Lange punten

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
Jans-1987
Lid
BerichtenCOLON 105
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2014, 17:12

Lange punten

Bericht door Jans-1987 »

Hallo,

Ik zie op toernooien vaak spelers met hele langen punten. Wat zijn hier nou de voordelen en nadelen van?
Swedish Chef
Lid
BerichtenCOLON 528
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 17:23

Re: Lange punten

Bericht door Swedish Chef »

Jans-1987 schreefCOLONHallo,

Ik zie op toernooien vaak spelers met hele langen punten. Wat zijn hier nou de voordelen en nadelen van?
dichter bij het bord... :)
I'm no longer a slave to fear, I am a child of God
Lord Lord
Lid
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2017, 10:59

Re: Lange punten

Bericht door Lord Lord »

Misschien met afketsers onder een beetje rare hoek op andere pijlen dat ze toch nog in het bord komen.
Ik zou het de spelers trouwens eens vragen en het ons laten weten. ;)
HITMAN
Lid
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2016, 02:04

Re: Lange punten

Bericht door HITMAN »

Hoe langer je punten, hoe meer ruimte er over blijft in de triple.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Lange punten

Bericht door Fred Raket »

Volgens Bobby George is er geen praktisch voordeel als een punt meer als 3cm uitsteekt. Leuke is dat je ook geen pro met lange punten ziet gooien behalve Peter Wright die veel met materiaal wisselt. Bij Target hebben ze ook alleen de storm in 26 en 30mm ;)
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Re: Lange punten

Bericht door De Beste »

Volgens mij gaat je dart alleen maar meer wankel in het bord hangen door langere punten.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Lange punten

Bericht door Dartmat »

De Beste schreefCOLONVolgens mij gaat je dart alleen maar meer wankel in het bord hangen door langere punten.
Nee, is niet zo. Ik gooi met lange punten en ben zo ongeveer de enige in ons team waarvan nooit pijlen uit het bord vallen en ik heb bijna nooit bouncers (niet dat dat laatste er iets mee te maken heeft overigens). En dat terwijl ik de zachtste worp heb van ons.

Ik vind lange punten gewoon fijn gooien. Ik weet niet of er daardoor meer ruimte is in de triple, zo vaak gooi ik ze niet bij elkaar :mrgreen:
Maar qua balans voelt het voor mij persoonlijk gewoon lekker waardoor ik beter gooi.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Lange punten

Bericht door Fred Raket »

De Beste schreefCOLONVolgens mij gaat je dart alleen maar meer wankel in het bord hangen door langere punten.
In theorie gaan ze hangen ja, en de punt raakt eerder het bord. Bij mijn worp heb ik meer last van pijlen die er uit ketsen net als dat ik bij stapelen heb.
Als je pijlen hoe dan ook altijd met de flight omhoog landen kun je er eens voordeel mee hebben. Het sisal is +-25mm diep en ik heb liever dat mijn pijl er stevig is staan(uitvallende pijlen kosten je meer)
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: Lange punten

Bericht door Ronn »

Ik ben een voorstander van lange punten en heb nooit dat mijn darts uit het bord vallen hierdoor.
Hieronder een linkje waarom
http://dartstalk.nl/viewtopic.php?f=6&t ... t=25#p5114" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar het moet idd wel bij je gooistijl passen en dit is voor iedereen anders.
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
Speedy180
Lid
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:17

Re: Lange punten

Bericht door Speedy180 »

Fred Raket schreefCOLONVolgens Bobby George is er geen praktisch voordeel als een punt meer als 3cm uitsteekt. Leuke is dat je ook geen pro met lange punten ziet gooien behalve Peter Wright die veel met materiaal wisselt. Bij Target hebben ze ook alleen de storm in 26 en 30mm ;)
Jelle Klaasen (al lijken zijn punten inmiddels een stuk korter als in zijn Masterdarts- en Grandslam-tijd) maar dit kan ook gezichtsbedrog zijn...
En ook Justin Pipe speelt met (extreem) lange punten...
Aantal 180-ers: 15

2010: 5
2013: 2
2014: 4
2015: 3
2016: 1

Hoogste finish: 158
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Lange punten

Bericht door Fred Raket »

Speedy180 schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONVolgens Bobby George is er geen praktisch voordeel als een punt meer als 3cm uitsteekt. Leuke is dat je ook geen pro met lange punten ziet gooien behalve Peter Wright die veel met materiaal wisselt. Bij Target hebben ze ook alleen de storm in 26 en 30mm ;)
Jelle Klaasen (al lijken zijn punten inmiddels een stuk korter als in zijn Masterdarts- en Grandslam-tijd) maar dit kan ook gezichtsbedrog zijn...
En ook Justin Pipe speelt met (extreem) lange punten...
In een korte(re) barrel lijkt het ook langer, 30mm is 4mm langer als normaal. Pipe ja, klopt.
Gebruikers-avatar
remcowaleboer
Lid
BerichtenCOLON 287
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:43

Re: Lange punten

Bericht door remcowaleboer »

Fred Raket schreefCOLON
Speedy180 schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONVolgens Bobby George is er geen praktisch voordeel als een punt meer als 3cm uitsteekt. Leuke is dat je ook geen pro met lange punten ziet gooien behalve Peter Wright die veel met materiaal wisselt. Bij Target hebben ze ook alleen de storm in 26 en 30mm ;)
Jelle Klaasen (al lijken zijn punten inmiddels een stuk korter als in zijn Masterdarts- en Grandslam-tijd) maar dit kan ook gezichtsbedrog zijn...
En ook Justin Pipe speelt met (extreem) lange punten...
In een korte(re) barrel lijkt het ook langer, 30mm is 4mm langer als normaal. Pipe ja, klopt.
RvB zn punten steken ook best ver uit. 29mm
Barney Army
RVB95
#BELIEVE
Speedy180
Lid
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:17

