dartpijl glipt weg

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
BUTTON_POST_REPLY
christiaanl
Lid
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2017, 23:11

dartpijl glipt weg

Bericht door christiaanl »

Goedenavond.

Allereerst mijzelf even voorstellen ik ben christiaan lanting kom uit emmen en speel sindskort 3de divisie al langere tijd thuis aan het darten maar ik heb een probleem af en toe heb ik een pijl die mij uit mijn handen glipt en ergens of niet in het bord beland waar hij niet hoort langzaam gooien snel gooien niks help ben bang dat het aan mijn pijlen ligt doordat ik ze niet goed kan vast pakken het is een setje target carrera's c3 hebben jullie nog tips alvast bedankt
Target carrera c3
jackpot
Lid
BerichtenCOLON 461
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2016, 23:40

Re: dartpijl glipt weg

Bericht door jackpot »

Ten eerste welkom hier,

Ik zelf heb daar ook wel last van gehad, dart nu zelf komend December 3 jaar. Bij mij hielp Magnesiumpoeder erg goed klein beetje gebruiken helpt voldoende. Mooi setje trouwens ;) Wat ook kan helpen zijn een ander setje darts ga eens langs bij een dartshop en test wat setjes. Dan weet je ook of het aan de darts ligt. Succes en mocht je nog vragen hebben stel ze maar.
Hoogste finish 2017 : 164
mijn pijlen waar ik op dit moment mee gooi : unicorn Jenkins 21 gram.
Shafts : unicorn gripper 2 medium white.
Flights : the bull Jenkins .
180 2016 : 20
180 2017 : 11
Love the darts.
christiaanl
Lid
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2017, 23:11

Re: dartpijl glipt weg

Bericht door christiaanl »

jackpot schreefCOLONTen eerste welkom hier,

Ik zelf heb daar ook wel last van gehad, dart nu zelf komend December 3 jaar. Bij mij hielp Magnesiumpoeder erg goed klein beetje gebruiken helpt voldoende. Mooi setje trouwens ;) Wat ook kan helpen zijn een ander setje darts ga eens langs bij een dartshop en test wat setjes. Dan weet je ook of het aan de darts ligt. Succes en mocht je nog vragen hebben stel ze maar.
Allereest bedankt voor je snelle reactie magnesiumpoeder ga ik proberen of een waxblokje zat ik aan te denken en ik dacht miss setje darts met minder gripp die van mij zitten vol met pixelgrip dacht zelf dat het daar miss aan lag
Target carrera c3
jackpot
Lid
BerichtenCOLON 461
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2016, 23:40

Re: dartpijl glipt weg

Bericht door jackpot »

christiaanl schreefCOLON
jackpot schreefCOLONTen eerste welkom hier,

Ik zelf heb daar ook wel last van gehad, dart nu zelf komend December 3 jaar. Bij mij hielp Magnesiumpoeder erg goed klein beetje gebruiken helpt voldoende. Mooi setje trouwens ;) Wat ook kan helpen zijn een ander setje darts ga eens langs bij een dartshop en test wat setjes. Dan weet je ook of het aan de darts ligt. Succes en mocht je nog vragen hebben stel ze maar.
Allereest bedankt voor je snelle reactie magnesiumpoeder ga ik proberen of een waxblokje zat ik aan te denken en ik dacht miss setje darts met minder gripp die van mij zitten vol met pixelgrip dacht zelf dat het daar miss aan lag

Zou ook best kunnen dat je juist teveel grip hebt op je pijlen Magnesium kun je altijd proberen is dat het niet kun je misschien een anders setje pakken. ;)
Hoogste finish 2017 : 164
mijn pijlen waar ik op dit moment mee gooi : unicorn Jenkins 21 gram.
Shafts : unicorn gripper 2 medium white.
Flights : the bull Jenkins .
180 2016 : 20
180 2017 : 11
Love the darts.
christiaanl
Lid
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2017, 23:11

Re: dartpijl glipt weg

Bericht door christiaanl »

Ja zal het eens proberen bedankt voor je tip zal eens kijken of dat werkt
Target carrera c3
arjen438
Lid
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2014, 23:14

Re: dartpijl glipt weg

Bericht door arjen438 »

wat heeft taylor eigenlijks voor blokje in zijn broekzak?
christiaanl
Lid
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2017, 23:11

