Unicorn shafts

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Unicorn shafts

Bericht door Fred Raket »

Hier graag alle Unicorn shafts bespreken ;)
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: Unicorn shafts

Bericht door Ronn »

ik vind de gripper 3 maar ondingen. ze zien er mooi uit, maar klemmen de flight niet echt vast. de 150 micron gaat slecht. de honderd microns klemmen wel beter. ik heb het ook zonder klemveertje geprobeert maar bij mij werkt het niet. de tip van eenmaal de flight in de shaft en niet meer eruit halen werkt ook niet echt. :cry:
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Unicorn shafts

Bericht door Fred Raket »

Heb geen last Ron, gebruik ook geen dikkere flights als 100m.
Gebruikers-avatar
cancellara27
Lid
BerichtenCOLON 512
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:01

Re: Unicorn shafts

Bericht door cancellara27 »

Heb even lopen prutsen maar je moet het ringetje helemaal naar beneden duwen. Dit gaat niet makkelijk dus je flights vervangen duurde bij mij wel een paar minuten... zitten nu wel echt vast en vliegen er niet uit. Dit vreet echter wel aan de levensduur van de flights
Unicorn Terry Jenkins 21g met deflecta nylon short shafts en poly standard flights
180'ers in 2015: 11
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: Unicorn shafts

Bericht door Ronn »

Fred Raket schreefCOLONHeb geen last Ron, gebruik ook geen dikkere flights als 100m.
Van jou wist ik het Fred. lees wel eens ergens anders wat. ;)
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: Unicorn shafts

Bericht door Ronn »

cancellara27 schreefCOLONHeb even lopen prutsen maar je moet het ringetje helemaal naar beneden duwen. Dit gaat niet makkelijk dus je flights vervangen duurde bij mij wel een paar minuten... zitten nu wel echt vast en vliegen er niet uit. Dit vreet echter wel aan de levensduur van de flights
zal het morgen nog eens proberen op die manier.
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Unicorn shafts

Bericht door Fred Raket »

dikkere flights zetten de shaft top verder open waardoor je meer robbie hoeds krijgt. het is even proberen welke flights het beste bij welke shafts passen
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Unicorn shafts

Bericht door Fred Raket »

Gisteravond 4 gripper shafts kapot gegooid, met onderstaande set-up.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: Unicorn shafts

Bericht door Ronn »

Fred Raket schreefCOLONGisteravond 4 gripper shafts kapot gegooid, met onderstaande set-up.
Met deze shafts heb ik dan weer geen problemen. Gebruik dan wel het slotlock systeem.
Afbeelding.
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Unicorn shafts

Bericht door Fred Raket »

Ik gebruik geen slot lock in Sigma flights. dit i.v.m. de stevigheid
Alovenac
Lid
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 20:49

Re: Unicorn shafts

Bericht door Alovenac »

Iemand die weet of de gripper 2 verschilt met de gripper 3? Beide mediums geprobeerd en de gripper 3 gooit een stuk minder hier.
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: Unicorn shafts

Bericht door Ronn »

Alovenac schreefCOLONIemand die weet of de gripper 2 verschilt met de gripper 3? Beide mediums geprobeerd en de gripper 3 gooit een stuk minder hier.
Hallo Alovenac, beide gooien goed, maar er is denk ik alleen een persoonlijke voorkeur net zo als bij dart pijlen. Fred heeft geen problemen met het klemmen van de flights in de gripper 3 en ik wel. Andersom met de gripper 2 gooit Fred ze vaak kapot en ik niet. Proberen en wat je het meeste bevalt gebruiken. Of bedoel je dit niet?
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
Alovenac
Lid
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 20:49

Re: Unicorn shafts

Bericht door Alovenac »

Ronn schreefCOLON
Alovenac schreefCOLONIemand die weet of de gripper 2 verschilt met de gripper 3? Beide mediums geprobeerd en de gripper 3 gooit een stuk minder hier.
Hallo Alovenac, beide gooien goed, maar er is denk ik alleen een persoonlijke voorkeur net zo als bij dart pijlen. Fred heeft geen problemen met het klemmen van de flights in de gripper 3 en ik wel. Andersom met de gripper 2 gooit Fred ze vaak kapot en ik niet. Proberen en wat je het meeste bevalt gebruiken. Of bedoel je dit niet?
Heb het gevoel dat de 3 toch wat langer en/of lichter is. Kan dit kloppen?
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: Unicorn shafts

Bericht door Ronn »

Alovenac schreefCOLON
Ronn schreefCOLON
Alovenac schreefCOLONIemand die weet of de gripper 2 verschilt met de gripper 3? Beide mediums geprobeerd en de gripper 3 gooit een stuk minder hier.
Hallo Alovenac, beide gooien goed, maar er is denk ik alleen een persoonlijke voorkeur net zo als bij dart pijlen. Fred heeft geen problemen met het klemmen van de flights in de gripper 3 en ik wel. Andersom met de gripper 2 gooit Fred ze vaak kapot en ik niet. Proberen en wat je het meeste bevalt gebruiken. Of bedoel je dit niet?
Heb het gevoel dat de 3 toch wat langer en/of lichter is. Kan dit kloppen?
Ik zal morgen eens vergelijken voor je.
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
Gebruikers-avatar
cancellara27
Lid
BerichtenCOLON 512
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:01

Re: Unicorn shafts

Bericht door cancellara27 »

Ik gooi nu met gripper 3 en ze bevallen me wel goed. Ze zorgen dat de pijlen goed in het bord staan (iets rechtop) en ik heb ze nog niet kapot gegooid. Dit komt wel doordat ik de ringetjes gebruik. als ik dit niet had denk ik dat ze wel gesneuveld waren. Voor de rest ben ik er positief over :)
Unicorn Terry Jenkins 21g met deflecta nylon short shafts en poly standard flights
180'ers in 2015: 11
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: Unicorn shafts

Bericht door Ronn »

Alovenac schreefCOLON
Ronn schreefCOLON
Alovenac schreefCOLONIemand die weet of de gripper 2 verschilt met de gripper 3? Beide mediums geprobeerd en de gripper 3 gooit een stuk minder hier.
Hallo Alovenac, beide gooien goed, maar er is denk ik alleen een persoonlijke voorkeur net zo als bij dart pijlen. Fred heeft geen problemen met het klemmen van de flights in de gripper 3 en ik wel. Andersom met de gripper 2 gooit Fred ze vaak kapot en ik niet. Proberen en wat je het meeste bevalt gebruiken. Of bedoel je dit niet?
Heb het gevoel dat de 3 toch wat langer en/of lichter is. Kan dit kloppen?
Beide zijn even lang en wegen ook even zwaar.( 1,01 gram) Ik heb van beide de medium versie en het verschil is het materiaal en het model.
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
Alovenac
Lid
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 20:49

Re: Unicorn shafts

Bericht door Alovenac »

Ronn schreefCOLON
Alovenac schreefCOLON
Ronn schreefCOLON
Alovenac schreefCOLONIemand die weet of de gripper 2 verschilt met de gripper 3? Beide mediums geprobeerd en de gripper 3 gooit een stuk minder hier.
Hallo Alovenac, beide gooien goed, maar er is denk ik alleen een persoonlijke voorkeur net zo als bij dart pijlen. Fred heeft geen problemen met het klemmen van de flights in de gripper 3 en ik wel. Andersom met de gripper 2 gooit Fred ze vaak kapot en ik niet. Proberen en wat je het meeste bevalt gebruiken. Of bedoel je dit niet?
Heb het gevoel dat de 3 toch wat langer en/of lichter is. Kan dit kloppen?
Beide zijn even lang en wegen ook even zwaar.( 1,01 gram) Ik heb van beide de medium versie en het verschil is het materiaal en het model.
Bedankt, dan geeft een site als selectdarts verkeerde informatie.

