Unicorn shafts

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Unicorn shafts

Bericht door The Runner »

IvanTheDarts180 schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONAlu in nylon.... waarom besteden ze hier geld aan.....

Afbeelding
Beetje apart. Zou je het aluminium deel kunnen vervangen denk het niet toch? Heeft target niet ook zoiets?
Ik vind ze er wel mooi uitzien. Het is dat ik extra short gooi en dat ze die niet hebben, anders had ik een poging gewaagd
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Unicorn shafts

Bericht door Fred Raket »

Schiavoni schreefCOLONVind ze niet echt super gelukt. Ik hou het bij de normale Gripper van Unicorn.
Ik vind het ook niks. In praktijk werkt het ook niet, heb wel die Harrows gehad en daar zit de top in hard kunststof. nu lijken ze soft als Gripper 3.
Ben tevreden met de pro-grip van Target en anders Deflecta
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Unicorn shafts

Bericht door The Runner »

Fred Raket schreefCOLON
Schiavoni schreefCOLONVind ze niet echt super gelukt. Ik hou het bij de normale Gripper van Unicorn.
Ik vind het ook niks. In praktijk werkt het ook niet, heb wel die Harrows gehad en daar zit de top in hard kunststof. nu lijken ze soft als Gripper 3.
Ben tevreden met de pro-grip van Target en anders Deflecta
Ik vind Deflecta qua prijs/kwaliteit nog steeds het beste
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Swedish Chef
Lid
BerichtenCOLON 528
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 17:23

Re: Unicorn shafts

Bericht door Swedish Chef »

The Runner schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLON
Schiavoni schreefCOLONVind ze niet echt super gelukt. Ik hou het bij de normale Gripper van Unicorn.
Ik vind het ook niks. In praktijk werkt het ook niet, heb wel die Harrows gehad en daar zit de top in hard kunststof. nu lijken ze soft als Gripper 3.
Ben tevreden met de pro-grip van Target en anders Deflecta
Ik vind Deflecta qua prijs/kwaliteit nog steeds het beste
Al sinds jaar en dag Alamo...wil nooit meer anders haha ;)
I'm no longer a slave to fear, I am a child of God
Gebruikers-avatar
Arkasius
Lid
BerichtenCOLON 196
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 11:33

Re: Unicorn shafts

Bericht door Arkasius »

Zijn de gripper 3 shafts ook in het maatje inbetween te krijgen?
Ik gooi al dik een jaar met inbetween shafts en dit bevalt me uitstekend.
Maar als ik zoek op inbetween shafts dan krijg ik alle merken behalve unicorn vandaar de vraag of ze uberhaupt wel gemaakt worden.
Winmau Danny Noppert 23 gram. Medium black nylon shafts. Zwart/wit Pentathlon flights standard.

2018: Aantal 180's: 7 | HF: 86
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Unicorn shafts

Bericht door Fred Raket »

Arkasius schreefCOLONZijn de gripper 3 shafts ook in het maatje inbetween te krijgen?
Ik gooi al dik een jaar met inbetween shafts en dit bevalt me uitstekend.
Maar als ik zoek op inbetween shafts dan krijg ik alle merken behalve unicorn vandaar de vraag of ze uberhaupt wel gemaakt worden.

Nee, Unicorn medium zijn 44mm ipv normaal 48mm en ze hebben alleen short en medium ipv.
Gebruikers-avatar
Arkasius
Lid
BerichtenCOLON 196
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 11:33

Re: Unicorn shafts

Bericht door Arkasius »

ok ze zijn dus al een stukje korter dan de deflecta grip medium.
misschien toch eens proberen.
Winmau Danny Noppert 23 gram. Medium black nylon shafts. Zwart/wit Pentathlon flights standard.

2018: Aantal 180's: 7 | HF: 86
flying-limbo
Lid
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 05:01

Re: Unicorn shafts

Bericht door flying-limbo »

De short van de gripper 3 zijn weer iets langer dan de short deflecta

Ik geloof 2 a 3 mm langer
Gebruikers-avatar
Arkasius
Lid
BerichtenCOLON 196
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 11:33

Re: Unicorn producten

Bericht door Arkasius »

Ik heb een 5 pack gripper 3 shafts gekocht maar ze gaan echt snel stuk ben niet echt tevreden over de kwaliteit.
Denk dat ik na deze sets weer over ga op de bull's nylons of pro grip shafts.
Winmau Danny Noppert 23 gram. Medium black nylon shafts. Zwart/wit Pentathlon flights standard.

