Ik ben een beginner, wat te doen ?

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Goed gemiddelde

Bericht door Lookout »

Speedy180 schreefCOLON
Lookout schreefCOLON
Brent schreefCOLONhallo, ik ben 14 jaar. Wat is eigk een goed gemiddelde voor mijn leeftijd?
En wat halen jullie gemiddeld?
Een huis tuin keuken darter zou deze gemiddelden in de volgende tijdsbestek moeten kunnen behalen.
Je bent natuurlijk wel afhankelijk van diverse factoren als conditie/fitheid,lichamelijk/concentratie,juiste materiaal,instelling etc etc.

1 jaar trainen uur per dag +/- 45/50 gem.
2 jaar trainen uur per dag +/-50/55 gem.
3 jaar trainen uur per dag +/-55/60 gem.
Ikzelf ben in '98 een beetje begonnen met het gooien van pijltjes (darten kun je het niet echt noemen aangezien de gooiafstand niet juist was, bord hing niet op de juiste hoogte, 501 spelletjes gooide ik single uit, dat soort dingen...). In 2009 heb ik de sport serieuzer opgepakt en ben veel toernooien gaan spelen en daarnaast natuurlijk erg veel trainen, gewoon omdat ik het spelletje zo leuk vind, en ik graag vooruitgang wilde gaan zien, het liefst zo snel mogelijk natuurlijk...

Echter, we zijn nu een jaar of 5 verder, en ik heb er echt heel erg veel voor gedaan, en ik kom nog niet boven de 45 gemiddeld uit, in een partij...
Heel frustrerend, als je dat gemiddelde legt, naast al die uren die ik aan het bord te vinden ben (al met al tussen de 15 en 20 uur per week, excl. toernooien... Heb toch tijd genoeg, aangezien ik momenteel werkloos ben).
Vervelend voor je dat er geen duidelijke zichtbare verandering te zien is in je spel.
In principe zul je beetje bij beetje beter moeten kunnen worden na verloop van tijd.
Probeer eens naar een dartclub te gaan en laat je houding en worp eens van dichtbij controleren.
Misschien kunnen die mensen je eens van goed advies voorzien.
180's '16 79x
Brent
Lid
BerichtenCOLON 63
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2015, 16:35

Re: Ik ben een beginner, wat te doen ?

Bericht door Brent »

Hoe hoog ligt het gemiddelde ongeveer op een (jeugd)toernooi?
Bij voorbaat dank.
grt
180'ers 2017: 46
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Ik ben een beginner, wat te doen ?

Bericht door cookie »

Brent schreefCOLONHoe hoog ligt het gemiddelde ongeveer op een (jeugd)toernooi?
Bij voorbaat dank.
grt
Had geregeerd, maar die is nu kwijt.. Dus alsnog antwoord op je vraag.

Doordat het niveau bij jeugd erg verschillend is onder verschillende leeftijden zie je veel positieve en negatieve uitschieters. Met potjes rond de 55-60 gem dus tussen de 21-30 darts zal je veel potjes kans maken op de winst.
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Ik ben een beginner, wat te doen ?

Bericht door Lookout »

Een goed gewicht is wel belangrijk voor een constante worp. Als je mij 14 gram geeft zal ik nooit zo constant zijn als 23 gram.

2.5 jaar lang heb ik met verkeerde gewichten gespeeld.
Speelde altijd met gewichten tussen de 20/28 gram.
Hierdoor werd ik nooit echt constant.

Speel nu zo'n 2 maanden met 17 gram (vaste barrel)en nu ben ik wel ineens constant geworden,en dan bedoel ik hogere scores,makkelijker finishen met als resultaat hogere constante gemiddeldes.

Wat Cookie zegt over het gebruik van het juiste gewicht is zeker heel belangrijk voor een constante worp.
180's '16 79x
nig4nag
Lid
BerichtenCOLON 198
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:49

Re: Ik ben een beginner, wat te doen ?

Bericht door nig4nag »

Lookout schreefCOLONEen goed gewicht is wel belangrijk voor een constante worp. Als je mij 14 gram geeft zal ik nooit zo constant zijn als 23 gram.

