Soft tip darts

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
BUTTON_POST_REPLY
grijzedraak
Lid
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2015, 13:11

Soft tip darts

Bericht door grijzedraak »

Heeft iemand ervaring met softtips? Wat is het ideale gewicht? Ik gooi nu met 28 gram MvG pijltjes steeltips maar wil over naar softtips om daar 12 vd 14 dagen per 2 weken mee te gooien... iemand tips qua gewicht of mooie goeie goedkope pijlen?
2015:
HS: 140 (2X)
HF: 88 (S8-D20-D20)
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Soft tip darts

Bericht door Fred Raket »

grijzedraak schreefCOLONHeeft iemand ervaring met softtips? Wat is het ideale gewicht? Ik gooi nu met 28 gram MvG pijltjes steeltips maar wil over naar softtips om daar 12 vd 14 dagen per 2 weken mee te gooien... iemand tips qua gewicht of mooie goeie goedkope pijlen?
soft tip word gespeeld met 16-18 g ongeveer. MvG tungsten is er niet in 28g, je zal je ergens in vergist hebben.
grijzedraak
Lid
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2015, 13:11

Re: Soft tip darts

Bericht door grijzedraak »

Het kan ook 26 zijn ja. Maar als ik beslis om ook met softtips te trainen is dit dan nadelig voor mijn gemiddelfe met steeltips ivm gewichtsverschil?
2015:
HS: 140 (2X)
HF: 88 (S8-D20-D20)
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Soft tip darts

Bericht door Fred Raket »

Dat verschilt per speler. Bunting gooit nu met lichte steel tip en ook soft tip.
proberen lijkt me het beste.
Gebruikers-avatar
Jordarter
Lid
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON 10 Dec 2014, 12:06

Re: Soft tip darts

Bericht door Jordarter »

grijzedraak schreefCOLONHet kan ook 26 zijn ja. Maar als ik beslis om ook met softtips te trainen is dit dan nadelig voor mijn gemiddelfe met steeltips ivm gewichtsverschil?
Ik heb zelf nooit met softtip pijlen gegooid, maar het lijkt me logisch dat je wat meer tijd nodig hebt om 'normaal' te gooien wanneer je wisselt tussen steeltip en softtip. Zou het niet beter zijn om je volledig op één van de twee te focussen?
"The Flight"
grijzedraak
Lid
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2015, 13:11

Re: Soft tip darts

Bericht door grijzedraak »

Daar heb je gelijk in ja. Dan ga ik me maar 100% op het softtippen focussen totdat ik hetzelfde gewicht (of max 2gr verschil) in steeltip pijlen heb.
2015:
HS: 140 (2X)
HF: 88 (S8-D20-D20)
grijzedraak
Lid
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2015, 13:11

Re: Soft tip darts

Bericht door grijzedraak »

Kijk eens aan, stuur een berichtje en meteen een nieuw forum over Soft-tip darts, super!

Ik zal maar meteen aftrappen, momenteel gooi ik met MvG darts (ik weet niet zeker of ze orgineel zijn, volgensmij gewoon Unicorns met een handtekening van hem erop, het gewicht is tussen de 26 en 28 gram). Na enig overleg met de dartwinkel in de buurt besloten om 18 grams soft-tip darts te gaan gebruiken. Hij gaat deze voor mij bestellen en dan kan ik ze dit weekend ophalen (eerder heb ik nog geen tijd). Een mooie pijl vind ik zelf met een wel mooie barrel en goede grip, lijkt me.

Op zolder heb ik als het goed is nog een elektronisch dartbord liggen. Ik weet bijna zeker dat het bord nog wel in orde is, maar of het punten-tel-gedeelte nog werkt weet ik niet, dit zal dan wel lastig zijn als het niet werkt door regelmatig een bouncer te hebben..

Dit is een linkje naar de pijlen die besteld zijn, de 18 grams variant: http://www.bullsdarts.com/en-gb/product ... 16-18-g-st

Hopelijk zijn er hier meer soft-tippers te vinden! :)
2015:
HS: 140 (2X)
HF: 88 (S8-D20-D20)
Henk
Lid
BerichtenCOLON 653
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:43

Re: Soft tip darts

Bericht door Henk »

Als je binnen kan softtippen dan moet je daar toch ook met steeltip kunnen gooien?
Goede surround ring en eventueel plaat op de vloer?

Of wat is de belemmering dat je binnen je "gewone" dartbord niet kan ophangen?
180's for Show, HF's for Dough - Groet, Henk
grijzedraak
Lid
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2015, 13:11

Re: Soft tip darts

Bericht door grijzedraak »

Dit komt omdat ik binnen zeer weinig plaats heb, ons huis is druk bemeubeld (ik heb nergens plaats voor een fatsoendelijke plaat), maar met het softtippen zijn de punten niet sterk genoeg om mijn meubels te beschadigen…. Ik kan darten wanneer ik wil…. Ik blij.. ouders blij.. :)
2015:
HS: 140 (2X)
HF: 88 (S8-D20-D20)
PennyLanee
Lid
BerichtenCOLON 219
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2014, 09:19

Re: Soft tip darts

Bericht door PennyLanee »

Waarom is het zo dat je bij soft tip darts altijd ziet dat ze met een heel lage gram gooien?
Gooien allemaal 18 gram enzo.
grijzedraak
Lid
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2015, 13:11

Re: Soft tip darts

Bericht door grijzedraak »

Dit komt omdat je op een elektronisch dartbord gooit, deze hebben gaatjes in een soort plastic. Met een soft-tip puntje tik je er dus als het ware steeds tegen aan. Hoe meer gewicht de pijl in zijn totaliteit heeft, hoe groter de kans op beschadegingen op het bord!
2015:
HS: 140 (2X)
HF: 88 (S8-D20-D20)
PennyLanee
Lid
BerichtenCOLON 219
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2014, 09:19

Re: Soft tip darts

Bericht door PennyLanee »

grijzedraak schreefCOLONDit komt omdat je op een elektronisch dartbord gooit, deze hebben gaatjes in een soort plastic. Met een soft-tip puntje tik je er dus als het ware steeds tegen aan. Hoe meer gewicht de pijl in zijn totaliteit heeft, hoe groter de kans op beschadegingen op het bord!
Thanks :D
grijzedraak
Lid
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2015, 13:11

Re: Soft tip darts

Bericht door grijzedraak »

Geen probleem, we zijn hier tenslotte om elkaar te helpen!
2015:
HS: 140 (2X)
HF: 88 (S8-D20-D20)
grijzedraak
Lid
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2015, 13:11

Re: Soft tip darts

Bericht door grijzedraak »

Morgen komen mijn softtippijltjes binnen bij de dartshop! :)

Geen enkele andere softtippers hier?
2015:
HS: 140 (2X)
HF: 88 (S8-D20-D20)
JBakker
Lid
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 18:21

Re: Soft tip darts

Bericht door JBakker »

Weet iemand een goedkoop softtip dartbord. Waar je de functie hebt om te darten net als in Azië, dus dat de gehele Bull 50 punten is?
BUTTON_POST_REPLY