Check out - uitgooien

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Check out - uitgooien

Bericht door Fred Raket »

Hier graag de mogelijkheden bespreken hoe uit te gooien

Hoe train jij op je dubbels ?
Welke dubbels zijn het belangrijkste ?
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Check out - uitgooien

Bericht door bullieboy »

Mijn droom is om ooit eens een 170 uit te gooien.
Ik heb al zo vaak weggezet op 170.
Die 2 triples lukken meestal wel, maar de bull
Nog nooit is het mij gelukt, altijd als ik bull moet gooien gaat het mis.
Let's Play Darts!
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Check out - uitgooien

Bericht door Fred Raket »

bullieboy schreefCOLONMijn droom is om ooit eens een 170 uit te gooien.
Ik heb al zo vaak weggezet op 170.
Die 2 triples lukken meestal wel, maar de bull
Nog nooit is het mij gelukt, altijd als ik bull moet gooien gaat het mis.
Het is mij nog maar 1x gelukt, maar ik kom ook niet vaak op 170 uit. 158,161 en 164 komt vaker voor
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Check out - uitgooien

Bericht door bullieboy »

Fred Raket schreefCOLON
bullieboy schreefCOLONMijn droom is om ooit eens een 170 uit te gooien.
Ik heb al zo vaak weggezet op 170.
Die 2 triples lukken meestal wel, maar de bull
Nog nooit is het mij gelukt, altijd als ik bull moet gooien gaat het mis.
Het is mij nog maar 1x gelukt, maar ik kom ook niet vaak op 170 uit. 158,161 en 164 komt vaker voor
Gaaf dat het jou wel is gelukt! Nou weet je ik doe het erom, als het maar even kan zet ik hem weg op 170 gewoon omdat ik die uit wil gooien.
Let's Play Darts!
Gebruikers-avatar
cancellara27
Lid
BerichtenCOLON 512
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:01

Re: Check out - uitgooien

Bericht door cancellara27 »

als ik hem op 170 neer wil zetten ga ik rekenen wat af leidt van mijn spel. Hierdoor laat ik dan eerder "boogey" numbers over, of raak ik 1en en 5en als ik op de 20 mik
Unicorn Terry Jenkins 21g met deflecta nylon short shafts en poly standard flights
180'ers in 2015: 11
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Check out - uitgooien

Bericht door Lookout »

Een vorm van training die ik toepast is eigenlijk ook een uitgooi vorm die de profs gebruiken,alleen omdat ik nog niet in staat ben om constant in 3 pijlen de dubbels te raken (verschilt per dag) heb ik deze trainingsvorm toegepast.

-Voor iedere dubbel krijg je 9 pijlen
-Raak de je dubbel 1 met je eerste pijl dan zijn de 2 volgende pijlen voor dubbel 2 + die 9 die je al te goed had.
-Mis je 11 pijlen op de dubbel 2 dan ga je terug naar dubbel 1 etc etc etc.
Dit zal verders wel duidelijk zijn.

Als je moeite heb met de dubbels hou dan in het begin 9 pijlen per dubbel aan + de extra pijlen die je verdiend heb.
Wordt je een gevorderde dubbelaar breng het dan terug naar 6 pijlen per dubbel.
Ben je ondertussen een Assassin op de dubbels doe het dan in 3 pijlen per dubbel.

Gooide zojuist iedere dubbel apart binnen 9 pijlen uit dus voortaan ga ik op 6 pijlen per dubbel trainen. :)
180's '16 79x
Jowinho
Lid
BerichtenCOLON 524
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 17:37

Re: Check out - uitgooien

Bericht door Jowinho »

Ik heb al een paar keer 170 uitgeworpen, maar dat was telkens in een 170-vorm. Dus beginnen bij 170. In een wedstrijd is me dat nog niet gelukt.

