Blessures

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Blessures

Bericht door cookie »

Brent schreefCOLONBen deze week geswitcht van 21 naar 23 gram, krijg opeens een irritatie aan de tricep die bij aanspanning terugkomt.
Nou heb ik hierboven gelezen dat het tegen mijn verwachting in aan het gewicht kan liggen, zou ik een paar dagen moeten rusten of er gewoon door heen gooien?
Ging het bij jullie vanzelf weg?
BVD.
Zou veel korte sessies doen.. doorgooien met lange sessies maakt meer kapot dan je lief is. In het slechtste geval ga je anders gooien..
Brent
Lid
BerichtenCOLON 63
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2015, 16:35

Re: Blessures

Bericht door Brent »

Lookout schreefCOLON
Kos schreefCOLON
Lookout schreefCOLON
Kos schreefCOLONJa best raar want het scheelt eigenlijk maar 1 gram haha. Maar merkte idd dat bij 24 gram meer kracht en moeite moest gaan doen. Dacht eerst dat het even wennen was omdat pijlen iets zwaarder zijn maar zelfs nu heb ik het nog en dat al na een half uurtje gooien
Me vrouwtje kreeg ook last van de armen ze gooide altijd met 22 gram maar moest nood gedwongen met 24 gram gooien want ik had alleen dit gewicht nog thuis liggen,en ze begon klachten te krijgen als zware armen en lichte irritatie in het gewricht.
Nu gooit ze met 17 gram en heeft ze nergens meer last van.
Lichter gooien heeft uiteindelijk wel geholpen.

Dan ga ik maar alvast zoeken naar 23 gr pijlen met argressieve grip zoals de p2. Zag bij red dragon wel de double elite 23 gr. Met zelfde soort grip en de pijlen waren 25 pond. Dus misschien wel de moeite waard.
Ik ben zelf begonnen met 27,26,25,24,23 gram toen een hele lange tijd weer gespeeld met 24 gram wat uiteindelijk ook te licht aanvoelde en nu zit ik weer op 25 gram.
Die overgang van 24 naar 25 gram heeft ook bij mij een impact gehad want ook ik kreeg zware en vermoeide armen(soort zeurende pijn) waardoor ik veel afzwaaiers en inspiratieloos stond te gooien.
Maar na een tijdje toen het gewicht begon te wennen trok de pijn weg.
Het kan dus ook even wennen zijn voor je spieren,dat zul je zelf even moeten uitzoeken.
Hoelang duurde het bij jou voordat de pijn wegtrok
180'ers 2017: 46
Gebruikers-avatar
remcowaleboer
Lid
BerichtenCOLON 287
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:43

Re: Blessures

Bericht door remcowaleboer »

Mijn vader heeft de laatste tijd veel last van zijn hand en pols, hij denkt dat dit komt doordat hij teveel dart. Heeft iemand hiet dit ook eens gehad?
Barney Army
RVB95
#BELIEVE
Gebruikers-avatar
Diesel
Lid
BerichtenCOLON 310
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2016, 17:39

Re: Blessures

Bericht door Diesel »

Nooit gehad, maar het kan zo zijn. Door wat rust te nemen kom je er wel achter of dat de oorzaak is.
Target Adrian Lewis Gen.3 90% 23 gram
Target Dave 'Chizzy' Chisnall 90% 24 gram


Favoriete speler: Adrian Lewis

2016: 180 - 34x
Jacco
Lid
BerichtenCOLON 109
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2016, 17:08

Re: Blessures

Bericht door Jacco »

remcowaleboer schreefCOLONMijn vader heeft de laatste tijd veel last van zijn hand en pols, hij denkt dat dit komt doordat hij teveel dart. Heeft iemand hiet dit ook eens gehad?
Ik heb hier nog nooit van gehoord. Misschien dat als het inderdaad door het darten komt, hij iets aan moet passen aan zijn worp of materiaal, want, zover ik weet, is dit niet gezond. Zelf heb ik in ieder geval in het verleden ook geregeld flink veel gegooid en nooit fysieke last/pijn gehad.
Dartfreak(z.nl)
Henk van Dijk
Lid
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2016, 09:55

Acupunctuur

Bericht door Henk van Dijk »

Hallo allen,

Zoals sommige wellicht in "het grote gooi probleem topic" hebben gelezen ben ik bezig met het veranderen van mn worp
omdat ik mezelf een beroerde techniek heb aangeleerd. Waardoor ik zeer een zeer stijve elleboog houd.
Vooral de volgende dag kon ik vaak na een avondje gooien de eerste 10 minuten de pijl niet boven de bull krijgen omdat ik de beweging gewoon
niet kon maken.

Inmiddels iets meer dan 2 weken bezig met het veranderen met mn worp. Dit gaat niet heel onaardig. Echter merk ik dat de echte souplesse
in mijn werparm niet terugkomt. Ik ben ook al een aantal weken bij de fysio. Het is al beter maar het is nog niet die souplesse die ik in mijn
andere arm wel voel. Hierdoor kan ik nog steeds niet optimaal gooien.

Nu heb ik gelezen dat acupunctuur sommige mensen heel goed hebben gedaan. Dat het een soort van "reset" gaf in hun arm ofzo?
Dat de souplesse geheel terugkomt en het wellicht ook mij makkelijker gaat maken met het veranderen van mn worp.

Iemand ervaring hiermee? Of verhalen gehoord van anderen?
Ik zou het heel graag horen!

Groetjes
Henk
Lid
BerichtenCOLON 653
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:43

Bericht door Henk »

Ik heb ervaring met dry needling. Niet voor mijn schouder, kan mij voorstellen dat als je spieren vast zitten dat het in je schouder ook werkt.

