Target shafts

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
Gebruikers-avatar
cancellara27
Lid
BerichtenCOLON 512
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:01

Re: Target shafts

Bericht door cancellara27 »

DirtySanchez schreefCOLON
Kos schreefCOLONIk haal die ringetjes er gelijk van af haha. En zo vaak hoef ik niet te bukken om de flight van de grond te pakken.

En qua afbreken tot nu toe maar 1 gehad en heb er toch nog een stuk 27 op voorraad dus kunnen nog wel even door.
Ik gebruik ze ok zonder ringetjes. Niet vaak bukken om flights te rapen terwijl ze best los zitten.
180, 140 achter elkaar zonder flights rapen.
dan moet ik eerst eens 180ers en 140ers achter elkaar gooien ;)
Unicorn Terry Jenkins 21g met deflecta nylon short shafts en poly standard flights
180'ers in 2015: 11
Alovenac
Lid
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 20:49

Re: Target shafts

Bericht door Alovenac »

Iemand die voor mij Nylon deflecta inbetween shafts naast de Target Pro Grips shafts (inbetween) kan leggen, om te kijken hoe groot het lengte verschil nu daadwerkelijk is.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Target shafts

Bericht door Fred Raket »

Alovenac schreefCOLONIemand die voor mij Nylon deflecta inbetween shafts naast de Target Pro Grips shafts (inbetween) kan leggen, om te kijken hoe groot het lengte verschil nu daadwerkelijk is.
Bijna niks, foto komt eraan

Target: < -----> 41mm(26.00)
Deflecta: <----> 39.85mm (24.90)

Tussen haakjes de daadwerkelijke lengte tot begin sleuf voor flights.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op Fred Raket, in totaal 27 keer gewijzigd.
RedenCOLON Foto toegevoegd
Alovenac
Lid
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 20:49

Re: Target shafts

Bericht door Alovenac »

Fred Raket schreefCOLON
Alovenac schreefCOLONIemand die voor mij Nylon deflecta inbetween shafts naast de Target Pro Grips shafts (inbetween) kan leggen, om te kijken hoe groot het lengte verschil nu daadwerkelijk is.
Bijna niks, foto komt eraan

Target: < -----> 41mm(26.00)
Deflecta: <----> 39.85mm (24.90)

Tussen haakjes de daadwerkelijke lengte tot begin sleuf voor flights.
Scheelt inderdaad helemaal niks, erg bedankt :)! Scheelt qua gewicht ook niks denk ik he? Aangezien ik laatst dus wel met de gripper 2 en g3 van Unicorn heel anders gooide.

Heb namelijk als voornemen om heel 2015 met een vaste pijl en setup te gaan gooien, stoppen met dat switchen. Daarom ga ik ook express naar de dartshop om een aantal pijlen uit te proberen.

Inbetween lijkt echter de juiste shaft setup voor mij en vind het bij de target altijd zo zonde als de tekst er half/half opstaat door slijtage (rare tik) en met de Deflecta's heb je daar helemaal geen last van natuurlijk (buiten dat ze qua prijs ook nog eens een stuk goedkoper zijn en in mijn ogen een stuk langer mee gaan).
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Target shafts

Bericht door Fred Raket »

Welk gewicht wil je weten, Deflecta met springveertje en Target als foto of ?
Alovenac
Lid
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 20:49

Re: Target shafts

Bericht door Alovenac »

Fred Raket schreefCOLONWelk gewicht wil je weten, Deflecta met springveertje en Target als foto of ?
Yes, als het niet teveel moeite is.

Qua materiaal scheelt het bijna niks en merkte toch dat dat bij het switchen van G2 naar G3 wel fout ging (dunner materiaal de G3).
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Target shafts

Bericht door Fred Raket »

Alovenac schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONWelk gewicht wil je weten, Deflecta met springveertje en Target als foto of ?
Yes, als het niet teveel moeite is.

