Target shafts

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
Gebruikers-avatar
dreski
Lid
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 11:59

Re: Target shafts

Bericht door dreski »

Ik vind de doorzichtige Pro Grips gewoon cool. Misschien gaan ze sneller stuk maar dan bestel ik gewoon weer nieuwe. Een pijl moet er toch ook een beetje mooi uitzien?
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Target shafts

Bericht door bullieboy »

dreski schreefCOLONIk vind de doorzichtige Pro Grips gewoon cool. Misschien gaan ze sneller stuk maar dan bestel ik gewoon weer nieuwe. Een pijl moet er toch ook een beetje mooi uitzien?

Mee eens! Het ziet er erg mooi uit, en natuurlijk ziet je dart er met die setup mooi uit. Daarom worden ze ook op de markt gebracht. Maar ik heb het er persoonlijk dus niet voor over. Jij wel, nou niets mis mee toch dat is een keuze en daarin is iedereen vrij.
Let's Play Darts!
Rookie
Lid
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 17:39

Re: Target shafts

Bericht door Rookie »

Ben al een tijdje wat verschillende shafts aan het proberen, deze keer heb ik dus de effen serie van Target pro grip aangeschaft.
I dag mee gegooit nu, en niet 1 keer is mijn shaft los gegaan, het lijkt wel of het schroefdraad langer is dan bij de supergrip van Harrows die ik hier voor gebruikte. Ook de achterkant waar de flight in gaat lijkt iets dieper, mijn flights (Ruthless Standaard) gaan er niet meer zo snel af. De ringetjes zijn wel erg iel en er lijkt verschil te zitten in de ringetjes, op de witte shaft lijken ze anders dan op de andere kleuren shafts. De tekst op de shaft is na 1 dag er al bijna afgesleten, met een beetje moeite kun je met je duim zo de tekst er afhalen. Deze Target shafts zijn goedkoper kosten 1,25 dan die van Harrows die ik hiervoor had die waren 1,40 (online) Ik heb alleen 1 probleem sinds ik er nu mee gooi, gooi ik bagger :lol: (maar dat zal wel tussen de oren zitten) Ik heb van alle effen kleuren een paar pakjes aangeschaft dus ik kan nog wel even. 8-)
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Target shafts

Bericht door Fred Raket »

Hier nog even het verschil van grip shafts tegenover gewone nylons.
Je ziet dat de grip shaft iets dikker draad heeft, en 1/1.5 ring meer waardoor hij strakker in een barrel gaat.

Afbeelding
Rookie
Lid
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 17:39

Re: Target shafts

Bericht door Rookie »

Duidelijk te zien idd
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: Overige merken shafts

Bericht door Ronn »

Ik heb de laatste weken de Target spinning shafts eens uitvoerig getest.
Zowel met whizlock caps als met slotlock ringetje . De Flights die ik gebruik zijn 100 micron.
Tijdens het monteren valt mij direct op dat er gelukkig weinig speling in het draaibare gedeelte zit.
Dit vind ik belangrijk want een trillende dart in mijn handen vind ik niets.
Tijdens de aanzet van de worp bemerk ik ook geen verschil met de standaard target Shafts.
Geen gewiebel of getril.
Tijdens de vlucht roteerd de shaft niet.
De Target spinning shafts zijn te gebruiken net als de standaard uitvoering, dat wil zeggen: met veertje, met slotlock of met whizlock caps. (Met de whizlock caps max 100 micron anders passen ze niet meer).
Na een aantal pijlen gehad te hebben die op de draad kwamen en op de grond vielen bleven de shafts heel.
Ze lijken dus ook redelijk sterk..
Je kan de roterende top ook onderling wisselen om een zwart/witte combinatie te maken.
Samengevat een aanwinst voor wie van roterende shafts houd.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Target shafts

Bericht door Fred Raket »

Voel je ook in de pijl dat er wat beweegt ?
daar heb ik gruwelijke hekel aan ;)
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: Target shafts

Bericht door Ronn »

Fred Raket schreefCOLONVoel je ook in de pijl dat er wat beweegt ?
daar heb ik gruwelijke hekel aan ;)
Nee Fred.
Tijdens de aanzet van de worp bemerk ik ook geen verschil met de standaard target Shafts.
Geen gewiebel of getril.
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Target shafts

Bericht door Fred Raket »

De moeite waard om te proberen dan.
Bedankt Ron ;)
Gebruikers-avatar
CyberCow
Lid
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 24 Mei 2016, 14:18

