Whizlock- slot lock - flight punch

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
Calabrian
Lid
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 10:10

Whizlock- slot lock - flight punch

Bericht door Calabrian »

Heb onlangs mijn Whizlock punch gekocht.
Was er niet gelijk wild van.

Ik gebruik target inbetween clear shafts en 100 micron flights.
Het apparaat werkt super. Zonder enige moeite heb je een prachtige opening geknipt in je flight. Perfect in het midden.
Het plaatsen van je flight en de cap op de Shaft is een heel ander verhaal.

Bij de eerste pogingen kreeg ik het hoedje amper over de Shaft heen. Toen ik pogingen deed hem verder naar beneden te duwen was het enige wat gebeurde dat de flight wel wilde en ik mijn flights kapot maakte.
Heb toen geprobeerd het hoedje iets wijder te maken maar dat wil niet.
Heb toen maar een tijdje zonder flight het hoedje op en af zitten doen in den hoop iets meer speling te krijgen. Dat hielp iets.
Ik kreeg ze iets verder naar beneden zodat het in ieder geval bleef zitten.
De flight bleef ongeveer 2 mm af van de maximale positie op Shaft.

Bij het gooien merkte ik gelijk dat ik moest wennen. De achterkant is merkbaar zwaarder en daardoor land je pijl anders. Wat vlakker. Ook de vlucht is net anders kwa gevoel.

Robin hoods gooi ik inderdaad niet meer maar nu gooi ik de hoedjes uit de andere flight. Omdat ze niet 100% op hun plek zitten kunnen ze er zo uit gewipt worden. Dan kun je gaan zoeken naar het hoedje. Heel fijn. Ook kon ik nog steeds mijn flight met cap en al regelmatig van de grond rapen. Helemaal gewhizlocked waren ze dus niet.

Ben daarom vandaag de clear flight gaan vergelijken met een normale target pro Shaft. En daar zag ik gelijk het probleem met de clear Shaft. De normale Shaft loopt veel tapser toe aan het einde. De clear Shaft is veel rechter.

Heb een mes gepakt. De achterkant bij geschaafd en probleem verholpen.
Hoedje gaat maximaal erop, flight zit op de juiste plaats.
Nu maar uitvinden of ze blijven zitten. Houdt jullie op de hoogte.
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: Whizlock- slot lock - flight punch

Bericht door Ronn »

Bij veel shafts zijn ook de inkepingen niet diep genoeg, zodat je de flight er niet ver genoeg in kan schuiven met als gevolg dat het hoedje niet ver genoeg over de shaft zakt. Tijdens het gooien valt deze dan soms uit de flight.
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Whizlock- slot lock - flight punch

Bericht door bullieboy »

Calabrian schreefCOLONHeb onlangs mijn Whizlock punch gekocht.
Was er niet gelijk wild van.

Ik gebruik target inbetween clear shafts en 100 micron flights.
Het apparaat werkt super. Zonder enige moeite heb je een prachtige opening geknipt in je flight. Perfect in het midden.
Het plaatsen van je flight en de cap op de Shaft is een heel ander verhaal.

Bij de eerste pogingen kreeg ik het hoedje amper over de Shaft heen. Toen ik pogingen deed hem verder naar beneden te duwen was het enige wat gebeurde dat de flight wel wilde en ik mijn flights kapot maakte.
Heb toen geprobeerd het hoedje iets wijder te maken maar dat wil niet.
Heb toen maar een tijdje zonder flight het hoedje op en af zitten doen in den hoop iets meer speling te krijgen. Dat hielp iets.
Ik kreeg ze iets verder naar beneden zodat het in ieder geval bleef zitten.
De flight bleef ongeveer 2 mm af van de maximale positie op Shaft.

Bij het gooien merkte ik gelijk dat ik moest wennen. De achterkant is merkbaar zwaarder en daardoor land je pijl anders. Wat vlakker. Ook de vlucht is net anders kwa gevoel.

Robin hoods gooi ik inderdaad niet meer maar nu gooi ik de hoedjes uit de andere flight. Omdat ze niet 100% op hun plek zitten kunnen ze er zo uit gewipt worden. Dan kun je gaan zoeken naar het hoedje. Heel fijn. Ook kon ik nog steeds mijn flight met cap en al regelmatig van de grond rapen. Helemaal gewhizlocked waren ze dus niet.

