Unicorn shafts

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
Gebruikers-avatar
Jarnowtjuh
Lid
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 13:47

Re: Unicorn shafts

Bericht door Jarnowtjuh »

Tim schreefCOLONVoorheen gebruikte ik vaak Unicorn P5/Sigma sideloading/Slikstick+ shafts vanwege de flexibele top. Voordeel er van is dat de top/flight opzij buigt wanneer je er een pijl langs gooit. Zo kun je mooie 'trosjes' gooien en heb je minder vaak afketsers tov normale shafts.

Nadeel vind ik dat ze bijna nooit helemaal recht zijn. Dat beïnvloed de vlucht nogal en dus de nauwkeurigheid. Tevens zijn ze korter dan bijvoorbeeld medium Gripper3 shafts.

Ik ben dit weekend wat met shafts aan het experimenteren geweest om een soort compromis te vinden. Dus een rechte maar flexibele shaft van zo'n 45 mm. Ik ben uitgekomen bij de medium nylon Unicorn XL+ shafts;

Afbeelding

Voor mijn worp en bij deze pijlen een erg fijne shaft! Ze klemmen de flights prima, zijn sterk, behoorlijk flexibel en zelfs nog ietsje langer dan een medium Gripper 3 shafts. Een aanradertje wat mij betreft...! :P
Bij mij vliegen ze er heel snel uit, en zitten ze er losjes in.
Current SetUp:
Adrian Lewis WC Gen-2 90%
Unicorn Gripper 3 White Short
Gary Anderson Authentic Big Wing "Sign"
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Unicorn shafts

Bericht door Fred Raket »

Tim schreefCOLONVoorheen gebruikte ik vaak Unicorn P5/Sigma sideloading/Slikstick+ shafts vanwege de flexibele top. Voordeel er van is dat de top/flight opzij buigt wanneer je er een pijl langs gooit. Zo kun je mooie 'trosjes' gooien en heb je minder vaak afketsers tov normale shafts.

Nadeel vind ik dat ze bijna nooit helemaal recht zijn. Dat beïnvloed de vlucht nogal en dus de nauwkeurigheid. Tevens zijn ze korter dan bijvoorbeeld medium Gripper3 shafts.

Ik ben dit weekend wat met shafts aan het experimenteren geweest om een soort compromis te vinden. Dus een rechte maar flexibele shaft van zo'n 45 mm. Ik ben uitgekomen bij de medium nylon Unicorn XL+ shafts;

Afbeelding

Voor mijn worp en bij deze pijlen een erg fijne shaft! Ze klemmen de flights prima, zijn sterk, behoorlijk flexibel en zelfs nog ietsje langer dan een medium Gripper 3 shafts. Een aanradertje wat mij betreft...! :P
Wist je al dat veel shafts niet recht zijn :D
Heeft ook totaal geen merkbare invloed op je scoren, je probeert(test) teveel ;)
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Unicorn shafts

Bericht door Lookout »

Ik was hier ook heel erg blij mee,nergens in de regio iemand die deze slick-sticks verkoopt :oops:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door 2 op Lookout, in totaal 23 keer gewijzigd.
180's '16 79x
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Unicorn shafts

Bericht door Fred Raket »

Lookout schreefCOLONIk was hier ook heel erg blij mee,nergens in de regio iemand die deze slick-sticks verkoopt :oops:

Afbeelding
Hierbij ben je officieel ontmaagd als Slik gebruiker :lol:
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Unicorn shafts

Bericht door Lookout »

Een klap tegen het bord,een klap op de rand van de kast,en een klap op de tafel om vervolgens op de grond te kletsen werden deze slick-stick uiteindelijk fataal :lol:
180's '16 79x
Gebruikers-avatar
Tim
Lid
BerichtenCOLON 430
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 02:15

Re: Unicorn shafts

Bericht door Tim »

Fred Raket schreefCOLON Wist je al dat veel shafts niet recht zijn :D
Heeft ook totaal geen merkbare invloed op je scoren, je probeert(test) teveel ;)
Dat eerste wist ik al, vooral alu shafts zijn/worden vaak krom. Ik dacht alleen dat een kromme shaft er toe leidt dat de flight niet in één strakke lijn achter de barrel zit en dat dat voor een instabielere vlucht zou zorgen. Klinkt ook wel logisch....

