Cosmo * L- Style * Harrows CLIC * Winmau Stealth etc.

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
Gebruikers-avatar
RonG
Lid
BerichtenCOLON 120
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:20

Re: Cosmo - L- Style- Harrows CLIC- Winmau Stealth etc.

Bericht door RonG »

Nou heb helaas toch een nadeel aan de Harrows Clic gevonden.
Dacht dat het toeval was maar helaas....

In 2 dagen tijd 3 flights en shafts stuk gegooid. :(
Allemaal doormiddel van robin hoodje.
De pijl is weer precies in de opening tussen de shaft en flight terecht gekomen. Door de beschadiging werkte de borging niet meer en valt de flight van de shaft. Vervangen en na 10 minuten weer precies hetzelfde. Splinternieuwe flight en shaft naar de klote.

Moet niet vaker gebeuren word anders toch een dure aangelegenheid.
Game on....
Target RVB95 25gr.
Target Daytona Fire DF-03 24gr
Reserve sets:
Target Phil Taylor Power 9FIVE GEN 3 24gr
Target Phil Taylor 8Zero Titanium Black 24gr
Unicorn Contender Black-Devon Petersen 22gram
Hi-Tec Winners, 22 gram
Alovenac
Lid
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 20:49

Re: Monster - Cosmo - DMC en andere Japanse merken

Bericht door Alovenac »

Nadat ik ben overgestapt naar de Barney Phase 4 23g ook maar weer eens cosmo uit de kast gehaald en op deze pijl gezet. Wat gooit het heerlijk. Enige jammeren vind ik dan weer, dat de flights het qua kwaliteit zo snel begeven. Stukjes aan de bovenkant gaan los zitten als er een pijl tegenaankomt richting het bord (misschien nog wel sneller dan in normale flights) en dat terwijl je toch wel flink betaald voor de setjes flights..
Gebruikers-avatar
Jarnowtjuh
Lid
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 13:47

Re: Monster - Cosmo - DMC en andere Japanse merken

Bericht door Jarnowtjuh »

Afbeelding

Ik zag deze op de FB Pagina van RVB, iemand enig idee waar deze te koop zijn, zonder naar Japan te gaan?
Current SetUp:
Adrian Lewis WC Gen-2 90%
Unicorn Gripper 3 White Short
Gary Anderson Authentic Big Wing "Sign"
michaelrouwkema
Lid
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2015, 17:52

Re: Cosmo - L- Style- Harrows CLIC- Winmau Stealth etc.

Bericht door michaelrouwkema »

Hallo, kan iemand mij misschien iets vertellen over het L style systeem en of je hier ervaringen mee hebt? alvast bedankt.
Dave180
Lid
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2015, 22:14

Cosmo darts

Bericht door Dave180 »

Ik zat net op internet een beetje rond te neuzen en kwam de cosmo fit flights/shafts tegen, heeft er hier iemand ervaring mee?

Met vriendelijke groet, Dave
Gebruikers-avatar
PPostma
Lid
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2015, 06:53

Re: Cosmo darts

Bericht door PPostma »

Dave180 schreefCOLONIk zat net op internet een beetje rond te neuzen en kwam de cosmo fit flights/shafts tegen, heeft er hier iemand ervaring mee?

Met vriendelijke groet, Dave
Ja, ik gebruik sinds kort set-up van cosmo. Degelijk spul. Ik gebruik de spinning shaft en mooie is dat flight absoluut niet wiebelt. Wat veel spinning shafts wel hebben. Doordat Robin Hoods niet meer kunnen en de flights draaien bij inkomende pijl valt beschadiging mee. Hoop dat dat zo blijft want in verhouding blijven het dure setjes.
180 in 2016: 10
HF: 144
Willy Keurig
Lid
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2014, 00:27

Bull's Robson en Condor flights

Bericht door Willy Keurig »

Hi darters en/of dartfans,

Ik heb een vraagje. Kort geleden zijn de Bull's Robson en Condor flights op de markt gekomen.
Het is een nieuw systeem en daarom vraag ik me af wat jullie bevindingen zijn ;)

Alvast bedankt!
Darts: Richie George 23g
Shafts: Bull's in between
Flights: Bull's Power-flite
Meerkoet
Lid
BerichtenCOLON 79
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2014, 23:17

