Show je dartbaan

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
Bart
Lid
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:30

Re: Show je dartbaan

Bericht door Bart »

De Beste schreefCOLONDe buurman interesseert me niets......de kleine mag niet wakker worden van mijn gedart. :lol:
Is net als met stofzuigen, gelijk mee beginnen tijdens hun slaapje, dan wennen ze eraan
Webstarr
Lid
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2016, 16:12

Re: Show je dartbaan

Bericht door Webstarr »

De Beste schreefCOLONIk moet eigenlijk iets hebben om het geluid van mn darten een beetje te dempen. Ik ben verhuisd van een betonnen draagmuur naar een houten tussenwandje en dat maakt fors meer geluid.

Ik had al spul voor geluidsisolatie gehaald bij de gamma, dat achterop het bord geplakt maar dat er ook alweer af gehaald. Het dempt prima maar het probleem is dat mn bord niet meer kan draaien met dat spul erop. (zit in een beugel van een target vision)


Even een bak maken van hout, en daar 120mm rockwool instoppen, vervolgens de achterkant van die bak compriband opplakken en op de muur schroeven.


en weg contactgeluid :)
Draad in de barrel kapot?
PB!
Gebruikers-avatar
Chr1st2aan
Lid
BerichtenCOLON 127
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 22:15

Re: Show je dartbaan

Bericht door Chr1st2aan »

En weer aan het klussen geweest.

Wilde een simpele goedkope dartsurround led ding, maar geen +€100 euro er voor over.

Het ziet er super goedkoop uit, is het ook, maar voldoet toch aardig :P

Gemaakt van karton rol
Afbeelding

2 strips +- 25 cm breed en 220 cm lang ((moet eigenlijk iets meer zijn wil je overlappen)
2 stukken op elkaar getaped.

Afbeelding

Led strip op de rand geplakt (zit al 3M op de ledstrip zelf)
Afbeelding
https://www.amazon.de/gp/product/B01N3P ... UTF8&psc=1" onclick="window.open(this.href);return false;

En dit als dimmer, want hij is écht fel
https://www.amazon.de/LEDMO-Lichtkontro ... VCB2QQB4KW" onclick="window.open(this.href);return false;


Und Voila
Afbeelding

Afbeelding
8-) 180 - 2014 - 21

180 - 2015 - 14

180 - 2016 - 5

180 - 2017 - 11
Bart
Lid
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:30

Re: Show je dartbaan

Bericht door Bart »

Chr1st2aan schreefCOLONEn weer aan het klussen geweest.

Wilde een simpele goedkope dartsurround led ding, maar geen +€100 euro er voor over.

Het ziet er super goedkoop uit, is het ook, maar voldoet toch aardig :P

Gemaakt van karton rol
Afbeelding

2 strips +- 25 cm breed en 220 cm lang ((moet eigenlijk iets meer zijn wil je overlappen)
2 stukken op elkaar getaped.

Afbeelding

Led strip op de rand geplakt (zit al 3M op de ledstrip zelf)
Afbeelding
https://www.amazon.de/gp/product/B01N3P ... UTF8&psc=1" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

En dit als dimmer, want hij is écht fel
https://www.amazon.de/LEDMO-Lichtkontro ... VCB2QQB4KW" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Leuk gedaan! En hoe werkt zon strip? Kan je dat afknippen of heb je 5 meter gebruikt?
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Show je dartbaan

Bericht door Dartmat »

Haha ontzettend lelijk, maar wel effectief. Dat is de keuze die je maakt. Maar zoiets moet ook wel goedkoop te maken zijn van kunststof ofzo?
Gebruikers-avatar
Chr1st2aan
Lid
BerichtenCOLON 127
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 22:15

Re: Show je dartbaan

Bericht door Chr1st2aan »

