Flights van overige merken

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
Gebruikers-avatar
Nadyse
Lid
BerichtenCOLON 276
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2015, 09:40

Re: Flights van overige merken

Bericht door Nadyse »

Nog tips om de randjes af te werken ?
Ik heb alleen paint :lol:
Hoppa
Gebruikers-avatar
est_1913
Lid
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2015, 16:13

Re: Flights van overige merken

Bericht door est_1913 »

Nadyse schreefCOLONNog tips om de randjes af te werken ?
Ik heb alleen paint :lol:
Dat gaat via MS Paint niet lukken. In Paint.NET (freeware, http://www.getpaint.net/index.html) kan het wel.
Chizzy
Gebruikers-avatar
Nadyse
Lid
BerichtenCOLON 276
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2015, 09:40

Re: Flights van overige merken

Bericht door Nadyse »

Ok....loop al even te pielen....
Maar hoe de **** werkt dit programma, iemand een spoedcursus lijntjes scherper maken ?
Hoppa
Gebruikers-avatar
est_1913
Lid
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2015, 16:13

Re: Flights van overige merken

Bericht door est_1913 »

Nadyse schreefCOLONOk....loop al even te pielen....
Maar hoe de **** werkt dit programma, iemand een spoedcursus lijntjes scherper maken ?
Daar heb je eventueel plugins voor. Gratis fotobewerkingsprogramma's zijn helaas niet helemaal geschikt voor deze taken. Het kan in Paint.NET, maar of het de moeite waard? Op flight-formaat zal het geen aanzienlijk verschil maken, denk ik.
Chizzy
Gebruikers-avatar
est_1913
Lid
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2015, 16:13

Re: Flights van overige merken

Bericht door est_1913 »

est_1913 schreefCOLON
Nadyse schreefCOLONOk....loop al even te pielen....
Maar hoe de **** werkt dit programma, iemand een spoedcursus lijntjes scherper maken ?
Daar heb je eventueel plugins voor. Gratis fotobewerkingsprogramma's zijn helaas niet helemaal geschikt voor deze taken. Het kan in Paint.NET, maar of het de moeite waard? Op flight-formaat zal het geen aanzienlijk verschil maken, denk ik.
Chizzy
Gebruikers-avatar
est_1913
Lid
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2015, 16:13

Re: Flights van overige merken

Bericht door est_1913 »

Nadyse schreefCOLONOk....loop al even te pielen....
Maar hoe de **** werkt dit programma, iemand een spoedcursus lijntjes scherper maken ?
Daar heb je eventueel plugins voor. Gratis fotobewerkingsprogramma's zijn helaas niet helemaal geschikt voor deze taken. Het kan in Paint.NET, maar of het de moeite waard? Op flight-formaat zal het geen aanzienlijk verschil maken, denk ik.
Chizzy
Gebruikers-avatar
Nadyse
Lid
BerichtenCOLON 276
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2015, 09:40

Re: Flights van overige merken

Bericht door Nadyse »

Thanks, ik laat hem wel zoals hij nu is :)
Ik kijk wel hoe hij uiteindelijk op de flight staat.
Nogmaals Thanks
Hoppa
Speedy180
Lid
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:17

Re: Flights van overige merken

Bericht door Speedy180 »

Misschien een hele rare vraag...

Ik heb vanmiddag een bestelling (flights en shafts) binnengekregen van ABC-Darts...
En over de flights heb ik een vraag...

Toen ik de enveloppe openmaakte, zag ik de flights (zouden R4X moeten zijn), alleen stond er niet, zoals naar mijn weten altijd wel het geval is, R4X op de 'vouw'.
Ik heb direct gebeld, aangezien ik er vanuit ging, dat het misschien fout gegaan is bij de shop en ik, ipv R4x, de Polyplain heb ontvangen...
In prijs scheelt dit bij betreffende shop toch 20 euro op een bulkzak, dus vond het de moeite waard om te informeren...

Mij werd door betreffende persoon verteld, dat het inderdaad klopt, dat er altijd R4X op de flight stond, op de vouw...
Tegenwoordig staat er niks op, en zoals me verteld is, komt er in het najaar i.p.v. de tekst 'R4X', het getal met de dikte-aanduiding (in het geval van R4X dus 100) op dezelfde positie op de flight te staan...

Het kan aan mij liggen, maar ik heb het idee dat de door mij ontvangen flights, WEL dikker zijn dan de Polyplain, maar dat de 'echte' R4X in mijn beleving toch dikker zijn als de flights die ik heb ontvangen... Maar dat kan aan mij liggen...

