Ik ben een beginner, wat te doen ?

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
Gebruikers-avatar
Tim
Lid
BerichtenCOLON 430
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 02:15

Re: Ik ben een beginner, wat te doen ?

Bericht door Tim »

cookie schreefCOLONZelf gooi ik altijd op alle manieren en elk soort schoeisel.

In mn korte broek op slippers (natuurlijk zonder sokken) ben ik op mn best. Het is wel echt goed om onder verschillende omstandigheden te gooien.

Het is wel goed om vast type schoenen voor wedstrijden te hebben zoals Bobby George aangeeft. Maar het is onzin dat je je worp kwijt raakt wanneer je op je sokken gaat staan. En ja je staat dan lager, maardan pas je je toch aan?? Je zal buiten de deur ook altijd moeten aanpassen aan kuilen, hobbels, schuine banen etc.
Ik moet eigenlijk altijd wel schoenen aan hebben om wat te kunnen raken. Op blote voeten of sokken sta ik veel minder stevig en stabiel te gooien dan wanneer ik schoenen aan heb. Schoenen bieden steun en dat verbeterd het in balans staan aan de oche voor mij. (Tevens heb ik dan minder rugpijn, maar dat is denk ik persoonlijk).

Een goede stabiele houding aan de oche vind ik misschien wel het belangrijkste aspect voor een goede worp. Op sokken sta ik wiebeliger wat het richten niet ten goede komt...

Als ik wat ga trainen of een partijtje speel heb ik dus altijd schoenen aan. Ook altijd hetzelfde merk/type sportschoenen. Maar als ik langs het bord loop en zin heb om een paar keer te gooien, ga ik niet eerst mn schoenen pakken hoor! Want ook met schoenen aan moet ik toch zeker eerst ff een kwartier gegooid hebben voordat de pijlen een beetje lekker willen vallen... ;)
Unicorn Barneveld W.C. Golden 23 gr. 8-)
(Op dit moment althans... :D )
180FR
Lid
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2015, 22:02

V

Bericht door 180FR »

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum dus ik zal mij allereerst even voorstellen. Mijn naam is Kevin en woon in het mooie Groningen :D. Ik dart nu al ongeveer 6 maanden waarvan de laatste 2 week redelijk fanatiek : ongeveer 6 a 7 uur per week. Darten doe ik gewoon thuis, zit er wel over na te denken om bij een dartclub te gaan of binnenkort aan een toernooi mee te doen.

Nou heb ik 2 vragen,

1) Wat is een goed gemiddelde om met een toernooi mee te doen of bij een dartclub te gaan? Mijn gemiddelde is momenteel ongeveer 45/50 met soms een uitschieter :)

2) Sinds vorige week heb ik via een site een programmaatje gekocht waarmee ik tegen de PC kan gooien. Dit programma houdt mijn statistieken ook bij. Nu ben ik wel benieuwd of mijn gemiddelde omhooggaat en zo ja hoeveel? Hoe kan je dat het beste bijhouden?
Mijn idee was om van elk potje dat ik speel tegen de PC mijn gemiddelde te noteren en dan per week mijn gemiddeldes invoeren in EXCEL. Zodat ik dan een weekgemiddelde krijg, dat ik zeg maar over bijvoorbeeld 15 weken kan zien of het hoger wordt. Is dit een goede methode of zouden jullie het anders doen?

Alvast bedankt,
bentvelzen
Lid
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2015, 13:45

Re: V

Bericht door bentvelzen »

180FR schreefCOLONHallo iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum dus ik zal mij allereerst even voorstellen. Mijn naam is Kevin en woon in het mooie Groningen :D. Ik dart nu al ongeveer 6 maanden waarvan de laatste 2 week redelijk fanatiek : ongeveer 6 a 7 uur per week. Darten doe ik gewoon thuis, zit er wel over na te denken om bij een dartclub te gaan of binnenkort aan een toernooi mee te doen.