Maar het zal wel meer tussen de oren zitten denk ik dan... :roll:
Unicorn Barneveld W.C. Golden 23 gr. 8-)
(Op dit moment althans... :D )
Gebruikers-avatar
Parappo
Lid
BerichtenCOLON 139
GeregistreerdCOLON 28 Jan 2015, 11:36

Re: Unicorn shafts

Bericht door Parappo »

Tim schreefCOLON
Parappo schreefCOLONGooi met witte gripper 3. Heb de two tone geprobeerd maar die zijn net ff anders dan de witte. Perfecte stijve rechte shaft met een goede griphold op de flight met een lange levensduur. Heb Slotlock met hun eigen springveertje. Als enig minpuntje kan ik noem dat de inkt van de Unicorn text op de shaft gaat vervagen of gaat vlekken. Maar dit kan ook komen door me zweethandjes :lol: Gripper 3 is zwaarder dan 2 en het materiaal is anders. Totaal andere shafts ook door de uitsparing.
Softflex krijg ik vandaag of morgen binnen. Blijf voorlopig Unicorn G3 wit medium als set-up gebruiken. De Unicorn dart is vaak net het aantal mm langer dan bv een Target met een medium nylon is de totale lengte van dart en shaft ongeveer gelijk waardoor mi de balans het beste is. Maar dit is persoonlijk.

Heb verschillende shafts op o.a. deze darts geprobeerd. Harrows nylon, L- style... Maar op een Unicorn dart vind ik persoonlijk een Unicorn shaft het prettigst ook doordat je dan geen irritant randje hebt van shaft naar barrel. Tot de gripper 3 was ik niet enthousiast over hun shafts. Deze zijn prima!

Anderson P3 23gm, Unicor gripper 3 white medium. Standaard flight 100m.
De Gripper 3 is idd door het andere materiaalgebruik een stuk sterker dan de Gripper 2. Maar in mijn ogen is de Two-tone van hetzelfde materiaal als de normale Gripper 3. De Gripper 3 Mirage is wel van een harder en breekbaarder soort kunststof gemaakt.

Ik ben benieuwd naar jouw mening over de Soft-flex shafts. Laat je het even weten zodra je ze binnen hebt? Thnx!
Softflex crap. Buigt wel maar niet terug. Ik draai me dart licht en daardoor draait me dart tijdens de vlucht. Als het shaffie niet recht is krijg je een Beckham curve :). Niet me ding. Stuk lichter iig dan de G3.Zie het nut er ook niet van in. Heb em kapot gebogen. Binnenkant is een soort K'nex staafje met daar omheen een kousje van rubber. Kan me wel voorstellen dat er spelers zijn die ermee willen spelen. Barney speelde er volgens mij ook mee afgelopen PL. Denk zelf dat Gary Anderson snel weer zijn two tones G3 pakt.... Zou je daarop kunnen wedden?? :lol: :lol: :lol: :lol:
Unicorn Gary Anderson phase 4 23 gram, gripper 4 short Unicorn big wing 125m slotlock
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Unicorn shafts

Bericht door cookie »

Tim schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLON Wist je al dat veel shafts niet recht zijn :D
Heeft ook totaal geen merkbare invloed op je scoren, je probeert(test) teveel ;)
Dat eerste wist ik al, vooral alu shafts zijn/worden vaak krom. Ik dacht alleen dat een kromme shaft er toe leidt dat de flight niet in één strakke lijn achter de barrel zit en dat dat voor een instabielere vlucht zou zorgen. Klinkt ook wel logisch....

Maar het zal wel meer tussen de oren zitten denk ik dan... :roll:
Zit niet tussen je oren.. Het zal zeker invloed hebben. Misschien kan je door een shaft met curve wel beter gooien als je je het eigen maakt. Wie durft dit te checken :roll:
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Unicorn shafts

Bericht door Fred Raket »

cookie schreefCOLON
Tim schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLON Wist je al dat veel shafts niet recht zijn :D
Heeft ook totaal geen merkbare invloed op je scoren, je probeert(test) teveel ;)
Dat eerste wist ik al, vooral alu shafts zijn/worden vaak krom. Ik dacht alleen dat een kromme shaft er toe leidt dat de flight niet in één strakke lijn achter de barrel zit en dat dat voor een instabielere vlucht zou zorgen. Klinkt ook wel logisch....

Maar het zal wel meer tussen de oren zitten denk ik dan... :roll:
Zit niet tussen je oren.. Het zal zeker invloed hebben. Misschien kan je door een shaft met curve wel beter gooien als je je het eigen maakt. Wie durft dit te checken :roll:

Ik heb jaren met sliks gegooid, soms is er 1 iets krom, daar merk je echt niks van. je gemiddelde gaat niet omhoog als je er een nieuwe shaft op plaatst.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Unicorn shafts

Bericht door cookie »

Fred Raket schreefCOLON
cookie schreefCOLON
Tim schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLON Wist je al dat veel shafts niet recht zijn :D
Heeft ook totaal geen merkbare invloed op je scoren, je probeert(test) teveel ;)
Dat eerste wist ik al, vooral alu shafts zijn/worden vaak krom. Ik dacht alleen dat een kromme shaft er toe leidt dat de flight niet in één strakke lijn achter de barrel zit en dat dat voor een instabielere vlucht zou zorgen. Klinkt ook wel logisch....

Maar het zal wel meer tussen de oren zitten denk ik dan... :roll:
Zit niet tussen je oren.. Het zal zeker invloed hebben. Misschien kan je door een shaft met curve wel beter gooien als je je het eigen maakt. Wie durft dit te checken :roll:

Ik heb jaren met sliks gegooid, soms is er 1 iets krom, daar merk je echt niks van. je gemiddelde gaat niet omhoog als je er een nieuwe shaft op plaatst.
Zoals gewoonlijk vind ik het leuk om dan even "nuts" te gaan om uit te zoeken wat voor effect een flexibele shaft heeft vergeleken met een harde shaft. Als deze iets flexibel is zal deze niet veel schelen, met een harde gebogen shaft is dit effect veel groter.

Het leuke is dat bij het maken van een handboog de shaft een bepaalde flexibiliteit moet hebben zodat deze minder afwijking heeft. Nu vraag ik me dus af wat dit effect kan zijn bij het darten :)
Zouden wij hierdoor misschien ook minder afwijking kunnen hebben?
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Unicorn shafts

Bericht door Fred Raket »

Ik denk als je met je gedachte bij een evt. scheve shaft bezig bent dat je niet goed in je vel zit. Dan ben je teveel aan het twijfelen.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Unicorn shafts

Bericht door Fred Raket »

Het gebeurt vaak dat dit (zie afbeelding) niet goed aansluit op een barrel. niet alleen bij Unicorn btw.
Ook door gebruik van een rubbertje tussen shaft en barrel staat de shaft vaak iets scheef.

Afbeelding
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Unicorn shafts

Bericht door cookie »

Fred Raket schreefCOLONHet gebeurt vaak dat dit (zie afbeelding) niet goed aansluit op een barrel. niet alleen bij Unicorn btw.
Ook door gebruik van een rubbertje tussen shaft en barrel staat de shaft vaak iets scheef.