Re: Target shafts

Bericht door CyberCow »

Leuk om hier de reviews te lezen van de Target shafts. Vorig jaar ook een tijd gegooit met de ProGrip shafts en dat was echt een drama. Het zijn hele mooie shafts maar de gaan zo snel kapot. Bij eenmalig raken dan was het gedaan en kon je deze vervangen. Heb een keer in één wedstrijd 4x de shaft moeten vervangen. Daarna was ik er ook helemaal klaar mee en ging dus opzoek naar iets anders. Destijds had ik gelijk 20 setjes aangeschaft dus moest deze eerst op zien te maken. Omdat ze totaal niet duurzaam zijn was ik ook heel snel door de setjes heen. Daarna ben ik verder gaan kijken naar shafts en heb ik besloten om titanium shafts aan te schaffen omdat deze nooit vervangen hoeven te worden en daardoor het goedkoper is uiteindelijk. De keus is toen gevallen op de Target Shafts Titanium Pixel Grip Blauw Medium. Hele fijne shafts maar uit kostenoverweging is het misschien niet zo'n hele slimme set. Bij een robin hood kan het voorkomen dat het dopje gesloopt word. Je hoeft dan geen nieuwe shaft te kopen maar die dopjes zijn duurder dan standaard shafts en uiteindelijk ben je net zo duur uit. Kwaliteit van de shafts zijn wel super. Geven goede grip, verkleuren niet door vetten/zweet en met vallen is er nog geen krom geworden. Ook zijn het hele mooie shafts die mooi passen op de Unicorn phase5 blue. Wel een aandachtspuntje kan zijn de rubbberen ringetjes die er standaard opzitten zijn net iets te dun waardoor de shaft van de barrel af kan lopen. Dus het is wel aan te raden om zelf rubbertjes te kopen. Om deze erop te zetten wel zo'n Rubber Ringen Applicator aan te schaffen voor een eurotje meer.

+shaft zelf onverwoestbaar
+geeft goede grip
+mooi

-rubberen ringetjes niet helemaal passend
-prijs
Gebruikers-avatar
CyberCow
Lid
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 24 Mei 2016, 14:18

Re: Target shafts

Bericht door CyberCow »

CyberCow schreefCOLONLeuk om hier de reviews te lezen van de Target shafts. Vorig jaar ook een tijd gegooit met de ProGrip shafts en dat was echt een drama. Het zijn hele mooie shafts maar de gaan zo snel kapot. Bij eenmalig raken dan was het gedaan en kon je deze vervangen. Heb een keer in één wedstrijd 4x de shaft moeten vervangen. Daarna was ik er ook helemaal klaar mee en ging dus opzoek naar iets anders. Destijds had ik gelijk 20 setjes aangeschaft dus moest deze eerst op zien te maken. Omdat ze totaal niet duurzaam zijn was ik ook heel snel door de setjes heen. Daarna ben ik verder gaan kijken naar shafts en heb ik besloten om titanium shafts aan te schaffen omdat deze nooit vervangen hoeven te worden en daardoor het goedkoper is uiteindelijk. De keus is toen gevallen op de Target Shafts Titanium Pixel Grip Blauw Medium. Hele fijne shafts maar uit kostenoverweging is het misschien niet zo'n hele slimme set. Bij een robin hood kan het voorkomen dat het dopje gesloopt word. Je hoeft dan geen nieuwe shaft te kopen maar die dopjes zijn duurder dan standaard shafts en uiteindelijk ben je net zo duur uit. Kwaliteit van de shafts zijn wel super. Geven goede grip, verkleuren niet door vetten/zweet en met vallen is er nog geen krom geworden. Ook zijn het hele mooie shafts die mooi passen op de Unicorn phase5 blue. Wel een aandachtspuntje kan zijn de rubbberen ringetjes die er standaard opzitten zijn net iets te dun waardoor de shaft van de barrel af kan lopen. Dus het is wel aan te raden om zelf rubbertjes te kopen. Om deze erop te zetten wel zo'n Rubber Ringen Applicator aan te schaffen voor een eurotje meer.

+shaft zelf onverwoestbaar
+geeft goede grip
+mooi

-rubberen ringetjes niet helemaal passend
-prijs
Afbeelding
Gebruikers-avatar
RonG
Lid
BerichtenCOLON 120
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:20

Re: Target shafts

Bericht door RonG »

Met mijn nieuwe Target Daytona Fire darts word standaard een carbon-titanium shaft geleverd.

