Custom made darts

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
John Berendsen
Lid
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2015, 09:48

Re: Custom made darts

Bericht door John Berendsen »

rproele schreefCOLONAls ik voor de geest kan halen wat vanuit de vorige site aan darts bewerkstelligd zijn door of Madhouse of Elvendarts kan ik me hier ook weinig bij voorstellen.
Maar mss een afbeelding van wat je wens was?
Kunnen we ons beter inbeelden wat je onder een simpel ontwerp bedoelt.

Wat ik me echter zo langzamerhand begin af te vragen is of je meer serieus bezig bent met ontwikkelen van darts, of het afkraken van alle huidige fabrikanten en leveranciers van dart-goederen?
Prijzen van alle fabrikanten zijn niet goed, customdarts kan niemand maken etc etc.
Er zijn een heleboel tevreden darters, en de professionals gooien met standaard darts gemiddelden waar je gek van wordt.
Wat is dus in jouw ogen niet goed aan al het geen al jaren wordt toegepast?

Een Porsche kost in onderdelen ook niet wat je er bij de dealer voor betaald.
Maar een professional rijdt er wel ronde tijden mee waar je gek van wordt.
Of moet het stoeltje dan ook maar anders, of het gaspedaal onder een andere, maar de dealer wil het niet doen?
Ondertussen heb ik niet stil gezeten, ondanks er gedacht werd of ik er wel serieus mee bezig was.
Ik heb 2 barrel lijnen ontworpen en laten maken en in totaal zijn dit 12 verschillende barrels, daarbij heb ik voor verschillende mensen custom barrels ontworpen naar de wensen van diegene en laten maken, als reactie krijg ik dat ze rustiger door lucht vliegen en het geen kracht kost om ermee te gooien. En het belangrijkste is dat hun spel erg verbeterd is.

Zoals jullie misschien weten ben ik aan het ontwerpen gegaan voor mijn eigen barrel, ik ben toen begonnen met de zwarte (gen1) ondertussen zit ik aan de 4de versie hiervan.
gen1 is de zwarte en de nieuwste ligt bovenaan.
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Custom made darts

Bericht door rproele »

Blijkbaar kan je in ieder geval beter tekenen en ontwerpen dan lezen, met nadruk op context lezen.

Daarbij vind ik dat ieder moet doen wat hij wil, ook bedenken waar hij mee wil gooien.

Alleen ja, weer uitvinden van het wiel, de kip en het ei, wie zal het zeggen.
Extra deukjes aan de hand van, tot helemaal geen deukjes meer.
9Five Gen1.jpg
9Five Gen2.jpg
Gen3.jpg
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
John Berendsen
Lid
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2015, 09:48

Re: Custom made darts

Bericht door John Berendsen »

Ondertussen weer een nieuw model binnen gekregen 24gram
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
Gemiddeld74
Lid
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2016, 16:49

Re: Custom made darts

Bericht door Gemiddeld74 »

Ziet er goed uit! Gooien ze ook lekker?
http://www.abcdarts.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
John Berendsen
Lid
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2015, 09:48

Re: Custom made darts

Bericht door John Berendsen »

Gemiddeld74 schreefCOLONZiet er goed uit! Gooien ze ook lekker?
Dat weet ik niet deze pijlen zijn niet voor mezelf, deze heb ik in opdracht gedaan van een bekende.
Maar andere die ik gemaakt heb bevallen goed, en mensen die ze hebben vertellen ook dat hun spel erg verbeterd is en dat ze geen kracht hoeven te zetten, gewoon loslaten dus.
Thepunisher
Lid
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 16 Dec 2014, 09:36

Re: Custom made darts

Bericht door Thepunisher »

John Berendsen schreefCOLON
Gemiddeld74 schreefCOLONZiet er goed uit! Gooien ze ook lekker?
Dat weet ik niet deze pijlen zijn niet voor mezelf, deze heb ik in opdracht gedaan van een bekende.
Maar andere die ik gemaakt heb bevallen goed, en mensen die ze hebben vertellen ook dat hun spel erg verbeterd is en dat ze geen kracht hoeven te zetten, gewoon loslaten dus.

Waar laat jij de pijle maken
John Berendsen
Lid
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2015, 09:48

Re: Custom made darts

Bericht door John Berendsen »

Thepunisher schreefCOLON
John Berendsen schreefCOLON
Gemiddeld74 schreefCOLONZiet er goed uit! Gooien ze ook lekker?
Dat weet ik niet deze pijlen zijn niet voor mezelf, deze heb ik in opdracht gedaan van een bekende.
Maar andere die ik gemaakt heb bevallen goed, en mensen die ze hebben vertellen ook dat hun spel erg verbeterd is en dat ze geen kracht hoeven te zetten, gewoon loslaten dus.