Ik wil de medewerker van ABC-Darts heel graag op zijn woord geloven, aangezien ik nog NOOIT problemen heb gehad met deze shop en alleen maar positieve ervaringen heb dus, alleen is 20 euro voor mij erg veel geld, en als blijkt dat er wel een fout zou zijn gemaakt, die, in het ergste geval dus, niet door hen is toegegeven, zou ik wel willen kijken wat er te regelen is met betreffende shop...

Ik ga er vanuit dat het verhaal van de medewerker van ABC-Darts gewoon klopt, maar ik zou het fijn vinden als ik hier de bevestiging zou kunnen vinden...
No hard feelings richting ABC-Darts dus, want dat verdienen ze niet...
Aantal 180-ers: 15

2010: 5
2013: 2
2014: 4
2015: 3
2016: 1

Hoogste finish: 158
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Flights van overige merken

Bericht door Fred Raket »

Als ze iets dikker zijn is het toch goed ?
Ik ben niet op de hoogte van vernieuwing, maar het is allemaal 1 pot nat, of er nu dsx of r4x op staat. kun je ze vergelijken met een R$X set wat je al hebt ?
Speedy180
Lid
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:17

Re: Flights van overige merken

Bericht door Speedy180 »

In mijn ogen zijn ze, qua dikte te vergelijken met DSX, die ik in huis heb, alleen vind ik de kwaliteit van de vanmiddag ontvangen flights vele malen beter dan DSX... Bij de DSX lijkt het namelijk alsof de verschillende lagen niet goed met elkaar verlijmd zijn, o.i.d. en de flight daardoor gaat afbladderen als je een volgende pijl op een net verkeerde manier tegen een andere flight gooit...
De vanmiddag ontvangen flights houden zich, na een middagje intensief trainen erg goed, dus ik ga er vanuit dat het goed komt, maar vond het wel apart, vandaar dat ik het hier ter sprake bracht...
Aantal 180-ers: 15

2010: 5
2013: 2
2014: 4
2015: 3
2016: 1

Hoogste finish: 158
kosmetdesnor
Lid
BerichtenCOLON 136
GeregistreerdCOLON 21 Apr 2015, 13:56

Re: Flights van overige merken

Bericht door kosmetdesnor »

Afbeelding

1e worp met deze flights, daarna een 125 en daarna nog eens 140. Daarna ging het wat minder. Maar qua vorm flights eerste keer dat ik er even me heb gegooid.

Opvallend genoeg gaan de pijlen bijna op de dezelfde manier naar het bord zoals met de standaard shape. Alleen hangen de pijlen behoorlijk, ook met short shafts.

Deze shape is nog niet afgeschreven, daarin pear flights weer wel, pijlen dwarrelde alle kanten op.
Gebruikers-avatar
Tim
Lid
BerichtenCOLON 430
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 02:15

Re: Flights van overige merken

Bericht door Tim »

kosmetdesnor schreefCOLONAfbeelding

1e worp met deze flights, daarna een 125 en daarna nog eens 140. Daarna ging het wat minder. Maar qua vorm flights eerste keer dat ik er even me heb gegooid.

Opvallend genoeg gaan de pijlen bijna op de dezelfde manier naar het bord zoals met de standaard shape. Alleen hangen de pijlen behoorlijk, ook met short shafts.

Deze shape is nog niet afgeschreven, daarin pear flights weer wel, pijlen dwarrelde alle kanten op.
Zijn dit dan de recent ontvangen Slim-flights of die andere...(Fantail?)?

Volgens mij de Slim-flights... Het is natuurlijk afhankelijk van oa het gewicht en balans van je barrel, de shafts en je worp, maar dat ze meer hangen dan een standaard vorm flight is meestal zo. Ze hebben een kleiner oppervlak dus ook minder 'draagkracht'.

Vaak is het ook zo dat de pijl dan sneller gaat dwarrelen doordat ze smaller zijn, bij mij althans wel. Zou ook goed kunnen dat het aan mn niveau ligt... :oops:

Ben benieuwd wat je van die Fantail flights vindt! Die hebben mij positief verrast. De pijl zal ietsje vlakker in het bord komen dan een standaard flight, maar zorgden bij mij nog steeds voor een stabiele vlucht. Een beetje kruising tussen een Unicorn Sigma One en Sigma Pro flight vond ik...
Unicorn Barneveld W.C. Golden 23 gr. 8-)
(Op dit moment althans... :D )
kosmetdesnor
Lid
BerichtenCOLON 136
GeregistreerdCOLON 21 Apr 2015, 13:56

Re: Flights van overige merken

Bericht door kosmetdesnor »

Tim schreefCOLON
kosmetdesnor schreefCOLONAfbeelding

1e worp met deze flights, daarna een 125 en daarna nog eens 140. Daarna ging het wat minder. Maar qua vorm flights eerste keer dat ik er even me heb gegooid.

