Op welk dartbord gooi jij ?

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
Kos
Lid
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 10:41

Re: Op welk dartbord gooi jij ?

Bericht door Kos »

Shot bandit plus is wel een duur bordje zeg... me harrows bord begint nu wel slijten onderhand, dus ga binnenkort maar ook de bulls advantage 3 halen zoals fred.
Gebruikers-avatar
Chr1st2aan
Lid
BerichtenCOLON 127
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 22:15

Re: Op welk dartbord gooi jij ?

Bericht door Chr1st2aan »

Kos schreefCOLONShot bandit plus is wel een duur bordje zeg... me harrows bord begint nu wel slijten onderhand, dus ga binnenkort maar ook de bulls advantage 3 halen zoals fred.
Uitstekende keus, ben er zelf ook erg tevreden mee.
8-) 180 - 2014 - 21

180 - 2015 - 14

180 - 2016 - 5

180 - 2017 - 11
Alovenac
Lid
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 20:49

Re: Op welk dartbord gooi jij ?

Bericht door Alovenac »

Na een aantal Blades een aantal maanden geleden toch maar de Unicorn Eclipse HD uit nieuwsgierigheid aangeschaft, bord was dramatisch afgewerkt. Even wat gemaild met Unicorn, en twee weken later lag er toen bij Unicorn het magazijn was aangevuld een nieuwe Eclipse HD van betere kwaliteit op de deurmat. Heb er nu dus twee voor de prijs van een, kan prima vooruit.

Sisal is hard en dat bevalt mij wel, verder zou ik niet zo snel meer een Eclipse nemen iig. Kwaliteit verder is niet al te best.
masterdarter
Lid
BerichtenCOLON 50
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:03

Re: Op welk dartbord gooi jij ?

Bericht door masterdarter »

Na jaren op unicorn eclipse borden te hebben gegooid nu een Blade 4 dual core bord aangeschaft 2 weken geleden. Houd zich in tegenstelling tot de eclipse borden aardig goed en zag er bij uitpakken ook al beter uit.
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Op welk dartbord gooi jij ?

Bericht door Lookout »

Ik speel zelf op de beste borden die er op de markt zijn de ''BLADE 4'' :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
180's '16 79x
Gebruikers-avatar
Rayb
Lid
BerichtenCOLON 116
GeregistreerdCOLON 03 Dec 2014, 23:59

Re: Op welk dartbord gooi jij ?

Bericht door Rayb »

Luitjes,

heb via mn werk 75 euro te spenderen bij Bol.com als kerstcadeau.
Ik dacht meteen aan een nieuw dartboard :lol:

Ik ben op zoek naar een zacht board, is dat nog steeds de Unicorn Eclipse (niet de HD)?

In het verleden al eens een Eclipse gehad, was lekker zacht (wel wat sneller stuk maar dat geeft niet).
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Op welk dartbord gooi jij ?

Bericht door rproele »

Winmau Blade 4 is ook geen al te harde.
En die heb ik toch al hele tijd hangen zonder problemen.
Henk
Lid
BerichtenCOLON 653
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:43

Bericht door Henk »

Blade 4 vind ik een fijn bord.
IvanTheDarts180
Lid
BerichtenCOLON 386
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 17:09

Re:

Bericht door IvanTheDarts180 »

Henk schreefCOLONBlade 4 vind ik een fijn bord.
Geen problemen met blade 4 ondanks dat die in ruimte met veel temperatuurverschil hangt
Darts.nu O.o.M afgesloten als 87e.
Darts-talk O.o.M. 39e
Unicorn barney phase 5 23g
Unicorn Sigma titanium slikstik
unicorn sigma flights .125micron.

2014 180:1
2015 180:tot nog toe 1
Gebruikers-avatar
Parappo
Lid
BerichtenCOLON 139
GeregistreerdCOLON 28 Jan 2015, 11:36

Re: Op welk dartbord gooi jij ?

Bericht door Parappo »

Gooide op een Blade 4 dual core, momenteel heb ik een Unicorn Ecplipse HD TV editie hangen omdat deze borden harder zijn en ook op een aantal locaties hangen. Blade 4 is by far beter!
Unicorn Gary Anderson phase 4 23 gram, gripper 4 short Unicorn big wing 125m slotlock
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Op welk dartbord gooi jij ?

Bericht door cookie »

Hoe is de Shot Bandit?

Supawire heb ik nog niet naar gekeken.. Ga dat nu eens doen :)
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Op welk dartbord gooi jij ?

Bericht door Fred Raket »

Als je de NODOR Supamatch goedkoop kan krijgen zou ik die kiezen. Is een Blade4.

