Wat is voor jou de ultieme dartpijl ?

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Wat is voor jou de ultieme dartpijl ?

Bericht door Fred Raket »

Wat is voor jou de ultieme dartpijl ?
Waar heb je spijt van dat je die ooit hebt weggedaan, of wat staat op je verlanglijstje om ooit nog eens aan te schaffen ?
Gebruikers-avatar
remcowaleboer
Lid
BerichtenCOLON 287
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:43

Re: Wat is voor jou de ultieme dartpijl ?

Bericht door remcowaleboer »

Van Barneveld pijlen
Barney Army
RVB95
#BELIEVE
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Wat is voor jou de ultieme dartpijl ?

Bericht door bullieboy »

Er zijn veel darts waar ik lekker mee gooi
Maar mijn ultieme dart is en blijft:

Raymond van Barneveld Unicorn Phase 1 World Champion 25 gram

Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op bullieboy, in totaal 4 keer gewijzigd.
Let's Play Darts!
erwin2014
Lid
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 07 Dec 2014, 21:20

Re: Wat is voor jou de ultieme dartpijl ?

Bericht door erwin2014 »

Bob Anderson 20 gram qua grip perfect .
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Limbodart
Lid
BerichtenCOLON 83
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 10:59

Re: Wat is voor jou de ultieme dartpijl ?

Bericht door Limbodart »

Ik heb ooit een setje datadart Tony David 25g gehad. Dat was een heerlijke dart (voordat ik mijn hand brak). Nadat de barrel was overgebroken ( :!: :!: :!: ) bij de overgang naar de druppel, nog verschillende darts geprobeerd (dezelfde nieuwe TD 25g, TD phantom grip, Mike Gregory darts....) Helaas, niets voelde zoals die TD's ......
Laatst gewijzigd door 1 op Limbodart, in totaal 9 keer gewijzigd.
Ik ben niet lui, wel extreem goed in niets doen! :lol:

Winnen is niet belangrijk, wel het enige dat telt. 8-)

My Life My Way!!! :twisted:

3th PLACE MEN'S BDO/WDF Open Luxembourg 2014
eikie
Lid
BerichtenCOLON 490
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 22:05

Re: Wat is voor jou de ultieme dartpijl ?

Bericht door eikie »

Beste darts die ik ooit heb gehad en waar ik heel veel spijt van heb dat ik ze heb weg gedaan. Hele bijzondere darts die niet meer te koop zijn.

Harrows Bristow (handje en inscriptie EB)
22 gram 2x en 24 gram 1x
Harrows Bristow 80% tungsten ringed barrel met knurling grip waar normaal de inscriptie staat. 24 gram
Rocket Ronnie Baxters (degene met gouden groeven)
20 gram 22 gram
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: Wat is voor jou de ultieme dartpijl ?

Bericht door Ronn »

eikie schreefCOLONBeste darts die ik ooit heb gehad en waar ik heel veel spijt van heb dat ik ze heb weg gedaan. Hele bijzondere darts die niet meer te koop zijn.

Harrows Bristow (handje en inscriptie EB)
22 gram 2x en 24 gram 1x
Harrows Bristow 80% tungsten ringed barrel met knurling grip waar normaal de inscriptie staat. 24 gram
Rocket Ronnie Baxters (degene met gouden groeven)
20 gram 22 gram
Dat is erg toevallig eikkie. Ik heb mijn bristow's met handje en inscriptie EB (cocked hand) na jaren teruggevonden. Dit setje darts had ik in 1977 of 1978 gekocht. Ben ze nu ongeveer een jaar of 15 kwijt. (ook weggegeven) Via via de huidige bezitter gevonden en een ruil voorgesteld. De man dart hooguit een paar maal per jaar met vrienden en vond dus een ruil prima. Als alles goed gaat gaan ze morgen op de bus. :D
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
eikie
Lid
BerichtenCOLON 490
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 22:05

Re: Wat is voor jou de ultieme dartpijl ?