2018: Aantal 180's: 7 | HF: 86
Gebruikers-avatar
Parappo
Lid
BerichtenCOLON 139
GeregistreerdCOLON 28 Jan 2015, 11:36

Re: Unicorn producten

Bericht door Parappo »

Arkasius schreefCOLONIk heb een 5 pack gripper 3 shafts gekocht maar ze gaan echt snel stuk ben niet echt tevreden over de kwaliteit.
Denk dat ik na deze sets weer over ga op de bull's nylons of pro grip shafts.
Totaal geen problemen mee. Perfecte shafts. Alleen het logo verdwijnt snel. Dat is de enige reden dat ik ze vervang.
Unicorn Gary Anderson phase 4 23 gram, gripper 4 short Unicorn big wing 125m slotlock
Gebruikers-avatar
Arkasius
Lid
BerichtenCOLON 196
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 11:33

Re: Unicorn producten

Bericht door Arkasius »

Ik heb nu al een paar keer gehad dat ik een robbie hoedje gooide door het veerringetje en meteen is het achterdeel stuk.
Winmau Danny Noppert 23 gram. Medium black nylon shafts. Zwart/wit Pentathlon flights standard.

2018: Aantal 180's: 7 | HF: 86
Alovenac
Lid
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 20:49

Re: Unicorn producten

Bericht door Alovenac »

Arkasius schreefCOLONIk heb nu al een paar keer gehad dat ik een robbie hoedje gooide door het veerringetje en meteen is het achterdeel stuk.
Heb ik ook met deze shafts, maar verder vind ik ze prima.
Gebruikers-avatar
Parappo
Lid
BerichtenCOLON 139
GeregistreerdCOLON 28 Jan 2015, 11:36

Re: Unicorn shafts

Bericht door Parappo »

Fred Raket schreefCOLON
Arkasius schreefCOLONZijn de gripper 3 shafts ook in het maatje inbetween te krijgen?
Ik gooi al dik een jaar met inbetween shafts en dit bevalt me uitstekend.
Maar als ik zoek op inbetween shafts dan krijg ik alle merken behalve unicorn vandaar de vraag of ze uberhaupt wel gemaakt worden.

Nee, Unicorn medium zijn 44mm ipv normaal 48mm en ze hebben alleen short en medium ipv.
Maar hun gripper 3 is net iets langer dan een ib van target. De gripper 2 is bijna net zo lang.....
Unicorn Gary Anderson phase 4 23 gram, gripper 4 short Unicorn big wing 125m slotlock
Kazuya17
Lid
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2014, 00:02

Re: Unicorn shafts

Bericht door Kazuya17 »

Ik heb unicorn softflex smoke black gekocht. Krijg de flight er niet makkelijk op en vliegt er zo vanaf ik gebruik slotlock met normale veertjes. Iemand een tip ?
Eredevisie Dol (Limburg.) :D
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Unicorn shafts

Bericht door Fred Raket »

de Unicorn springveertjes ?
Kazuya17
Lid
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2014, 00:02

Re: Unicorn shafts

Bericht door Kazuya17 »

Fred Raket schreefCOLONde Unicorn springveertjes ?
Ja die bedoel ik gewoon die erbij zitten.

Die eerste twee versie gewoon zwart en rood softflex was dat niet mee lijkt wel of deze anders zijn. :roll:
Eredevisie Dol (Limburg.) :D
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Unicorn shafts

Bericht door Fred Raket »

Moeilijk monteren klopt, maar dan zit het wel vast hier
Gebruikers-avatar
Parappo
Lid
BerichtenCOLON 139
GeregistreerdCOLON 28 Jan 2015, 11:36

Re: Unicorn shafts

Bericht door Parappo »

Kazuya17 schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONde Unicorn springveertjes ?
Ja die bedoel ik gewoon die erbij zitten.

Die eerste twee versie gewoon zwart en rood softflex was dat niet mee lijkt wel of deze anders zijn. :roll:
Slotlockknippertje van Harrows gebruiken. Kleinere uitsparing en deze zit iets verder dan de andere machines. Blijft alles perfect strak zitten
Unicorn Gary Anderson phase 4 23 gram, gripper 4 short Unicorn big wing 125m slotlock
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Unicorn shafts

Bericht door Fred Raket »

Parappo schreefCOLON
Kazuya17 schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONde Unicorn springveertjes ?
Ja die bedoel ik gewoon die erbij zitten.