2.5 jaar lang heb ik met verkeerde gewichten gespeeld.
Speelde altijd met gewichten tussen de 20/28 gram.
Hierdoor werd ik nooit echt constant.

Speel nu zo'n 2 maanden met 17 gram (vaste barrel)en nu ben ik wel ineens constant geworden,en dan bedoel ik hogere scores,makkelijker finishen met als resultaat hogere constante gemiddeldes.

Wat Cookie zegt over het gebruik van het juiste gewicht is zeker heel belangrijk voor een constante worp.
hoi Lookout hoe kwam jij er achter dat je met het verkeerde gewicht gooide
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Ik ben een beginner, wat te doen ?

Bericht door Fred Raket »

Lookout schreefCOLONEen goed gewicht is wel belangrijk voor een constante worp. Als je mij 14 gram geeft zal ik nooit zo constant zijn als 23 gram.

2.5 jaar lang heb ik met verkeerde gewichten gespeeld.
Speelde altijd met gewichten tussen de 20/28 gram.
Hierdoor werd ik nooit echt constant.

Speel nu zo'n 2 maanden met 17 gram (vaste barrel)en nu ben ik wel ineens constant geworden,en dan bedoel ik hogere scores,makkelijker finishen met als resultaat hogere constante gemiddeldes.

Wat Cookie zegt over het gebruik van het juiste gewicht is zeker heel belangrijk voor een constante worp.

Daarom koos je maar voor 17 gram :D
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Ik ben een beginner, wat te doen ?

Bericht door Lookout »

nig4nag schreefCOLON
Lookout schreefCOLONEen goed gewicht is wel belangrijk voor een constante worp. Als je mij 14 gram geeft zal ik nooit zo constant zijn als 23 gram.

2.5 jaar lang heb ik met verkeerde gewichten gespeeld.
Speelde altijd met gewichten tussen de 20/28 gram.
Hierdoor werd ik nooit echt constant.

Speel nu zo'n 2 maanden met 17 gram (vaste barrel)en nu ben ik wel ineens constant geworden,en dan bedoel ik hogere scores,makkelijker finishen met als resultaat hogere constante gemiddeldes.

Wat Cookie zegt over het gebruik van het juiste gewicht is zeker heel belangrijk voor een constante worp.
hoi Lookout hoe kwam jij er achter dat je met het verkeerde gewicht gooide

Ik denk ook dat ik een beetje geluk heb gehad met het vinden van de juiste barrel,gewicht,shaft's de combinatie van alles.
De resultaten kwamen ook niet ineens aanwaaien hoor dat gebeurde pas op het moment dat ik de juiste shaft's ben gaan gebruiken.
Heb een eigen gooi style ontwikkeld en gebruik de grip van Paul Nicholson.
Dit heeft wel enige tijd in beslag genomen.

Hoe kwam ik erachter dat ik verkeerde gewichten gebruikte,ik zal wat voorbeelden geven.
-Wisselende gemiddeldes de ene keer 50 gem dan weer 57 gem dan weer 49 gem etc etc.
-Veel afzwaaiers naar de 1 en 5.
-Weinig 100,140,180 scores.
-Dubbels waren heel erg wisselvallig.

Situatie nu
-60/70 gemiddeld iedere partij.
-Amper afzwaaiers dus weinig 41,45 scores
-Veel 100,140,180 scores met name de 100,140 scores zijn fors toegenomen.
-Dubbels altijd in 3 pijlen uit.
180's '16 79x
nig4nag
Lid
BerichtenCOLON 198
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:49

Re: Ik ben een beginner, wat te doen ?

Bericht door nig4nag »

Lookout schreefCOLON
nig4nag schreefCOLON
Lookout schreefCOLONEen goed gewicht is wel belangrijk voor een constante worp. Als je mij 14 gram geeft zal ik nooit zo constant zijn als 23 gram.

2.5 jaar lang heb ik met verkeerde gewichten gespeeld.
Speelde altijd met gewichten tussen de 20/28 gram.
Hierdoor werd ik nooit echt constant.