Re: Lange punten

Bericht door Speedy180 »

Maar als ik het over LANGE punten heb, dan heb ik het over punten van 38 mm of langer (totale puntlengte, dus inclusief het deel wat in de barrel verdwijnt...)
De meeste spelers spelen toch met 32 of 35 mm...
RvB zal dan waarschijnlijk met 35 mm spelen...
Aantal 180-ers: 15

2010: 5
2013: 2
2014: 4
2015: 3
2016: 1

Hoogste finish: 158
Gebruikers-avatar
DirtySanchez
Lid
BerichtenCOLON 119
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 12:48

Re: Lange punten

Bericht door DirtySanchez »

Speedy180 schreefCOLONMaar als ik het over LANGE punten heb, dan heb ik het over punten van 38 mm of langer (totale puntlengte, dus inclusief het deel wat in de barrel verdwijnt...)
De meeste spelers spelen toch met 32 of 35 mm...
RvB zal dan waarschijnlijk met 35 mm spelen...
Nope speelt met 38mm net als Gary Anderson.
Vallen is geen afgaan, maar het weigeren op te staan wel.
Speedy180
Lid
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:17

Re: Lange punten

Bericht door Speedy180 »

Maar zoals Remcowaleboer hierboven zegt, steken zijn punten 29 millimeter uit... Een punt zit toch nooit 9 millimeter in de barrel?? Ik dacht altijd een millimeter of 5/6... Dan zou je inderdaad op 35 millimeter uitkomen...
Aantal 180-ers: 15

2010: 5
2013: 2
2014: 4
2015: 3
2016: 1

Hoogste finish: 158
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: Lange punten

Bericht door Ronn »

Speedy180 schreefCOLONMaar zoals Remcowaleboer hierboven zegt, steken zijn punten 29 millimeter uit... Een punt zit toch nooit 9 millimeter in de barrel?? Ik dacht altijd een millimeter of 5/6... Dan zou je inderdaad op 35 millimeter uitkomen...


ik heb ooit eens target Tony O'Shea gehad en daar ging de punt 8mm in.
Fred dacht toen dat de punten korter moesten zijn dan 38mm maar ik weet zeker dat ze 38 mm waren. deze staken 30mm uit de barrel.
zie onderstaande link.
http://dartstalk.nl/viewtopic.php?f=6&t ... 459d#p3952" onclick="window.open(this.href);return false;"
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Lange punten

Bericht door Fred Raket »

In Unicorn gaat een punt bij vervangen er wel
Ver in. Bij de nieuwe Harros, Winmau en Reddragon zeker niet. Target heeft zelf ook 34 en 36mm punten en dat varieert daar dus
Kazuya17
Lid
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2014, 00:02

Re: Lange punten

Bericht door Kazuya17 »

Ik speel zelf met 38 mm punten ong een half jaar. Micheal Smith Darts, ik gooi veel vaker 180 en scoor makkelijker ik heb veel meer ruimte in de triple. Als ik korte punten gebruikte kaatste de darts vaak tegen elkaar waardoor ie naast of boven de triple kwam. Hopelijk heb je hier wat aan 8-)
Eredevisie Dol (Limburg.) :D
darterdave
Lid
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 06 Mrt 2017, 16:39

Re: Lange punten

Bericht door darterdave »

voordeel van lange punt is dat je dan meer kan zien of ie er inzit of niet dat ie niet verdwijnt zeg maar in het bord.
Swedish Chef
Lid
BerichtenCOLON 528
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 17:23

Re: Lange punten

Bericht door Swedish Chef »

darterdave schreefCOLONvoordeel van lange punt is dat je dan meer kan zien of ie er inzit of niet dat ie niet verdwijnt zeg maar in het bord.
Ben je je aantal reacties aan het uppen? Nuttige reacties overal ;)
I'm no longer a slave to fear, I am a child of God
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Re: Lange punten

Bericht door De Beste »

Fred gaat een druk avondje krijgen denk ik. :lol:
Gebruikers-avatar
remcowaleboer
Lid
BerichtenCOLON 287
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:43

Re: Lange punten

Bericht door remcowaleboer »

Speedy180 schreefCOLONMaar zoals Remcowaleboer hierboven zegt, steken zijn punten 29 millimeter uit... Een punt zit toch nooit 9 millimeter in de barrel?? Ik dacht altijd een millimeter of 5/6... Dan zou je inderdaad op 35 millimeter uitkomen...
Hij gebruikt Bull's ringed black 38mm. Die punten zitten ver in de barrel.
Barney Army
RVB95
#BELIEVE
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Lange punten

Bericht door Fred Raket »

Paar dagen met deze set gegooid waar de punten 38mm uitsteken van de 43.65mm.
Ik ga snel weer andere punten zetten, voor mijn stijl van gooien is het niks. geen enkele 180er :lol:
Afbeelding
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Re: Lange punten

Bericht door De Beste »

Die zijn echt lang ja. Lewis Gen3?
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Lange punten

Bericht door Fred Raket »

De Beste schreefCOLONDie zijn echt lang ja. Lewis Gen3?
Yup, dat zijn "lange"punten ;)
BUTTON_POST_REPLY