Wat is voor jou de ultieme dartpijl ?

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
Speedy180
Lid
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:17

Re: Wat is voor jou de ultieme dartpijl ?

Bericht door Speedy180 »

bullieboy schreefCOLON
Speedy180 schreefCOLONOke, bedankt voor de uitleg...

Zoals ik kan zien, zo op de foto, lijken deze pijlen me te dik en te rond...
Ik ben op zoek naar een smal pijltje, met een spits toelopende neus... En de grip van de Fitton's lijkt mij echt enorm fijn... Ik zou niet weten of er een (exacte), goedkopere, versie bestaat, zoals de fittons...
Heb je het over de Fitton darts van Winmau of die van Target?
Ik heb het over de Target-versie...
Aantal 180-ers: 15

2010: 5
2013: 2
2014: 4
2015: 3
2016: 1

Hoogste finish: 158
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Wat is voor jou de ultieme dartpijl ?

Bericht door bullieboy »

Speedy180 schreefCOLON
bullieboy schreefCOLON
Speedy180 schreefCOLONOke, bedankt voor de uitleg...

Zoals ik kan zien, zo op de foto, lijken deze pijlen me te dik en te rond...
Ik ben op zoek naar een smal pijltje, met een spits toelopende neus... En de grip van de Fitton's lijkt mij echt enorm fijn... Ik zou niet weten of er een (exacte), goedkopere, versie bestaat, zoals de fittons...
Heb je het over de Fitton darts van Winmau of die van Target?
Ik heb het over de Target-versie...
Ik denk dat je de suggestie die eikie hierboven doet ter harte met nemen en serieus kunt overwegen. Die komt heel dicht bij jouw wensen in de buurt
Let's Play Darts!
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Wat is voor jou de ultieme dartpijl ?

Bericht door bullieboy »

eikie schreefCOLONIk weet nog wel een dartpijl die heel dun is en hele spitse neus hebben. Datadart High Technology aka GT darts Essence De 21 en 22 gram versie zijn verkrijgbaar bij de dartshop.nl voor 19,95.
Misschien een idee voor een nieuw topic. Goedkope alternatieven voor spelers darts. Ik ben namelijk van mening dat de goedkope alternatieven kwalitatief vaak even goed zijn als de spelers darts. Ik denk dat er voor elke dart wel een goedkoper alternatief is. Zou het wel leuk vinden dit samen te zien in 1 topic.
Let's Play Darts!
eikie
Lid
BerichtenCOLON 490
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 22:05

Re: Wat is voor jou de ultieme dartpijl ?

Bericht door eikie »

Zoals Bullie zojuist aangeeft, ik probeer je te helpen, maar ik geloof dat je er zelf al uit bent. Succes met de aankoop van de Target Fittons ;)
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Wat is voor jou de ultieme dartpijl ?

Bericht door Lookout »

Speedy180 schreefCOLONOke, bedankt voor de uitleg...

Zoals ik kan zien, zo op de foto, lijken deze pijlen me te dik en te rond...
Ik ben op zoek naar een smal pijltje, met een spits toelopende neus... En de grip van de Fitton's lijkt mij echt enorm fijn... Ik zou niet weten of er een (exacte), goedkopere, versie bestaat, zoals de fittons...
De Daryl Fitton Target set zijn in de aanbieding bij Bestonly.nl.
De coating is silicia en ze kosten maar 39,95 euro.
180's '16 79x
eikie
Lid
BerichtenCOLON 490
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 22:05

Re: Wat is voor jou de ultieme dartpijl ?

Bericht door eikie »

Bijna alle spelersdarts zijn vaak gekopieerd van een merkloze dart.

Er zijn voorbeelden genoeg:

Target Mark Walsh 24 gram
Afbeelding


Designer darts D60 25 gram
Afbeelding


Red Dragon Robert Thornton
Afbeelding


Harrows Boxer
Afbeelding
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Wat is voor jou de ultieme dartpijl ?

Bericht door Lookout »

Altijd zijn de pijlen die ik graag zou willen hebben niet in mijn gewicht verkrijgbaar :x
Die Boxer 90% A zien er strak uit maar helaas weer oneven gewichten.
180's '16 79x
Gebruikers-avatar
Tim
Lid
BerichtenCOLON 430
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 02:15

Re: Wat is voor jou de ultieme dartpijl ?

Bericht door Tim »

Nog geen idee of ik die al gevonden heb!? Er zal vast nog wel een pijl bestaan die beter bij me past. Maar heb het gevoel dat een barrel van ongeveer 24 gram en griplevel 4-5 het beste gaan.