Die eerste twee versie gewoon zwart en rood softflex was dat niet mee lijkt wel of deze anders zijn. :roll:
Slotlockknippertje van Harrows gebruiken. Kleinere uitsparing en deze zit iets verder dan de andere machines. Blijft alles perfect strak zitten
Bull's en Harrows zijn hetzelfde hier
Gebruikers-avatar
Parappo
Lid
BerichtenCOLON 139
GeregistreerdCOLON 28 Jan 2015, 11:36

Re: Unicorn shafts

Bericht door Parappo »

Fred Raket schreefCOLON
Parappo schreefCOLON
Kazuya17 schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONde Unicorn springveertjes ?
Ja die bedoel ik gewoon die erbij zitten.

Die eerste twee versie gewoon zwart en rood softflex was dat niet mee lijkt wel of deze anders zijn. :roll:
Slotlockknippertje van Harrows gebruiken. Kleinere uitsparing en deze zit iets verder dan de andere machines. Blijft alles perfect strak zitten
Bull's en Harrows zijn hetzelfde hier
Bij mij echt niet. Bulls geeft een grotere uitsparing en dus meer speling dan het Harrows knippertje....
Unicorn Gary Anderson phase 4 23 gram, gripper 4 short Unicorn big wing 125m slotlock
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Unicorn shafts

Bericht door Fred Raket »

strange
Kazuya17
Lid
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2014, 00:02

Re: Unicorn shafts

Bericht door Kazuya17 »

Ik gebruik de fabusi slotlock machine tafelmodel. :D werkt perfect. Heb 6setjes shafts eens kijken of niet gewoon pech is ofzo. Bedankt voor de reactie :D
Eredevisie Dol (Limburg.) :D
Gebruikers-avatar
remcowaleboer
Lid
BerichtenCOLON 287
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:43

Re: Unicorn shafts

Bericht door remcowaleboer »

Kazuya17 schreefCOLONIk gebruik de fabusi slotlock machine tafelmodel. :D werkt perfect. Heb 6setjes shafts eens kijken of niet gewoon pech is ofzo. Bedankt voor de reactie :D
Ik gebruik de slotlock knipper van harrows en mijn 125 micron flights zitten echt muurvast op de softflex
Barney Army
RVB95
#BELIEVE
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Re: Unicorn producten

Bericht door De Beste »

Wie heeft er praktijkervaring met de shafts van Unicorn, Gripper 3 en 4. De Gripper 3 lijkt iets verder open te staan, vallen de flights daar niet om de haverklap uit? (De lockringen haal ik eraf, vind ik onhandig)
De Gripper 4 lijkt wat meer dicht te staan, houden die aanmerkelijk beter vast of valt dat verschil mee?

Ik gebruik nu Target Pro Grip, maar die gaan wel erg snel stuk als ze eens worden geraakt door een dart. Ik heb het idee dat unicorn shafts wat meer "buigzaam" zijn en daardoor minder snel breken.
Gebruikers-avatar
CyberCow
Lid
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 24 Mei 2016, 14:18

Re: Unicorn producten

Bericht door CyberCow »

De Beste schreefCOLONWie heeft er praktijkervaring met de shafts van Unicorn, Gripper 3 en 4. De Gripper 3 lijkt iets verder open te staan, vallen de flights daar niet om de haverklap uit? (De lockringen haal ik eraf, vind ik onhandig)
De Gripper 4 lijkt wat meer dicht te staan, houden die aanmerkelijk beter vast of valt dat verschil mee?

Ik gebruik nu Target Pro Grip, maar die gaan wel erg snel stuk als ze eens worden geraakt door een dart. Ik heb het idee dat unicorn shafts wat meer "buigzaam" zijn en daardoor minder snel breken.
Ik heb geen ervaring met de Gripper 4 dus kan helaas geen vergelijking geven. De gripper 3 heb ik wel in gebruik en vind het fijne shafts. De flights vliegen er zelden af. Kapot gaan ze zelden heb er al een aantal keer op gegooit en blijven gewoon heel. Iets wat je niet kan zeggen van de Target ProGrip want die zijn gelijk kapot.
BUTTON_POST_REPLY