Bericht door eikie »

Beste Ronn,

Glazen doosje voor die darts kopen. Darts erin leggen, doosje op slot draaien met bijgeleverde sleuteltje, sleuteltje inslikken met beetje water of net als in Parijs in het kanaal gooien. Oftewel nooit meer wegdoen ;)
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Wat is voor jou de ultieme dartpijl ?

Bericht door Fred Raket »

Ik pak steeds terug naar deze pijltjes. Alleen kan ik ze na 4-5 legs niet meer hanteren en moet ik een rechte barrel pakken.

Afbeelding
jerryvw
Lid
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 16:08

Re: Wat is voor jou de ultieme dartpijl ?

Bericht door jerryvw »

ik moet de ultieme pijlen nog vinden denk ik :roll:
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Wat is voor jou de ultieme dartpijl ?

Bericht door bullieboy »

jerryvw schreefCOLONik moet de ultieme pijlen nog vinden denk ik :roll:
Zoekt en gij zult vinden, nee even zonder gekheid nu, is er echt geen dart die je lekker vindt gaan?
Let's Play Darts!
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Wat is voor jou de ultieme dartpijl ?

Bericht door Lookout »

bullieboy schreefCOLON
jerryvw schreefCOLONik moet de ultieme pijlen nog vinden denk ik :roll:
Zoekt en gij zult vinden, nee even zonder gekheid nu, is er echt geen dart die je lekker vindt gaan?
Jawel hoor alle darts werken prima voor mij.....het eerste half uur :lol:
180's '16 79x
jerryvw
Lid
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 16:08

Re: Wat is voor jou de ultieme dartpijl ?

Bericht door jerryvw »

bullieboy schreefCOLON
jerryvw schreefCOLONik moet de ultieme pijlen nog vinden denk ik :roll:
Zoekt en gij zult vinden, nee even zonder gekheid nu, is er echt geen dart die je lekker vindt gaan?

nou ben een beetje zoekende op het moment
heb een paar setjes maar het idee dat de juiste pijlen er niet bijzitten
Speedy180
Lid
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:17

Re: Wat is voor jou de ultieme dartpijl ?

Bericht door Speedy180 »

Een pijl die voor mijn gevoel, ECHT het gewilde resultaat gaat opleveren voor mij, is een dart a la Fitton, Robson, V/d Pas, Sigma, Klaassen...
Dat model in elk geval...

Ik heb een setje sigma gehad, maar heb die toen weggedaan, omdat ik een reserveset erbij wil, en deze pijlen zo vreselijk duur zijn/waren.
Ook heb ik Jelle Klaassen darts gehad, maar na een stomme fout van mijzelf (de bestaande punten voor 38 mm punten laten vervangen, die erin gelijmd zijn) ook deze darts maar weer van de hand gedaan.

Ik gooi nu sinds mei, nagenoeg onafgebroken met Stephen Bunting 12 gram en toch is dit het voor mij niet helemaal...

Ik zit er nu sterk aan te denken om een setje Fittons te kopen, alleen kan ik mijn geld momenteel wel even heel anders gebruiken, dan aan pijlen te besteden, dus de aanschaf van een setje Fittons stel ik nog maar eventjes uit, denk ik...
Ook op MP staan ze niet... Tenminste, ik heb ze niet kunnen vinden, anders had ik de gok misschien nog kunnen nemen, maar een nieuw setje kopen gaat me nu ff niet lukken jammergenoeg...
Aantal 180-ers: 15

2010: 5
2013: 2
2014: 4
2015: 3
2016: 1

Hoogste finish: 158
Gebruikers-avatar
cancellara27
Lid
BerichtenCOLON 512
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:01

Re: Wat is voor jou de ultieme dartpijl ?

Bericht door cancellara27 »

Ik zou graag eens dat soort pijl proberen. Fittons of de T90 Unicorn.
Echter denk ik niet dat het de Jenkins zal overtreffen. Ik zit te denken om de Jenkins te laten maken met nanogrip zoals de Buntings. De dikte van de Buntings en de afronding ligt me niet zo goed
Unicorn Terry Jenkins 21g met deflecta nylon short shafts en poly standard flights
180'ers in 2015: 11
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Wat is voor jou de ultieme dartpijl ?