Speel nu zo'n 2 maanden met 17 gram (vaste barrel)en nu ben ik wel ineens constant geworden,en dan bedoel ik hogere scores,makkelijker finishen met als resultaat hogere constante gemiddeldes.

Wat Cookie zegt over het gebruik van het juiste gewicht is zeker heel belangrijk voor een constante worp.
hoi Lookout hoe kwam jij er achter dat je met het verkeerde gewicht gooide

Ik denk ook dat ik een beetje geluk heb gehad met het vinden van de juiste barrel,gewicht,shaft's de combinatie van alles.
De resultaten kwamen ook niet ineens aanwaaien hoor dat gebeurde pas op het moment dat ik de juiste shaft's ben gaan gebruiken.
Heb een eigen gooi style ontwikkeld en gebruik de grip van Paul Nicholson.
Dit heeft wel enige tijd in beslag genomen.

Hoe kwam ik erachter dat ik verkeerde gewichten gebruikte,ik zal wat voorbeelden geven.
-Wisselende gemiddeldes de ene keer 50 gem dan weer 57 gem dan weer 49 gem etc etc.
-Veel afzwaaiers naar de 1 en 5.
-Weinig 100,140,180 scores.
-Dubbels waren heel erg wisselvallig.

Situatie nu
-60/70 gemiddeld iedere partij.
-Amper afzwaaiers dus weinig 41,45 scores
-Veel 100,140,180 scores met name de 100,140 scores zijn fors toegenomen.
-Dubbels altijd in 3 pijlen uit.

wat jij vertel hier zie ik me eigen ook wel in alleen heb ik nog afzwaaiers naar de 1 en de 5 alleen mijn dubbels gaan goed .
ik ben van 25-26 gram naar nu 23 gram gegaan .
Gebruikers-avatar
Chr1st2aan
Lid
BerichtenCOLON 127
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 22:15

Re: Ik ben een beginner, wat te doen ?

Bericht door Chr1st2aan »

Merk zelf met een lichtere pijl (lichter dan 24 gram) dat ik best aardig kan gooien ermee, maar dat mijn arm er gewoon te moe van word. Moet (voor mijn gevoel misschien) dan harder gooien. Na een tijdje gooien gaat het dan ook mis qua stabiliteit.

En met pijlen zwaarder dan 25 gram voel ik na een tijdje gewoon dat ik een zere arm krijg.
8-) 180 - 2014 - 21

180 - 2015 - 14

180 - 2016 - 5

180 - 2017 - 11
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Ik ben een beginner, wat te doen ?

Bericht door cookie »

Chr1st2aan schreefCOLONMerk zelf met een lichtere pijl (lichter dan 24 gram) dat ik best aardig kan gooien ermee, maar dat mijn arm er gewoon te moe van word. Moet (voor mijn gevoel misschien) dan harder gooien. Na een tijdje gooien gaat het dan ook mis qua stabiliteit.

En met pijlen zwaarder dan 25 gram voel ik na een tijdje gewoon dat ik een zere arm krijg.
Het kan idd erg nauw liggen!

Ik heb dat 24 te zwaar is voor lange sessies en bij 22 moet ik "hard" gooien.

Zelfs met extra krachttraining kom ik eerder op 22gram uit dan 24-25.

Het is idd meer balans zoeken. Je kan met draagkracht van je flights wel nog aan de slag. Dit helpt enorm.. Al blijf ik er van overtuigd dat een standaard flight en standaard shaft de basis moet zijn.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Ik ben een beginner, wat te doen ?

Bericht door Fred Raket »

cookie schreefCOLON
Chr1st2aan schreefCOLONMerk zelf met een lichtere pijl (lichter dan 24 gram) dat ik best aardig kan gooien ermee, maar dat mijn arm er gewoon te moe van word. Moet (voor mijn gevoel misschien) dan harder gooien. Na een tijdje gooien gaat het dan ook mis qua stabiliteit.

En met pijlen zwaarder dan 25 gram voel ik na een tijdje gewoon dat ik een zere arm krijg.
Het kan idd erg nauw liggen!

Ik heb dat 24 te zwaar is voor lange sessies en bij 22 moet ik "hard" gooien.