Dan moet ik inderdaad even wennen aan het model :).
Gebruikers-avatar
remcowaleboer
Lid
BerichtenCOLON 287
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:43

Re: Unicorn shafts

Bericht door remcowaleboer »

Alovenac schreefCOLON
Ronn schreefCOLON
Alovenac schreefCOLON
Ronn schreefCOLON
Alovenac schreefCOLONIemand die weet of de gripper 2 verschilt met de gripper 3? Beide mediums geprobeerd en de gripper 3 gooit een stuk minder hier.
Hallo Alovenac, beide gooien goed, maar er is denk ik alleen een persoonlijke voorkeur net zo als bij dart pijlen. Fred heeft geen problemen met het klemmen van de flights in de gripper 3 en ik wel. Andersom met de gripper 2 gooit Fred ze vaak kapot en ik niet. Proberen en wat je het meeste bevalt gebruiken. Of bedoel je dit niet?
Heb het gevoel dat de 3 toch wat langer en/of lichter is. Kan dit kloppen?
Beide zijn even lang en wegen ook even zwaar.( 1,01 gram) Ik heb van beide de medium versie en het verschil is het materiaal en het model.
Bedankt, dan geeft een site als selectdarts verkeerde informatie.

Dan moet ik inderdaad even wennen aan het model :).
Bij de gripper 2 shaftsis de inham voor de flights dieper dan bij de gripper 3. Daardoor lijken de gripper 3 iets langer
Barney Army
RVB95
#BELIEVE
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Unicorn shafts

Bericht door Fred Raket »

Alovenac schreefCOLONIemand die weet of de gripper 2 verschilt met de gripper 3? Beide mediums geprobeerd en de gripper 3 gooit een stuk minder hier.

Hoi Jeff,

Ik hoop dat dit een antwoord is op je vraag. Beide wegen 1g en in 3 zit je flight hoger omdat de 2 diepere gleuven heeft

Afbeelding
Alovenac
Lid
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 20:49

Re: Unicorn shafts

Bericht door Alovenac »

Fred Raket schreefCOLON
Alovenac schreefCOLONIemand die weet of de gripper 2 verschilt met de gripper 3? Beide mediums geprobeerd en de gripper 3 gooit een stuk minder hier.

Hoi Jeff,

Ik hoop dat dit een antwoord is op je vraag. Beide wegen 1g en in 3 zit je flight hoger omdat de 2 diepere gleuven heeft
http://i57.tinypic.com/1zeed7k.jpg
Thanks Fred voor het antwoord. De vlucht van de pijlen met de G3 is echt dramatisch, met de G2 was het een stuk beter. Nu weer over gestapt naar Target shafts en de vlucht is weer een stuk beter :).
Gebruikers-avatar
Tim
Lid
BerichtenCOLON 430
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 02:15

Re: Unicorn shafts

Bericht door Tim »

Heeft iemand al ervaring met de nieuwe Unicorn Softflex shafts?

Wat is er anders of wat zijn de voordelen/nadelen tov bijvoorbeeld Gripper 3 shafts? Ze zullen wel wat flexibeler zijn, maar is dit echt merkbaar?

BVD..!
Unicorn Barneveld W.C. Golden 23 gr. 8-)
(Op dit moment althans... :D )
Kazuya17
Lid
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2014, 00:02

Re: Unicorn shafts

Bericht door Kazuya17 »

Gripper 2 erg korte levensduur erg jammer. :)
Eredevisie Dol (Limburg.) :D
Gebruikers-avatar
Parappo
Lid
BerichtenCOLON 139
GeregistreerdCOLON 28 Jan 2015, 11:36

Re: Unicorn shafts

Bericht door Parappo »

Gooi met witte gripper 3. Heb de two tone geprobeerd maar die zijn net ff anders dan de witte. Perfecte stijve rechte shaft met een goede griphold op de flight met een lange levensduur. Heb Slotlock met hun eigen springveertje. Als enig minpuntje kan ik noem dat de inkt van de Unicorn text op de shaft gaat vervagen of gaat vlekken. Maar dit kan ook komen door me zweethandjes :lol: Gripper 3 is zwaarder dan 2 en het materiaal is anders. Totaal andere shafts ook door de uitsparing.
Softflex krijg ik vandaag of morgen binnen. Blijf voorlopig Unicorn G3 wit medium als set-up gebruiken. De Unicorn dart is vaak net het aantal mm langer dan bv een Target met een medium nylon is de totale lengte van dart en shaft ongeveer gelijk waardoor mi de balans het beste is. Maar dit is persoonlijk.

