Check out - uitgooien

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
Gebruikers-avatar
Satyr
Lid
BerichtenCOLON 75
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2015, 13:53

Re: Check out - uitgooien

Bericht door Satyr »

:lol:

Ach ja, misschien win ik daarom nooit. T13 D18 dus
Gebruikers-avatar
TheSorrow
Lid
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2015, 23:39

Re: Check out - uitgooien

Bericht door TheSorrow »

D17* :lol:
-•-Room–=–Winmau B5:DC@LaserOche
-•-Shed–=–Winmau B4:DC
-•-Darts–=–Winmau Stratos‘$tealth’@Tweenie['25']
Gebruikers-avatar
Satyr
Lid
BerichtenCOLON 75
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2015, 13:53

Re: Check out - uitgooien

Bericht door Satyr »

Ik had het over 75 :)
Gebruikers-avatar
TheSorrow
Lid
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2015, 23:39

Re: Check out - uitgooien

Bericht door TheSorrow »

Satyr schreefCOLON 28 Jul 2017, 09:36 Ik had het over 75 :)
That explains ;)
-•-Room–=–Winmau B5:DC@LaserOche
-•-Shed–=–Winmau B4:DC
-•-Darts–=–Winmau Stratos‘$tealth’@Tweenie['25']
Jacco
Lid
BerichtenCOLON 109
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2016, 17:08

Re: Denken over finishen.

Bericht door Jacco »

Schiavoni schreefCOLON 05 Jul 2017, 02:38
Snakebitemaster schreefCOLONMisschien een niet helemaal juiste titel voor dit topic, maar het leek mij wel leuk om het hier te plaatsen. Dan wou ik het gaan hebben over de manier van finishen. Je favoriete dubbel. Mijn favoriete dubbel is toch wel dubbel 20 oftewel tops. Vanavond tijdens het trainen veel op tops gefinisht en dus geoefend. Vaak merk ik tijdens een wedstijd of training dat tops steeds beter gaat lopen, zoals finishes als 41 51 45 elke keer als ik zulke finishes moet gooien heb ik al een gevoel van nee hoor tops ga ik never nooit missen. Over mijn manier van finishen kan ik vrij kort zijn gewaagd is dan het juiste woord. In het geval van 80 ga ik vaak voor tops tops, bij 75 soms voor single bull bull. Zelfs bij een 125 finish voor 25 bull bull. Vaak hoor ik mensen zeggen dat je niet 1 vaste dubbel moet hebben, zoals ook Roland Scholten, maar toch ga ik altijd naar tops vind het een heerlijke dubbel. Dubbels die ik echt niks vind zijn er niet zoveel, behalve dubbel 4 daar ga ik het minst graag naar toe. Dubbel 1 en 2 daarin tegen vind ik weer niet erg om heen te gaan. Zelf gebruik ik vaak de bull tijdens een finish zoals bij 81 om direct voor de bull te gaan om je een dart te garanderen in mijn geval op tops. Bij een finish als 115 of 110 ga ik ook vaak eerst voor de bull, is een vaste routine geworden.

Ben wel benieuwd naar anderen hier over de manier van finishen of iets anders. ;)
Ik vind je manier van finishen niet gewaagd, maar juist niet slim. Zeker op 75 met 3 pijlen in de hand. SB-DB is echt de keuze die je niet moet maken. Altijd toewerken naar een 'normale' dubbel. Bullseye is als het echt niet anders kan. Tuurkijk, iedereen maakt zijn eigen keuze, maar met 3 pijlen in de hand en dan met je tweede pijl naar bullseye gaan om te finishen, is echt niet de juiste keuze. Zelfde geld voor 125 met SB-DB-DB. Gewoon SB-T20-D20. Op 80 gaan voor 2x Tops is wel gewaagd, maar dat is een keuze. Alhoewel ik toch voor T20 zou gaan met 3 pijlen in de hand, als je tegenstander in de buurt is. Op 115 voor bull gaan kan ik enigsinds inkomen, maar op 110 toch niet. De keuze om op 81 voor de bull te gaan snap ik ook niet zo. Dit is ook een keuze, maar als je nu bullseye gooit... dan kom je al niet meer op tops, dus dat je dan gegarandeerd een pijl voor tops hebt door op de bull te beginnen, klopt niet. Dan is er ook nog een kans dat je de bull volledig mist en je krijgt maximaal maar een pijl op een dubbel, in plaats van dat je er 2 kan hebben door T19 te gooien. Niks ten nadele van je keuzes, maar ik zelf zou het anders doen. Ik denk dat je eerder wedstrijden verliest door op deze manier te finishen, dan dat je er wedstrijden mee wint.