Afbeelding
Als het schroefdraad recht zit kan je vaak wel recht erin draaien toch.. Wanneer een shaft scheef zit is de vlucht van een pijl nooit recht. Soms is het niet altijd een mindset die tegenwerkt :)
Henk
Lid
BerichtenCOLON 653
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:43

Re: Unicorn shafts

Bericht door Henk »

Iemand in ons team heeft een half seizoen met 1 kromme shaft gegooid. Pijlen komen nog steeds als trosjes in het bord.
180's for Show, HF's for Dough - Groet, Henk
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Unicorn shafts

Bericht door Fred Raket »

cookie schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONHet gebeurt vaak dat dit (zie afbeelding) niet goed aansluit op een barrel. niet alleen bij Unicorn btw.
Ook door gebruik van een rubbertje tussen shaft en barrel staat de shaft vaak iets scheef.

Afbeelding
Als het schroefdraad recht zit kan je vaak wel recht erin draaien toch.. Wanneer een shaft scheef zit is de vlucht van een pijl nooit recht. Soms is het niet altijd een mindset die tegenwerkt :)
Goed kijken Cookie ;)
Gebruikers-avatar
dreski
Lid
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 11:59

Re: Unicorn shafts

Bericht door dreski »

Fred Raket schreefCOLONIk denk als je met je gedachte bij een evt. scheve shaft bezig bent dat je niet goed in je vel zit. Dan ben je teveel aan het twijfelen.
Daarom zorg ik er altijd voor dat alles goed zit. Dat geeft me vertrouwen. Ik wil niets aan het toeval over laten.
Gebruikers-avatar
Tim
Lid
BerichtenCOLON 430
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 02:15

Re: Unicorn shafts

Bericht door Tim »

De Unicorn XL+ shafts blijken toch niet zo ultra-longlife te zijn als de fabrikant beweert:

Afbeelding

Deze is al na 2,5 dag overleden... :?
Unicorn Barneveld W.C. Golden 23 gr. 8-)
(Op dit moment althans... :D )
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Unicorn shafts

Bericht door Fred Raket »

Jarnowtjuh schreefCOLON
Tim schreefCOLONVoorheen gebruikte ik vaak Unicorn P5/Sigma sideloading/Slikstick+ shafts vanwege de flexibele top. Voordeel er van is dat de top/flight opzij buigt wanneer je er een pijl langs gooit. Zo kun je mooie 'trosjes' gooien en heb je minder vaak afketsers tov normale shafts.

Nadeel vind ik dat ze bijna nooit helemaal recht zijn. Dat beïnvloed de vlucht nogal en dus de nauwkeurigheid. Tevens zijn ze korter dan bijvoorbeeld medium Gripper3 shafts.

Ik ben dit weekend wat met shafts aan het experimenteren geweest om een soort compromis te vinden. Dus een rechte maar flexibele shaft van zo'n 45 mm. Ik ben uitgekomen bij de medium nylon Unicorn XL+ shafts;

Afbeelding

Voor mijn worp en bij deze pijlen een erg fijne shaft! Ze klemmen de flights prima, zijn sterk, behoorlijk flexibel en zelfs nog ietsje langer dan een medium Gripper 3 shafts. Een aanradertje wat mij betreft...! :P
Bij mij vliegen ze er heel snel uit, en zitten ze er losjes in.
In de Gripper bedoel je ?
Gebruikers-avatar
Jarnowtjuh
Lid
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 13:47

Re: Unicorn shafts

Bericht door Jarnowtjuh »

Fred Raket schreefCOLON
Jarnowtjuh schreefCOLON
Tim schreefCOLONVoorheen gebruikte ik vaak Unicorn P5/Sigma sideloading/Slikstick+ shafts vanwege de flexibele top. Voordeel er van is dat de top/flight opzij buigt wanneer je er een pijl langs gooit. Zo kun je mooie 'trosjes' gooien en heb je minder vaak afketsers tov normale shafts.

Nadeel vind ik dat ze bijna nooit helemaal recht zijn. Dat beïnvloed de vlucht nogal en dus de nauwkeurigheid. Tevens zijn ze korter dan bijvoorbeeld medium Gripper3 shafts.