Ik ga niet van Bull's "The Advantage" af en heb gelukkig wat reserve :lol:

Het is vaak een prijs kwaliteits- kwestie en soms kun je op MP een mooi bordje voor weinig scoren ;)
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Op welk dartbord gooi jij ?

Bericht door cookie »

Fred Raket schreefCOLONAls je de NODOR Supamatch goedkoop kan krijgen zou ik die kiezen. Is een Blade4.

Ik ga niet van Bull's "The Advantage" af en heb gelukkig wat reserve :lol:

Het is vaak een prijs kwaliteits- kwestie en soms kun je op MP een mooi bordje voor weinig scoren ;)
NODOR supamatch is ook bijna even duur als een Blade4.

Waarom de Bull's The Advantage? Wat heeft die als voordelen vergeleken met Blade4? Bull's klinkt altijd als een harde bull.
Gebruikers-avatar
Tim
Lid
BerichtenCOLON 430
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 02:15

Re: Op welk dartbord gooi jij ?

Bericht door Tim »

@Cookie: onderstaande schreef ik in februari over de Shot Bandit Plus ten opzichte van een Unicorn Eclipse HD.

Ik gooi nu ruim een jaar op dat bord en hij ziet er nog prima uit. Ben er nog steeds erg tevreden over. In het begin was het bord redelijk hard maar is inmiddels wat zachter geworden en perfect nu.

Het Shot! bord kan ik ondanks de aanschafprijs iedereen aanbevelen. Een Unicorn Eclipse (HD) raad ik iedereen af. Lees onderstaande maar eens:
Tim schreefCOLONSinds een maand of 4 gooi ik op een Shot! Bandit Plus waar ik zeer tevreden over ben!

Ik las in dit topic een aantal slechte ervaringen met dit bord maar daar kan ik me (nog) niet in vinden. Het enige nadeel/feit is dat het bord nieuw wat prijzig is... De pluspunten vd Shot! Bandit Plus:

+ Strak ogen bord met heldere kleuren.
+ Stevig sisal dat niet snel los komt. Hardheid na een paar maanden perfect.
+ Ietsje geluiddempend. (Tov de Unicorn HD)
+ Mooi geïntegreerd ophangsysteem waardoor je het bord erg strak tegen een vlakke ondergrond kunt hangen.
+ Goede afwerking in het algemeen, bevesting cijferring.
+ Dunnere spider tov de Eclipse HD.
+ Het bord is door oa de kunststof backboard lichter dan de overige borden met een houten backboard. (Is voor mij persoonlijk niet echt een pluspunt. Als ie hangt, dan hangt ie... ;) )

Hiervoor gebruikte ik een Unicorn Eclipse HD waar ook ik geen goede ervaring mee heb. Het enige positieve wat ik erover kan zeggen is dat het bord er in het begin althans, zeer strak uit ziet en dat het sisal aan de zachte kant is waardoor je pijlen er dieper in gaan en niet snel uitvallen. Dit was tevens ook een nadeel want plukjes sisal kwamen ook snel uit het bord. Andere slechte eigenschappen bij mijn Eclipse HD:

- De witte verf vd spider en cijferring was er zo af.
- De spider en bull kwamen uit het sisal omhoog.
- Cijfers vd cijferring braken af.
- Verkleuring vd zwarte en gekleurde vlakken.
- Spider en bull raakten krom en verschoven.
- Slechte afwerking wbt de verf.
- Té simpel ophangsysteem voor een modern bord.

Dit zijn mijn ervaringen met beide borden tot nu toe. Ben benieuwd of ik in de toekomst nog steeds zo tevreden ben de Shot! Een Eclipse HD zou ik iedereen afraden. Matige kwaliteit en ze slijten erg hard, ook bij heel goed onderhoud...
Dit alles zijn natuurlijk mijn ervaringen en meningen over de twee borden maar hopelijk heb je er wat aan. Mocht je meer vragen hebben, dan hoor ik het wel...!
Unicorn Barneveld W.C. Golden 23 gr. 8-)
(Op dit moment althans... :D )
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Op welk dartbord gooi jij ?

Bericht door cookie »

Tnx Tim!

Shot klinkt als een mooi bord qua ijzerwerk!

Persoonlijk vind ik een harder bord fijner, omdat je hierdoor beter kan horen hoe je pijl in het bord valt. Bij zachtere borden (vroeger veel Blade III gehad) was het dat je de pijlen er in hoorde glijden.
Gebruikers-avatar
Rayb
Lid
BerichtenCOLON 116
GeregistreerdCOLON 03 Dec 2014, 23:59

Re: Op welk dartbord gooi jij ?

