Whizlock- slot lock - flight punch

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
Speedy180
Lid
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:17

Re: Whizlock- slot lock - flight punch

Bericht door Speedy180 »

Ik ben sinds een paar dagen overgestapt van standaard naar kite flights...
Ik heb vorige week een lading shafts binnengekregen en wanneer ik, zonder de flights te 'punchen' de flight in de shaft druk, dan zitten ze niet stevig in de shaft... d.w.z. de 'vorkjes' staan wat uit elkaar en sluiten niet mooi aan op de flight, waardoor je, met een beetje strak gooi en smijtwerk elke beurt je flight(s) van de grond kunt rapen...

Nou had ik dat probleem verholpen met de standaard flight, door ze te 'punchen', want het ringetje komt daarmee iets hoger te zitten, en de 'vorkjes' van de shafts sluiten daarmee gelijk mooier aan op de flight en zitten muurvast...

Echter, ik ben een aantal van mijn kites gaan punchen, maar ik kwam tot de conclusie dat dat nogal een precisie-klusje is... Bij de helft van de gepunchte flights, zat het gaatje scheef, waardoor die never nooit meer, met het ringetje in de flight, op de shaft gemonteerd kan worden...

Co Stompe is een speler, die met kite flights speelt EN z'n flights gepuncht heeft...
Zou hij hier weer een speciaal apparaatje voor gebruiken, waarmee je ook andere vormen flights kunt punchen, of gebruikt hij een gewone flight-puncher?

M.a.w. zijn er meerdere apparaatjes op de markt om dit doel te bereiken, m.b.t. de verschillende flightvormen?

De inkeping in de flight-punch is namelijk precies zo breed, dat er een standaard flight in past en het gaatje dus in principe ALTIJD exact recht in je flight gedrukt wordt, maar de andere vormen kunnen schuiven, waardoor het risico op scheve gaatjes erg groot is...
Aantal 180-ers: 15

2010: 5
2013: 2
2014: 4
2015: 3
2016: 1

Hoogste finish: 158
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Whizlock- slot lock - flight punch

Bericht door Fred Raket »

Zet even een zwart lijntje op het midden van je punch. Dat hou je gelijk met de naad van elke flight en klaar is Klara ;)
BUTTON_POST_REPLY