Bart schreefCOLON

Leuk gedaan! En hoe werkt zon strip? Kan je dat afknippen of heb je 5 meter gebruikt?
Dit is een strip (5 meter) met connector er standaard aan. Dus je knipt wat je nodig hebt van de strip af. Dit is zo'n 2,25 ongeveer wat ik heb gebruikt.
Dartmat schreefCOLONHaha ontzettend lelijk, maar wel effectief. Dat is de keuze die je maakt. Maar zoiets moet ook wel goedkoop te maken zijn van kunststof ofzo?
[/quote]

Het is enorm lelijk, maar heel effectief hehe. Wist niet iets anders wat buigzaam én licht is. Heb overwogen om de Target 360 Vision na te maken, maar was me te veel moeite.
8-) 180 - 2014 - 21

180 - 2015 - 14

180 - 2016 - 5

180 - 2017 - 11
Gebruikers-avatar
Erwin26
Lid
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2017, 08:53

Re: Show je dartbaan

Bericht door Erwin26 »

Chr1st2aan schreefCOLON
Bart schreefCOLON

Leuk gedaan! En hoe werkt zon strip? Kan je dat afknippen of heb je 5 meter gebruikt?
Dit is een strip (5 meter) met connector er standaard aan. Dus je knipt wat je nodig hebt van de strip af. Dit is zo'n 2,25 ongeveer wat ik heb gebruikt.
Dartmat schreefCOLONHaha ontzettend lelijk, maar wel effectief. Dat is de keuze die je maakt. Maar zoiets moet ook wel goedkoop te maken zijn van kunststof ofzo?
Het is enorm lelijk, maar heel effectief hehe. Wist niet iets anders wat buigzaam én licht is. Heb overwogen om de Target 360 Vision na te maken, maar was me te veel moeite.[/quote]

Ik heb een van steigerhout gemaakt, zie resultaat. Foto staat een kwart slag gedraaid
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
Wie de laatste dubbel gooit wint!

Hf 144 , 170
180 "17" 16x
15 darter , 18 darter
Darts taylor gen 3 24gram
Gebruikers-avatar
Chr1st2aan
Lid
BerichtenCOLON 127
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 22:15

Re: Show je dartbaan

Bericht door Chr1st2aan »

Erwin26 schreefCOLON
Chr1st2aan schreefCOLON
Bart schreefCOLON

Leuk gedaan! En hoe werkt zon strip? Kan je dat afknippen of heb je 5 meter gebruikt?
Dit is een strip (5 meter) met connector er standaard aan. Dus je knipt wat je nodig hebt van de strip af. Dit is zo'n 2,25 ongeveer wat ik heb gebruikt.
Dartmat schreefCOLONHaha ontzettend lelijk, maar wel effectief. Dat is de keuze die je maakt. Maar zoiets moet ook wel goedkoop te maken zijn van kunststof ofzo?
Het is enorm lelijk, maar heel effectief hehe. Wist niet iets anders wat buigzaam én licht is. Heb overwogen om de Target 360 Vision na te maken, maar was me te veel moeite.
Ik heb een van steigerhout gemaakt, zie resultaat. Foto staat een kwart slag gedraaid[/quote]


Ziet er netjes uit! Ik heb het alleen op een speaker standaard gemonteerd en kan hierdoor minder mooie opties doen, want dat word vaak al te zwaar
8-) 180 - 2014 - 21

180 - 2015 - 14

180 - 2016 - 5

180 - 2017 - 11
Gebruikers-avatar
PieBus
Lid
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2016, 10:53

Re: Show je dartbaan

Bericht door PieBus »

Opletten met zo'n led-strip: die zijn inderdaad wel te knippen, maar enkel op de daarvoor aangegeven plaatsen (symbool schaar).

Heb zelf ook zo'n constructie gemaakt (kastje met dunne multiplex en led - strip) en ben er zeer tevreden over! Ik raad het iedereen aan ;)
180's: '15: 1 '16: 27 '17: 23
HF: '16: 170 '17: 130
Best leg: 14
Bart
Lid
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:30

Re: Show je dartbaan

Bericht door Bart »

PieBus schreefCOLONOpletten met zo'n led-strip: die zijn inderdaad wel te knippen, maar enkel op de daarvoor aangegeven plaatsen (symbool schaar).