Zelfs met extra krachttraining kom ik eerder op 22gram uit dan 24-25.

Het is idd meer balans zoeken. Je kan met draagkracht van je flights wel nog aan de slag. Dit helpt enorm.. Al blijf ik er van overtuigd dat een standaard flight en standaard shaft de basis moet zijn.
Yep.
Ik heb vaak met kite een peertjes gegooid en kan er nu niet eens meer mee gooien. sliks zijn als inbetween en daar gooi ik lekker mee.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Ik ben een beginner, wat te doen ?

Bericht door cookie »

Fred Raket schreefCOLON
cookie schreefCOLON
Chr1st2aan schreefCOLONMerk zelf met een lichtere pijl (lichter dan 24 gram) dat ik best aardig kan gooien ermee, maar dat mijn arm er gewoon te moe van word. Moet (voor mijn gevoel misschien) dan harder gooien. Na een tijdje gooien gaat het dan ook mis qua stabiliteit.

En met pijlen zwaarder dan 25 gram voel ik na een tijdje gewoon dat ik een zere arm krijg.
Het kan idd erg nauw liggen!

Ik heb dat 24 te zwaar is voor lange sessies en bij 22 moet ik "hard" gooien.

Zelfs met extra krachttraining kom ik eerder op 22gram uit dan 24-25.

Het is idd meer balans zoeken. Je kan met draagkracht van je flights wel nog aan de slag. Dit helpt enorm.. Al blijf ik er van overtuigd dat een standaard flight en standaard shaft de basis moet zijn.
Yep.
Ik heb vaak met kite een peertjes gegooid en kan er nu niet eens meer mee gooien. sliks zijn als inbetween en daar gooi ik lekker mee.
Met kites idd ook hard te gooien..
Gebruikers-avatar
Ralf1201
Lid
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 10 Mrt 2015, 00:01

Re: Ik ben een beginner, wat te doen ?

Bericht door Ralf1201 »

Ik zit er over te denken om eens met wat kleine toernooien mee te gaan doen, Wat is een goed gemiddelde waarbij ik ook nog redelijk veel kans maak op een hoge plek?

;)
:arrow: 180's 2015 : 6
:arrow: Winmau Blade 4
Speedy180
Lid
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:17

Re: Ik ben een beginner, wat te doen ?

Bericht door Speedy180 »

Natuurlijk is het fijn, dat je je tegenstanders een goede partij kunt bieden, maar in mijn ogen is het VEEL belangrijker, om eerst een bult ervaring op te doen, met het spelen van wedstrijden... Je zult dan zien, dat je eigen prestaties steeds meer vooruit zullen gaan... Bij het spelen van echte wedstrijden, komt er namelijk een extra factor kijken, namelijk het presteren en leren omgaan met wedstrijddruk... Dat is nog lastig genoeg...

Mijn tip is dus:

Gewoon lekker toernooien gaan spelen voor de ervaring en niet gelijk het uiterste van jezelf vragen, of teveel kijken naar hoe je zelf staat te spelen... De resultaten komen vanzelf...
Aantal 180-ers: 15

2010: 5
2013: 2
2014: 4
2015: 3
2016: 1

Hoogste finish: 158
kosmetdesnor
Lid
BerichtenCOLON 136
GeregistreerdCOLON 21 Apr 2015, 13:56

Re: Ik ben een beginner, wat te doen ?

Bericht door kosmetdesnor »

De wedstrijddruk en zenuwen die je eerst hebt zal je beter kunnen beheersen na mate je vaker gedart hebt.

Dus ga inderdaad kleine toernooien in de buurt gooien zonder een verwachting te hebben.

Mijn eerste ranking toernooi was ik ook zenuwachtig en wist niet zeker of ik het wel kon. Mede dankzij de druk en zenuwen. Nu 3 ranking toernooien verder ben ik voor niemand zenuwachtig ( bij datzelfde toernooi, waar veel dezelfde spelers aan mee doen). En kan nu een stuk beter met de druk omgaan.

Daarnaast is het zo als je tegenstander qua scoren iets beter gooit dan jij, dat je vanzelf met het niveau meegaat (althans bij mij).