Re: dartpijl glipt weg

Bericht door christiaanl »

arjen438 schreefCOLONwat heeft taylor eigenlijks voor blokje in zijn broekzak?
Dat is zon wax blokje
Target carrera c3
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: dartpijl glipt weg

Bericht door Fred Raket »

Welkom Christiaan, De Carrera serie van Target heeft veel grip en zou geen probleem moeten opleveren.
Ik denk dat je hele droge handen hebt en de pijl te los vasthoudt
christiaanl
Lid
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2017, 23:11

Re: dartpijl glipt weg

Bericht door christiaanl »

Dat zou natuurlijk ook kunnen maar voordat ik de carrera's had was dit niet zoo maar nu met mijn andere pijl heb ik er ook last van het is heel vervelend .
Target carrera c3
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: dartpijl glipt weg

Bericht door Fred Raket »

christiaanl schreefCOLONDat zou natuurlijk ook kunnen maar voordat ik de carrera's had was dit niet zoo maar nu met mijn andere pijl heb ik er ook last van het is heel vervelend .
Effe rollen tussen je vingers met 1e pijl wil wel eens helpen
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: dartpijl glipt weg

Bericht door Fred Raket »

Fred Raket schreefCOLON
christiaanl schreefCOLONDat zou natuurlijk ook kunnen maar voordat ik de carrera's had was dit niet zoo maar nu met mijn andere pijl heb ik er ook last van het is heel vervelend .
Effe rollen tussen je vingers met 1e pijl wil wel eens helpen
Heb je je pijlen als eens schoongemaakt met een sopje Dreft en tandenborstel ?
Gebruikers-avatar
DirtySanchez
Lid
BerichtenCOLON 119
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 12:48

Re: dartpijl glipt weg

Bericht door DirtySanchez »

christiaanl schreefCOLONGoedenavond.

Allereerst mijzelf even voorstellen ik ben christiaan lanting kom uit emmen en speel sindskort 3de divisie al langere tijd thuis aan het darten maar ik heb een probleem af en toe heb ik een pijl die mij uit mijn handen glipt en ergens of niet in het bord beland waar hij niet hoort langzaam gooien snel gooien niks help ben bang dat het aan mijn pijlen ligt doordat ik ze niet goed kan vast pakken het is een setje target carrera's c3 hebben jullie nog tips alvast bedankt

Hoi Christiaan lanting uit Emmen,


99% van alle pijlen die gegooid worden van alle darters belanden ergens in het bord waar hij niet hoort.
Een algemeen bekend probleem waar enkel oefenen tegen helpt, geen poeders en zalfjes etc.
Vallen is geen afgaan, maar het weigeren op te staan wel.
Bart
Lid
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:30

Re: dartpijl glipt weg

Bericht door Bart »

christiaanl schreefCOLONGoedenavond.

Allereerst mijzelf even voorstellen ik ben christiaan lanting kom uit emmen en speel sindskort 3de divisie al langere tijd thuis aan het darten maar ik heb een probleem af en toe heb ik een pijl die mij uit mijn handen glipt en ergens of niet in het bord beland waar hij niet hoort langzaam gooien snel gooien niks help ben bang dat het aan mijn pijlen ligt doordat ik ze niet goed kan vast pakken het is een setje target carrera's c3 hebben jullie nog tips alvast bedankt
Hoi Christiaan,

Kun je aangeven wat er precies gebeurt op het moment dat jij wegglippen noemt? Ik heb een tijd lang het probleem gehad dat ik mijn grip op de pijl te snel los liet. Dat leek dan ook op wegglippen. Ik mikte op de 20 en gooide in de muur onder het bord. Tijdens het laatste stukje van mijn release kwam de pijl los bovenop mijn duim te liggen. De snelheid en richting ging er dan volledig uit.
Wat mij toen ook wel heeft geholpen is een paar keer met mijn andere hand gooien. Daar raakte ik natuurlijk niet veel mee, maar het natuurlijke juiste moment van loslaten zat daar wel gewoon in. Dat paste ik dan weer toe om mijn dominante hand. Hoop dat je er wat aan hebt. Succes!
BUTTON_POST_REPLY