Nou heb ik 2 vragen,

1) Wat is een goed gemiddelde om met een toernooi mee te doen of bij een dartclub te gaan? Mijn gemiddelde is momenteel ongeveer 45/50 met soms een uitschieter :)

2) Sinds vorige week heb ik via een site een programmaatje gekocht waarmee ik tegen de PC kan gooien. Dit programma houdt mijn statistieken ook bij. Nu ben ik wel benieuwd of mijn gemiddelde omhooggaat en zo ja hoeveel? Hoe kan je dat het beste bijhouden?
Mijn idee was om van elk potje dat ik speel tegen de PC mijn gemiddelde te noteren en dan per week mijn gemiddeldes invoeren in EXCEL. Zodat ik dan een weekgemiddelde krijg, dat ik zeg maar over bijvoorbeeld 15 weken kan zien of het hoger wordt. Is dit een goede methode of zouden jullie het anders doen?

Alvast bedankt,
Wat betreft toernooi gemiddelde, dit ligt volledig aan het toernooi waaraan je meedoet. Zijn er degelijke prijzen te winnen, hier zullen weer wat betere spelers op af komen. Ik deed laatst met een toernooitje mee en lootte Jeffrey de Zwaan in de eerste ronde., met 110 gemiddeld van hem kon ik na een klein kwartier m'n spulletjes weer inpakken. Het ligt er dus echt aan wat voor toernooi het is.

Die excel manier lijkt me een leuke manier om je gemiddelde bij te houden, maar laat je er niet gek door maken als je geen progressie ziet. 15 weken is niet al te lang en een hoger gemiddelde zegt niet altijd alles. Succes in ieder geval!
180's.
2015: 3
2016: 1
Henk
Lid
BerichtenCOLON 653
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:43

Bericht door Henk »

Genoemde manier lijkt mij prima.

Echter, ik zou het focussen op gemiddelde helemaal loslaten en lekker toernooien gaan gooien bij je in de buurt. En als je het leuk vind kijken of je je eventueel nog in kan schrijven voor de tweede seizoenshelft van de competitie.

Verder staat er veel info in het grote gooiproblemen topic.
180FR
Lid
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2015, 22:02

Re: Ik ben een beginner, wat te doen ?

Bericht door 180FR »

Bedankt voor jullie reacties!

Ga binnenkort gewoon meedoen aan een toernooi, zie vanzelf waar het eindigt :) Dan krijg ik toch een beetje het gevoel hoe het is om onder druk te gooien.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Ik ben een beginner, wat te doen ?

Bericht door cookie »

180FR schreefCOLONBedankt voor jullie reacties!

Ga binnenkort gewoon meedoen aan een toernooi, zie vanzelf waar het eindigt :) Dan krijg ik toch een beetje het gevoel hoe het is om onder druk te gooien.
Leuk dat je zo enthousiast bent!

Uiteindelijk is progressie de grootste motivator met darten, dus het bijhouden in je beginfase is zeker motiverend :) Het is ook de beste manier om te meten hoe goed je bent en wordt. Als je er energie van krijgt, zou ik het zeker lekker bij houden.
Zorg er dan wel voor dat je telkens kijkt naar je gemiddelde over bijv. 5 potjes in plaats van 1 potje. Hier zie je veel beter of je echt vooruit gaat.

Vier ook zeker je momenten dat je weer een pr hebt met hoogste finish en hoogste gemiddelde.

Voor gooien bij een dartclub of competitie kan je met elk niveau starten. Belangrijkste is om jongens van je eigen leeftijd te vinden die net zo goed zijn, iets beter en net zo graag willen gooien als jij. Dit werkt heel aanstekelijk :)
Met een gemiddelde van 60+ kom je echt wel ver bij de kleine toernooitjes. De meeste spelers zullen rond de 50-55 gooien met hier en daar een uitschieter richting de 75+.

Veel plezier!
Gebruikers-avatar
Satyr
Lid
BerichtenCOLON 75
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2015, 13:53

Re: Ik ben een beginner, wat te doen ?

Bericht door Satyr »

Ik ben bijna twee jaar geleden begonnen met gooien. Wel meteen bij een (leuke) club gaan gooien, waar ik alle ruimte had en heb om fouten te maken. Pas afgelopen zomer, dus na een jaar, had ik echt een grote stap en begon ik ver te komen op toernooien met plaatselijke toppers. In de competitie verloor ik zelden een wedstrijd en ik kijk nu of ik ergens een stap omhoog kan maken.

Maar ik heb mezelf nooit druk gemaakt om gemiddelden. Dat maakt ook amper wat uit als je geen topper bent, het is zoveel meer belangrijk om een leg uit te gooien. Oefen je dubbels, zeker in het begin. Daar ga je meer plezier aan hebben dan eindeloos die T20 proberen te raken. 180'ers winnen geen wedstrijd, een D1 wel.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Ik ben een beginner, wat te doen ?