Qua materiaal scheelt het bijna niks en merkte toch dat dat bij het switchen van G2 naar G3 wel fout ging (dunner materiaal de G3).
Deflecta: 1.08g
Target: 1.08g
Alovenac
Lid
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 20:49

Re: Target shafts

Bericht door Alovenac »

Fred Raket schreefCOLON
Alovenac schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONWelk gewicht wil je weten, Deflecta met springveertje en Target als foto of ?
Yes, als het niet teveel moeite is.

Qua materiaal scheelt het bijna niks en merkte toch dat dat bij het switchen van G2 naar G3 wel fout ging (dunner materiaal de G3).
Deflecta: 1.08g
Target: 1.08g
Dan is de keuze niet moeilijk inderdaad, bedankt :). Nu hopen dat het weer maandag een beetje mee zit en dan mijn pijl voor het komend jaar uitzoeken.
Gebruikers-avatar
Molosser
Lid
BerichtenCOLON 95
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2015, 19:19

Re: Target shafts

Bericht door Molosser »

Ik heb deze shafts ook eventjes gebruikt, maar ik moest huilen door de slechte kwaliteit die ze hebben. Ik ben gauw weer overgestapt op de ouderwetse ''nylon'' shafts.
Dartspeler in team The Molossers (DBMN, NDB), eerste divisie.

Facebook: dennis.maas.10
Twitter: @dennismaas1989
PennyLanee
Lid
BerichtenCOLON 219
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2014, 09:19

Re: Target shafts

Bericht door PennyLanee »

Molosser schreefCOLONIk heb deze shafts ook eventjes gebruikt, maar ik moest huilen door de slechte kwaliteit die ze hebben. Ik ben gauw weer overgestapt op de ouderwetse ''nylon'' shafts.
Ik vind de Target shafts juist heel fijn. Alleen moet je wel zelf een ander ringetje erop zetten want de kwaliteit ringetjes die Target erop heeft gezet is echt abominabel.
En de gekleurde 'see through' shafts zijn ook heel erg slecht. Ik pak altijd standaard een zwarte of rode shaft. Die breken vele malen minder snel.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Target shafts

Bericht door Fred Raket »

Na vanavond al 2 shaft ringen gesloopt te hebben, nu maar even slot lock rings geplaatst
jerryvw
Lid
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 16:08

Re: Target shafts

Bericht door jerryvw »

Fred Raket schreefCOLONNa vanavond al 2 shaft ringen gesloopt te hebben, nu maar even slot lock rings geplaatst
bedoel je die kleine ringetjes die meegeleverd worden?
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Target shafts

Bericht door Fred Raket »

jerryvw schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONNa vanavond al 2 shaft ringen gesloopt te hebben, nu maar even slot lock rings geplaatst
bedoel je die kleine ringetjes die meegeleverd worden?
yep, mijn stock slinkt snel met die troep :D
jerryvw
Lid
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 16:08

Re: Target shafts

Bericht door jerryvw »

Fred Raket schreefCOLON
jerryvw schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONNa vanavond al 2 shaft ringen gesloopt te hebben, nu maar even slot lock rings geplaatst
bedoel je die kleine ringetjes die meegeleverd worden?
yep, mijn stock slinkt snel met die troep :D
ik gooi ze altijd weg bij openen van het zakje :P
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Target shafts

Bericht door bullieboy »

jerryvw schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLON
jerryvw schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONNa vanavond al 2 shaft ringen gesloopt te hebben, nu maar even slot lock rings geplaatst
bedoel je die kleine ringetjes die meegeleverd worden?
yep, mijn stock slinkt snel met die troep :D
ik gooi ze altijd weg bij openen van het zakje :P
Nou weggooien doe ik ze niet, maar gebruiken doe ik ze ook niet omdat het inderdaad ondingen zijn. Ik gebruik gewoon net zoals zovelen slot lock ringen werkt zoveel beter.
Let's Play Darts!
Gebruikers-avatar
Pincho
Lid
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2014, 14:24

Re: Target shafts

Bericht door Pincho »

Hallo Allemaal,

ik hoor eigenlijk niemand over de Target Laro shafts. Ikzelf gebruik deze (Short 35 mm) en deze bevallen mij uitstekend. Heb verschillende shafts geprobeerd zoals Pro grip etc, maar de Laro's gaan echt het langst mee. Gooi je een Robin Hood dan is tie niet zomaar kapot en kun je er gewoon weer mee gooien.