Mijn nummer 1 pijlen momenteel in bezit zijn de J. Part Hero Golden van 24,3 gram:
Afbeelding
Mijn Barney Hero's die ook 24,3 gram wegen zijn ongeveer vergelijkbaar wbt vorm + balans en blijven ook super!

Andere superfijne pijlen zijn mijn T95 Cobra Rainbow darts van 23 gram. Maar omdat ik het zonde vind om ze te beschadigen, gebruik ik ze zelden...: :oops:
Afbeelding
Meer grip dan je zou denken over bijna de gehele lengte (54,5 mm) vd barrel. Misschien dat die coating helpt?

Verder ben ik erg fan vd shark/razor-grip. Plaats 3 gaat naar mijn Red Dragon Razor Edge Black van 24 gram:
Afbeelding

Hoog op mn wenslijstje staan de Barney's Phase 3, Armstrongs en Sigma 950 24 gram. :idea:
Unicorn Barneveld W.C. Golden 23 gr. 8-)
(Op dit moment althans... :D )
Speedy180
Lid
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:17

Re: Wat is voor jou de ultieme dartpijl ?

Bericht door Speedy180 »

bullieboy schreefCOLON
Speedy180 schreefCOLONEen knockoff?? Wat is dat??

Ik heb zomaar wat pijlen opgenoemd, waarvan ik WEET dat ze het model hebben, waar ik naar opzoek ben...
Bij niet-spelerspijlen vind ik dat nogal lastig te zeggen... Er zijn er zo veel, dat ik geen idee heb, welk merk/type voldoet aan de vorm... Spelerspijlen zie je regelmatig voorbij komen op tv, dus die zijn makkelijker te herkennen en dus te noemen als voorbeeld...
Als ik het me goed herinner had jij het over Buntings van 12 gram, maar die waren het niet helemaal. Deze darts zijn er ook in andere gewichten, misschien is dat het overwegen waard? We hebben hier ook een ruiltopic. Daar zou je de Buntings aan kunnen bieden voor een ruil. Wie weet doet iemand je een leuk voorstel.
Ik heb nu inderdaad Buntings 12 gram in mn bezit en ook andere gewichten heb ik al geprobeerd... Niks voor mij... En ik denk, dat ik na ruim een half jaar kan zeggen, dat ze van mij wel ALLE TIJD gehad hebben om naar me te luisteren, maar ze gaan hun eigen gang nog steeds...
Aantal 180-ers: 15

2010: 5
2013: 2
2014: 4
2015: 3
2016: 1

Hoogste finish: 158
Frozzell
Lid
BerichtenCOLON 72
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 13:04

Re: Wat is voor jou de ultieme dartpijl ?

Bericht door Frozzell »

Alan Glazier ton machine. Perfect gebalanceerde dart
Roodbeen
Lid
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 10:53

Re: Wat is voor jou de ultieme dartpijl ?

Bericht door Roodbeen »

Al een tijdje de John Lowe 21g. Mooi pijltje.
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Wat is voor jou de ultieme dartpijl ?

Bericht door rproele »

Aangezien ik er toch altijd weer op terug val.
Nu maar eens echt vasthouden aan deze set, ook als het even minder gaat.

Unicorn James Wade 20gr, short 33mm shaft en standard flightd.


Afbeelding
Gebruikers-avatar
Pincho
Lid
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2014, 14:24

Re: Wat is voor jou de ultieme dartpijl ?

Bericht door Pincho »

Ik zag dit Topic en dacht ga het toch is vragen :D . Want ik weet namelijk niet wat mijn ultieme dartpijl is. Dus mijn vraag hoe kom je daar nu achter? Ik dart nu 1,5 jaar en heb toen ik begon met competitie darten een setje gekocht (Target Carrera C5 23 gram) waar ik nu nog steeds mee gooi, maar ik heb toch sterk de neiging dat het tijd wordt om een nieuw setje pijlen aan te schaffen. Misschien een gram zwaarder of juist lichter (i don't know). Het antwoord zal vast zijn proberen proberen proberen ;) . Maar heeft er iemand nog tips? Het is niet dat ik nu heel slecht gooi, maar ik heb wel het vermoeden dat ik in het begin stabieler gooide met dit setje dan nu (kan natuurlijk ook gewoon vormdipje zijn of vele andere factoren :lol: ). Misschien dat deze vraag onder een ander topic hoort, maar als dat zo is dan hoor ik het graag.
Gebruikers-avatar
Arkasius
Lid
BerichtenCOLON 196
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 11:33

Re: Wat is voor jou de ultieme dartpijl ?

Bericht door Arkasius »

Voor mij zijn de ultieme pijlen de Target 9zero Phil Taylor 24 gram.