Bericht door Lookout »

cancellara27 schreefCOLONIk zou graag eens dat soort pijl proberen. Fittons of de T90 Unicorn.
Echter denk ik niet dat het de Jenkins zal overtreffen. Ik zit te denken om de Jenkins te laten maken met nanogrip zoals de Buntings. De dikte van de Buntings en de afronding ligt me niet zo goed
Heb de Jenkins gehad in zilver en goud 25 gram.
Beide pijlen waren te zwaar en te glad.
De pijl opzicht ziet er wel bruut uit met name de gouden.
180's '16 79x
Mefra
Lid
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 17:06

Re: Wat is voor jou de ultieme dartpijl ?

Bericht door Mefra »

Speedy180 schreefCOLONEen pijl die voor mijn gevoel, ECHT het gewilde resultaat gaat opleveren voor mij, is een dart a la Fitton, Robson, V/d Pas, Sigma, Klaassen...
Dat model in elk geval...

Ik heb een setje sigma gehad, maar heb die toen weggedaan, omdat ik een reserveset erbij wil, en deze pijlen zo vreselijk duur zijn/waren.
Ook heb ik Jelle Klaassen darts gehad, maar na een stomme fout van mijzelf (de bestaande punten voor 38 mm punten laten vervangen, die erin gelijmd zijn) ook deze darts maar weer van de hand gedaan.

Ik gooi nu sinds mei, nagenoeg onafgebroken met Stephen Bunting 12 gram en toch is dit het voor mij niet helemaal...

Ik zit er nu sterk aan te denken om een setje Fittons te kopen, alleen kan ik mijn geld momenteel wel even heel anders gebruiken, dan aan pijlen te besteden, dus de aanschaf van een setje Fittons stel ik nog maar eventjes uit, denk ik...
Ook op MP staan ze niet... Tenminste, ik heb ze niet kunnen vinden, anders had ik de gok misschien nog kunnen nemen, maar een nieuw setje kopen gaat me nu ff niet lukken jammergenoeg...
Waarom geen knockoff van een goedkoop merk? Zelf heb ik hier McCoy stealth, maar zijn meerdere varianten van die goedkope merken...
McCoy Stealth 23g
Winmau Ted Hankey 23g
Harrows V-wing 21g
B&W Steve West 21g
Winmau Hi-Impact 21g
Harrows Diva 22g (vriendin)
Gebruikers-avatar
cancellara27
Lid
BerichtenCOLON 512
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:01

Re: Wat is voor jou de ultieme dartpijl ?

Bericht door cancellara27 »

Lookout schreefCOLON Heb de Jenkins gehad in zilver en goud 25 gram.
Beide pijlen waren te zwaar en te glad.
De pijl opzicht ziet er wel bruut uit met name de gouden.
21g is voor mij prima. Gooien makkelijk weg :)
De grip is voor mij prima als ik even ingegooid ben en wat zweterige handen heb. Als het echter wat kouder is heb ik af en toe wel problemen. vandaar dat ik de nanogrip wel eens wil proberen
Unicorn Terry Jenkins 21g met deflecta nylon short shafts en poly standard flights
180'ers in 2015: 11
eikie
Lid
BerichtenCOLON 490
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 22:05

Re: Wat is voor jou de ultieme dartpijl ?

Bericht door eikie »

Mijn ultieme darts zijn op dit moment echt de Datadart Robert Wagner. Het knikje vooraan de barrel is voor mij een perfect herkenningspunt om iedere keer hetzelfde vast te pakken en daarnaast heb je door dat knikje veel ruimte in de triples. ik ben een frontgripper voor de duidelijkheid :)

Afbeelding

Morgen komen deze toppertjes binnen:

Afbeelding
Speedy180
Lid
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:17

Re: Wat is voor jou de ultieme dartpijl ?