Heb zelf ook zo'n constructie gemaakt (kastje met dunne multiplex en led - strip) en ben er zeer tevreden over! Ik raad het iedereen aan ;)
Goeie tip! Geeft een led strip in een vierkant net zon goede verlichting op het bord als een cirkel?
Gebruikers-avatar
PieBus
Lid
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2016, 10:53

Re: Show je dartbaan

Bericht door PieBus »

Het voorpaneel van mijn kastje is een plaat waarvan in een grote ronde uitgezaagd heb. Natuurlijk zorgen dat je ongehinderd naar dubbels kan gooien en dus voldoende plaats voorzien.
Mijn led - strip hangt daardoor in een ronde en zorgt overal voor evenveel verlichting.

Foto's plaatste ik ooit op pagina 2 van dit topic.
180's: '15: 1 '16: 27 '17: 23
HF: '16: 170 '17: 130
Best leg: 14
Gebruikers-avatar
remcowaleboer
Lid
BerichtenCOLON 287
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:43

Re: Show je dartbaan

Bericht door remcowaleboer »

Ik zal mijne ook eens plaatsen

Afbeelding
Barney Army
RVB95
#BELIEVE
Webstarr
Lid
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2016, 16:12

Re: Show je dartbaan

Bericht door Webstarr »

Van:

Afbeelding

Naar:


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Alleen nog ff een ander type ledstrip erin maken
Draad in de barrel kapot?
PB!
Gebruikers-avatar
TheSorrow
Lid
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2015, 23:39

Re: Show je dartbaan

Bericht door TheSorrow »

Webstarr schreefCOLON 03 Aug 2017, 22:56 *knip*
Ziet er strak uit, netjes :)

Wat zijn nu de totaalkosten van dit alles, als ik vragen mag? (Incl. de kosten voor je nieuwe LEDstrip, maar die heb je bij de AliExpress voor nog geen €5 ;))

Want bijv. de LEDsurroundring van Bulls is compleet van piepschuim, maar dat zie je op de foto's niet en staat er ook niet bij vermeld! (en dan nog €120 er voor durven vragen, absurd! :x )
-•-Room–=–Winmau B5:DC@LaserOche
-•-Shed–=–Winmau B4:DC
-•-Darts–=–Winmau Stratos‘$tealth’@Tweenie['25']
Webstarr
Lid
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2016, 16:12

Re: Show je dartbaan

Bericht door Webstarr »

Hout was een pakplaat -- kosten €0,-
Tapijt, Had een stuk gekocht van 2 bij 1, kostte 13 euro alleen ik was maar 1 stuk van 70 bij 70 nodig, dus omgerekend 3 euro
Led strip was 4 euro, bij aliexpress inderdaad.
Contact lijm was voor n pot 12 euro, met een pot kan ik 3 van deze ringen maken, dus omgerekend 4 euro.
En hpl heb ik gekregen, totaal kostte deze ring 11 euro.

Het licht verspreid nog niet mooi, dus ik heb een buigbare led profiel gekocht welke ik in de binnenring ga plakken, deze was het duurste ( 3 dollar voor een strip maar 30 dollar voor de verzending)
Draad in de barrel kapot?
PB!
Gebruikers-avatar
TheSorrow
Lid
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2015, 23:39

Re: Show je dartbaan

Bericht door TheSorrow »

*dubbel* :shock:
Laatst gewijzigd door 1 op TheSorrow, in totaal 4 keer gewijzigd.
-•-Room–=–Winmau B5:DC@LaserOche
-•-Shed–=–Winmau B4:DC
-•-Darts–=–Winmau Stratos‘$tealth’@Tweenie['25']
Gebruikers-avatar
TheSorrow
Lid
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2015, 23:39

Re: Show je dartbaan

Bericht door TheSorrow »

Webstarr schreefCOLON 04 Aug 2017, 10:19 Hout was een pakplaat -- kosten €0,-
Tapijt, Had een stuk gekocht van 2 bij 1, kostte 13 euro alleen ik was maar 1 stuk van 70 bij 70 nodig, dus omgerekend 3 euro
Led strip was 4 euro, bij aliexpress inderdaad.
Contact lijm was voor n pot 12 euro, met een pot kan ik 3 van deze ringen maken, dus omgerekend 4 euro.
En hpl heb ik gekregen, totaal kostte deze ring 11 euro.

