Nieuwe pijlen kopen, welke ?

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Free2be
Lid
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2021, 10:47

Re: Net ontvangen dartartikelen

Bericht door Free2be »

Beste darts liefhebbers,
mijn eerste post hier, als beginner.
Momenteel bezit ik de One80 Black J21 04, 23gr.
Bord: Winmau Blade 5.
Mijn oog is gevallen op de Bull's Mamba M4 97% tungsten, 23gr.
Overweeg om er alu shafts op te plaatsen of misschien ook de Harrows Supergrip Spin Black Silver.
Wat is jullie mening over de Mamba's?
Wel of niet Alu shafts?
Heeft het voordelen/nadelen die Harrows Supergrip Spin Black Silver?
Target Swiss 90% Dartpijlen SP03 21gr. Harrow's roterende shafts, medium. Standaard Flights.
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Net ontvangen dartartikelen

Bericht door The Runner »

Free2be schreefCOLONBeste darts liefhebbers,
mijn eerste post hier, als beginner.
Momenteel bezit ik de One80 Black J21 04, 23gr.
Bord: Winmau Blade 5.
Mijn oog is gevallen op de Bull's Mamba M4 97% tungsten, 23gr.
Overweeg om er alu shafts op te plaatsen of misschien ook de Harrows Supergrip Spin Black Silver.
Wat is jullie mening over de Mamba's?
Wel of niet Alu shafts?
Heeft het voordelen/nadelen die Harrows Supergrip Spin Black Silver?
Ik kan de Mamba M4 alleen in softtip vinden. Mijn voorkeur gaat uit naar nylon shafts, gaan het langst mee en blijven goed zitten
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Gebruikers-avatar
Free2be
Lid
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2021, 10:47

Re: Net ontvangen dartartikelen

Bericht door Free2be »

Bedankt voor de tip.
Ik oefen nog met de 0ne80 Black J21 04, 23gr. pijlen, maar ik merk dat ik nog de juiste vasthouding moet zoeken, vandaar dat ik dacht aan een pijl met een gelijke schaft verloop.. Maar ik denk dat het voor een beginner nog veel zoeken is..
Je moet erg ver zoeken om de pijlen met de stalen punt nog te vinden en je hebt er ook nog 3 uitvoeringen in, M1, M2 en M3. Ik was ook benieuwd naar de ervaring met deze pijlen door spelers die ze frequent gebruiken of ervan afgestapt zijn.
Target Swiss 90% Dartpijlen SP03 21gr. Harrow's roterende shafts, medium. Standaard Flights.
Dartmate
Lid
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 18 Mrt 2021, 13:32

Re: Net ontvangen dartartikelen

Bericht door Dartmate »

Free2be schreefCOLON 12 Feb 2021, 11:13 Bedankt voor de tip.
Ik oefen nog met de 0ne80 Black J21 04, 23gr. pijlen, maar ik merk dat ik nog de juiste vasthouding moet zoeken, vandaar dat ik dacht aan een pijl met een gelijke schaft verloop.. Maar ik denk dat het voor een beginner nog veel zoeken is..
Je moet erg ver zoeken om de pijlen met de stalen punt nog te vinden en je hebt er ook nog 3 uitvoeringen in, M1, M2 en M3. Ik was ook benieuwd naar de ervaring met deze pijlen door spelers die ze frequent gebruiken of ervan afgestapt zijn.
Gewoon blijven gooien en oefenen! Een rechtere barrel is niet direct beter om je grip te vinden. Wat ik heb gedaan is Mervyn King pijlen gepakt, een constante grip aangeleerd en vervolgens naar een rechte barrel gegaan.
Wat je ook kan doen (Leuk en goedkoop) is met verschillende lengtes shafts gaan gooien, daar krijgt je pijl een andere balans van en misschien ga je merken dat je je pijl vast pakt op de overgang van je barrel naar je shaft. Dan kan je kijken naar shafts met wat grip er op.