Dat kan je altijd aan je fysio voorleggen. Steeds meer passen dry needling toe.
Laatst gewijzigd door 1 op Henk, in totaal 9 keer gewijzigd.
Henk van Dijk
Lid
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2016, 09:55

Re: Blessures

Bericht door Henk van Dijk »

Het is puur mijn elleboog.

Wat zijn jou ervaringen dan? Kwam de souplesse volledig weer? En wat het zo op een naar andere dag of in wat voor tijdsbestek was dit?

Groetjes
Henk
Lid
BerichtenCOLON 653
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:43

Re: Blessures

Bericht door Henk »

Ik had knieklachten waar ik alleen last van had tijdens het fietsen. Oorzaak hiervan is waarschijnlijk 2-ledig, enerzijds vastzittende spieren in heup / bil.
In deze spier zaten duidelijk voelbare bobbeltjes. Deze zijn los gemaakt d.m.v. dry needling. Dat voelt op dat moment vreemd; je voelt het echt los schieten. De rest van de dag was het wat beurs. De volgende dag voorzichtig gaan fietsen; het voelde alsof mijn hele been nieuw was. Dit heeft mij echt enorm geholpen.
180's for Show, HF's for Dough - Groet, Henk
darterMessi
Lid
BerichtenCOLON 44
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2016, 15:51

Re: Blessures

Bericht door darterMessi »

Dag,

Ik heb laatste paar weken last van een stijve en soms ook pijnlijke elleboog. Na een beetje zoeken op internet denk ik dat ik last heb van een tennis elleboog. Vaak na het gooien wordt de elleboog nog stijver en pijnlijker. Heeft iemand hier ervaring mee en wat kan ik het best doen om de pijn en stijfheid te verminderen?
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Blessures

Bericht door Fred Raket »

darterMessi schreefCOLONDag,

Ik heb laatste paar weken last van een stijve en soms ook pijnlijke elleboog. Na een beetje zoeken op internet denk ik dat ik last heb van een tennis elleboog. Vaak na het gooien wordt de elleboog nog stijver en pijnlijker. Heeft iemand hier ervaring mee en wat kan ik het best doen om de pijn en stijfheid te verminderen?
Even langs je huisarts gaan
Gebruikers-avatar
Diesel
Lid
BerichtenCOLON 310
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2016, 17:39

Re: Blessures

Bericht door Diesel »

Voorlopig niet darten voor mij. Heb mijn meniscus + een kruisband gescheurd.
Target Adrian Lewis Gen.3 90% 23 gram
Target Dave 'Chizzy' Chisnall 90% 24 gram


Favoriete speler: Adrian Lewis

2016: 180 - 34x
Henk
Lid
BerichtenCOLON 653
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:43

Bericht door Henk »

Balen! Voetbal?
Gebruikers-avatar
Diesel
Lid
BerichtenCOLON 310
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2016, 17:39

Re:

Bericht door Diesel »

Henk schreefCOLONBalen! Voetbal?
Nee, bedrijfsongevalletje.
Target Adrian Lewis Gen.3 90% 23 gram
Target Dave 'Chizzy' Chisnall 90% 24 gram


Favoriete speler: Adrian Lewis

2016: 180 - 34x
Henk
Lid
BerichtenCOLON 653
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:43

Re: Blessures

Bericht door Henk »

Uff, goed herstel in ieder geval!
180's for Show, HF's for Dough - Groet, Henk
Swedish Chef
Lid
BerichtenCOLON 528
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 17:23

Re: Blessures

Bericht door Swedish Chef »

Diesel schreefCOLONVoorlopig niet darten voor mij. Heb mijn meniscus + een kruisband gescheurd.
Oei...kwam Nigel de Jong bij je langs op het werk?
I'm no longer a slave to fear, I am a child of God
Gebruikers-avatar
Diesel
Lid
BerichtenCOLON 310
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2016, 17:39

Re: Blessures

Bericht door Diesel »

Swedish Chef schreefCOLON
Diesel schreefCOLONVoorlopig niet darten voor mij. Heb mijn meniscus + een kruisband gescheurd.
Oei...kwam Nigel de Jong bij je langs op het werk?
Hij had er wel iets van.
Target Adrian Lewis Gen.3 90% 23 gram
Target Dave 'Chizzy' Chisnall 90% 24 gram


Favoriete speler: Adrian Lewis

2016: 180 - 34x
Jurgen
Lid
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2014, 13:17

Re: Blessures

Bericht door Jurgen »

Aiii kruisbandblessure is een vervelende blessure. Zelf ook gehad en je kunt wel zonder, maar je gaat er nog wel even last van hebben helaas en een eventuele operatie heeft een lang herstel nodig... :cry:
Gebruikers-avatar
Diesel
Lid
BerichtenCOLON 310
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2016, 17:39

Re: Blessures

Bericht door Diesel »

Jurgen schreefCOLONAiii kruisbandblessure is een vervelende blessure. Zelf ook gehad en je kunt wel zonder, maar je gaat er nog wel even last van hebben helaas en een eventuele operatie heeft een lang herstel nodig... :cry:
Klopt. Ik heb het al eens vaker gehad en toen heeft het 4 maanden geduurd tot ik weer volledig kon functioneren, en nog veel langer voor ik weer pijnvrij was.

Ik kan nu gelukkig weer zonder krukken kleine stukjes lopen.
Target Adrian Lewis Gen.3 90% 23 gram
Target Dave 'Chizzy' Chisnall 90% 24 gram


Favoriete speler: Adrian Lewis

2016: 180 - 34x
BUTTON_POST_REPLY