Re: Bull's Robson en Condor flights

Bericht door Meerkoet »

Condor is leuk als je geen bouncers wilt krijgen, maar je gaat er echt niet beter van gooien.
Vooral op de dubbels gooi IK er echt veel minder mee dan met gewone shafts en flights
Fan van Dave Chisnall en Adrian Lewis
Gebruikers-avatar
PPostma
Lid
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2015, 06:53

Re: Bull's Robson en Condor flights

Bericht door PPostma »

Willy Keurig schreefCOLONHi darters en/of dartfans,

Ik heb een vraagje. Kort geleden zijn de Bull's Robson en Condor flights op de markt gekomen.
Het is een nieuw systeem en daarom vraag ik me af wat jullie bevindingen zijn ;)

Alvast bedankt!
Heb tijd gegooid met robson plus flight. Uitstekend bevallen. Je kunt je eigen shaft gebruiken die je bevalt en flight blijft echt lang goed.
180 in 2016: 10
HF: 144
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Cosmo * L- Style * Harrows CLIC * Winmau Stealth etc.

Bericht door Fred Raket »

Ik gebruik nu L-Style caps.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Bitterbal
Lid
BerichtenCOLON 105
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2015, 22:02

Re: Cosmo * L- Style * Harrows CLIC * Winmau Stealth etc.

Bericht door Bitterbal »

Ik speel momenteel met een complete L-Style setup op mijn Monster Jelle Klaasen. Bevalt mij zeer goed. Totaal geen last van bouncers en kapotte flights
Mijn Setup:


Mijn Setup:
Bulls Germany: Luc Peters 22 gram
Bulls Germany: B-Grip-2 TTB Mint Shafts Short
Bulls Germany: DragonFlights
Winmau 41mm Re-Grooved point

Favoriete speler: Andy "the Viking" Fordham
Favoriete dubbel: 18
Calabrian
Lid
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 10:10

Re: Cosmo * L- Style * Harrows CLIC * Winmau Stealth etc.

Bericht door Calabrian »

Ik gebruik nu sinds de dutch open L-Style shafts en flights. Heb nog niets hoeven te vervangen. Dus 2 en halve maand bijna met dezelfde flights en shafts. Kan dus wel uit.
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: Cosmo * L- Style * Harrows CLIC * Winmau Stealth etc.

Bericht door Ronn »

Calabrian schreefCOLONIk gebruik nu sinds de dutch open L-Style shafts en flights. Heb nog niets hoeven te vervangen. Dus 2 en halve maand bijna met dezelfde flights en shafts. Kan dus wel uit.
Het kan dus wel ja. Ik speel al sinds half december met dezelfde shafts. Ook nog niets hoeven te vervangen. Ik gebruik de Whizlock caps. Enigzins hetzelfde principe als het L-Style systeem.
http://www.dartstalk.nl/viewtopic.php?f ... 09f#p33086" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Cosmo * L- Style * Harrows CLIC * Winmau Stealth etc.

Bericht door Dartfantje »

Ondertussen zijn we al weer 2 jaar en dus de nodige ontwikkelingen op dit gebied verder. Om ook mijzelf door te ontwikkelen moet je weleens wat proberen, dus zit ik nu te denken aan L-Style shafts en flights i.c.m. die 'dopjes' die op de shafts gaan. Vooral omdat de shafts hier wat dunner zijn dan normale nylon shafts lijkt me dit interessant om uit te testen, maar kost helaas ook nog steeds veel geld. Voor één setje flights en shafts ben je samen al €10 kwijt, dus is dit ook echt beter dan +- 8 setjes shafts en flights in totaal?

Wat voor mij ook belangrijk om te weten is of de L-Style flights van die loszittende randjes krijgen, van die 'karteltjes' zeg maar. Ik trek mijn pijlen namelijk best wel ver door naar achter waardoor de flights mijn schouder/sleutelbeen licht aanraken. Als de flights dan dus licht beschadigd zijn, willen ze weleens 'haken' in mijn shirt waardoor de pijl ff vastzit. Gooi mijn pijlen dan gelukkig niet naar het bord, maar irritant is het wel als ik dan telkens opnieuw moet beginnen met mijn worp.