Gooi er nu enkele weken mee en ze bevallen erg goed. Tot nu nog steeds niets stuk gegooid. Heb toch redelijk wat bouncers gehad.
Normale shafts gooi ik redelijk snel stuk.

De shaft bestaat uit 2 delen, een titanium adapter en een carbon shaft. De shaft kan alleen in de adapter gebruikt worden omdat de schroefdraad kleiner is en niet in een andere pijl past.
Ook hier geld dat de standaard rubber ring voor borging niet erg vast blijft zitten, deze dus vervangen.
De flight heb ik vast gezet met shot-Lock system. Blijven erg goed zitten.

Een compleet setje shafts is best wel aan de prijs, zo rond de € 10,--
20160928_155346~2.jpg
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
Game on....
Target RVB95 25gr.
Target Daytona Fire DF-03 24gr
Reserve sets:
Target Phil Taylor Power 9FIVE GEN 3 24gr
Target Phil Taylor 8Zero Titanium Black 24gr
Unicorn Contender Black-Devon Petersen 22gram
Hi-Tec Winners, 22 gram
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Target shafts

Bericht door Fred Raket »

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Target Shafts

Bericht door Fred Raket »

Parappo schreefCOLON
RonG schreefCOLONHier ook van alles uitgeprobeerd, van allerlei merken, Harrows, Unicorn, Bulls, Target, enz. in alle vormen en maten. Roterend, flexibel, harde, zachte, metaal...........
Maar alles had wel een of andere mankement of iets wat me uiteindelijk tegen stond.. Snel afbreken, flights niet goed vast houden of snel krom, noem maar op.

Ik ben tot nu bijzonder verrast van de nieuwe carbon-titanium shafts van Target.
Gooi er sinds september mee en tot nu maar 1 shaft stuk gegaan en dat was ook nog via heel ongelukkige bouncer en verkeerd op vloer terecht komen. Maar tot nu geen enkele klacht.


Afbeelding
Super shafts. Maar het verandert de balans van de dart wel ontzettend. Beetje ad a gram effect. Daarom geen fan van het gebruik ervan. Wel een super systeem.
modactie
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Re: Target shafts

Bericht door De Beste »

Ik heb bovenstaande flights er ook op zitten, op zich hele fijne dingen want ik heb er nog géén kapot gegooid terwijl ik normaliter om de haverklap mn shafts stuk heb. Enige nadeel waar ik tegenaan loop is dat de shaft wel erg makkelijk los draait waardoor ik ze ontzettend vaak even moest vastdraaien. Af en toe vergeet ik dat en dan voel ik een licht getril, wat zeer irritant is.
Gebruikers-avatar
RonG
Lid
BerichtenCOLON 120
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:20

Re: Target shafts

Bericht door RonG »

De Beste schreefCOLONIk heb bovenstaande flights er ook op zitten, op zich hele fijne dingen want ik heb er nog géén kapot gegooid terwijl ik normaliter om de haverklap mn shafts stuk heb. Enige nadeel waar ik tegenaan loop is dat de shaft wel erg makkelijk los draait waardoor ik ze ontzettend vaak even moest vastdraaien. Af en toe vergeet ik dat en dan voel ik een licht getril, wat zeer irritant is.
Rubber borgringetje vervangen, heb ik ook gedaan nu zitten ze beter vast. De orginele ringetjes zijn net iets dunner.
Heb ondertussen de korte titanium shaft vervangen voor de medium. Heb weinig last van dat het gewicht en balans van de pijl ietsje anders is geworden.
Tot nu slechts 2 stuks gegaan en puur door bouncer en ongelukkig op de grond terecht komen.
Kortom super tevreden met deze shafts

Edit:
naar aanleiding opmerking van Fred ben ik de pijlen gaan nawegen.
Heb de Target Daytona Fire darts van 24 gram met de korte shaft en met de lange shaft zonder de flights gewogen.
Met de korte shaft komt het gewicht totaal op 25,22 gram en met de medium shaft op 26,35 gram.
Pijlen worden dus stukkie zwaarder. Ballanspunt verschuift ook een heel klein stukje.
Zelf heb ik er weinig last van maar kan me voorstellen dat het voor sommige nadelig werkt
Game on....
Target RVB95 25gr.
Target Daytona Fire DF-03 24gr
Reserve sets:
Target Phil Taylor Power 9FIVE GEN 3 24gr
Target Phil Taylor 8Zero Titanium Black 24gr
Unicorn Contender Black-Devon Petersen 22gram
Hi-Tec Winners, 22 gram
BUTTON_POST_REPLY