Iemand ook goede ervaring met de Target Laro shafts?
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Target shafts

Bericht door bullieboy »

Pincho schreefCOLONHallo Allemaal,

ik hoor eigenlijk niemand over de Target Laro shafts. Ikzelf gebruik deze (Short 35 mm) en deze bevallen mij uitstekend. Heb verschillende shafts geprobeerd zoals Pro grip etc, maar de Laro's gaan echt het langst mee. Gooi je een Robin Hood dan is tie niet zomaar kapot en kun je er gewoon weer mee gooien.

Iemand ook goede ervaring met de Target Laro shafts?
Ja ook met deze ahafts heb ik ervaring. Het zijn inderdaad goede shafts maar ze zijn ook behoorlijk veel duurder dan bijvoorbeeld de pro grips en dat vindt ik de laro shafts niet waard. Dit omdat een pro grip ook vrij goede bestand is tegen een Robin Hood en ik in die zin dus geen meerwaarde zie voor laro shafts.
Let's Play Darts!
Gebruikers-avatar
Pincho
Lid
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2014, 14:24

Re: Target shafts

Bericht door Pincho »

bullieboy schreefCOLON
Pincho schreefCOLONHallo Allemaal,

ik hoor eigenlijk niemand over de Target Laro shafts. Ikzelf gebruik deze (Short 35 mm) en deze bevallen mij uitstekend. Heb verschillende shafts geprobeerd zoals Pro grip etc, maar de Laro's gaan echt het langst mee. Gooi je een Robin Hood dan is tie niet zomaar kapot en kun je er gewoon weer mee gooien.

Iemand ook goede ervaring met de Target Laro shafts?
Ja ook met deze ahafts heb ik ervaring. Het zijn inderdaad goede shafts maar ze zijn ook behoorlijk veel duurder dan bijvoorbeeld de pro grips en dat vindt ik de laro shafts niet waard. Dit omdat een pro grip ook vrij goede bestand is tegen een Robin Hood en ik in die zin dus geen meerwaarde zie voor laro shafts.
Ok Thnx voor je reactie bullieboy. Je bedoelt dan de normale Pro Grip van Target (niet de doorzichtige)? Klopt inderdaad dat ze fors duurder zijn dan andere shafts. Maar daar en tegen gaan ze wel lang mee :) !
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Target shafts

Bericht door bullieboy »

Pincho schreefCOLON
bullieboy schreefCOLON
Pincho schreefCOLONHallo Allemaal,

ik hoor eigenlijk niemand over de Target Laro shafts. Ikzelf gebruik deze (Short 35 mm) en deze bevallen mij uitstekend. Heb verschillende shafts geprobeerd zoals Pro grip etc, maar de Laro's gaan echt het langst mee. Gooi je een Robin Hood dan is tie niet zomaar kapot en kun je er gewoon weer mee gooien.

Iemand ook goede ervaring met de Target Laro shafts?
Ja ook met deze ahafts heb ik ervaring. Het zijn inderdaad goede shafts maar ze zijn ook behoorlijk veel duurder dan bijvoorbeeld de pro grips en dat vindt ik de laro shafts niet waard. Dit omdat een pro grip ook vrij goede bestand is tegen een Robin Hood en ik in die zin dus geen meerwaarde zie voor laro shafts.
Ok Thnx voor je reactie bullieboy. Je bedoelt dan de normale Pro Grip van Target (niet de doorzichtige)? Klopt inderdaad dat ze fors duurder zijn dan andere shafts. Maar daar en tegen gaan ze wel lang mee :) !
De doorzichtige daar wil ik het niet over hebben, dier heb ik reeds eerder in dit topic uitgebreid besproken, Ze zien er mooi uit maar daar is alles mee gezegd. Deze breken snel af bij een Robin Hood zoals je hier kunt lezen. Laro shafts gaan bij mij niet veel langer mee dan pro grips dus voor mij is dat het prijsverschil niet waard
Let's Play Darts!
Gebruikers-avatar
Pincho
Lid
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2014, 14:24