Ik ben dit weekend wat met shafts aan het experimenteren geweest om een soort compromis te vinden. Dus een rechte maar flexibele shaft van zo'n 45 mm. Ik ben uitgekomen bij de medium nylon Unicorn XL+ shafts;

Afbeelding

Voor mijn worp en bij deze pijlen een erg fijne shaft! Ze klemmen de flights prima, zijn sterk, behoorlijk flexibel en zelfs nog ietsje langer dan een medium Gripper 3 shafts. Een aanradertje wat mij betreft...! :P
Bij mij vliegen ze er heel snel uit, en zitten ze er losjes in.
In de Gripper bedoel je ?
Nee de Unicorn XL
Current SetUp:
Adrian Lewis WC Gen-2 90%
Unicorn Gripper 3 White Short
Gary Anderson Authentic Big Wing "Sign"
Gebruikers-avatar
lente264
Lid
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 13 Apr 2015, 09:14

Re: Unicorn shafts

Bericht door lente264 »

Ik gebruik op dit moment de Unicorn SoftFlex op mn phase 5's.

Ik moet zeggen dat ik het geen onaardige shaft vind.
Ketst niet meteen kapot bij een keertje vallen, buigt mee bij groeperen van darts.

De pest vind ik alleen dat mijn flights er vaak uitvallen.(en met een hoop geklooi weer terug proppen)
Binnenkort wat slotlocks proberen.

Al met al vind ik dit een fijn shaftje die ik toch zeker vaker ga gebruiken.
Gebruikers-avatar
remcowaleboer
Lid
BerichtenCOLON 287
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:43

Re: Unicorn shafts

Bericht door remcowaleboer »

lente264 schreefCOLONIk gebruik op dit moment de Unicorn SoftFlex op mn phase 5's.

Ik moet zeggen dat ik het geen onaardige shaft vind.
Ketst niet meteen kapot bij een keertje vallen, buigt mee bij groeperen van darts.

De pest vind ik alleen dat mijn flights er vaak uitvallen.(en met een hoop geklooi weer terug proppen)
Binnenkort wat slotlocks proberen.

Al met al vind ik dit een fijn shaftje die ik toch zeker vaker ga gebruiken.
Slotlock werkt prima bij de softflex
Barney Army
RVB95
#BELIEVE
jerryvw
Lid
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 16:08

Re: Unicorn shafts

Bericht door jerryvw »

is er iemand die weet welke opzetstukjes ik het beste kan nemen voor sliksticks
ik heb het idee dat die aluminium na een paar keer vallen krom zijn

nu heb ik gezien dat de phase 5 van titanium zijn maar die vind ik net iets te lang

als jullie goede ideeen hebben hoor ik het graag :roll:
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Unicorn shafts

Bericht door Fred Raket »

jerryvw schreefCOLONis er iemand die weet welke opzetstukjes ik het beste kan nemen voor sliksticks
ik heb het idee dat die aluminium na een paar keer vallen krom zijn

nu heb ik gezien dat de phase 5 van titanium zijn maar die vind ik net iets te lang

als jullie goede ideeen hebben hoor ik het graag :roll:
Volledige nylon slik (naturel)
jerryvw
Lid
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 16:08

Re: Unicorn shafts

Bericht door jerryvw »

Fred Raket schreefCOLON Volledige nylon slik (naturel)
heb ik gehad maar ik niks eigelijk

bedoel meer een oplossing voor die schroefstukjes die op de barrel gaan

iets degelijkers
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Unicorn shafts

Bericht door Fred Raket »

jerryvw schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLON Volledige nylon slik (naturel)
heb ik gehad maar ik niks eigelijk

bedoel meer een oplossing voor die schroefstukjes die op de barrel gaan

iets degelijkers
De shaft zonder top bedoel je.
Alu en titanium heb je
BUTTON_POST_REPLY