Bericht door Rayb »

De Blade 4 heb ik een paar jaar geleden gehad.
Prima board, niet stuk te krijgen.
Heb hem ook weggegooid zonder dat er slijtage zichtbaar was.

Board was veel te hard voor mij.
Ik bestel wel weer een Eclipse :P
Bart
Lid
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:30

Re: Op welk dartbord gooi jij ?

Bericht door Bart »

Ik gooi ook een jaar op de bandit plus. Ziet er ook bij mij nog erg goed uit!

Ik onderschrijf alle plus punten die Tim noemt. Kleine kanttekening is dat de sisal niet geheel doorloopt. Er is een overlapping van 1 mm ongeveer. Niet veel, toch draai ik dit vlak nooit op de 17 tm 20. Mijn pijl heeft 1 x klem gezeten tussen de overlapping. Had twee handen nodig om hem los te krijgen.
Tim schreefCOLON@Cookie: onderstaande schreef ik in februari over de Shot Bandit Plus ten opzichte van een Unicorn Eclipse HD.

Ik gooi nu ruim een jaar op dat bord en hij ziet er nog prima uit. Ben er nog steeds erg tevreden over. In het begin was het bord redelijk hard maar is inmiddels wat zachter geworden en perfect nu.

Het Shot! bord kan ik ondanks de aanschafprijs iedereen aanbevelen. Een Unicorn Eclipse (HD) raad ik iedereen af. Lees onderstaande maar eens:
Tim schreefCOLONSinds een maand of 4 gooi ik op een Shot! Bandit Plus waar ik zeer tevreden over ben!

Ik las in dit topic een aantal slechte ervaringen met dit bord maar daar kan ik me (nog) niet in vinden. Het enige nadeel/feit is dat het bord nieuw wat prijzig is... De pluspunten vd Shot! Bandit Plus:

+ Strak ogen bord met heldere kleuren.
+ Stevig sisal dat niet snel los komt. Hardheid na een paar maanden perfect.
+ Ietsje geluiddempend. (Tov de Unicorn HD)
+ Mooi geïntegreerd ophangsysteem waardoor je het bord erg strak tegen een vlakke ondergrond kunt hangen.
+ Goede afwerking in het algemeen, bevesting cijferring.
+ Dunnere spider tov de Eclipse HD.
+ Het bord is door oa de kunststof backboard lichter dan de overige borden met een houten backboard. (Is voor mij persoonlijk niet echt een pluspunt. Als ie hangt, dan hangt ie... ;) )

Hiervoor gebruikte ik een Unicorn Eclipse HD waar ook ik geen goede ervaring mee heb. Het enige positieve wat ik erover kan zeggen is dat het bord er in het begin althans, zeer strak uit ziet en dat het sisal aan de zachte kant is waardoor je pijlen er dieper in gaan en niet snel uitvallen. Dit was tevens ook een nadeel want plukjes sisal kwamen ook snel uit het bord. Andere slechte eigenschappen bij mijn Eclipse HD:

- De witte verf vd spider en cijferring was er zo af.
- De spider en bull kwamen uit het sisal omhoog.
- Cijfers vd cijferring braken af.
- Verkleuring vd zwarte en gekleurde vlakken.
- Spider en bull raakten krom en verschoven.
- Slechte afwerking wbt de verf.
- Té simpel ophangsysteem voor een modern bord.

Dit zijn mijn ervaringen met beide borden tot nu toe. Ben benieuwd of ik in de toekomst nog steeds zo tevreden ben de Shot! Een Eclipse HD zou ik iedereen afraden. Matige kwaliteit en ze slijten erg hard, ook bij heel goed onderhoud...
Dit alles zijn natuurlijk mijn ervaringen en meningen over de twee borden maar hopelijk heb je er wat aan. Mocht je meer vragen hebben, dan hoor ik het wel...!
Speedy180
Lid
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:17

Re: Op welk dartbord gooi jij ?

Bericht door Speedy180 »

Sinds juni in het bezit van een Winmau Blade 4 Dual Core...

Het was voor mij een pure gok, omdat ik alleen maar ervaring had met de Winmau Blade 3 & 4.
En de verhalen over de Dual Core waren nou ook niet altijd positief, maar toch wilde ik zelf ervaren hoe dit bordje zich zou houden...
Ik moet zeggen... Ik ben tot nu toe hartstikke tevreden...