Heel simpel bij elke nieuwe set die ik hier voor had moest ik altijd ff zoeken en wennen.
Dat was met de 9zero totaal anders het voelde meteen vertrouwd en goed aan daarom vind ik het mijn ultieme pijl.
Winmau Danny Noppert 23 gram. Medium black nylon shafts. Zwart/wit Pentathlon flights standard.

2018: Aantal 180's: 7 | HF: 86
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Wat is voor jou de ultieme dartpijl ?

Bericht door Lookout »

Arkasius schreefCOLONVoor mij zijn de ultieme pijlen de Target 9zero Phil Taylor 24 gram.

Heel simpel bij elke nieuwe set die ik hier voor had moest ik altijd ff zoeken en wennen.
Dat was met de 9zero totaal anders het voelde meteen vertrouwd en goed aan daarom vind ik het mijn ultieme pijl.
Ik had precies hetzelfde met de 9zero en de P2 voelde goed aan vanaf het eerste moment dat ik ze in me handen had.
Ik had dit gevoel bij geen enkele set ooit gehad +/- 100 setjes geprobeerd :|
Na 6 maanden was het gewichtsverschil der mate toegenomen door grip verlies,dat ik er niets meer mee raakte.
180's '16 79x
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Wat is voor jou de ultieme dartpijl ?

Bericht door Fred Raket »

Na even vreemd te gaan, gister weer me O'Shea gepakt en 2e worp was 180, voelt gelijk goed en de rest ging ook goed.
Vandaag vrij en ga even lekker knallen
Gebruikers-avatar
RonG
Lid
BerichtenCOLON 120
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:20

Re: Wat is voor jou de ultieme dartpijl ?

Bericht door RonG »

Bestaat de ideale pijl wel??
Denk dat het meer tussen de oren zit dan dat het aan materiaal ligt.

Heb zelf een hele tijd erg goed gegooid met de Target perfect storm 23 gr.
De coating en grip sleet na een maand of 9 intensief gebruik en ineens was het gevoel weg. Kon niks meer raken. Vertrouwen weg, begon van iedereen te verliezen waar ik normaal met 2 vingers in de neus van win. Pfff dikke ellende en frustratie. Op zoek naar ander materiaal..

Target Carrera C10 24 gr geprobeerd, fijn pijltje maar gewicht zat meer in punt en ik moest op iets andere manier gooien. Ook hier tijdje redelijk mee gegooid. Maar toch bleef in mijn hoofd dat ik met een slankere pijl beter presteerde.
Weer terug naar slankere pijl de ONE80 Sword 24 gr. Ook weer redelijk maar het gevoel was er toch niet helemaal. Veel pijlen vielen spontaan uit bord. Hoop frustratie, snapte niet hoe dat kon. Weer terug naar de Target Perfect Storm nu de 24 gr. iets andere vorm. Maar hier begint de coating nu ook van te slijten. Ook ineens niets meer raken. Grrr.

Nu een keer van gewicht geswitched, wat lichter genomen. Heb nu Unicorn Purist RVB phase 5 van 21 gram. Hiermee gaat het nu weer redelijk.
Balans goed, grip goed, iets harder gooien dan ik normaal doe maar dat went wel. Pijlen vallen lekker bij elkaar. Hier kan ik wel mee voorruit.

Maar het gekke is als ik een keer voor de lol met pijlen van iemand anders gooi en dan maakt het echt niet uit welk gewicht /vorm dan gooi ik daar meteen goed mee. Raak de triples en dubbels gewoon meteen. Sta dan gewoon wat te dollen en ontspannen te gooien.

Dus is het voor mij meer de druk die ik op mezelf leg om goed te gooien met wedstrijden dan het materiaal wat ik gebruik.
Als het goed aanvoelt en de mindset is goed dan is het ook goed. Punt. Niet moeilijk doen maar ontspannen gooien dan werkt het bij mij.
Zelf de druk van presteren opleggen werkt niet. Maar ja weten en doen is een heel groot verschil en is fucking moeilijk om daar niet elke keer in terug te vallen.

Ik hou nu voor mezelf de Unicorn RVB als vaste pijlen en ik switch aankomend jaar niet meer van materiaal.
Game on....
Target RVB95 25gr.
Target Daytona Fire DF-03 24gr
Reserve sets:
Target Phil Taylor Power 9FIVE GEN 3 24gr
Target Phil Taylor 8Zero Titanium Black 24gr
Unicorn Contender Black-Devon Petersen 22gram
Hi-Tec Winners, 22 gram
Gebruikers-avatar
Dartbunny
Lid
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 31 Dec 2014, 18:01

Re: Wat is voor jou de ultieme dartpijl ?

Bericht door Dartbunny »

21gram Tony David waar ik al jaren mee gooi. je moet niet wisselen van pijlen, gewoon 1 setje houden en de rest op Marktplaats aanbieden.
eikie
Lid
BerichtenCOLON 490
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 22:05

Re: Wat is voor jou de ultieme dartpijl ?

