer of 5 corrigeren, nou.. dat is aanvaardbaar dan lijkt me. Maar.... is dat dan ook zo? Of moet je om de paar beurten corrigeren?

Wat denken jullie?
Gaat hem veel geld kosten en binnenkort hoor je er niks meer van. Na wat ik overal hoor, is er er ook geen onderzoek naar haalbaarheid gedaan.
Jammer voor de investeerders ;)
arjen438
Lid
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2014, 23:14

Dartkast/automaat

Bericht door arjen438 »

ik dacht dat die masterdarts al failiet was?
zo niet, dan gaat tie zo failiet mijn kroeg gaat echt niet zo'n ding aanschaffen daar is niet echt de animo voor.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Dartkast/automaat

Bericht door cookie »

@Rat: Thanks! Ik ga Dartslive wel even opzoeken. Het is best raar dat ikzelf ook gewend ben om voor potjes softtip te betalen en hier dus totaal niet op zit te wachten als een softtipmachine wordt omgebouwd naar een steeltipmachine.
Hoop ergens wel dat de aziatische softtippers nu meer worden getriggerd om naar de steeltip te gaan. Dat zou voor het darten algemeen een mooie bijkomstigheid zijn.

@TheHawk: Gemakt dient idd de mens, maar los ervan.. Een afstandsbediening lost toch wel een probleem op: Continue opstaan om naar de tv te lopen. Dat is toch echt wel als een luxe ervaren, waar mensen graag extra geld voor over hebben.
In mijn beleving is dit apparaat hetzelfde als Senseo voor Thee. Genoeg bedrijven hebben geprobeerd om dit in de markt te zetten en kwamen erachter dat uiteindelijk een waterkoker van 2 tientjes prima functioneert en mensen het niet als probleem hebben ervaren om met een zakje te rommelen.

Dit apparaat moet met gratis dartborden concurreren, waardoor het dus echt totaal geen meerwaarde lijkt te zijn.

Enige wat ik wel weet is dat hij nu minimaal 15k kwijt is om op de Horecava te staan.

Even iets anders...

Een plek waar schrijven wel altijd een probleem is: Op darttoernooien. Hoe mooi zal het zijn als je 80 van die kasten op toernooien neerzet. Financieel geen geld mee te verdienen, maar zou een toernooi wel een stuk makkelijker maken.
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Dartkast/automaat

Bericht door rproele »

De wereld van het softtip gaat hier ook echt niet door getriggerd worden.
Die hebben in hun eigen wereld voldoende toernooien waar denk ik genoeg mee verdiend kan worden.
Anders waren ze al veel eerder overgestapt, of een poging gewaagd.
Enkeling die het leuk vind om uit te komen voor hun land daargelaten op PDC-WK koppels zijn die echt niet bezig met steeltip 501.
Steeltip vs softtip is op het idee na niet eens te vergelijken aangezien ze daar ook ander soort speltype kennen.
Ik zie dit dus echt niet als een vervanging voor de softtippers, alsof die enkel dat doen omdat ze te lui zijn om te schrijven.
Gebruikers-avatar
RonG
Lid
BerichtenCOLON 120
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:20

Dartkast/automaat

Bericht door RonG »

Heb mijn ernstig twijfel over of het aan gaat slaan.

Het zou in café best wel kunnen aanslaan. Gewoon voor het gemak. Geen schrijver nodig en gewoon een leuk potje gooien. Maar een wereldwijde competitie. Denk het niet.
Trouwens in veel Aziatische landen zijn steeltipdarts namelijk verboden. Worden als wapens beschouwd.
Game on....
Target RVB95 25gr.
Target Daytona Fire DF-03 24gr
Reserve sets:
Target Phil Taylor Power 9FIVE GEN 3 24gr
Target Phil Taylor 8Zero Titanium Black 24gr
Unicorn Contender Black-Devon Petersen 22gram
Hi-Tec Winners, 22 gram
Gebruikers-avatar
CyberCow
Lid
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 24 Mei 2016, 14:18

Dartkast/automaat

Bericht door CyberCow »

De Beste schreefCOLONEn wat te denken als je zo'n ding hebt en hij doet het opeens niet meer. Moet je op een storingsmonteur wachten voor er weer gedart kan worden.
Tot die tijd kan je wel zelf tellen en opschrijven. Ohhh wacht dat ben je natuurlijk verleerd of je hebt het nooit geleerd.
Bart
Lid
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:30

Dartkast/automaat

Bericht door Bart »

cookie schreefCOLON
Dartmat schreefCOLON Volgens mij begrijp je het verkeerd. Het is niet om te webcamdarten. De camera's die erin zitten zijn om automatisch de scores te registreren. Dus het is puur en alleen om de score te kunnen noteren. Voor potjes zul je dus toch echt met twee man op dat bord moeten gooien. Wat het gezelligste en het leukste is. En waarvoor je dus moet betalen... :roll:

Ik vind dat tellen en schrijven gewoon bij het darten hoort. Voor spelers die competitie gooien heeft het sowieso geen toegevoegde waarde want die weten wat ze gooien en kunnen tellen. Het is alleen een voordeel voor die paar man die niet kunnen of willen tellen en dat zijn toch al niet de die-hard spelers.
Haha dan begrijp ik het idd verkeerd. Dan kan hij beter zijn verdiende setjes op een kampvuur gooien en zichzelf lekker warmhouden. :o

Marketingles 1: Los een probleem op en vraag voor je oplossing het juiste bedrag. Doe dit 1x, 10x en daarna 100x met dezelfde oplossing.

Nu ben ik benieuwd of schrijven idd als een probleem wordt ervaren in de gemiddelde kroeg.

Is er echt geen enkele mogelijkheid om borden met elkaar te connecten?

Zon ontwikkeling naar webcamdarten zie ik wel zitten hoor! En dan een database waar je een profiel kan aanmaken. Ranking erbij met al je statistieken. Spelers van over heel de wereld van je eigen niveau of hoger uitdagen vanuit je favoriete café. Super tof toch!
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Dartkast/automaat

Bericht door Fred Raket »

Even duidelijkheid, Dit gaat niet om webcam darts. de camera(s) zijn hier voor score registratie, meer niet. Gewoon een kast in een Café om op te gooien ipv bord aan de muur.
BUTTON_POST_REPLY