Darten is leren door veel te oefenen! Je hoort af en toe mensen zeggen ja hij heeft veel talent enzo. Maar ook een MvG haalt de top niet door niet te oefenen
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Ik ben een beginner, wat te doen ?

Bericht door Lookout »

kosmetdesnor schreefCOLONDe wedstrijddruk en zenuwen die je eerst hebt zal je beter kunnen beheersen na mate je vaker gedart hebt.

Dus ga inderdaad kleine toernooien in de buurt gooien zonder een verwachting te hebben.

Mijn eerste ranking toernooi was ik ook zenuwachtig en wist niet zeker of ik het wel kon. Mede dankzij de druk en zenuwen. Nu 3 ranking toernooien verder ben ik voor niemand zenuwachtig ( bij datzelfde toernooi, waar veel dezelfde spelers aan mee doen). En kan nu een stuk beter met de druk omgaan.

Daarnaast is het zo als je tegenstander qua scoren iets beter gooit dan jij, dat je vanzelf met het niveau meegaat (althans bij mij).

Darten is leren door veel te oefenen! Je hoort af en toe mensen zeggen ja hij heeft veel talent enzo. Maar ook een MvG haalt de top niet door niet te oefenen
Waarom zou je zenuwachtig moeten zijn om tegen iemand te spelen?
Je wint of je verliest zo simpel is het je leven hangt er niet vanaf ;)
180's '16 79x
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Ik ben een beginner, wat te doen ?

Bericht door cookie »

Lekker gooien op die toernooien en proberen je beste spel te laten zien.

Veel spelers willen idd alleen meedoen wanneer ze kunnen winnen en een goed resultaat is graadmeter hoe goed ze zijn.

Geloof mij... hoog eindigen zonder je eigen niveau gehaald te hebben is het meest lege gevoel dat er is.

Net als vorige reacties... Ga lekker gooien en probeer je beste spel te laten zien. Leer van jongens die beter zijn en ontdek waar je goede en zwakke punten liggen en verbeter die. Dat houdt het darten het leukst!

Je kan altijd pech/geluk hebben met de loting. Lekker lol maken, je best doen en leren van de goede jongens. Vanzelf komen de goede resultaten..
Donny23
Lid
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2014, 12:58

Re: Ik ben een beginner, wat te doen ?

Bericht door Donny23 »

cookie schreefCOLONLekker gooien op die toernooien en proberen je beste spel te laten zien.

Veel spelers willen idd alleen meedoen wanneer ze kunnen winnen en een goed resultaat is graadmeter hoe goed ze zijn.

Geloof mij... hoog eindigen zonder je eigen niveau gehaald te hebben is het meest lege gevoel dat er is.

Net als vorige reacties... Ga lekker gooien en probeer je beste spel te laten zien. Leer van jongens die beter zijn en ontdek waar je goede en zwakke punten liggen en verbeter die. Dat houdt het darten het leukst!

Je kan altijd pech/geluk hebben met de loting. Lekker lol maken, je best doen en leren van de goede jongens. Vanzelf komen de goede resultaten..

hoi cookie

nou ik heb vaste setup ook gevonden john lowe world champion 21gram met lange nylon shafts en kite flights

maar om on topic te komen gisteren had ik een toernooitje en speelde tegen iemand dat me niveau hoog was en voor me zelfvertrouwen echt goed maar zullen ook wel mindere dagen komen maar wat je toen al zei gewoon doorgooien en niet nadenken maar gooit echt geweldig setup met hulp ook van fred raket
target stephen bunting 12gram
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: Ik ben een beginner, wat te doen ?

Bericht door ybabl »

Ik heb misschien een beetje een rare vraag. Maar ik ben dan ook een beetje raar.

Als jullie thuis een pijltje gooien, doen jullie dat dan met of zonder schoenen aan?
kosmetdesnor
Lid
BerichtenCOLON 136
GeregistreerdCOLON 21 Apr 2015, 13:56

Re: Ik ben een beginner, wat te doen ?

Bericht door kosmetdesnor »

ybabl schreefCOLONIk heb misschien een beetje een rare vraag. Maar ik ben dan ook een beetje raar.

Als jullie thuis een pijltje gooien, doen jullie dat dan met of zonder schoenen aan?
Ik doe dat met. Heb zelf een oche gemaakt en voelt raar aan om zonder schoen daar tegen te staan. En is geen rare vraag hoor, heb het zelf ook afgevraagd hoe de rest dat doet
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: Ik ben een beginner, wat te doen ?

Bericht door ybabl »

kosmetdesnor schreefCOLON
ybabl schreefCOLONIk heb misschien een beetje een rare vraag. Maar ik ben dan ook een beetje raar.

Als jullie thuis een pijltje gooien, doen jullie dat dan met of zonder schoenen aan?
Ik doe dat met. Heb zelf een oche gemaakt en voelt raar aan om zonder schoen daar tegen te staan. En is geen rare vraag hoor, heb het zelf ook afgevraagd hoe de rest dat doet
Misschien ben jij ook wel gewoon een beetje raar. ;) Maar stel nou dat je even langs je bord loopt en besluit om gewoon ff je pijltjes op te pakken, ga je dan eerst je schoenen aantrekken? Of heb je een aparte dartkamer en loop je er dus niet zomaar ff langs?
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Ik ben een beginner, wat te doen ?

Bericht door Lookout »

ybabl schreefCOLONIk heb misschien een beetje een rare vraag. Maar ik ben dan ook een beetje raar.

Als jullie thuis een pijltje gooien, doen jullie dat dan met of zonder schoenen aan?
Juist een hele verstandige vraag niets raars aan : Bobby George legt in een YouTube filmpje uit dat het aan te raden is om altijd met dezelfde schoenen aan te spelen.Zelf speel ik thuis altijd op slippers en als ik buitenshuis speel met sportschoenen.
180's '16 79x
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Ik ben een beginner, wat te doen ?

Bericht door Rat »

Eerst op blote voeten/sokken, maar kreeg last van mijn rug. Nu al jaren op sport badslippers.

Loopt prima, nergens last van en kan je heel het jaar door dragen zonder zweet poten te krijgen, ;) .
kosmetdesnor
Lid
BerichtenCOLON 136
GeregistreerdCOLON 21 Apr 2015, 13:56

Re: Ik ben een beginner, wat te doen ?

Bericht door kosmetdesnor »

ybabl schreefCOLON
kosmetdesnor schreefCOLON
ybabl schreefCOLONIk heb misschien een beetje een rare vraag. Maar ik ben dan ook een beetje raar.

Als jullie thuis een pijltje gooien, doen jullie dat dan met of zonder schoenen aan?
Ik doe dat met. Heb zelf een oche gemaakt en voelt raar aan om zonder schoen daar tegen te staan. En is geen rare vraag hoor, heb het zelf ook afgevraagd hoe de rest dat doet
Misschien ben jij ook wel gewoon een beetje raar. ;) Maar stel nou dat je even langs je bord loopt en besluit om gewoon ff je pijltjes op te pakken, ga je dan eerst je schoenen aantrekken? Of heb je een aparte dartkamer en loop je er dus niet zomaar ff langs?
Naja daar heb je een punt. Als ik serieus ga oefenen doe ik dat wel want dan leg ik ook de oche neer enzo. Maar als ik naar bed ga, gooi ik vaak nog ff wat pijltjes. ( dartkamer is naast slaapkamer)Dan zonder oche en schoenen. Maar dan gooi ik gewoon lekker ff ontspannen etc
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Ik ben een beginner, wat te doen ?

Bericht door cookie »

Zelf gooi ik altijd op alle manieren en elk soort schoeisel.

In mn korte broek op slippers (natuurlijk zonder sokken) ben ik op mn best. Het is wel echt goed om onder verschillende omstandigheden te gooien.

Het is wel goed om vast type schoenen voor wedstrijden te hebben zoals Bobby George aangeeft. Maar het is onzin dat je je worp kwijt raakt wanneer je op je sokken gaat staan. En ja je staat dan lager, maardan pas je je toch aan?? Je zal buiten de deur ook altijd moeten aanpassen aan kuilen, hobbels, schuine banen etc.
BUTTON_POST_REPLY