Dubbels train ik vaak in combinatie met scoren. Gooi 6 darts om te scoren en naargelang wat ik gooide probeer ik de score dan in zo weinig mogelijk darts uit te checken. ( <75 in 3 darts, tss 76 - 120 in 6 darts, alles erboven in 9 darts. )
O.O.M. 22ste
Winnaar World Matchplay 2013, Grand Slam of Darts 2014, UK Open 2019, Players Championship Finals 2019
Runner-up Ladbrokes World Championship 2012, Grand Slam of Darts 2015, William Hill World Championship 2016
Kos
Lid
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 10:41

Re: Check out - uitgooien

Bericht door Kos »

Moet zeggen dat ik niet op me dubbels train. Doe gewoon veel 501 en tactics
Jurgen
Lid
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2014, 13:17

Re: Check out - uitgooien

Bericht door Jurgen »

Beginnen met 60 proberen uit te gooien met 3 pijlen, lukt dit niet dan gaat er 1 punt af. Dus dan ga ik proberen 59 met 3 pijlen uit te gooien, lukt dit ook niet dan naar 58 etc. etc.

Lukt het uitgooien van 60 wel met 3 pijlen, dan 10 punten omhoog dus naar 70, proberen dit met 3 pijlen uit te gooien. Lukt dit weer niet, dan weer 1 punt omlaag etc.

Laatste pijl geen dubbel over? Dan gooien op de bull, gooi je deze dan alsnog 5 punten omhoog.

Zo train ik altijd en dan is het de kunst om zo hoog mogelijk te komen, wat natuurlijk steeds lastiger wordt. Voordeel vind ik is dat je voornamelijk (voor mij) belangrijke scores oefent, zeg maar tussen de 50 en 100 uitgooien.
Henk
Lid
BerichtenCOLON 653
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:43

Re: Check out - uitgooien

Bericht door Henk »

Ik doe een combinatie van wat Jowinho en Jurgen aangeven.
Beginnen op 121; uitgooien met 9 pijlen. Gelukt: 3 / 10 omhoog (net waar ik zin in heb), niet gelukt: 1 omlaag. Laatste pijl geen kans op de dubbel? Pijl op de bull; indien bull blijft de beginscore staan.

Werkt prima voor zowel wegzetten als uitgooien. En bij +10 verhogen komt het scoren ook in beeld.
180's for Show, HF's for Dough - Groet, Henk
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Check out - uitgooien

Bericht door Lookout »

Deze trainingsvormen zijn leuk maar dan nog ben je bezig met het gooien van grote getallen en triples en zo nu en dan een dubbel.
Naar mijn mening kun je beter alle pijlen die je in de hand heb benutten ''voor de dubbels'' voor een betere training.
180's '16 79x
Kos
Lid
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 10:41

Re: Check out - uitgooien

Bericht door Kos »

Ben het met lookout eens. Dat wegzetten door triples oefen je met tactics al. En door veel 301 of 501 te gooien leer je vanzelf bij welke score welke triple je nodig hebt. Een maat van mij oefent de dubbels door van de 3 pijlen er 2 in de dubbel te hebben en dan pas naar de volgende. Dus 2 pijlen van de 3 in dubbel 1, dan volgende beurt dubbel 2, etc. En als je er geen of 1 in de dubbel hebt niet terug of verder gewoon doorgaan totdat je er 2 in hebt.

Ik gebruikte deze methode ook in het begin maar dan niet voor de dubbels maar gewoon de grote vlakken om alle cijfers in het bord een beetje te kunnen raken.
Jurgen
Lid
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2014, 13:17

Re: Check out - uitgooien

Bericht door Jurgen »

Kos schreefCOLONBen het met lookout eens. Dat wegzetten door triples oefen je met tactics al. En door veel 301 of 501 te gooien leer je vanzelf bij welke score welke triple je nodig hebt. Een maat van mij oefent de dubbels door van de 3 pijlen er 2 in de dubbel te hebben en dan pas naar de volgende. Dus 2 pijlen van de 3 in dubbel 1, dan volgende beurt dubbel 2, etc. En als je er geen of 1 in de dubbel hebt niet terug of verder gewoon doorgaan totdat je er 2 in hebt.