Waar laat jij de pijle maken
Bij mij worden ze ontworpen en via mij weer verzonden als ze klaar zijn.
Jurgen
Lid
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2014, 13:17

Re: Custom made darts

Bericht door Jurgen »

Ik zit nu al een heel tijdje in m'n hoofd te malen over custom made darts óf een setje darts aan laten passen. Ik ben 90% tevreden over m'n huidige pijlen, Unicorn Global Irina Armstrong 23gr. Echter zit er een glad stukje op de achterzijde waar ik graag had gezien dat de grip helemaal tot aan de shaft door loopt zeg maar. Ik zit er net wel/niet met m'n duim en wijsvinger en krijg hierdoor soms flinke zwabber pijlen. Nou denk ik dat ik met een setje customs net zo duur uit ben dan een setje Armstrong kopen en dan laten aanpassen, dus ik neig dan naar complete customs.

Een ander punt is dat ik dan ook (denk ik) kan kiezen voor Copper Tungsten i.p.v. Nickel Tungsten. Het schijnt (zelf geen ervaring) dat deze wat meer grip geven naarmate ze slijten, dat lijkt mij wel een voordeel. Zijn er mensen die hier ervaring hebben met Copper Tungsten, of beter nog met een zelfde set in Nickel Tungsten en Copper Tungsten?

Twijfels allemaal weer :lol:
Schiavoni
Lid
BerichtenCOLON 655
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:29

Re: Custom made darts

Bericht door Schiavoni »

Jurgen schreefCOLONIk zit nu al een heel tijdje in m'n hoofd te malen over custom made darts óf een setje darts aan laten passen. Ik ben 90% tevreden over m'n huidige pijlen, Unicorn Global Irina Armstrong 23gr. Echter zit er een glad stukje op de achterzijde waar ik graag had gezien dat de grip helemaal tot aan de shaft door loopt zeg maar. Ik zit er net wel/niet met m'n duim en wijsvinger en krijg hierdoor soms flinke zwabber pijlen. Nou denk ik dat ik met een setje customs net zo duur uit ben dan een setje Armstrong kopen en dan laten aanpassen, dus ik neig dan naar complete customs.

Een ander punt is dat ik dan ook (denk ik) kan kiezen voor Copper Tungsten i.p.v. Nickel Tungsten. Het schijnt (zelf geen ervaring) dat deze wat meer grip geven naarmate ze slijten, dat lijkt mij wel een voordeel. Zijn er mensen die hier ervaring hebben met Copper Tungsten, of beter nog met een zelfde set in Nickel Tungsten en Copper Tungsten?

Twijfels allemaal weer :lol:
Ik heb een keer mijn Unicorn Purist Phase 2 (Taylors) laten aanpassen (grip laten door trekken tot de punt) en het kostte mij maar 10 euro.
Jurgen
Lid
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2014, 13:17

Re: Custom made darts

Bericht door Jurgen »

Schiavoni schreefCOLON
Jurgen schreefCOLONIk zit nu al een heel tijdje in m'n hoofd te malen over custom made darts óf een setje darts aan laten passen. Ik ben 90% tevreden over m'n huidige pijlen, Unicorn Global Irina Armstrong 23gr. Echter zit er een glad stukje op de achterzijde waar ik graag had gezien dat de grip helemaal tot aan de shaft door loopt zeg maar. Ik zit er net wel/niet met m'n duim en wijsvinger en krijg hierdoor soms flinke zwabber pijlen. Nou denk ik dat ik met een setje customs net zo duur uit ben dan een setje Armstrong kopen en dan laten aanpassen, dus ik neig dan naar complete customs.

Een ander punt is dat ik dan ook (denk ik) kan kiezen voor Copper Tungsten i.p.v. Nickel Tungsten. Het schijnt (zelf geen ervaring) dat deze wat meer grip geven naarmate ze slijten, dat lijkt mij wel een voordeel. Zijn er mensen die hier ervaring hebben met Copper Tungsten, of beter nog met een zelfde set in Nickel Tungsten en Copper Tungsten?