Het licht verspreid nog niet mooi, dus ik heb een buigbare led profiel gekocht welke ik in de binnenring ga plakken, deze was het duurste ( 3 dollar voor een strip maar 30 dollar voor de verzending)
:lol: bizar!
-•-Room–=–Winmau B5:DC@LaserOche
-•-Shed–=–Winmau B4:DC
-•-Darts–=–Winmau Stratos‘$tealth’@Tweenie['25']
Webstarr
Lid
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2016, 16:12

Re: Show je dartbaan

Bericht door Webstarr »

Ik kan ze evt wel op bestelling leveren tegen een kleine vergoeding😜
Draad in de barrel kapot?
PB!
Gebruikers-avatar
TheSorrow
Lid
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2015, 23:39

Re: Show je dartbaan

Bericht door TheSorrow »

In het café waar ik altijd dart, ook voor de competitie, hangt er 1 zo'n ding van Bulls. Ik word helemaal tureluurs van alleen de led verlichting, fel of gedimt.. Als hij ook de spotjes aan heeft staan is het nog wel te doen, maar alleen die led verlichting vind ik alles behalve prettig gooien, ondanks het feit dat je geen schaduw hebt :(
-•-Room–=–Winmau B5:DC@LaserOche
-•-Shed–=–Winmau B4:DC
-•-Darts–=–Winmau Stratos‘$tealth’@Tweenie['25']
Gebruikers-avatar
HarmDarts
Lid
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2015, 22:42

Re: Show je dartbaan

Bericht door HarmDarts »

Heb de dartkabinet ook aangepast.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Heb bovenop nog een nachtlamp met een flinke lamp erin, de 2 tl buizen is niet echt genoeg.
Gary Anderson Phase 3 23g
Michael van Gerwen XQ Max 23g
180s 2017: 15
HF:109
Webstarr
Lid
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2016, 16:12

Re: Show je dartbaan

Bericht door Webstarr »

Was nog niet helemaal tevreden met de lichtopbrengst van de vorige dartring, dus vandaag even een versie 2 gemaakt, Binnenkant heb ik ipv mat, nu glanzend afgelakt en de ledstrip gaat in een ledprofiel gemonteerd worden in de binnenring ipv in een sponning in de zij- wand, daar is het nog even wachten op..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Draad in de barrel kapot?
PB!
Webstarr
Lid
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2016, 16:12

Re: Show je dartbaan

Bericht door Webstarr »

Vandaag het ledprofiel binnen gekregen, maandag verzonden vanuit shenzen, vandaag al in huis... hoe is t mogelijk.


Stuk betere verlichting zo,

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Draad in de barrel kapot?
PB!
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Show je dartbaan

Bericht door Dartmat »

Ziet er netjes uit hoor! Maar is het echt genoeg licht?
nig4nag
Lid
BerichtenCOLON 198
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:49

Re: Show je dartbaan

Bericht door nig4nag »

Webstarr schreefCOLON 09 Aug 2017, 20:47 Vandaag het ledprofiel binnen gekregen, maandag verzonden vanuit shenzen, vandaag al in huis... hoe is t mogelijk.


Stuk betere verlichting zo,

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
mooi gemaakt stuur me een pb ik ook wel interesse in zo een gr
Gebruikers-avatar
Jiniuz
Lid
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 17 Jan 2017, 18:25

Re: Show je dartbaan

Bericht door Jiniuz »

Afbeelding

Even iets geknutseld (is nog niet af) binnenkort nog een plank erop en afwerken.
Keep on smiling! :D
BUTTON_POST_REPLY