Ik gebruikte deze methode ook in het begin maar dan niet voor de dubbels maar gewoon de grote vlakken om alle cijfers in het bord een beetje te kunnen raken.
Met jouw methode raak ik altijd vrij gefrustreerd omdat ik hele tijd op 1 dubbel sta te werpen. Maar dat kan ook aan mijn niveau liggen 8-)
Henk
Lid
BerichtenCOLON 653
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:43

Re: Check out - uitgooien

Bericht door Henk »

Ik begrijp wat jullie zeggen.

Maar;
- Ik heb normaal gesproken zo minimaal 3 pijlen voor een dubbel;
- Maak kans om een HF te oefenen;
- Vind dit meer motiverend dan "kaal op dubbels gooien".

Tactics speel ik nooit als training.
180's for Show, HF's for Dough - Groet, Henk
Kos
Lid
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 10:41

Re: Check out - uitgooien

Bericht door Kos »

Jurgen schreefCOLON
Kos schreefCOLONBen het met lookout eens. Dat wegzetten door triples oefen je met tactics al. En door veel 301 of 501 te gooien leer je vanzelf bij welke score welke triple je nodig hebt. Een maat van mij oefent de dubbels door van de 3 pijlen er 2 in de dubbel te hebben en dan pas naar de volgende. Dus 2 pijlen van de 3 in dubbel 1, dan volgende beurt dubbel 2, etc. En als je er geen of 1 in de dubbel hebt niet terug of verder gewoon doorgaan totdat je er 2 in hebt.

Ik gebruikte deze methode ook in het begin maar dan niet voor de dubbels maar gewoon de grote vlakken om alle cijfers in het bord een beetje te kunnen raken.
Met jouw methode raak ik altijd vrij gefrustreerd omdat ik hele tijd op 1 dubbel sta te werpen. Maar dat kan ook aan mijn niveau liggen 8-)
haha ja je kan het ook anders doen he. Beginnen bij d20, d10, d5 en dan d16, d8. Etc. Zo oefen je de meest voorkomende
Gebruikers-avatar
cancellara27
Lid
BerichtenCOLON 512
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:01

Re: Check out - uitgooien

Bericht door cancellara27 »

Wat ik tegenwoordig doe is drie pijlen moeten in de dubbel zitten. maakt niet uit in hoeveel beurten. Je kan zelf kiezen welke, meestal doe ik de d20 d16 d18 d12 d10 en d8. Als je bijvoorbeeld bij de twinig begint en je hebt er drie in zitten, ga je naar een volgende bijvoorbeeld de dubbel 16. Heb je daar ook drie pijlen raak gegooid moet je er nog 1 in de d20 krijgen. Wederom maakt het niet uit in hoeveel pijlen je doet.
Zo combineer je de dubbels een beetje en voor mij lijkt het te helpen
Unicorn Terry Jenkins 21g met deflecta nylon short shafts en poly standard flights
180'ers in 2015: 11
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Check out - uitgooien

Bericht door bullieboy »

Ik train ook heel veel op dubbels, meer dan op tripples
Al scoor je nog zo goed als je dubbels niet raakt heb je niets aan het scoren.
Ik ga altijd alle dubbels af van 1 t/m 20 en dan tot slot de bull
Mijn record is 28 darts (dus 7 missers)
Ik oefen ook wel eens enkele vlakken incl single bull daar is mijn record 23 darts
De tripples oefen ik ook maar hoofdzakelijk 20, 18, 19, 17 en 16
Let's Play Darts!
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Check out - uitgooien

Bericht door Lookout »

Jurgen schreefCOLON
Kos schreefCOLONBen het met lookout eens. Dat wegzetten door triples oefen je met tactics al. En door veel 301 of 501 te gooien leer je vanzelf bij welke score welke triple je nodig hebt. Een maat van mij oefent de dubbels door van de 3 pijlen er 2 in de dubbel te hebben en dan pas naar de volgende. Dus 2 pijlen van de 3 in dubbel 1, dan volgende beurt dubbel 2, etc. En als je er geen of 1 in de dubbel hebt niet terug of verder gewoon doorgaan totdat je er 2 in hebt.