Het bord ziet er m.i. na een half jaar op gegooid te hebben nog erg mooi uit... Geen bobbels op het sisal, of pijlen die uit het bord komen zetten.
Normaalgesproken was ik na een half jaartje wel weer toe aan een nieuw bord, maar ik gooi dan ook nagenoeg dagelijks zeker wel zo'n 2 uur...

Mijn Dual Core kan best nog een paar maandjes blijven hangen... Gewoon elke week ff 2 zwarte vlakken doordraaien en je hebt heel lang plezier van je bord!
Aantal 180-ers: 15

2010: 5
2013: 2
2014: 4
2015: 3
2016: 1

Hoogste finish: 158
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Op welk dartbord gooi jij ?

Bericht door Fred Raket »

cookie schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONAls je de NODOR Supamatch goedkoop kan krijgen zou ik die kiezen. Is een Blade4.

Ik ga niet van Bull's "The Advantage" af en heb gelukkig wat reserve :lol:

Het is vaak een prijs kwaliteits- kwestie en soms kun je op MP een mooi bordje voor weinig scoren ;)
NODOR supamatch is ook bijna even duur als een Blade4.

Waarom de Bull's The Advantage? Wat heeft die als voordelen vergeleken met Blade4? Bull's klinkt altijd als een harde bull.
:lol:

Beter bord is er niet. Mooie dunne gecoate spider, in begin wel iets aan de harde kant maar na gebruik een fijn bord
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Op welk dartbord gooi jij ?

Bericht door cookie »

Fred Raket schreefCOLON :lol:

Beter bord is er niet. Mooie dunne gecoate spider, in begin wel iets aan de harde kant maar na gebruik een fijn bord
Heb je hoog zitten qua antwoorden over materiaal, dus ga deze nu bestellen.. :)
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Op welk dartbord gooi jij ?

Bericht door Fred Raket »

cookie schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLON :lol:

Beter bord is er niet. Mooie dunne gecoate spider, in begin wel iets aan de harde kant maar na gebruik een fijn bord
Heb je hoog zitten qua antwoorden over materiaal, dus ga deze nu bestellen.. :)
Pumadarts - Bull's -Shot is 1 pot nat. "The Advantage" is een oude serie en bijna nergens meer te koop. Nu heet het Bull's Advantage3
Gebruikers-avatar
Rayb
Lid
BerichtenCOLON 116
GeregistreerdCOLON 03 Dec 2014, 23:59

Re: Op welk dartbord gooi jij ?

Bericht door Rayb »

Heb sinds een paar weken een Unicorn Eclipse Pro nieuw.

12 jaar geleden heb ik een Eclipse gehad, die was heerlijk zacht.
Omdat de Unicorn boarden bekend staan om hun zachtheid heb ik dat dus weer gedaan.

Mijn nieuwe board is echter knalhard.
Ik denk net zo hard als mijn oude Blade 4 die ook niet stuk te krijgen was.

Pijlen gaan er maar een stukje in en ook direct na een pijl blijft er een zichtbaar gat achter.
Ook was mijn oude Unicorn een stuk geler van kleur dan dit board.

Mijn Ted Hankey pijlen met blanke punt vallen er gewoon uit, omdat de punt te glad is en de pijlen er maar een stukje in gaan.

Plaatje ter verduidelijking: (standaard lengte punten)

Afbeelding

En dit was op mijn oude Unicorn board uit 2005, ook met 21gram pijlen met normale lengte punten:

Afbeelding
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Op welk dartbord gooi jij ?

Bericht door The Runner »

Ik heb sinds vorige week de Winmau Blade 4 Dual Core hangen, wel handig met die draai pootjes achterin! Ben er erg blij mee, het ijzer zit ernog dieper in gedrukt, dus minder bouncers. Winmau blijft toch wel topkwaliteit borden leveren. Zal niet snel overstappen!
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Jurgen
Lid
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2014, 13:17

Re: Op welk dartbord gooi jij ?

Bericht door Jurgen »

The Runner schreefCOLONIk heb sinds vorige week de Winmau Blade 4 Dual Core hangen, wel handig met die draai pootjes achterin!
Die draaipootjes heb ik laatst uit m'n dual core gehaald en d.m.v. 3 "rampamoeren" in m'n nieuwe gewone blade 4 gemaakt. Stelt niks voor maar is wel zo handig ;) Misschien een tip voor degene die het systeem wel makkelijk vinden maar niet specifiek een Dualcore er voor willen aanschaffen ;)

Afbeelding
Ricardoh
Lid
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2016, 05:49

Re: Op welk dartbord gooi jij ?

Bericht door Ricardoh »

Ik gooi op een winmau blade 4 , super bord
Dart for life , live for dart
BUTTON_POST_REPLY