Succes in ieder geval!
Dart-regisseur en eigenaar webshop www.dartmate.nl
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Net ontvangen dartartikelen

Bericht door Dartmat »

Goeie naam wel. :geek:
Gebruikers-avatar
Free2be
Lid
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2021, 10:47

Re: Net ontvangen dartartikelen

Bericht door Free2be »

Intussen heb ik de Target Bolide 04, 23gr. in huis, deze versie gaat me vele malen beter af..ik heb er wel langere roterende shafts van Harrows op gezet..Pijlen gaan recht het bord in. Een kitje punten mee besteld, met meer grip dan de gepolijste standaard punten.
Target Swiss 90% Dartpijlen SP03 21gr. Harrow's roterende shafts, medium. Standaard Flights.
Gebruikers-avatar
Free2be
Lid
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2021, 10:47

Re: Nieuwe pijlen kopen, welke ?

Bericht door Free2be »

Zoals jullie kunnen merken in mijn onderschrift, ben ik inmiddels al aan het volgende setje Target Swiss point darts toe, zelfs al een reserve setje besteld..intussen wel de short roterende shafts en N06 standaard flights erop gevezen..Nu nog het mannetje die ze vast houdt!
Target Swiss 90% Dartpijlen SP03 21gr. Harrow's roterende shafts, medium. Standaard Flights.
Gebruikers-avatar
Free2be
Lid
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2021, 10:47

Re: Nieuwe pijlen kopen, welke ?

Bericht door Free2be »

Even een vraagje:
Als je overweegt om een setje soft tip darts aan te schaffen en je gooit momenteel met 21gr. steel tips, kiezen jullie dan ook voor 21gr. soft tips?
Is het een goed idee om de soft tip darts ook te voorzien van conversie punten?
Waar letten jullie op als je soft tip punten kiest?
Target Swiss 90% Dartpijlen SP03 21gr. Harrow's roterende shafts, medium. Standaard Flights.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Nieuwe pijlen kopen, welke ?

Bericht door Fred Raket »

Nee, soft-tip wordt anders gewogen. 21g steel is je barrel incl. punt. Soft is gehele barrel incl. shaft en flight
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Nieuwe pijlen kopen, welke ?

Bericht door The Runner »

Ik heb geen ervaring met softtip pijlen. Denk wel dat de balans verandert wanneer je de punten van softtip in conversie omzet, omdat conversie punten wat zwaarder zijn, lijkt me
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Gebruikers-avatar
Free2be
Lid
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2021, 10:47

Re: Nieuwe pijlen kopen, welke ?

Bericht door Free2be »

Ha runner, daar had ik nog niet bij stil gestaan. Vervelend dat ik hier geen fysieke dart shop met ervaring in BE Limburg aantref die ik kan bezoeken om het uit te proberen. Ik dien mijn idee eerst te bestellen via webshop en dan thuis erachter te komen of het wat is of niet..en bij een tegenvaller ook nog ruim 10€ retour verzendkosten in te calculeren..
Target Swiss 90% Dartpijlen SP03 21gr. Harrow's roterende shafts, medium. Standaard Flights.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Nieuwe pijlen kopen, welke ?

Bericht door Fred Raket »

Een 30mm Target Titanium punt, weegt +- 1.05g.
Ik gebruikte deze op John Lowe soft-tip.
Snap je redenatie om soft-tip te gaan kopen/willen proberen eigenlijk niet. Je zegt dat je zo tevreden bent met je huidige darts, dat je nog een set erbij hebt gekocht.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Free2be
Lid
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2021, 10:47

Re: Nieuwe pijlen kopen, welke ?

Bericht door Free2be »

Inderdaad Fred, ik ben er zeer tevreden over en vermits dat ze al in de aanbieding staan, ga ik er al vanuit dat ze niet meer gaan geproduceerd worden. Maar met deze pijlen kan ik geen soft tip darts gooien..niet dat ik er sta voor te springen, maar je weet het nooit.Verder dacht ik natuurlijk aan 2 vliegen in 1 klap, Softtip en steektip mogelijk.
Target Swiss 90% Dartpijlen SP03 21gr. Harrow's roterende shafts, medium. Standaard Flights.
BUTTON_POST_REPLY