Twijfels allemaal weer :lol:
Ik heb een keer mijn Unicorn Purist Phase 2 (Taylors) laten aanpassen (grip laten door trekken tot de punt) en het kostte mij maar 10 euro.
Ja dat is natuurlijk ook een goede optie. Waar heb je dat laten doen als ik vragen mag?
Nightcrawler
Lid
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2014, 18:57

Re: Custom made darts

Bericht door Nightcrawler »

goede morgen , waar kan ik het best custom made darts laten maken??? :D :D
hoe beter je scoort hoe makkelijker je finished !! ( roland scholten)
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Custom made darts

Bericht door Fred Raket »

Nightcrawler schreefCOLONgoede morgen , waar kan ik het best custom made darts laten maken???
Niemand is het beste. je kunt kijken bij verschillende of ze jou ontwerp kunnen maken.
je hebt google en dan vind je vanzelf wat bedrijven.
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Re: Custom made darts

Bericht door De Beste »

Fred Raket schreefCOLON
Nightcrawler schreefCOLONgoede morgen , waar kan ik het best custom made darts laten maken???
Niemand is het beste.....
Ik ben De Beste.
Nightcrawler
Lid
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2014, 18:57

Re: Custom made darts

Bericht door Nightcrawler »

goede morgen, gisteren ff internet af gezocht naar custom darts , ik vond hier een bericht van ene yrrah .
hij maakt custom made darts onder de noemer van eight hands .
hij had een heel interresant stukje geschreven http://eighthands.nl/Lijsten/Yrrah_pijlen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;.
heeft iemand ervaring met deze yrrah ??

groet, nightcrawler :evil:
hoe beter je scoort hoe makkelijker je finished !! ( roland scholten)
John Berendsen
Lid
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2015, 09:48

Re: Custom made darts

Bericht door John Berendsen »

John Berendsen schreefCOLON
rproele schreefCOLONAls ik voor de geest kan halen wat vanuit de vorige site aan darts bewerkstelligd zijn door of Madhouse of Elvendarts kan ik me hier ook weinig bij voorstellen.
Maar mss een afbeelding van wat je wens was?
Kunnen we ons beter inbeelden wat je onder een simpel ontwerp bedoelt.

Wat ik me echter zo langzamerhand begin af te vragen is of je meer serieus bezig bent met ontwikkelen van darts, of het afkraken van alle huidige fabrikanten en leveranciers van dart-goederen?
Prijzen van alle fabrikanten zijn niet goed, customdarts kan niemand maken etc etc.
Er zijn een heleboel tevreden darters, en de professionals gooien met standaard darts gemiddelden waar je gek van wordt.
Wat is dus in jouw ogen niet goed aan al het geen al jaren wordt toegepast?

Een Porsche kost in onderdelen ook niet wat je er bij de dealer voor betaald.
Maar een professional rijdt er wel ronde tijden mee waar je gek van wordt.
Of moet het stoeltje dan ook maar anders, of het gaspedaal onder een andere, maar de dealer wil het niet doen?
Ondertussen heb ik niet stil gezeten, ondanks er gedacht werd of ik er wel serieus mee bezig was.
Ik heb 2 barrel lijnen ontworpen en laten maken en in totaal zijn dit 12 verschillende barrels, daarbij heb ik voor verschillende mensen custom barrels ontworpen naar de wensen van diegene en laten maken, als reactie krijg ik dat ze rustiger door lucht vliegen en het geen kracht kost om ermee te gooien. En het belangrijkste is dat hun spel erg verbeterd is.

Zoals jullie misschien weten ben ik aan het ontwerpen gegaan voor mijn eigen barrel, ik ben toen begonnen met de zwarte (gen1) ondertussen zit ik aan de 4de versie hiervan.
gen1 is de zwarte en de nieuwste ligt bovenaan.

Ondertussen is er alweer een nieuwe versie van de pijlen ontworpen en gemaakt.
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
Nightcrawler
Lid
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2014, 18:57

Re: Custom made darts

Bericht door Nightcrawler »

hallo, ik was net aan het kijken op de site van madhouse , ik zie bij de voorbeelden van custom darts die ze gemaakt hebben
ook goud kleurige darts staan , terwijl ze zeggen dat ze geen coatings maken op de darts ???
heeft iemand een id hoe dit zit ?
copper tungsten of zo iets !??

ik zou graag , een goud kleurige set pijlen laten maken .

groet . :evil: :evil:
hoe beter je scoort hoe makkelijker je finished !! ( roland scholten)
HITMAN
Lid
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2016, 02:04

Re: Custom made darts

Bericht door HITMAN »

Mc darts in Steenbergen is een aanrader maakt zeer mooie darts naar wens!
Tosti
Lid
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2014, 18:06

Re: Custom made darts

Bericht door Tosti »

Nightcrawler schreefCOLONhallo, ik was net aan het kijken op de site van madhouse , ik zie bij de voorbeelden van custom darts die ze gemaakt hebben
ook goud kleurige darts staan , terwijl ze zeggen dat ze geen coatings maken op de darts ???
heeft iemand een id hoe dit zit ?
copper tungsten of zo iets !??

ik zou graag , een goud kleurige set pijlen laten maken .

groet . :evil: :evil:
Ey zover ik het weet doen ze dat niet. Maar je kan ze in nederland gewoon goud laten coaten.