Bericht door eikie »

Om mee te gaan in het verhaal van Rob g...

Gisteren kwam ik aan een setje Unicorn Sigma 25 gram vi a een kennis op de dartslokatie waar ik af en toe train...even mee gegooid en ging aardig met deze darts.
Dag later 1 dart op de weegschaal gelegd en deze was 27 gram?! Een half uurtje gegooid met het setje en triples aan de lopende band, heb ik ze allemaal eens op de weegschaal gelegd en wat bleek nou? 1 barrel was 27 gram en was ook korter en dikker en twee barrels waren 25 gram. Gekker nog ik gooide met deze verschillende darts mega goed :mrgreen:
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Wat is voor jou de ultieme dartpijl ?

Bericht door Fred Raket »

LoL
nig4nag
Lid
BerichtenCOLON 198
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:49

Re: Wat is voor jou de ultieme dartpijl ?

Bericht door nig4nag »

ik ben nog steeds op zoek naar de pijl die bij mijn past en lekker gooit .
ik er al veel geprobeerd maar tot nu toe zat de pijl er nog niet bij maar het moet een pijl worden met een rechte barrel zover ben ik al en weel grip over de hele barrel zover ben ik al .
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Wat is voor jou de ultieme dartpijl ?

Bericht door Lookout »

eikie schreefCOLONOm mee te gaan in het verhaal van Rob g...

Gisteren kwam ik aan een setje Unicorn Sigma 25 gram vi a een kennis op de dartslokatie waar ik af en toe train...even mee gegooid en ging aardig met deze darts.
Dag later 1 dart op de weegschaal gelegd en deze was 27 gram?! Een half uurtje gegooid met het setje en triples aan de lopende band, heb ik ze allemaal eens op de weegschaal gelegd en wat bleek nou? 1 barrel was 27 gram en was ook korter en dikker en twee barrels waren 25 gram. Gekker nog ik gooide met deze verschillende darts mega goed :mrgreen:
Leuk verhaal :lol:
180's '16 79x
Gebruikers-avatar
dreski
Lid
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 11:59

Re: Wat is voor jou de ultieme dartpijl ?

Bericht door dreski »

Ik gooi met iedere rechte pijl met een lengte van 48mm en dikte van 6,35-6,40 gewoon goed. Heb Target O'sheas 22g. Ik heb zo veel mooie pijlen met kleurtjes vormen en grip gehad maar val toch steeds terug op dit saaie Bristow model. Jammer maar dit zijn gewoon de beste voor mij.
Gebruikers-avatar
Arkasius
Lid
BerichtenCOLON 196
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 11:33

Re: Wat is voor jou de ultieme dartpijl ?

Bericht door Arkasius »

RonG schreefCOLONBestaat de ideale pijl wel??
Denk dat het meer tussen de oren zit dan dat het aan materiaal ligt.

Hier heb je groot gelijk in maar toch telt wat tussen de oren zit ook wel mee.
Als je een goed gevoel hebt bij een setje darts zul je er met meer zelf vertrouwen mee gooien en komen er ook wel betere scores en finishes tevoorschijn.
Als je twijfelt of geen goed gevoel hebt bij een setje darts sta je er voor je gevoel slechter mee te gooien en dit neem je ook mee in je psychologische deel van het spelletje.

Dat is mijn gedachte er over tenminste.
Winmau Danny Noppert 23 gram. Medium black nylon shafts. Zwart/wit Pentathlon flights standard.

2018: Aantal 180's: 7 | HF: 86
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Wat is voor jou de ultieme dartpijl ?

Bericht door Lookout »

Arkasius schreefCOLON
RonG schreefCOLONBestaat de ideale pijl wel??
Denk dat het meer tussen de oren zit dan dat het aan materiaal ligt.

Hier heb je groot gelijk in maar toch telt wat tussen de oren zit ook wel mee.
Als je een goed gevoel hebt bij een setje darts zul je er met meer zelf vertrouwen mee gooien en komen er ook wel betere scores en finishes tevoorschijn.
Als je twijfelt of geen goed gevoel hebt bij een setje darts sta je er voor je gevoel slechter mee te gooien en dit neem je ook mee in je psychologische deel van het spelletje.

Dat is mijn gedachte er over tenminste.
Iedere keer als ik vertrouwen krijg in een bepaalde setup en ik ga naar de dartwinkel om meer van dit soort flights en shafts te halen gaat het mis. :?

Iedere keer wanneer ik vertrouwen krijg in een type barrel en dit deel met anderen gaat het mis :?
180's '16 79x
BUTTON_POST_REPLY