Opvallend genoeg gaan de pijlen bijna op de dezelfde manier naar het bord zoals met de standaard shape. Alleen hangen de pijlen behoorlijk, ook met short shafts.

Deze shape is nog niet afgeschreven, daarin pear flights weer wel, pijlen dwarrelde alle kanten op.
Zijn dit dan de recent ontvangen Slim-flights of die andere...(Fantail?)?

Volgens mij de Slim-flights... Het is natuurlijk afhankelijk van oa het gewicht en balans van je barrel, de shafts en je worp, maar dat ze meer hangen dan een standaard vorm flight is meestal zo. Ze hebben een kleiner oppervlak dus ook minder 'draagkracht'.

Vaak is het ook zo dat de pijl dan sneller gaat dwarrelen doordat ze smaller zijn, bij mij althans wel. Zou ook goed kunnen dat het aan mn niveau ligt... :oops:

Ben benieuwd wat je van die Fantail flights vindt! Die hebben mij positief verrast. De pijl zal ietsje vlakker in het bord komen dan een standaard flight, maar zorgden bij mij nog steeds voor een stabiele vlucht. Een beetje kruising tussen een Unicorn Sigma One en Sigma Pro flight vond ik...
mwa die fantail is opzich niet zo geweldig bij. Gooi ik liever met de standaard. Die slim hebben me wel verrast.
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Flights van overige merken

Bericht door Rat »

Met standaard is het al niet veel, maar als ik een andere vorm pak, welke dan ook. Dan is het al helemaal niks meer.

Die van Taylor, die smalle. Dan vallen mijn darts zo uit de lucht lijkt het wel.

Ben overigens zeer content dat Barney weer tot rust is gekomen mbt flights. Zo zie je toch dat het wel degelijk uit maakt. En dat kan per persoon schelen natuurlijk.

Zo gek is het niet om eens wat uit te proberen, terwijl ik toch altijd wel fel tegenstander was met rommelen met je set up.

Denk wel dat hoe minder oppervlakte je hebt, hoe meer skills je in je pakket nodig hebt. Maar wie weet klopt van die stelling ook wel helemaal niks, :) .
lifeson
Lid
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2015, 16:49

Re: Darts accessoires

Bericht door lifeson »

Hallo mensen,

Ik ben eigenlijk op zoek naar een flight die net nog even iets harder is dan Amazon
Wie kan me helpen! :)
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Flights van overige merken

Bericht door Fred Raket »

lifeson schreefCOLONHallo mensen,

Ik ben eigenlijk op zoek naar een flight die net nog even iets harder is dan Amazon
Wie kan me helpen! :)
iets dikker als Bull's one50 ?
Bart
Lid
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:30

Re: Flights van overige merken

Bericht door Bart »

Kan iemand me vertellen wat het verschil/overeenkomst is tussen ruthless standaard flight en standaard r4x? Is de r4x ook van ruthless?
Gebruikers-avatar
remcowaleboer
Lid
BerichtenCOLON 287
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:43

Re: Flights van overige merken

Bericht door remcowaleboer »

Bart schreefCOLONKan iemand me vertellen wat het verschil/overeenkomst is tussen ruthless standaard flight en standaard r4x? Is de r4x ook van ruthless?
R4X is van ruthless. Worden ook vaak verkocht als ruthless r4x
Barney Army
RVB95
#BELIEVE
Bart
Lid
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:30

Re: Flights van overige merken

Bericht door Bart »

Ok, tnx. Ik gooi nu met Ruthless standaard. Is de R4X een andere maat/ dikte?
Gebruikers-avatar
remcowaleboer
Lid
BerichtenCOLON 287
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:43

Re: Flights van overige merken

Bericht door remcowaleboer »

Bart schreefCOLONOk, tnx. Ik gooi nu met Ruthless standaard. Is de R4X een andere maat/ dikte?
Dat weet ik niet helemaal zeker, maar volgens mij is de R4X gewoon een effen kleur variant van de normale ruthless flights
Barney Army
RVB95
#BELIEVE
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: Flights van overige merken

Bericht door Ronn »

remcowaleboer schreefCOLON
Bart schreefCOLONOk, tnx. Ik gooi nu met Ruthless standaard. Is de R4X een andere maat/ dikte?
Dat weet ik niet helemaal zeker, maar volgens mij is de R4X gewoon een effen kleur variant van de normale ruthless flights
Zijn beide dezelfde maat en 100 micron dik. De R4x is idd de effen variant.
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Flights van overige merken

Bericht door Fred Raket »

Het is 1 pot nat. Amazon, Penthatlon, Ruthless etc. R4X zie je ook als DSP. R4X heb je ook Delta,Clear en Chrystal van niet alleen effen.
BUTTON_POST_REPLY