Re: Target shafts

Bericht door Pincho »

bullieboy schreefCOLON
Pincho schreefCOLON
bullieboy schreefCOLON
Pincho schreefCOLONHallo Allemaal,

ik hoor eigenlijk niemand over de Target Laro shafts. Ikzelf gebruik deze (Short 35 mm) en deze bevallen mij uitstekend. Heb verschillende shafts geprobeerd zoals Pro grip etc, maar de Laro's gaan echt het langst mee. Gooi je een Robin Hood dan is tie niet zomaar kapot en kun je er gewoon weer mee gooien.

Iemand ook goede ervaring met de Target Laro shafts?
Ja ook met deze ahafts heb ik ervaring. Het zijn inderdaad goede shafts maar ze zijn ook behoorlijk veel duurder dan bijvoorbeeld de pro grips en dat vindt ik de laro shafts niet waard. Dit omdat een pro grip ook vrij goede bestand is tegen een Robin Hood en ik in die zin dus geen meerwaarde zie voor laro shafts.
Ok Thnx voor je reactie bullieboy. Je bedoelt dan de normale Pro Grip van Target (niet de doorzichtige)? Klopt inderdaad dat ze fors duurder zijn dan andere shafts. Maar daar en tegen gaan ze wel lang mee :) !
De doorzichtige daar wil ik het niet over hebben, dier heb ik reeds eerder in dit topic uitgebreid besproken, Ze zien er mooi uit maar daar is alles mee gezegd. Deze breken snel af bij een Robin Hood zoals je hier kunt lezen. Laro shafts gaan bij mij niet veel langer mee dan pro grips dus voor mij is dat het prijsverschil niet waard
Ok Thnx! Toch is een keer proberen! Want scheelt wel veel qua prijs idd.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Target shafts

Bericht door Fred Raket »

Laro is niet van Target. Target heeft deze shafts verdeeld en gebruikt in oudere series dart pijlen.
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Target shafts

Bericht door bullieboy »

Fred Raket schreefCOLONLaro is niet van Target. Target heeft deze shafts verdeeld en gebruikt in oudere series dart pijlen.
Dat is nieuw voor mij maar wel fijn om te weten.
Let's Play Darts!
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Target shafts

Bericht door Fred Raket »

bullieboy schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONLaro is niet van Target. Target heeft deze shafts verdeeld en gebruikt in oudere series dart pijlen.
Dat is nieuw voor mij maar wel fijn om te weten.

Laro is eigen L-Style systeem is ook van hun. ;)
Gebruikers-avatar
Pincho
Lid
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2014, 14:24

Re: Target shafts

Bericht door Pincho »

Fred Raket schreefCOLON
bullieboy schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONLaro is niet van Target. Target heeft deze shafts verdeeld en gebruikt in oudere series dart pijlen.
Dat is nieuw voor mij maar wel fijn om te weten.

Laro is eigen L-Style systeem is ook van hun. ;)
Wist ik ook niet. Maar waar ik ze bestel zitten ze altijd in een Target verpakking. Op de Target Carrera pijlen zitten ze standaard op. Zijn niet echt oude serie darts toch Fred?
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Target shafts

Bericht door Fred Raket »

Vanaf de Pro League gebruikt Target de pro grip shafts. of ze verder nog in andere serie Laro blijven gebruiken is mogelijk.

Je kunt hier gewoon Laro bespreken ;)
BUTTON_POST_REPLY