Ben het er gedeeltelijk mee eens dat je geen vaste dubbel moet hebben, maar je telt vaak naar je favoriete dubbel toe, dus dat is goed. Ik denk dat het gevaar erin zit, als je altijd naar een bepaalde dubbel gaat, dat je andere dubbels gaat ontwijken en dat is natuurlijk niet goed.

Mijn favoriete dubbels zijn Tops en D16. Hier reken ik ook naar toe, maar de laatste tijd ga ik meer voor D16. Op 45 ga ik voor S13-D16, maar op 51 voor S11-D20. Op 107 voor T19-S10-D20, op 103 voor T19-S14-D16.
Leuk om te lezen. Op zich snap ik de keuze om tussen 81 en 85 op de bull te beginnen wel, want dan heb je normaal gesproken een pijl op een 'normale' dubbel terwijl je anders een triple of bull's eye nodig hebt (overigens kies ik meestal toch niet de bull-manier, maar dat komt vooral doordat het raken van de bull met de eerste pijl bij mij geen garantie is). Zelf kom ik bij voorkeur uit op dubbel 16 of Tops en hier reken ik in zekere zin ook naar toe. Wat mogelijk typisch is voor mijn manier van finishen is dat ik op een oneven getal geregeld op het vak 7, 19, 3, 17 mik om op een dubbel uit te komen, bijvoorbeeld op 41 kies ik voor 17, D12 (want 3 laat ook een dubbel, terwijl als je 9 of 1 mist, je geen dubbel over hebt).
Dartfreak(z.nl)
Swedish Chef
Lid
BerichtenCOLON 528
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 17:23

Re: Denken over finishen.

Bericht door Swedish Chef »

Schiavoni schreefCOLON 05 Jul 2017, 02:38
Mijn favoriete dubbels zijn Tops en D16. Hier reken ik ook naar toe, maar de laatste tijd ga ik meer voor D16. Op 45 ga ik voor S13-D16, maar op 51 voor S11-D20. Op 107 voor T19-S10-D20, op 103 voor T19-S14-D16.
D16 en D8 zijn absoluut mijn favorieten, heb zelf echt helemaal niks met D20. 40 over is bij mij haast standaard een S20 en een D10...zo slecht ben ik dus op D20 :lol:
Ondanks dat linksonder mijn favoriet is, ga ik op 45 standaard voor S17-D14. Voelt goed en valt ook heel vaak. 41 is bijna standaard S17-D12. Terwijl ik op 44 zonder druk voor S12-D16 ga en met druk voor S8-D18 of S16-D14. Finishes is voor mij vaak of het goed voelt en niet ALTIJD naar dezelfde dubbel.
I'm no longer a slave to fear, I am a child of God
Snakebitemaster
Lid
BerichtenCOLON 640
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2017, 16:13

Re: Denken over finishen.

Bericht door Snakebitemaster »

Swedish Chef schreefCOLON 31 Jul 2017, 10:12
Schiavoni schreefCOLON 05 Jul 2017, 02:38
Mijn favoriete dubbels zijn Tops en D16. Hier reken ik ook naar toe, maar de laatste tijd ga ik meer voor D16. Op 45 ga ik voor S13-D16, maar op 51 voor S11-D20. Op 107 voor T19-S10-D20, op 103 voor T19-S14-D16.
D16 en D8 zijn absoluut mijn favorieten, heb zelf echt helemaal niks met D20. 40 over is bij mij haast standaard een S20 en een D10...zo slecht ben ik dus op D20 :lol:
Ondanks dat linksonder mijn favoriet is, ga ik op 45
standaard voor S17-D14. Voelt goed en valt ook heel vaak. 41 is bijna standaard S17-D12. Terwijl ik op 44 zonder druk voor S12-D16 ga en met druk voor S8-D18 of S16-D14. Finishes is voor mij vaak of het goed voelt en niet ALTIJD naar dezelfde dubbel.
Dubbel 20 is echt mijn wapen, mis het zelden. Andere dubbels die ik goed kan raken zijn 11 en 12. Op 41 ga ik soms voor 17 d12. Tops is en blijft toch men favoriet.
Set-up Raymond van Barneveld phase 5 25 gram.
BUTTON_POST_REPLY