Ben daarom vandaag de clear flight gaan vergelijken met een normale target pro Shaft. En daar zag ik gelijk het probleem met de clear Shaft. De normale Shaft loopt veel tapser toe aan het einde. De clear Shaft is veel rechter.

Heb een mes gepakt. De achterkant bij geschaafd en probleem verholpen.
Hoedje gaat maximaal erop, flight zit op de juiste plaats.
Nu maar uitvinden of ze blijven zitten. Houdt jullie op de hoogte.
Leuk deze uitgebreide gebruikerservaringen te lezen.
Ik heb er wel eens aan gedacht het te proberen.
Nu ik dit zo lees wacht ik jouw verdere bevindingen even af.
Let's Play Darts!
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: Whizlock- slot lock - flight punch

Bericht door Ronn »

Afbeelding

Ik gebruik deze nylon shafts van het merk Bull's. Hierop passen de hoedjes van het whizlock systeem perfect met flights van 100 micron of lager.
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Whizlock- slot lock - flight punch

Bericht door rproele »

Lijkt me ook dat voor de Target shafts je beter een gewone flight punch zoals van Target kunt toepassen en de daarbij bedoelde ringen.
Zoals we allemaal weten wil ieder merk zijn eigen onderdelen zoveel mogelijk verkopen.
Jurgen
Lid
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2014, 13:17

Re: Whizlock- slot lock - flight punch

Bericht door Jurgen »

Mijn ervaring met de Target pro grip shafts, hun flight punch en de originele ringetjes is dat het er niet uitziet, de ringetjes zijn veel te dun en gaan scheef zitten en dergelijke. Ook breken die ringetjes erg gemakkelijk of gaan ze krom. Ik pak daarom vaak standaard al de "normale" veerringen, die zitten er netjes recht en strak in.
Calabrian
Lid
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 10:10

Re: Whizlock- slot lock - flight punch

Bericht door Calabrian »

Ik heb heel lang niet met ringetjes gegooid. Vooral omdat ik met die veertjes ringen een extra mogelijkheid had gecreeerd om mijn darts in te gooien.
Had dus naast de standaad robin hoods altijd robin hoods in de ringen.

Heb toen een tijdje geprobeerd te gooien met de ringen van Target.
Maar inderdaad die zijn bagger. Die breken bij de kleintste aanraking.
Ook gooide ik nog steeds robin hoods. Daar helpen ze niet tegen.

Ben nu een tijdje onderweg met mijn gemodificeerde shafts en whizlock caps.
Gaat geweldig. Nog steeds hetzelfde setje shafts. Geen robin hoods uiteraard.
Je ziet op de caps allerlei beschadingen nu. Maar ze springen er nooit uit.
Zitten geweldig vast. Flights dus ook nooit op de grond.

Ik ben overtuigd.
Jurgen
Lid
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2014, 13:17

Re: Whizlock- slot lock - flight punch

Bericht door Jurgen »

Dat is mijn ervaring dus ook, al meerdere robin hoods op de ringetjes gehad. Maar de shafts geven geen krimp, het laatste setje shafts hebben er volgens mij 2 maanden opgezeten, toen brak er 1 bij de barrel af. De wizlock caps nog niet geprobeerd maar zo'n systeem zoals dit vind ik ook ideaal.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Whizlock- slot lock - flight punch

Bericht door Fred Raket »

rproele schreefCOLONLijkt me ook dat voor de Target shafts je beter een gewone flight punch zoals van Target kunt toepassen en de daarbij bedoelde ringen.
Zoals we allemaal weten wil ieder merk zijn eigen onderdelen zoveel mogelijk verkopen.
Ik heb geen Target punch, maar weet wel dat er verschil in de Target flights zit van een set pijlen, als uit eigen punch (bull's-harrows)
Gebruikers-avatar
Molosser
Lid
BerichtenCOLON 95
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2015, 19:19

Re: Whizlock- slot lock - flight punch

Bericht door Molosser »

Ik gebruik het systeem sinds een week, nadat ik jarenlang een flightpunch had gebruikt met ringetjes. Ik heb totaal geen problemen om de z.g.n. 'caps' op de nylon shaft te schuiven. Het systeem bevalt mij prima!
Dartspeler in team The Molossers (DBMN, NDB), eerste divisie.

Facebook: dennis.maas.10
Twitter: @dennismaas1989
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: Whizlock- slot lock - flight punch

Bericht door Ronn »

Molosser schreefCOLONIk gebruik het systeem sinds een week, nadat ik jarenlang een flightpunch had gebruikt met ringetjes. Ik heb totaal geen problemen om de z.g.n. 'caps' op de nylon shaft te schuiven. Het systeem bevalt mij prima!
Ik ben wel benieuwd welk merk nylon shafts je dan gebruikt ? Bij veel (niet alle) shafts is het toch wel wat moeilijk.
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
Gebruikers-avatar
Molosser
Lid
BerichtenCOLON 95
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2015, 19:19

Re: Whizlock- slot lock - flight punch

Bericht door Molosser »

Ronn schreefCOLON
Molosser schreefCOLONIk gebruik het systeem sinds een week, nadat ik jarenlang een flightpunch had gebruikt met ringetjes. Ik heb totaal geen problemen om de z.g.n. 'caps' op de nylon shaft te schuiven. Het systeem bevalt mij prima!
Ik ben wel benieuwd welk merk nylon shafts je dan gebruikt ? Bij veel (niet alle) shafts is het toch wel wat moeilijk.
Geen idee, Ronn. Ik heb destijds shafts laten bedrukken bij Frieslanddarts.nl, wellicht dat je met hun contact kan opnemen?
Dartspeler in team The Molossers (DBMN, NDB), eerste divisie.

Facebook: dennis.maas.10
Twitter: @dennismaas1989
Stevie
Lid
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 15:46

Re: Whizlock- slot lock - flight punch

Bericht door Stevie »

Jurgen schreefCOLONMijn ervaring met de Target pro grip shafts, hun flight punch en de originele ringetjes is dat het er niet uitziet, de ringetjes zijn veel te dun en gaan scheef zitten en dergelijke. Ook breken die ringetjes erg gemakkelijk of gaan ze krom. Ik pak daarom vaak standaard al de "normale" veerringen, die zitten er netjes recht en strak in.
Welke ringetjes gebruikte je?
Want er zijn 2 soorten.
Jurgen
Lid
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2014, 13:17

Re: Whizlock- slot lock - flight punch

Bericht door Jurgen »

Stevie schreefCOLON
Jurgen schreefCOLONMijn ervaring met de Target pro grip shafts, hun flight punch en de originele ringetjes is dat het er niet uitziet, de ringetjes zijn veel te dun en gaan scheef zitten en dergelijke. Ook breken die ringetjes erg gemakkelijk of gaan ze krom. Ik pak daarom vaak standaard al de "normale" veerringen, die zitten er netjes recht en strak in.
Welke ringetjes gebruikte je?
Want er zijn 2 soorten.
De originele die bij de shafts geleverd worden.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Whizlock- slot lock - flight punch

Bericht door Fred Raket »

Dit zijn de enige slot lock rings, de andere zijn shaft ringen die je op de shaft houd en dan je flight er in drukt.


Afbeelding
Stevie
Lid
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 15:46

Re: Whizlock- slot lock - flight punch

Bericht door Stevie »

Jurgen schreefCOLON
Stevie schreefCOLON
Jurgen schreefCOLONMijn ervaring met de Target pro grip shafts, hun flight punch en de originele ringetjes is dat het er niet uitziet, de ringetjes zijn veel te dun en gaan scheef zitten en dergelijke. Ook breken die ringetjes erg gemakkelijk of gaan ze krom. Ik pak daarom vaak standaard al de "normale" veerringen, die zitten er netjes recht en strak in.
Welke ringetjes gebruikte je?
Want er zijn 2 soorten.
De originele die bij de shafts geleverd worden.
Ja dat verklaard een hoop, die zijn daar ook niet bedoeld voor.
Jurgen
Lid
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2014, 13:17

Re: Whizlock- slot lock - flight punch

Bericht door Jurgen »

Stevie schreefCOLON
Jurgen schreefCOLON
Stevie schreefCOLON
Jurgen schreefCOLONMijn ervaring met de Target pro grip shafts, hun flight punch en de originele ringetjes is dat het er niet uitziet, de ringetjes zijn veel te dun en gaan scheef zitten en dergelijke. Ook breken die ringetjes erg gemakkelijk of gaan ze krom. Ik pak daarom vaak standaard al de "normale" veerringen, die zitten er netjes recht en strak in.
Welke ringetjes gebruikte je?
Want er zijn 2 soorten.
De originele die bij de shafts geleverd worden.
Ja dat verklaard een hoop, die zijn daar ook niet bedoeld voor.
Dat had ik ook wel begrepen :P toch blijven het knakendingen ;)
RaakNiX
Lid
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2014, 00:39

Re: Whizlock- slot lock - flight punch

Bericht door RaakNiX »

Hi,

Ik ben van plan om een Slotlock punch te kopen.

Nou heb je de 'gewone' van rond de 15 euro, en een duurdere van ronde de 30 euro.
De 'gewone' heeft verschillende merken zoals Harrows, Bulls enzo, maar is volgens mij precies hetzelfde apparaatje.
De duurdere is van het merk Fabusi, en ziet er steviger uit.

Zou het zinvol zijn om de fabusi te kopen, of is zo'n ding van 15 euro goed genoeg ??

Hoor graag hoe jullie hier over denken.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Whizlock- slot lock - flight punch

Bericht door Fred Raket »

Ik heb een Bull's en Harrows, die zijn prima. Fabusi is geloof ik begonnen met het concept.
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Whizlock- slot lock - flight punch

Bericht door The Runner »

RaakNiX schreefCOLONHi,

Ik ben van plan om een Slotlock punch te kopen.

Nou heb je de 'gewone' van rond de 15 euro, en een duurdere van ronde de 30 euro.
De 'gewone' heeft verschillende merken zoals Harrows, Bulls enzo, maar is volgens mij precies hetzelfde apparaatje.
De duurdere is van het merk Fabusi, en ziet er steviger uit.

Zou het zinvol zijn om de fabusi te kopen, of is zo'n ding van 15 euro goed genoeg ??

Hoor graag hoe jullie hier over denken.
Ik heb een Fabusi, moet wel zeggen dat het hard indrukken is! Maar het werkt wel prima.
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
RaakNiX
Lid
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2014, 00:39

Re: Whizlock- slot lock - flight punch

Bericht door RaakNiX »

OK thx Fred Raket en The runner !!

Ga binnenkort ff kijken.
Gebruikers-avatar
Molosser
Lid
BerichtenCOLON 95
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2015, 19:19

Re: Whizlock- slot lock - flight punch

Bericht door Molosser »

The Runner schreefCOLON
RaakNiX schreefCOLONHi,

Ik ben van plan om een Slotlock punch te kopen.

Nou heb je de 'gewone' van rond de 15 euro, en een duurdere van ronde de 30 euro.
De 'gewone' heeft verschillende merken zoals Harrows, Bulls enzo, maar is volgens mij precies hetzelfde apparaatje.
De duurdere is van het merk Fabusi, en ziet er steviger uit.

Zou het zinvol zijn om de fabusi te kopen, of is zo'n ding van 15 euro goed genoeg ??

Hoor graag hoe jullie hier over denken.
Ik heb een Fabusi, moet wel zeggen dat het hard indrukken is! Maar het werkt wel prima.
Ik heb zelf ook de Fabusi! Mooi apparaat, maar ik sta er altijd met m'n voet op! Gaat wat makkelijker! :lol:
Dartspeler in team The Molossers (DBMN, NDB), eerste divisie.

Facebook: dennis.maas.10
Twitter: @dennismaas1989
Jurgen
Lid
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2014, 13:17

Re: Whizlock- slot lock - flight punch

Bericht door Jurgen »

Target Play versie hier, geen probleem om te punchen, gewoon hard drukken. Bevalt uitstekend, alleen je moet dan wel voor iedereen ineens die gaatjes prikken :lol:
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: Whizlock- slot lock - flight punch

Bericht door Ronn »

Afbeelding
Niks mis mee.
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
RaakNiX
Lid
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2014, 00:39

Re: Whizlock- slot lock - flight punch

Bericht door RaakNiX »

Goed om te horen !! THX Guys
BUTTON_POST_REPLY