En nu ik er nog over nadenk, hoe zit het eigenlijk met het opbergen van deze flights. Die zijn natuurlijk niet mee te nemen in een normale wallet waarin de extra flights worden 'dubbelgevouwen', maar dan kan niet met deze flight. L-Style heeft hier cases voor, maar die gaan al snel naar de 30 euro (klopt, goedkoper kan ook, maar daar kan geen reservemateriaal in). Iemand die misschien een goede wallet kan aanraden hiervoor?
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: Cosmo * L- Style * Harrows CLIC * Winmau Stealth etc.

Bericht door Ronn »

Dartfantje schreefCOLON 14 Aug 2018, 10:27 Ondertussen zijn we al weer 2 jaar en dus de nodige ontwikkelingen op dit gebied verder. Om ook mijzelf door te ontwikkelen moet je weleens wat proberen, dus zit ik nu te denken aan L-Style shafts en flights i.c.m. die 'dopjes' die op de shafts gaan. Vooral omdat de shafts hier wat dunner zijn dan normale nylon shafts lijkt me dit interessant om uit te testen, maar kost helaas ook nog steeds veel geld. Voor één setje flights en shafts ben je samen al €10 kwijt, dus is dit ook echt beter dan +- 8 setjes shafts en flights in totaal?

Wat voor mij ook belangrijk om te weten is of de L-Style flights van die loszittende randjes krijgen, van die 'karteltjes' zeg maar. Ik trek mijn pijlen namelijk best wel ver door naar achter waardoor de flights mijn schouder/sleutelbeen licht aanraken. Als de flights dan dus licht beschadigd zijn, willen ze weleens 'haken' in mijn shirt waardoor de pijl ff vastzit. Gooi mijn pijlen dan gelukkig niet naar het bord, maar irritant is het wel als ik dan telkens opnieuw moet beginnen met mijn worp.

En nu ik er nog over nadenk, hoe zit het eigenlijk met het opbergen van deze flights. Die zijn natuurlijk niet mee te nemen in een normale wallet waarin de extra flights worden 'dubbelgevouwen', maar dan kan niet met deze flight. L-Style heeft hier cases voor, maar die gaan al snel naar de 30 euro (klopt, goedkoper kan ook, maar daar kan geen reservemateriaal in). Iemand die misschien een goede wallet kan aanraden hiervoor?
Ja, ook deze flights krijgen op de de duur van die karteltjes door achterop knallend andere flights en darts. Maar ze gaan wel langer mee.
En in een Bull's half black pack (http://www.dartstalk.nl/viewtopic.php?f ... t=25#p5550)
passen de L style flights, mits je het foam in het midden van het etui verwijdert.
Ipv L styl gooi ik al een lange tijd met whizlock caps. http://www.dartstalk.nl/viewtopic.php?f ... 7fb#p33086
Beschermd mijn shafts hetzelfde als L Style en bovendien zijn deze dopjes van aluminium en niet van plastic. Qua gewicht hetzelfde (ook als het titanium target slotlock ringetje) en bovendien zetten ze de flight goed vast.
(Niet iedereen is hiervan gediend trouwens ;) )
ik persoonlijk heb dus liever gewone flights. Kan je nog eens wisselen van kleur flight zonder een vermogen kwijt te zijn.
Daar koop ik dan wel een extra biertje van.
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Cosmo * L- Style * Harrows CLIC * Winmau Stealth etc.

Bericht door Dartfantje »

Heb ondertussen een setje flights en twee setjes shafts besteld (normaal en slim) om te kijken wat het is en gister op de deurmat gekregen. Heb er nu één avondje mee gegooid, dus zal, als ik het niet vergeet, over een week ofso een review geven. Wat ik nu in ieder geval wel kan zeggen is dat het echt ongelofelijk licht spul is, maar toch behoorlijk stevig
Gebruikers-avatar
dunaart
Lid
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2015, 21:18

Re: Cosmo * L- Style * Harrows CLIC * Winmau Stealth etc.