Ik gebruikte deze methode ook in het begin maar dan niet voor de dubbels maar gewoon de grote vlakken om alle cijfers in het bord een beetje te kunnen raken.
Met jouw methode raak ik altijd vrij gefrustreerd omdat ik hele tijd op 1 dubbel sta te werpen. Maar dat kan ook aan mijn niveau liggen 8-)
Daarom is het handig om mijn methode toe te passen door jezelf 9 pijlen op een dubbel te geven.
Dan blijft het plezierig gooien.(totdat je er beter in wordt dan overgaan naar 6 pijlen).
Ik snap precies wat je bedoeld hoor omdat ik zelf ook altijd met 3 pijlen per dubbel speelde,en iedere keer miste ik waardoor ik de volgende dag nog bezig was met dubbelen :lol:
180's '16 79x
Jurgen
Lid
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2014, 13:17

Re: Check out - uitgooien

Bericht door Jurgen »

Lookout schreefCOLON
Jurgen schreefCOLON
Kos schreefCOLONBen het met lookout eens. Dat wegzetten door triples oefen je met tactics al. En door veel 301 of 501 te gooien leer je vanzelf bij welke score welke triple je nodig hebt. Een maat van mij oefent de dubbels door van de 3 pijlen er 2 in de dubbel te hebben en dan pas naar de volgende. Dus 2 pijlen van de 3 in dubbel 1, dan volgende beurt dubbel 2, etc. En als je er geen of 1 in de dubbel hebt niet terug of verder gewoon doorgaan totdat je er 2 in hebt.

Ik gebruikte deze methode ook in het begin maar dan niet voor de dubbels maar gewoon de grote vlakken om alle cijfers in het bord een beetje te kunnen raken.
Met jouw methode raak ik altijd vrij gefrustreerd omdat ik hele tijd op 1 dubbel sta te werpen. Maar dat kan ook aan mijn niveau liggen 8-)
Daarom is het handig om mijn methode toe te passen door jezelf 9 pijlen op een dubbel te geven.
Dan blijft het plezierig gooien.(totdat je er beter in wordt dan overgaan naar 6 pijlen).
Ik snap precies wat je bedoeld hoor omdat ik zelf ook altijd met 3 pijlen per dubbel speelde,en iedere keer miste ik waardoor ik de volgende dag nog bezig was met dubbelen :lol:
Jouw manier ga ik ook zeker eens proberen. Een beetje variatie houdt het spelletje ook leuk en als het leuk is leer je er vanzelf van :D
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Check out - uitgooien

Bericht door Lookout »

bullieboy schreefCOLONIk train ook heel veel op dubbels, meer dan op tripples
Al scoor je nog zo goed als je dubbels niet raakt heb je niets aan het scoren.
Ik ga altijd alle dubbels af van 1 t/m 20 en dan tot slot de bull
Mijn record is 28 darts (dus 7 missers)
Ik oefen ook wel eens enkele vlakken incl single bull daar is mijn record 23 darts
De tripples oefen ik ook maar hoofdzakelijk 20, 18, 19, 17 en 16
Mijn record ligt tussen de 80/90 darts.
Gisteren zat ik iets lager maar ik heb ze niet geteld.
Maar 28 darts is wel uitzonderlijk goed :)
180's '16 79x
IvanTheDarts180
Lid
BerichtenCOLON 386
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 17:09

Re: Check out - uitgooien

Bericht door IvanTheDarts180 »

Ik doe meestal 1e pijl op de bull gooien en dan welk getal je gooit die dubbel moet je raken met de volgende 2darts. Zo leer je alle dubbels raken
Darts.nu O.o.M afgesloten als 87e.
Darts-talk O.o.M. 39e
Unicorn barney phase 5 23g
Unicorn Sigma titanium slikstik
unicorn sigma flights .125micron.

2014 180:1
2015 180:tot nog toe 1
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Check out - uitgooien

Bericht door bullieboy »

Lookout schreefCOLON
bullieboy schreefCOLONIk train ook heel veel op dubbels, meer dan op tripples
Al scoor je nog zo goed als je dubbels niet raakt heb je niets aan het scoren.
Ik ga altijd alle dubbels af van 1 t/m 20 en dan tot slot de bull
Mijn record is 28 darts (dus 7 missers)
Ik oefen ook wel eens enkele vlakken incl single bull daar is mijn record 23 darts
De tripples oefen ik ook maar hoofdzakelijk 20, 18, 19, 17 en 16
Mijn record ligt tussen de 80/90 darts.
Gisteren zat ik iets lager maar ik heb ze niet geteld.
Maar 28 darts is wel uitzonderlijk goed :)
Dat was een "once in a lifetime" meestal doe ik er rond de 45 over bij de dubbels
Maar daarom heet het ook een record :D

Bij enkele vlakken incl single bull zit ik wel rond 23 darts soms wat meer
Dat komt omdat hij soms in de bull vliegt of net buiten single bull
Let's Play Darts!
Gebruikers-avatar
dreski
Lid
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 11:59

Re: Check out - uitgooien

Bericht door dreski »

Het enige wat ik intensief train is een spelletje dat 121 heet. Je begint met 121 en probeert die in 9 pijlen uit te gooien. Lukt het ga je naar 122, 123 tot je bij 170 bent. Lukt het niet binnen 9 pijlen begin je weer opnieuw. Zo neemt de druk toe als je op een finish van bijvoorbeeld 140 staat en je nog 2 pijlen hebt om uit te gooien.
Lukt het je echter om een finish in 3 darts uit te gooien staat die score "vast" check je bijvoorbeeld 130 in drie pijlen en je gaat daarna op 140 stuk mag je met 131 beginnen en hoef je niet weer te starten op 121.
Ik train dit ook vaak met een maat. Je traint je rekenvaardigheid en moet over het hele bord gooien.
Imo het beste trainings spelletje waar je heel veel baat bij hebt.

Met finishen win je wedstrijden. Als je dat goed kan is een triple ook niet moeilijk te raken. Dit is echt een groot verschil tussen goede gooiers en middelmatige.
Mefra
Lid
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 17:06

Re: Check out - uitgooien

Bericht door Mefra »

bullieboy schreefCOLONMijn droom is om ooit eens een 170 uit te gooien.
Ik heb al zo vaak weggezet op 170.
Die 2 triples lukken meestal wel, maar de bull
Nog nooit is het mij gelukt, altijd als ik bull moet gooien gaat het mis.
Sorry, kon het niet laten. Is me namelijk al wel gelukt, ondanks dat ik een average heb van 35 momenteel met 3 pijlen (net weer opgepakt). Heb ooit de 170 jaren geleden uitgegooid voordat ik uberhaupt m'n eerste 180'er heb gegooid. Best wel apart, maar wel grappig :D
McCoy Stealth 23g
Winmau Ted Hankey 23g
Harrows V-wing 21g
B&W Steve West 21g
Winmau Hi-Impact 21g
Harrows Diva 22g (vriendin)
Kos
Lid
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 10:41

Re: Check out - uitgooien

Bericht door Kos »

Net die vorm van lookout gedaan maar dan niet bij d1 beginnen en zo omhoog. Maar begonnen met d16 dan naar d8, d4, d2, d1 en dan d20, d10,d5. Toch leuk om zo verschillende varianten te doen.

Net ook een pot tegen de pc gedaan. Best of 7. En daar toch weer eindelijk een gemiddelde tegen 55 aan. Nog niet hoog genoeg maar beter dan die schijt 47 waar ik tegenaan zat te hikken een aantal weken door te weinig darten
BUTTON_POST_REPLY