Lange punten

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
Robskuh
Lid
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2015, 22:08

Re: Lange punten

Bericht door Robskuh »

Hoi,

Ik heb een vrij harde manier van gooien mijn pijlen gaan bijna tot aan de barrel het bord in.
Op het moment steken mijn punten 24mm uit de barrel.
Ik heb het gevoel dat ik hierdoor vrij moeilijk kan groeperen doordat wanneer 1 pijl in de triple zit al een heel stuk van de triple blokeert.
Als ik bijvoorbeeld ook op tv kijk dan zie ik dat hun pijlen een stuk minder ver het bord in gaan of de punten gewoon wat langer zijn?

Zou het mij een voordeel geven als ik voor iets langere punten ga?
En hoe lang zouden de punten moeten zijn?
Kazuya17
Lid
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2014, 00:02

Re: Lange punten

Bericht door Kazuya17 »

Robskuh schreefCOLONHoi,

Ik heb een vrij harde manier van gooien mijn pijlen gaan bijna tot aan de barrel het bord in.
Op het moment steken mijn punten 24mm uit de barrel.
Ik heb het gevoel dat ik hierdoor vrij moeilijk kan groeperen doordat wanneer 1 pijl in de triple zit al een heel stuk van de triple blokeert.
Als ik bijvoorbeeld ook op tv kijk dan zie ik dat hun pijlen een stuk minder ver het bord in gaan of de punten gewoon wat langer zijn?

Zou het mij een voordeel geven als ik voor iets langere punten ga?
En hoe lang zouden de punten moeten zijn?
Ik zou voor de 35mm of de 38mm gaan. Gewoon proberen is het niks kun je zo weer terug. Ik heb er geen spijt van dat ik 38mm ben gaan gebruiken.

Mvg Marvin.
Eredevisie Dol (Limburg.) :D
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Lange punten

Bericht door Fred Raket »

Robskuh schreefCOLONHoi,

Ik heb een vrij harde manier van gooien mijn pijlen gaan bijna tot aan de barrel het bord in.
Op het moment steken mijn punten 24mm uit de barrel.
Ik heb het gevoel dat ik hierdoor vrij moeilijk kan groeperen doordat wanneer 1 pijl in de triple zit al een heel stuk van de triple blokeert.
Als ik bijvoorbeeld ook op tv kijk dan zie ik dat hun pijlen een stuk minder ver het bord in gaan of de punten gewoon wat langer zijn?

Zou het mij een voordeel geven als ik voor iets langere punten ga?
En hoe lang zouden de punten moeten zijn?
Heb je nu versleten punten, en om welke pijlen/merk gaat het ?
org, is 32mm veel gebruikt, die meestal 26/27mm uitsteken. als je nu dan 35mm kiest steken ze +- 30mm uit.
Robskuh
Lid
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2015, 22:08

Re: Lange punten

Bericht door Robskuh »

Ik gooi op het moment met de Anderson P3 al ongeveer 2/3 jaar.
De punten zijn al aardig versleten mede doordat ik zo hard gooi slijten ze nogal snel :roll:.
Ik heb ze ongeveer drie kwart jaar geleden vervangen.

Ik heb ook het gevoel dat ik toen ik ze nieuw kocht er ook iets langere punten in zaten.
Laatst gewijzigd door 1 op Robskuh, in totaal 7 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Lange punten

Bericht door Fred Raket »

Unicorn gebruikt 35mm punten, die 28/29mm uitsteken. lijkt me dat er nadien dan 32mm in is gezet, die dan 25/26mm uitsteken(nieuwe punt).
Swedish Chef
Lid
BerichtenCOLON 528
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 17:23

Re: Lange punten

Bericht door Swedish Chef »

Robskuh schreefCOLONIk gooi op het moment met de Anderson P3 al ongeveer 2/3 jaar.
De punten zijn al aardig versleten mede doordat ik zo hard gooi slijten ze nogal snel :roll:.
Ik heb ze ongeveer 3/4 jaar geleden vervangen.

Ik heb ook het gevoel dat ik toen ik ze nieuw kocht er ook iets langere punten in zaten.
Dus je hebt punten uit je oude pijlen in je "nieuwe" P3's gedaan? :lol:
I'm no longer a slave to fear, I am a child of God
Robskuh
Lid
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2015, 22:08

Re: Lange punten

Bericht door Robskuh »

Haha Sorry,

Ik bedoelde natuurlijk dat ik ze ongeveer drie kwart jaar geleden vervangen heb :lol:
BUTTON_POST_REPLY