Bericht door dunaart »

Dartfantje schreefCOLON 23 Aug 2018, 09:39 Heb ondertussen een setje flights en twee setjes shafts besteld (normaal en slim) om te kijken wat het is en gister op de deurmat gekregen. Heb er nu één avondje mee gegooid, dus zal, als ik het niet vergeet, over een week ofso een review geven. Wat ik nu in ieder geval wel kan zeggen is dat het echt ongelofelijk licht spul is, maar toch behoorlijk stevig
Van welk merk?
Setup: RVB 95 + L-style shafts carbon + L- playerflights "Berry van Peer"


"The greatest education in the world is watching the masters at work"

Michael Jackson
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Cosmo * L- Style * Harrows CLIC * Winmau Stealth etc.

Bericht door Dartfantje »

dunaart schreefCOLON 23 Aug 2018, 09:51
Dartfantje schreefCOLON 23 Aug 2018, 09:39 Heb ondertussen een setje flights en twee setjes shafts besteld (normaal en slim) om te kijken wat het is en gister op de deurmat gekregen. Heb er nu één avondje mee gegooid, dus zal, als ik het niet vergeet, over een week ofso een review geven. Wat ik nu in ieder geval wel kan zeggen is dat het echt ongelofelijk licht spul is, maar toch behoorlijk stevig
Van welk merk?
L-Style. Kijk twee berichten verder omhoog en je weet de rest
Gebruikers-avatar
dunaart
Lid
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2015, 21:18

Re: Cosmo * L- Style * Harrows CLIC * Winmau Stealth etc.

Bericht door dunaart »

Dartfantje schreefCOLON 23 Aug 2018, 10:11
dunaart schreefCOLON 23 Aug 2018, 09:51
Dartfantje schreefCOLON 23 Aug 2018, 09:39 Heb ondertussen een setje flights en twee setjes shafts besteld (normaal en slim) om te kijken wat het is en gister op de deurmat gekregen. Heb er nu één avondje mee gegooid, dus zal, als ik het niet vergeet, over een week ofso een review geven. Wat ik nu in ieder geval wel kan zeggen is dat het echt ongelofelijk licht spul is, maar toch behoorlijk stevig
Van welk merk?
L-Style. Kijk twee berichten verder omhoog en je weet de rest
Oeps! :oops:

..In ieder geval, ik ben een gebruiker van L-style en mocht je nog iets willen weten hierover kan ik het een ander wel vertellen.

Ik haal me spullen bij Berry van Peer die zelf gesponsord wordt door dit spul. Die heeft ze eigen shoppie daarin.
Buiten dat ben ik er zelf tevreden over en heb er vertrouwen in. Het gaat langer mee en heb er bijna geen omkijken na. De flights staan altijd 90 graden en is nauwelijks kapot te krijgen. Ik heb inmiddels de plastic dopjes vervangen door metalen dopjes omdat ik hierin wel eens gooiden. Ik doe gemiddeld 2 maanden met een setje flights, En dan meer omdat de randjes iets gekarteld zijn (het oog wil ook wat ;) ) De shafts heb ik er minimaal 6 maanden op zitten en als ik ze dan al vervang is het omdat ik een ander kleurtje wil. Tegenwoordig zijn er genoeg andere kleuren en modellen met of geen motief erop te vinden (flights).

Ook zijn er carbon versies van de shafts die ik er nu sinds 2 weken op heb zitten. Die zouden nog moeilijker kapot moeten gaan al heb ik zoals hierboven gezegd nog niet meegemaakt. Ook ingescheurde flights zoals bij andere merken die "harde" flights aanbieden heb ik nog niet meegemaakt in 3 jaar tijd dat ik het spul nu gebruik.

De crystal cases om je darts in op de bergen zijn ideaal en niet zo saai als andere dartcases. Deze zijn ook makkelijk op lengte te maken. Je hebt trouwens een case voor je flights zodat je reserveflights aan je case kan hangen. Alleen niet alle mensen houden er van dat het er maar aanhangt. Shafts doe ik meestal achter de stiek/band die om je case zit maar ook hier heb je iets voor zodat je het er bij aan je case kan hangen.
Setup: RVB 95 + L-style shafts carbon + L- playerflights "Berry van Peer"


"The greatest education in the world is watching the masters at work"

Michael Jackson
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Cosmo * L- Style * Harrows CLIC * Winmau Stealth etc.

Bericht door Fred Raket »

Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY