Ik ben een beginner, wat te doen ?

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Ik ben een beginner, wat te doen ?

Bericht door rproele »

Meest voorname is dat je de dart eigenlijk blindelings lekker op de juiste plek vast pakt.
Je moet een dart zonder erbij na te hoeven denken op de ideale manier vast kunnen pakken.
Daarna is het natuurlijk of je in balans en gewicht je aangenomen worp kunt blijven vast houden.
Mss een kleine aanpassing maar geen grote verandering.
Of het moet voorheen altijd bar slecht geweest natuurlijk, maar daar gaan we niet van uit.
IvanTheDarts180
Lid
BerichtenCOLON 386
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 17:09

Re: Ik ben een beginner, wat te doen ?

Bericht door IvanTheDarts180 »

rproele schreefCOLONMeest voorname is dat je de dart eigenlijk blindelings lekker op de juiste plek vast pakt.
Je moet een dart zonder erbij na te hoeven denken op de ideale manier vast kunnen pakken.
Daarna is het natuurlijk of je in balans en gewicht je aangenomen worp kunt blijven vast houden.
Mss een kleine aanpassing maar geen grote verandering.
Of het moet voorheen altijd bar slecht geweest natuurlijk, maar daar gaan we niet van uit.
Nouja ik denk dat 40-45gem. Niet bar slecht is alleen voor mijn gevoel te veel uitwijkers richting 12 en 18 en dat zit tussen de oortjes dat dat door het gewicht komt dus kun je beter zwaarder gaan voor mijn gevoel. En heb begrepen dat zwaardere pijlen minder gevoelig zijn als je iets verkeerd je vinger weglegt of loslaat. Ze trekken wat sneller recht in de lucht.
Maar ook jij bedankt voor de tip en ik wil ook expres niet nieuwe pijlen bestellen tenzij het een nieuw setje is van een setje die bevalt
Darts.nu O.o.M afgesloten als 87e.
Darts-talk O.o.M. 39e
Unicorn barney phase 5 23g
Unicorn Sigma titanium slikstik
unicorn sigma flights .125micron.

2014 180:1
2015 180:tot nog toe 1
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Ik ben een beginner, wat te doen ?

Bericht door cookie »

IvanTheDarts180 schreefCOLON Nouja ik denk dat 40-45gem. Niet bar slecht is alleen voor mijn gevoel te veel uitwijkers richting 12 en 18 en dat zit tussen de oortjes dat dat door het gewicht komt dus kun je beter zwaarder gaan voor mijn gevoel. En heb begrepen dat zwaardere pijlen minder gevoelig zijn als je iets verkeerd je vinger weglegt of loslaat. Ze trekken wat sneller recht in de lucht.
Maar ook jij bedankt voor de tip en ik wil ook expres niet nieuwe pijlen bestellen tenzij het een nieuw setje is van een setje die bevalt
Een goed gewicht is wel belangrijk voor een constante worp. Als je mij 14 gram geeft zal ik nooit zo constant zijn als 23 gram. Je kan het idd omschrijven dat je pijlen sneller recht trekken.. Het nadeel van een te zware pijl is dat je je controle verliest over de vlucht van je pijl. Al gaat de pijl rechtdoor naar het bord..

Onthou ook dat je vaak ziet dat je gemiddelde op je scores na verloop van tijd iets inzakt wanneer je beter wordt. Je gaat dichter bij de t20 zitten en ipv een 12,t12,d20,18,t18 ga je dus vaker 5,t5,20,1,t1 gooien. Misschien ook wel vaker t20.. maar het is lastig om door te groeien als dat je deed toen je net begon. In deze fase is het wel zo dat je op je dubbels vaak weer wat beter wordt.. Je wordt overall beter, alleen voor je gevoel is dat vaak dan niet zo. Gelukkig is het met doortrainen wel weer snel te overstijgen.. Zweten op die sixties :)
IvanTheDarts180
Lid
BerichtenCOLON 386
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 17:09

Re: Ik ben een beginner, wat te doen ?

Bericht door IvanTheDarts180 »

cookie schreefCOLON
IvanTheDarts180 schreefCOLON Nouja ik denk dat 40-45gem. Niet bar slecht is alleen voor mijn gevoel te veel uitwijkers richting 12 en 18 en dat zit tussen de oortjes dat dat door het gewicht komt dus kun je beter zwaarder gaan voor mijn gevoel. En heb begrepen dat zwaardere pijlen minder gevoelig zijn als je iets verkeerd je vinger weglegt of loslaat. Ze trekken wat sneller recht in de lucht.
Maar ook jij bedankt voor de tip en ik wil ook expres niet nieuwe pijlen bestellen tenzij het een nieuw setje is van een setje die bevalt
Een goed gewicht is wel belangrijk voor een constante worp. Als je mij 14 gram geeft zal ik nooit zo constant zijn als 23 gram. Je kan het idd omschrijven dat je pijlen sneller recht trekken.. Het nadeel van een te zware pijl is dat je je controle verliest over de vlucht van je pijl. Al gaat de pijl rechtdoor naar het bord..

Onthou ook dat je vaak ziet dat je gemiddelde op je scores na verloop van tijd iets inzakt wanneer je beter wordt. Je gaat dichter bij de t20 zitten en ipv een 12,t12,d20,18,t18 ga je dus vaker 5,t5,20,1,t1 gooien. Misschien ook wel vaker t20.. maar het is lastig om door te groeien als dat je deed toen je net begon. In deze fase is het wel zo dat je op je dubbels vaak weer wat beter wordt.. Je wordt overall beter, alleen voor je gevoel is dat vaak dan niet zo. Gelukkig is het met doortrainen wel weer snel te overstijgen.. Zweten op die sixties :)
Ik geloof zeker dat dit waar is wat jij zegt. Toch denk ik dat mentaal af en toe en 1 beter voelt dan een 18of een 12. En darten is ook een spel wat tussen de oren word gespeeld.
Darts.nu O.o.M afgesloten als 87e.
Darts-talk O.o.M. 39e
Unicorn barney phase 5 23g
Unicorn Sigma titanium slikstik
unicorn sigma flights .125micron.

2014 180:1
2015 180:tot nog toe 1
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Ik ben een beginner, wat te doen ?

Bericht door cookie »

IvanTheDarts180 schreefCOLON
cookie schreefCOLON
IvanTheDarts180 schreefCOLON Nouja ik denk dat 40-45gem. Niet bar slecht is alleen voor mijn gevoel te veel uitwijkers richting 12 en 18 en dat zit tussen de oortjes dat dat door het gewicht komt dus kun je beter zwaarder gaan voor mijn gevoel. En heb begrepen dat zwaardere pijlen minder gevoelig zijn als je iets verkeerd je vinger weglegt of loslaat. Ze trekken wat sneller recht in de lucht.
Maar ook jij bedankt voor de tip en ik wil ook expres niet nieuwe pijlen bestellen tenzij het een nieuw setje is van een setje die bevalt
Een goed gewicht is wel belangrijk voor een constante worp. Als je mij 14 gram geeft zal ik nooit zo constant zijn als 23 gram. Je kan het idd omschrijven dat je pijlen sneller recht trekken.. Het nadeel van een te zware pijl is dat je je controle verliest over de vlucht van je pijl. Al gaat de pijl rechtdoor naar het bord..

Onthou ook dat je vaak ziet dat je gemiddelde op je scores na verloop van tijd iets inzakt wanneer je beter wordt. Je gaat dichter bij de t20 zitten en ipv een 12,t12,d20,18,t18 ga je dus vaker 5,t5,20,1,t1 gooien. Misschien ook wel vaker t20.. maar het is lastig om door te groeien als dat je deed toen je net begon. In deze fase is het wel zo dat je op je dubbels vaak weer wat beter wordt.. Je wordt overall beter, alleen voor je gevoel is dat vaak dan niet zo. Gelukkig is het met doortrainen wel weer snel te overstijgen.. Zweten op die sixties :)
Ik geloof zeker dat dit waar is wat jij zegt. Toch denk ik dat mentaal af en toe en 1 beter voelt dan een 18of een 12. En darten is ook een spel wat tussen de oren word gespeeld.
Bij het trainen zeker.. bij wedstrijden weet ik het nog net zo niet.. :)
Brent
Lid
BerichtenCOLON 63
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2015, 16:35

Goed gemiddelde

Bericht door Brent »

hallo, ik ben 14 jaar. Wat is eigk een goed gemiddelde voor mijn leeftijd?
En wat halen jullie gemiddeld?
180'ers 2017: 46
Gebruikers-avatar
Tim
Lid
BerichtenCOLON 430
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 02:15

Re: Goed gemiddelde

Bericht door Tim »

Brent schreefCOLONhallo, ik ben 14 jaar. Wat is eigk een goed gemiddelde voor mijn leeftijd?
En wat halen jullie gemiddeld?
Hey Brent,

Ik weet niet wat ongeveer het gemiddelde is van/voor een 14 jarige darter. Hoe lang dart je al en hoeveel uur per week?

Een jaar geleden ben ik na 10 jaar weer wat serieuzer gaan darten. Toen ik een jaar geleden begon zat mn gemiddelde rond de 30-35. Dat ging langzaam omhoog richting de 45.

Om je gemiddelde sneller te laten stijgen zou ik starten met het oefenen van de dubbels. Als je veel dubbels mist, gaat het gemiddelde drastisch omlaag. Daar kun je de meeste winst boeken. Als dan het scoren op oa de 20 ook lekker gaat zul je zien dat het gemiddelde ineens een stuk stijgt. Althans zo ging het bij mij. Na een jaar bijna dagelijks darten gooi ik nu tussen de 55-60 gemiddeld.

Om je gemiddelde omhoog te krijgen zou ik dus veel gaan oefenen op de dubbels. Dit kun je doen dmv diverse spelletjes als 101, 170, tactics, enz.. Als dat aardig gaat, komen de hoge scores vanzelf wel. ;)

Succes..!!
Unicorn Barneveld W.C. Golden 23 gr. 8-)
(Op dit moment althans... :D )
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Ik ben een beginner, wat te doen ?

Bericht door Fred Raket »

Een gemiddelde is niet aan leeftijd gebonden.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Goed gemiddelde

Bericht door cookie »

Brent schreefCOLONhallo, ik ben 14 jaar. Wat is eigk een goed gemiddelde voor mijn leeftijd?
En wat halen jullie gemiddeld?
Het is idd niet leeftijdsgebonden. Wat is je gemiddelde nu wanneer je een bo 9 speelt?
Logisch dat je jezelf wilt vergelijken met leeftijdsgenoten. Ik zou zelf ondanks je leeftijd zo snel mogelijk naar een gem. van 50+ te gaan wanneer je geen tegenstander of een slechte tegenstander hebt. Het kan hard gaan!
Brent
Lid
BerichtenCOLON 63
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2015, 16:35

Re: Goed gemiddelde

Bericht door Brent »

cookie schreefCOLON
Brent schreefCOLONhallo, ik ben 14 jaar. Wat is eigk een goed gemiddelde voor mijn leeftijd?
En wat halen jullie gemiddeld?
Het is idd niet leeftijdsgebonden. Wat is je gemiddelde nu wanneer je een bo 9 speelt?
Logisch dat je jezelf wilt vergelijken met leeftijdsgenoten. Ik zou zelf ondanks je leeftijd zo snel mogelijk naar een gem. van 50+ te gaan wanneer je geen tegenstander of een slechte tegenstander hebt. Het kan hard gaan!
Mijn gemiddelde is heel verschillend, de ene dag gooi ik +- 50, terwijl ik een dag later een gemiddelde van nog geen 40 haal. Komt bij mij vooral door het raken van de 1 en 5, dit is ook gwn iets om op te trainen neem ik aan?
BTW bedankt voor jullie reacties
180'ers 2017: 46
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Goed gemiddelde

Bericht door DeDeen »

Brent schreefCOLON
cookie schreefCOLON
Brent schreefCOLONhallo, ik ben 14 jaar. Wat is eigk een goed gemiddelde voor mijn leeftijd?
En wat halen jullie gemiddeld?
Het is idd niet leeftijdsgebonden. Wat is je gemiddelde nu wanneer je een bo 9 speelt?
Logisch dat je jezelf wilt vergelijken met leeftijdsgenoten. Ik zou zelf ondanks je leeftijd zo snel mogelijk naar een gem. van 50+ te gaan wanneer je geen tegenstander of een slechte tegenstander hebt. Het kan hard gaan!
Mijn gemiddelde is heel verschillend, de ene dag gooi ik +- 50, terwijl ik een dag later een gemiddelde van nog geen 40 haal. Komt bij mij vooral door het raken van de 1 en 5, dit is ook gwn iets om op te trainen neem ik aan?
BTW bedankt voor jullie reacties
Darten=trainen. Een beetje aanleg en veel trainen.
En toernooien en competitie gooien om met de druk om te leren gaan.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Goed gemiddelde

Bericht door cookie »

DeDeen schreefCOLON
Brent schreefCOLON Mijn gemiddelde is heel verschillend, de ene dag gooi ik +- 50, terwijl ik een dag later een gemiddelde van nog geen 40 haal. Komt bij mij vooral door het raken van de 1 en 5, dit is ook gwn iets om op te trainen neem ik aan?
BTW bedankt voor jullie reacties
Darten=trainen. Een beetje aanleg en veel trainen.
En toernooien en competitie gooien om met de druk om te leren gaan.
Dan doe je het prima hoor! Lekker veel potjes gooien tegen anderen en vooral ook trainen op andere spelletjes dan 501. Door het gooien van competitie of (jeugd)toernooitjes zal je snel getriggerd worden om nog iets beter te worden. Blijf goed kijken naar de goede spelers van jouw leeftijd en probeer te doen wat zij ook doen.
nig4nag
Lid
BerichtenCOLON 198
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:49

Re: Raymond van Barneveld pijlen

Bericht door nig4nag »

ik heb een vraagje aan jullie ik heb nu de Purist P5 in huis maar zal ik nu met een korte schaft of een iets langere schaft gaan gooien
IvanTheDarts180
Lid
BerichtenCOLON 386
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 17:09

Re: Raymond van Barneveld pijlen

Bericht door IvanTheDarts180 »

nig4nag schreefCOLONik heb een vraagje aan jullie ik heb nu de Purist P5 in huis maar zal ik nu met een korte schaft of een iets langere schaft gaan gooien
Ik zelf heb sinds gisteren ook de P5 in huis. ik gooi met 48mm dus medium shaft. maar is wat ik zou zeggen persoonsafhankelijk. Hoe wil je je pijlen in het bord hebben enz.
Darts.nu O.o.M afgesloten als 87e.
Darts-talk O.o.M. 39e
Unicorn barney phase 5 23g
Unicorn Sigma titanium slikstik
unicorn sigma flights .125micron.

2014 180:1
2015 180:tot nog toe 1
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Raymond van Barneveld pijlen

Bericht door cookie »

nig4nag schreefCOLONik heb een vraagje aan jullie ik heb nu de Purist P5 in huis maar zal ik nu met een korte schaft of een iets langere schaft gaan gooien
Lekker met allebei even gooien en kijken welke pijlen constanter naar het bord gaan. Ben je er direct uit :)
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Goed gemiddelde

Bericht door Lookout »

Brent schreefCOLONhallo, ik ben 14 jaar. Wat is eigk een goed gemiddelde voor mijn leeftijd?
En wat halen jullie gemiddeld?
Een huis tuin keuken darter zou deze gemiddelden in de volgende tijdsbestek moeten kunnen behalen.
Je bent natuurlijk wel afhankelijk van diverse factoren als conditie/fitheid,lichamelijk/concentratie,juiste materiaal,instelling etc etc.

1 jaar trainen uur per dag +/- 45/50 gem.
2 jaar trainen uur per dag +/-50/55 gem.
3 jaar trainen uur per dag +/-55/60 gem.
180's '16 79x
Meerkoet
Lid
BerichtenCOLON 79
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2014, 23:17

Re: Ik ben een beginner, wat te doen ?

Bericht door Meerkoet »

Hoe kom je daar nou weer bij? Iedereen is anders. Sommige mensen zien van de ene op de andere dag het licht zonder veel te trainen en sommige mensen krijgen nooit alles eruit wat erin zit, daar hoeft training niet eens een rol in te spelen. En als je je teveel op je gemiddelde gaat richten hou je jezelf alleen maar uit je spel in mijn ogen.
Fan van Dave Chisnall en Adrian Lewis
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Ik ben een beginner, wat te doen ?

Bericht door cookie »

Meerkoet schreefCOLONHoe kom je daar nou weer bij? Iedereen is anders. Sommige mensen zien van de ene op de andere dag het licht zonder veel te trainen en sommige mensen krijgen nooit alles eruit wat erin zit, daar hoeft training niet eens een rol in te spelen. En als je je teveel op je gemiddelde gaat richten hou je jezelf alleen maar uit je spel in mijn ogen.
Helemaal mee eens..

Sommige spelers die hebben een familielid die al ere gooit, waardoor ze net zo lang oefenen tot het niveau van ere. Soms gaat dit al binnen 3 jaar.

Het is maar net hoe je traint, met wie je traint..

Gouden tip: probeer te doen wat de goede spelers al goed doen!
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Ik ben een beginner, wat te doen ?

Bericht door The Runner »

cookie schreefCOLON
Meerkoet schreefCOLONHoe kom je daar nou weer bij? Iedereen is anders. Sommige mensen zien van de ene op de andere dag het licht zonder veel te trainen en sommige mensen krijgen nooit alles eruit wat erin zit, daar hoeft training niet eens een rol in te spelen. En als je je teveel op je gemiddelde gaat richten hou je jezelf alleen maar uit je spel in mijn ogen.
Helemaal mee eens..

Sommige spelers die hebben een familielid die al ere gooit, waardoor ze net zo lang oefenen tot het niveau van ere. Soms gaat dit al binnen 3 jaar.

Het is maar net hoe je traint, met wie je traint..

Gouden tip: probeer te doen wat de goede spelers al goed doen!
Winnen :D :lol:
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Ik ben een beginner, wat te doen ?

Bericht door cookie »

The Runner schreefCOLON Winnen :D :lol:
Hahaha.. :lol:

Ja dat doen ze, maar daar richten ze niet op. Ze willen de beste zijn en meten zich met anderen om de beste te worden. Winnen is een gevolg van het proces van beter worden tot het niveau dat je zelf voor ogen hebt met de tijd en mogelijkheden die je zelf hebt.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Ik ben een beginner, wat te doen ?

Bericht door Fred Raket »

cookie schreefCOLONZelf alle divisies van DSWN mogen ervaren. Ik speelde met nog een goeie in een vrienden team met 3 slechtere. Hiermee konden we redelijk meekomen met 4 gelijkwaardige spelers, als de opstelling goed was.

Toch denk ik dat je volgende wel kan aanhouden:
Per divisie moet je per partij 3 legs op dit niveau gooien om te winnen.
Ere 3x 16-18 darts
1e 3x 19-21 darts
2e 3x 22-24 darts
3e 3x 25-27 darts
4e 2x 28-30 darts

Tuurlijk door spelverloop kan het afwijken.. Het gaat hierbij om gem. Als je beter doet dan dit dan win je 80% van je singles. Met deze gem. haal je 50%.

In ere van DSWN zie je genoeg 12-15 darters om je oren vliegen, maar laat je daardoor niet imponeren.

Grootste verschil tussen een 1e en 3e div. zal je zien dat de speler uit 1e een 121 finish doet voor 24 darts, waar 3e div. er 4-6 pijlen doet over 121.

Ik kan de vraag zo niet weervinden , maar Cookie geeft hier een goed voorbeeld.

Niet iedere beginner haalt snel een hoge divisie, ook al heb ik al een paar knaapjes meegemaakt die met veel trainen het talent konden ontwikkelen om
snel in de 2e divisie te gooien en hoger.

Begin eerst een natuurlijke stand en houd je pijlen vast zoals ik eerder heb aangegeven.
Houd je werparm in denkbeeldige lijn met de Bull en richt altijd op de T20. ga niet geforceerd gooien.

Kijk in de buurt of op TV hoe spelers gooien, probeer MvG na te doen en probeer met alle 3 de pijlen in een trosje bij elkaar te gooien.
Wijkt er eens een pijl af, denk dan even aan je houding, vaak haal je onbewust je elleboog te ver naar buiten. leer jezelf gewoon een stabiele worp aan. Dan loopt het richten steeds beter.
Speedy180
Lid
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:17

Re: Goed gemiddelde

Bericht door Speedy180 »

Lookout schreefCOLON
Brent schreefCOLONhallo, ik ben 14 jaar. Wat is eigk een goed gemiddelde voor mijn leeftijd?
En wat halen jullie gemiddeld?
Een huis tuin keuken darter zou deze gemiddelden in de volgende tijdsbestek moeten kunnen behalen.
Je bent natuurlijk wel afhankelijk van diverse factoren als conditie/fitheid,lichamelijk/concentratie,juiste materiaal,instelling etc etc.

1 jaar trainen uur per dag +/- 45/50 gem.
2 jaar trainen uur per dag +/-50/55 gem.
3 jaar trainen uur per dag +/-55/60 gem.
Ikzelf ben in '98 een beetje begonnen met het gooien van pijltjes (darten kun je het niet echt noemen aangezien de gooiafstand niet juist was, bord hing niet op de juiste hoogte, 501 spelletjes gooide ik single uit, dat soort dingen...). In 2009 heb ik de sport serieuzer opgepakt en ben veel toernooien gaan spelen en daarnaast natuurlijk erg veel trainen, gewoon omdat ik het spelletje zo leuk vind, en ik graag vooruitgang wilde gaan zien, het liefst zo snel mogelijk natuurlijk...

Echter, we zijn nu een jaar of 5 verder, en ik heb er echt heel erg veel voor gedaan, en ik kom nog niet boven de 45 gemiddeld uit, in een partij...
Heel frustrerend, als je dat gemiddelde legt, naast al die uren die ik aan het bord te vinden ben (al met al tussen de 15 en 20 uur per week, excl. toernooien... Heb toch tijd genoeg, aangezien ik momenteel werkloos ben).
Aantal 180-ers: 15

2010: 5
2013: 2
2014: 4
2015: 3
2016: 1

Hoogste finish: 158
Gebruikers-avatar
Chr1st2aan
Lid
BerichtenCOLON 127
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 22:15

Re: Goed gemiddelde

Bericht door Chr1st2aan »

Speedy180 schreefCOLON
Lookout schreefCOLON
Brent schreefCOLONhallo, ik ben 14 jaar. Wat is eigk een goed gemiddelde voor mijn leeftijd?
En wat halen jullie gemiddeld?
Een huis tuin keuken darter zou deze gemiddelden in de volgende tijdsbestek moeten kunnen behalen.
Je bent natuurlijk wel afhankelijk van diverse factoren als conditie/fitheid,lichamelijk/concentratie,juiste materiaal,instelling etc etc.

1 jaar trainen uur per dag +/- 45/50 gem.
2 jaar trainen uur per dag +/-50/55 gem.
3 jaar trainen uur per dag +/-55/60 gem.
Ikzelf ben in '98 een beetje begonnen met het gooien van pijltjes (darten kun je het niet echt noemen aangezien de gooiafstand niet juist was, bord hing niet op de juiste hoogte, 501 spelletjes gooide ik single uit, dat soort dingen...). In 2009 heb ik de sport serieuzer opgepakt en ben veel toernooien gaan spelen en daarnaast natuurlijk erg veel trainen, gewoon omdat ik het spelletje zo leuk vind, en ik graag vooruitgang wilde gaan zien, het liefst zo snel mogelijk natuurlijk...

Echter, we zijn nu een jaar of 5 verder, en ik heb er echt heel erg veel voor gedaan, en ik kom nog niet boven de 45 gemiddeld uit, in een partij...
Heel frustrerend, als je dat gemiddelde legt, naast al die uren die ik aan het bord te vinden ben (al met al tussen de 15 en 20 uur per week, excl. toernooien... Heb toch tijd genoeg, aangezien ik momenteel werkloos ben).
Als je dan dat gemiddelde gooit, dan lijkt het wel of je gooi gewoon onstabiel is. Ik probeer zelf gewoon zo dicht mogelijk bij de triple 20 te komen en het liefst in het midden. Als ik 12 keer achter elkaar 20 gooi zonder de 5 of de 1 ben ik al heel tevreden.
8-) 180 - 2014 - 21

180 - 2015 - 14

180 - 2016 - 5

180 - 2017 - 11
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Goed gemiddelde

Bericht door cookie »

Speedy180 schreefCOLON
Lookout schreefCOLON
Brent schreefCOLONhallo, ik ben 14 jaar. Wat is eigk een goed gemiddelde voor mijn leeftijd?
En wat halen jullie gemiddeld?
Een huis tuin keuken darter zou deze gemiddelden in de volgende tijdsbestek moeten kunnen behalen.
Je bent natuurlijk wel afhankelijk van diverse factoren als conditie/fitheid,lichamelijk/concentratie,juiste materiaal,instelling etc etc.

1 jaar trainen uur per dag +/- 45/50 gem.
2 jaar trainen uur per dag +/-50/55 gem.
3 jaar trainen uur per dag +/-55/60 gem.
Ikzelf ben in '98 een beetje begonnen met het gooien van pijltjes (darten kun je het niet echt noemen aangezien de gooiafstand niet juist was, bord hing niet op de juiste hoogte, 501 spelletjes gooide ik single uit, dat soort dingen...). In 2009 heb ik de sport serieuzer opgepakt en ben veel toernooien gaan spelen en daarnaast natuurlijk erg veel trainen, gewoon omdat ik het spelletje zo leuk vind, en ik graag vooruitgang wilde gaan zien, het liefst zo snel mogelijk natuurlijk...

Echter, we zijn nu een jaar of 5 verder, en ik heb er echt heel erg veel voor gedaan, en ik kom nog niet boven de 45 gemiddeld uit, in een partij...
Heel frustrerend, als je dat gemiddelde legt, naast al die uren die ik aan het bord te vinden ben (al met al tussen de 15 en 20 uur per week, excl. toernooien... Heb toch tijd genoeg, aangezien ik momenteel werkloos ben).
Dit is naar mijn idee een overschot aan tijd waardoor je niet gericht traint om beter te worden. Stuur een PB als je het leuk vindt om echt beter te worden. Lijkt me leuk om te kijken of we het richting 55-60gem kunnen brengen.
Speedy180
Lid
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:17

Re: Ik ben een beginner, wat te doen ?

Bericht door Speedy180 »

Ik ben het gedeeltelijk met je eens, Cookie...

Ik heb inderdaad veel tijd 'over' en ik vind het heel leuk om te darten. Hier heb ik nu dus extra veel tijd voor en die gebruik ik dan ook.
Je kunt het zien als 'trainen om maar iets te doen te hebben'...

Graag zou ik inderdaad mijn nivo naar een hoger level tillen, maar ik heb al zo veel geprobeerd, dat ik geen idee meer heb hoe ik dit kan bewerkstelligen.

Ik kon je geen PB sturen op de een of andere manier, dus doe ik het even op deze manier...
Aantal 180-ers: 15

2010: 5
2013: 2
2014: 4
2015: 3
2016: 1

Hoogste finish: 158
BUTTON_POST_REPLY