Bericht door Speedy180 »

[/quote]Waarom geen knockoff van een goedkoop merk? Zelf heb ik hier McCoy stealth, maar zijn meerdere varianten van die goedkope merken...[/quote]

Een knockoff?? Wat is dat??

Ik heb zomaar wat pijlen opgenoemd, waarvan ik WEET dat ze het model hebben, waar ik naar opzoek ben...
Bij niet-spelerspijlen vind ik dat nogal lastig te zeggen... Er zijn er zo veel, dat ik geen idee heb, welk merk/type voldoet aan de vorm... Spelerspijlen zie je regelmatig voorbij komen op tv, dus die zijn makkelijker te herkennen en dus te noemen als voorbeeld...
Aantal 180-ers: 15

2010: 5
2013: 2
2014: 4
2015: 3
2016: 1

Hoogste finish: 158
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Wat is voor jou de ultieme dartpijl ?

Bericht door bullieboy »

Speedy180 schreefCOLONEen knockoff?? Wat is dat??

Ik heb zomaar wat pijlen opgenoemd, waarvan ik WEET dat ze het model hebben, waar ik naar opzoek ben...
Bij niet-spelerspijlen vind ik dat nogal lastig te zeggen... Er zijn er zo veel, dat ik geen idee heb, welk merk/type voldoet aan de vorm... Spelerspijlen zie je regelmatig voorbij komen op tv, dus die zijn makkelijker te herkennen en dus te noemen als voorbeeld...
Als ik het me goed herinner had jij het over Buntings van 12 gram, maar die waren het niet helemaal. Deze darts zijn er ook in andere gewichten, misschien is dat het overwegen waard? We hebben hier ook een ruiltopic. Daar zou je de Buntings aan kunnen bieden voor een ruil. Wie weet doet iemand je een leuk voorstel.
Let's Play Darts!
eikie
Lid
BerichtenCOLON 490
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 22:05

Re: Wat is voor jou de ultieme dartpijl ?

Bericht door eikie »

Ze bedoelen een merkloos/huismerk dartpijl. In dit geval is de McCoy Stealth een goed en ook goedkoper alternatief voor de duurdere "A-merk" dartpijlen. Kwalitatief doen ze echt niet onder vind ik persoonlijk. Sterker nog, ik denk dat de McCoy Stealth zelfs de best mogelijke combinatie is van de Unicorn Sigma en de T90 Paul Lim. Mijn advies: Give them a try! ;)

Afbeelding
Speedy180
Lid
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:17

Re: Wat is voor jou de ultieme dartpijl ?

Bericht door Speedy180 »

Oke, bedankt voor de uitleg...

Zoals ik kan zien, zo op de foto, lijken deze pijlen me te dik en te rond...
Ik ben op zoek naar een smal pijltje, met een spits toelopende neus... En de grip van de Fitton's lijkt mij echt enorm fijn... Ik zou niet weten of er een (exacte), goedkopere, versie bestaat, zoals de fittons...
Aantal 180-ers: 15

2010: 5
2013: 2
2014: 4
2015: 3
2016: 1

Hoogste finish: 158
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Wat is voor jou de ultieme dartpijl ?

Bericht door bullieboy »

Speedy180 schreefCOLONOke, bedankt voor de uitleg...

Zoals ik kan zien, zo op de foto, lijken deze pijlen me te dik en te rond...
Ik ben op zoek naar een smal pijltje, met een spits toelopende neus... En de grip van de Fitton's lijkt mij echt enorm fijn... Ik zou niet weten of er een (exacte), goedkopere, versie bestaat, zoals de fittons...
Heb je het over de Fitton darts van Winmau of die van Target?
Let's Play Darts!
eikie
Lid
BerichtenCOLON 490
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 22:05

Re: Wat is voor jou de ultieme dartpijl ?

Bericht door eikie »

Ik weet nog wel een dartpijl die heel dun is en hele spitse neus hebben. Datadart High Technology aka GT darts Essence
De 21 en 22 gram versie zijn verkrijgbaar bij de dartshop.nl voor 19,95.

Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY