Gewichtsverdeling van dartpijlen

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
BUTTON_POST_REPLY
Schiavoni
Lid
BerichtenCOLON 655
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:29

Gewichtsverdeling van dartpijlen

Bericht door Schiavoni »

Ik was laatste in een dartshop opzoek naar dartpijlen. Daar heb ik met enkele setjes staan gooien. Op een gegeven moment was ik aan het gooien met een lange, slanke barrel. De winkeleigenaar vroeg wat ik van de pijl vond.Ik antwoordde dat het leek alsof het gewicht van de pijl meer naar achter zat. Hij vond dit een vreemde redenering, omdat het een rechte pijl was en de gewichtsverdeling daarom volgens hem ook gelijk is. Zijn conclusie was dus: "Gewichtsverdeling binnen een dunne, slanke pijl (dus over de gehele barrel gelijk) is over de gehele barrel hetzelfde." Hij keek me aan op een manier waarop ik kon aflezen dat het volgens hem volstrekte onzin was, wat ik zojuist had gezegd.

Ik vraag me dus af hoe het zit met de gewichtsverdeling van pijlen. Ik begrijp wel dat een pijl die van dik naar dun afloopt, een andere gewichtsverdeling heeft dan een dunne, slanke pijl. Naar mijn gevoel kan het gewicht van een dunne, slanke pijl ook meer achteraan de barrel zitten, dan vooraan de barrel. Volgens de winkeleigenaar is dit dus onzin.
Mijn vraag is daarom ook: "Heeft de winkeleigenaar gelijk, of klopt zijn redenatie niet?"
frank1981
Lid
BerichtenCOLON 113
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 06:43

Re: Gewichtsverdeling van dartpijlen

Bericht door frank1981 »

weet niet of je naam van de pijl kent, maar elke pijl is anders. Red dragon heb wel de specificatie staan waar het gewicht verdeling zit. ik heb King pijlen en daar zit het gewicht meer naar achteren toe. elke pijl is anders en heb ook te maken volgens mij met hoever die van achter, waar de shaft in gaat is opgeboord (zeg maar). kan het ook verkeerd hebben, hoe me tengoede.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Gewichtsverdeling van dartpijlen

Bericht door Fred Raket »

Hij heeft er geen kaas van gegeten en weet niet waar ie over praat.

20g Wade is een rechte barrel en hebben meer het gewicht naar voor.
o.a. kan het te maken hebben hoe diep de barrel uitgeboord is aan de shaft kant.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Gewichtsverdeling van dartpijlen

Bericht door Fred Raket »

De meeste pijlen worden ook ontwikkeld naar wens van speler
Schiavoni
Lid
BerichtenCOLON 655
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:29

Re: Gewichtsverdeling van dartpijlen

Bericht door Schiavoni »

Ik vond het ook al vreemd wat hij zei, vandaar. Ik gaf mijn punt aan en als het dan direct wordt afgedaan als 'onzin', is dat een beetje een vreemde gang van zaken in een dartshop, terwijl het achteraf dus gewoon kloppend blijkt te zijn. Verder bedankt voor de informatie.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Gewichtsverdeling van dartpijlen

Bericht door Fred Raket »

Schiavoni schreefCOLONIk vond het ook al vreemd wat hij zei, vandaar. Ik gaf mijn punt aan en als het dan direct wordt afgedaan als 'onzin', is dat een beetje een vreemde gang van zaken in een dartshop, terwijl het achteraf dus gewoon kloppend blijkt te zijn. Verder bedankt voor de informatie.

Jij als klant kan niet zo behandelt worden, of was het een autoverkoper :lol:

Nee, zonder gekheid. Je moet als verkoper altijd de mening en gedachte van een klant aanhoren. Je kunt alleen advies of commentaar er op geven als je het zelf wel weet.
BUTTON_POST_REPLY