Bericht door cookie »

Satyr schreefCOLONIk ben bijna twee jaar geleden begonnen met gooien. Wel meteen bij een (leuke) club gaan gooien, waar ik alle ruimte had en heb om fouten te maken. Pas afgelopen zomer, dus na een jaar, had ik echt een grote stap en begon ik ver te komen op toernooien met plaatselijke toppers. In de competitie verloor ik zelden een wedstrijd en ik kijk nu of ik ergens een stap omhoog kan maken.

Maar ik heb mezelf nooit druk gemaakt om gemiddelden. Dat maakt ook amper wat uit als je geen topper bent, het is zoveel meer belangrijk om een leg uit te gooien. Oefen je dubbels, zeker in het begin. Daar ga je meer plezier aan hebben dan eindeloos die T20 proberen te raken. 180'ers winnen geen wedstrijd, een D1 wel.
Het bijhouden van gemiddelden is idd absoluut niet noodzakelijk om beter te worden. Alleen doen wanneer je er echt vrolijk van wordt. Het mooiste is wanneer het automatisch wordt bijgehouden en je niet direct het kan zien. Om deze reden ben ik fan van http://www.pro-darter.com

Daar kan je gewoon lekker je potjes gooien tegen vrienden (online) of tegen de computer. Alle gegevens worden automatisch in een database opgeslagen, en kan je dus af en toe lekker kijken hoe het met je vorderingen gaat. Je kan dit ook mooi doen in de kroeg, via je telefoon en wifi. Zie hier een oude afbeelding hiervan:
Afbeelding
180FR
Lid
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2015, 22:02

Re: Ik ben een beginner, wat te doen ?

Bericht door 180FR »

Dankjullie wel voor de reacties. Denk inderdaad ook dat gemiddelde niet veel uitmaakt maar vooral de dubbels, die kunnen bij mij nog wel beter. Daar ga ik mij eerst de komende tijd maar op focussen :D
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Ik ben een beginner, wat te doen ?

Bericht door cookie »

180FR schreefCOLONDankjullie wel voor de reacties. Denk inderdaad ook dat gemiddelde niet veel uitmaakt maar vooral de dubbels, die kunnen bij mij nog wel beter. Daar ga ik mij eerst de komende tijd maar op focussen :D
Mooi! Focus vooral op oog-hand coördinatie over het gehele bord. Spelletjes als Half-it, bobs27, tactics, cricket werken erg goed.

Ander spel die ik zelf top vind, is Around-the-bord met dubbel bonus.
Bedoeling is singles van 1-20 + bull te raken en weer terug van 20-1. Wanneer je s1 raakt ga je voor s2 etc.
Met 2 spelers mag je nog een keer gooien in dezelfde beurt, wanneer je 3 pijlen op rij een single raakt.
Dankzij de dubbels kan je dit rondje heel snel doen, want wanneer je bijv. op 3 staat en je gooit een d3, dan ga je niet naar 4 maar naar 6. En gooi je dan een d6 dan ga je in één keer door naar 12. Net zo ver totdat je bij de 20 bent en de bull raakt, daarna weer terug.
Gooi je op de 20 een d20, dan ga je direct naar 10 etc.

Snelste ronde die je kan maken is
s1, d2, d4, s8, s9, d10, bull, d20, d10, s5, d4, s2, s1.

Als je deze allemaal in 1 pijl raakt, dan is je tegenstander dus niet aan de beurt geweest ;) Je kan ook bijv. kiezen om alles groot te mikken en even 41 singels op een rij te gooien.
Bart
Lid
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:30

Re: Ik ben een beginner, wat te doen ?

Bericht door Bart »

cookie schreefCOLON
180FR schreefCOLONDankjullie wel voor de reacties. Denk inderdaad ook dat gemiddelde niet veel uitmaakt maar vooral de dubbels, die kunnen bij mij nog wel beter. Daar ga ik mij eerst de komende tijd maar op focussen :D
Mooi! Focus vooral op oog-hand coördinatie over het gehele bord. Spelletjes als Half-it, bobs27, tactics, cricket werken erg goed.

Ander spel die ik zelf top vind, is Around-the-bord met dubbel bonus.
Bedoeling is singles van 1-20 + bull te raken en weer terug van 20-1. Wanneer je s1 raakt ga je voor s2 etc.
Met 2 spelers mag je nog een keer gooien in dezelfde beurt, wanneer je 3 pijlen op rij een single raakt.
Dankzij de dubbels kan je dit rondje heel snel doen, want wanneer je bijv. op 3 staat en je gooit een d3, dan ga je niet naar 4 maar naar 6. En gooi je dan een d6 dan ga je in één keer door naar 12. Net zo ver totdat je bij de 20 bent en de bull raakt, daarna weer terug.
Gooi je op de 20 een d20, dan ga je direct naar 10 etc.

Snelste ronde die je kan maken is
s1, d2, d4, s8, s9, d10, bull, d20, d10, s5, d4, s2, s1.

Als je deze allemaal in 1 pijl raakt, dan is je tegenstander dus niet aan de beurt geweest ;) Je kan ook bijv. kiezen om alles groot te mikken en even 41 singels op een rij te gooien.
Leuk spel! Ga ik ook spelen. Moet er nog een s20 tussen de d10 en bull?
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Ik ben een beginner, wat te doen ?

Bericht door cookie »

Bart schreefCOLON
Leuk spel! Ga ik ook spelen. Moet er nog een s20 tussen de d10 en bull?
Ja je hebt helemaal gelijk! Die moet er wel tussen :)
Wanneer je tegen een ander speelt, mag je altijd nog een keer, ook als je 3 dubbels op rij raakt..

Het mooie van dit spel is dat je wordt beloond wanneer je risico neemt bij de eerste 10 singels door voor dubbel te gaan.
Pietjepuk180
Lid
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2016, 11:26

Waar op te letten als beginnende darter?

Bericht door Pietjepuk180 »

Hallo allemaal,

Al jaren ben ik fan van de darts sport.
Na regelmatig in het cafe een leuke pot te darten ben ik sinds een aantal weken begonnen met fanatiek darten.
Ik heb mijn dartssetje compleet gemaakt, goeie set pijlen aangeschaft, dartbord en surround en een ockey.
Mijn slaapkamer is nu dus omgebouwd tot dartbaan!

Aangezien mij het geweldig lijkt om darten in competitieverband te doen lijkt mij het essensieel om direct vanaf het begin mijn techniek op de juiste manier aan te leren omdat na wat inlezen mij duidelijk geworden is dat het aanpassen hiervan in een later stadium erg lastig is.

Wat zouden jullie mij aanraadden als beginner om goed op te letten?

De afgelopen weken dart ik zo'n 2 uur per dag en dit kan ik de komende tijd ook zeker blijven doen. Ik zie al zeker verbetering in mijn dubbels en scorend vermogen en dit maakt mij alleen maar fanatieker!

Ik vroeg mij ook af wat jullie als training doen om het beste resultaat uit de trainingsuurtjes te halen.

Alvast bedankt!
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Ik ben een beginner, wat te doen ?

Bericht door Fred Raket »

Welkom Pietje, In dit topic staan wat tips en verder op het forum. veel leesplezier en geniet van het darten ;)
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Ik ben een beginner, wat te doen ?

Bericht door cookie »

Fred Raket schreefCOLONWelkom Pietje, In dit topic staan wat tips en verder op het forum. veel leesplezier en geniet van het darten ;)
Lekker op zoek gaan naar gasten van dezelfde leeftijd die ongeveer zelfde niveau hebben en ambitie hebben om beter te worden. Met hun samen gooien.. Daarnaast veel kijken hoe goede spelers het doen.

Trainingsspellen blijf ik volgende aanraden:
- cricket - voor groeperen
- bobs27 - voor dubbels + groeperen
- 121en - voor rekenen + finishen
- tactics - voor tactisch gooien, switchen
- half-it - voor groeperen
- 10 up 1 down - voor finishen

Zoals je ziet.. zo min mogelijk t20 rammen en veel spelletjes over het gehele bord. Hier wordt, naar mijn mening, je techniek het beste van.

Daar omheen lekker veel potjes gooien en heel veel lol maken en zorgen dat je zsm 55-60 gemiddeld gaat gooien.
Pietjepuk180
Lid
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2016, 11:26

Re: Ik ben een beginner, wat te doen ?

Bericht door Pietjepuk180 »

cookie schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONWelkom Pietje, In dit topic staan wat tips en verder op het forum. veel leesplezier en geniet van het darten ;)
Lekker op zoek gaan naar gasten van dezelfde leeftijd die ongeveer zelfde niveau hebben en ambitie hebben om beter te worden. Met hun samen gooien.. Daarnaast veel kijken hoe goede spelers het doen.

Trainingsspellen blijf ik volgende aanraden:
- cricket - voor groeperen
- bobs27 - voor dubbels + groeperen
- 121en - voor rekenen + finishen
- tactics - voor tactisch gooien, switchen
- half-it - voor groeperen
- 10 up 1 down - voor finishen

Zoals je ziet.. zo min mogelijk t20 rammen en veel spelletjes over het gehele bord. Hier wordt, naar mijn mening, je techniek het beste van.

Daar omheen lekker veel potjes gooien en heel veel lol maken en zorgen dat je zsm 55-60 gemiddeld gaat gooien.
Bedankt voor de snelle reactie!

Maat van me dart ook regelmatig, waren eerste zelfde niveau (beginnersniveau) maar doordat hij het altijd bijgehouden heeft gooit hij wat constanter zijn triples. Denk dat hij een gemiddelde heeft van 45-50 en ik zo rond de 40.

Wekelijks gaan we naar de sportpub voor een avondje darten en aangezien ik nu fanatiek bezig ben zal ik hem wel snel bijbenen en word het wat competiever hoop ik.

Op wat voor gemiddelde raadden jullie mij aan mee te doen aan toernooitjes? Winnen hoeft absoluut niet want het gaat om de ervaring, maar af en toe een pijl op een dubbel krijgen is toch wel zo fijn..
Henk
Lid
BerichtenCOLON 653
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:43

Re: Ik ben een beginner, wat te doen ?

Bericht door Henk »

Goede tips van cookie!
Via deze link zijn ook nog wel een aantal alternatieve trainingsspellen te vinden: http://www.winmau.com/practicezone/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor 121-en gebruik ik als ik alleen train vaak een eigen variant, mijn versie van 121: in 9 darts. Uit: +3 / Mis: -1

Verdere regels:
- Laatste pijl geen finish mogelijk: DB laat beginscore staan;
- Mis: Eerste 2x de gemiste dubbel raken om op de volgende score te beginnen;
- Niet na 2 beurten op een dubbel gekomen? Eerst 2x minimaal 60 gooien om te mogen starten

Edit: Ik zie nu je nagekomen vraag; niet wachten tot je een bepaald gemiddelde hebt om mee te doen met een toernooi. Gewoon gaan, daar leer je erg veel van. Vooral als je als je niet hoeft te gooien kijkt hoe andere spelers gooien, rekenen en doen.
180's for Show, HF's for Dough - Groet, Henk
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Ik ben een beginner, wat te doen ?

Bericht door cookie »

Niet laten verleiden om constanter op de 20 te worden en alleen 20 te gooien. Zeker in het begin focussen op strak gooien met Cricket.

Ben er mee eens dat je nu al lekker toernooitjes moet opzoeken. Vaak zit er ook een verliezersronde bij waardoor je altijd kansen gaat krijgen.
Pietjepuk180
Lid
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2016, 11:26

Re: Ik ben een beginner, wat te doen ?

Bericht door Pietjepuk180 »

Ik ga jullie advies opvolgen en binnenkort een toernooi opzoeken!

13 februari staat er een leuk toernooi op de planning bij mij in de buurt, ik ga er eens een poging wagen!
Jurgen
Lid
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2014, 13:17

Re: Ik ben een beginner, wat te doen ?

Bericht door Jurgen »

Ja gewoon doen, in het begin zal het vast niet zo denderend lopen en probeer je in de verliezersronde een paar rondjes door te komen. Hoe meer je er mee doet, hoe meer je ervaring zal toenemen en dan zul je merken dat je zelfs in de winnaarsronde nog wel eens ver kan komen ;)
bentvelzen
Lid
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2015, 13:45

Re: Ik ben een beginner, wat te doen ?

Bericht door bentvelzen »

Wat is precies het effect van kortere shafts? Wil dit namelijk een keer gaan uittesten.
180's.
2015: 3
2016: 1
Jurgen
Lid
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2014, 13:17

Re: Ik ben een beginner, wat te doen ?

Bericht door Jurgen »

bentvelzen schreefCOLONWat is precies het effect van kortere shafts? Wil dit namelijk een keer gaan uittesten.
Mijn persoonlijke ervaringen zijn, dat de pijlen wat meer schuiner omhoog in het bord gaan staan. Tevens veranderd de balans van je totale pijl iets. Het is gewoon een ding wat je moet uitproberen, niet voor 2 minuten maar even een paar dagen bijvoorbeeld.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Ik ben een beginner, wat te doen ?

Bericht door cookie »

Jurgen schreefCOLON
bentvelzen schreefCOLONWat is precies het effect van kortere shafts? Wil dit namelijk een keer gaan uittesten.
Mijn persoonlijke ervaringen zijn, dat de pijlen wat meer schuiner omhoog in het bord gaan staan. Tevens veranderd de balans van je totale pijl iets. Het is gewoon een ding wat je moet uitproberen, niet voor 2 minuten maar even een paar dagen bijvoorbeeld.
Bij sommige mensen gaat de pijl wel echt strakker. Bij mij niet trouwens.. zou sowieso lekker spelen met alle mogelijke flights en shafts. Het is echt leuk om te ontdekken hoe de vlucht anders wordt bepaald.
Dartsmachine
Lid
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2014, 17:19

Re: Ik ben een beginner, wat te doen ?

Bericht door Dartsmachine »

Er bestaan zoveel spellen maar hou het gewoon simpel.

- kies 1 a 2 spellen uit die je altijd gaat spelen. Dit is zeg maar je main practice routine
- Gooi een avondje met vrienden
- werk aan je mentale aspect. en geloof me er zijn zoveel darters die alles gooien op een ingooi bord en dan in de wedstrijd staan te rillen als een rietje en de pijlen trek en duwt. Dit gaat op ten duur wel weg nadat je regelmatig toernooien heb gespeeld of potjes heb gespeeld tegen mensen die gelijkwaardig of beter als jou zijn.

Even een paas basics:
- train korte sessies 3 x 20 minuten ofzo. Dit is beter voor je concentratie, conditie van je arm. en je train jezelf om altijd te pieken in welke situatie dan ook. als je zeg maar 2 uur gaat trainen dan zou ik 4x30 minuten doen.
- Als je alleen train spelletjes spelen die over het hele bord gaan en vooral veel dubbels en finishes hiermee win je gewoon je wedstrijden
- als je met vrienden traint kan je natuurlijk 501 doen. maar korte legs spelen zoals 301 dubbel in dubbel uit. hiermee train je alles

Spellen die ik zelf veel speel zijn
- 121 in 6 darts ( ik zou om te beginnen hem in 9 doen en dan 1omhoog 1 omlaag. maar niet verder zakken dan 121.)
- 301 dubbel in dubbel uit. Leg 1 open ik op dubbel 1. leg 2 open ik op dubbel 2. tot de 20.
- iedere sessie die ik speel kies ik 2 hoge finishes uit. zeg maar 141 154. op iedere finish doe ik 10 pogingen. dit is gewoon je mind trainen. als je dit vaak doe ga je op ten duur echt die finishes raken. maar zeg maar 141. t20 mis. maar ga je wel gewoon door naar de 19 en d12. ook met deze dingen kan je kijken wat je fijn vind. verschillende manieren van finishen. kijk er logisch na wat makkelijk is etc. kijk 141 de normale route is t20 - t19 - d12. maar ik doe hem t19-t16-d18. puur omdat de t19 en de t16 dicht bij elkaar liggen.
- 500 punten op de 20 zonder de 20 te missen. lukt dat paar keer verhoog je het met 100. ik zelf doe 800 punten op de 20 zonder de 20 te missen. dit wissel ik ook wel is af met steve beaton training. 21 pijlen in de 20 zonder 20 te missen. dit doe ik dan ook bij de 19 en 18


je kan zoveel doen qua trainen maar ik zou het gewoon lekker simpel houden. Als je wil kan ik best een training schematje voor je maken. misschien is het dan makkelijker
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Ik ben een beginner, wat te doen ?

Bericht door cookie »

Even voor de beginner ;)
BUTTON_POST_REPLY