Gr
T
bios
Lid
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2015, 11:34

Re: Custom made darts

Bericht door bios »

Nightcrawler schreefCOLONhallo, ik was net aan het kijken op de site van madhouse , ik zie bij de voorbeelden van custom darts die ze gemaakt hebben
ook goud kleurige darts staan , terwijl ze zeggen dat ze geen coatings maken op de darts ???
heeft iemand een id hoe dit zit ?
copper tungsten of zo iets !??

ik zou graag , een goud kleurige set pijlen laten maken .

groet . :evil: :evil:
Doet men ook niet.
De darts die je zit waren opgestuurd en waren al voorzien van een gouden coating, hierna zijn deze aangepast.
Als je goed kijkt zie je ook dat de ringen gewoon zilverkleuring zijn omdat deze later aangebracht zijn.
Snakebitemaster
Lid
BerichtenCOLON 640
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2017, 16:13

Re: Custom made darts

Bericht door Snakebitemaster »

Verblijf op dit moment in Hongarije. Heb daar een setje darts laten maken bij een dartsspecial zaak. Kan het setje morgen ophalen, zal morgen hier de foto's even plaatsen. Ik dacht dat je alleen pijlen kon kopen, maar ook dus laten maken. Zaterdag weer thuis dan even ze proberen.
Set-up Raymond van Barneveld phase 5 25 gram.
Snakebitemaster
Lid
BerichtenCOLON 640
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2017, 16:13

Re: Custom made darts

Bericht door Snakebitemaster »

Vind het zelf best wel mooi dat dat kan, toen ik zei hoe ik ze hebben wou kreeg ik echt zo'n gevoel van, straks heb ik mijn eigen setje gewoon. Zoals ik eerder al zei morgen zal ik ze hier showen.
Set-up Raymond van Barneveld phase 5 25 gram.
Snakebitemaster
Lid
BerichtenCOLON 640
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2017, 16:13

Re: Custom made darts

Bericht door Snakebitemaster »

Jahoor heb ze vanochtend gehaald, men eigen gemaakt laten setje. Ze zien er mooi uit. Ben blij dat het precies zo geworden is als ik wou, Hongaars is niet men beste taal :lol: zal de foto's hier snel posten.
Set-up Raymond van Barneveld phase 5 25 gram.
Snakebitemaster
Lid
BerichtenCOLON 640
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2017, 16:13

Re: Custom made darts

Bericht door Snakebitemaster »

Shafts en flights zijn gewoon standaard, maar de barrels heb ik laten maken. Had een ontwerp in gedachten met bommetjes model. Vind ze goed gelukt. 23 gram zijn ze.
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
Set-up Raymond van Barneveld phase 5 25 gram.
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: Custom made darts

Bericht door Ronn »

Snakebitemaster schreefCOLON 03 Aug 2017, 16:00 Shafts en flights zijn gewoon standaard, maar de barrels heb ik laten maken. Had een ontwerp in gedachten met bommetjes model. Vind ze goed gelukt. 23 gram zijn ze.
tja, en nu je je eigen darts hebt kan je nooooooit meer met andere darts gooien. :D
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
Snakebitemaster
Lid
BerichtenCOLON 640
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2017, 16:13

Re: Custom made darts

Bericht door Snakebitemaster »

Ronn schreefCOLON 03 Aug 2017, 17:08
Snakebitemaster schreefCOLON 03 Aug 2017, 16:00 Shafts en flights zijn gewoon standaard, maar de barrels heb ik laten maken. Had een ontwerp in gedachten met bommetjes model. Vind ze goed gelukt. 23 gram zijn ze.
tja, en nu je je eigen darts hebt kan je nooooooit meer met andere darts gooien. :D
Inderdaad. Heb nu men eigen setje dus ga geen anderen gebruiken. ;)
Set-up Raymond van Barneveld phase 5 25 gram.
BUTTON_POST_REPLY