Heb verschillende shafts op o.a. deze darts geprobeerd. Harrows nylon, L- style... Maar op een Unicorn dart vind ik persoonlijk een Unicorn shaft het prettigst ook doordat je dan geen irritant randje hebt van shaft naar barrel. Tot de gripper 3 was ik niet enthousiast over hun shafts. Deze zijn prima!

Anderson P3 23gm, Unicor gripper 3 white medium. Standaard flight 100m.
Unicorn Gary Anderson phase 4 23 gram, gripper 4 short Unicorn big wing 125m slotlock
Gebruikers-avatar
Tim
Lid
BerichtenCOLON 430
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 02:15

Re: Unicorn shafts

Bericht door Tim »

Parappo schreefCOLONGooi met witte gripper 3. Heb de two tone geprobeerd maar die zijn net ff anders dan de witte. Perfecte stijve rechte shaft met een goede griphold op de flight met een lange levensduur. Heb Slotlock met hun eigen springveertje. Als enig minpuntje kan ik noem dat de inkt van de Unicorn text op de shaft gaat vervagen of gaat vlekken. Maar dit kan ook komen door me zweethandjes :lol: Gripper 3 is zwaarder dan 2 en het materiaal is anders. Totaal andere shafts ook door de uitsparing.
Softflex krijg ik vandaag of morgen binnen. Blijf voorlopig Unicorn G3 wit medium als set-up gebruiken. De Unicorn dart is vaak net het aantal mm langer dan bv een Target met een medium nylon is de totale lengte van dart en shaft ongeveer gelijk waardoor mi de balans het beste is. Maar dit is persoonlijk.

Heb verschillende shafts op o.a. deze darts geprobeerd. Harrows nylon, L- style... Maar op een Unicorn dart vind ik persoonlijk een Unicorn shaft het prettigst ook doordat je dan geen irritant randje hebt van shaft naar barrel. Tot de gripper 3 was ik niet enthousiast over hun shafts. Deze zijn prima!

Anderson P3 23gm, Unicor gripper 3 white medium. Standaard flight 100m.
De Gripper 3 is idd door het andere materiaalgebruik een stuk sterker dan de Gripper 2. Maar in mijn ogen is de Two-tone van hetzelfde materiaal als de normale Gripper 3. De Gripper 3 Mirage is wel van een harder en breekbaarder soort kunststof gemaakt.

Ik ben benieuwd naar jouw mening over de Soft-flex shafts. Laat je het even weten zodra je ze binnen hebt? Thnx!
Unicorn Barneveld W.C. Golden 23 gr. 8-)
(Op dit moment althans... :D )
Gebruikers-avatar
Tim
Lid
BerichtenCOLON 430
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 02:15

Re: Unicorn shafts

Bericht door Tim »

Voorheen gebruikte ik vaak Unicorn P5/Sigma sideloading/Slikstick+ shafts vanwege de flexibele top. Voordeel er van is dat de top/flight opzij buigt wanneer je er een pijl langs gooit. Zo kun je mooie 'trosjes' gooien en heb je minder vaak afketsers tov normale shafts.

Nadeel vind ik dat ze bijna nooit helemaal recht zijn. Dat beïnvloed de vlucht nogal en dus de nauwkeurigheid. Tevens zijn ze korter dan bijvoorbeeld medium Gripper3 shafts.

Ik ben dit weekend wat met shafts aan het experimenteren geweest om een soort compromis te vinden. Dus een rechte maar flexibele shaft van zo'n 45 mm. Ik ben uitgekomen bij de medium nylon Unicorn XL+ shafts;

Afbeelding

Voor mijn worp en bij deze pijlen een erg fijne shaft! Ze klemmen de flights prima, zijn sterk, behoorlijk flexibel en zelfs nog ietsje langer dan een medium Gripper 3 shafts. Een aanradertje wat mij betreft...! :P
Unicorn Barneveld W.C. Golden 23 gr. 8-)
(Op dit moment althans... :D )
BUTTON_POST_REPLY