Eigen gemaakt materiaal?

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
BUTTON_POST_REPLY
Wouter Wensveen
Lid
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2015, 16:04

Eigen gemaakt materiaal?

Bericht door Wouter Wensveen »

Beste dartliefhebbers,

Mijn naam is Wouter Wensveen en ik ben sinds kort op zoek naar informatie over het zelf draaien van barrels en evt 3d printen van shafts en flights.

Ik heb zelf geen ervaring met draaibanken, maar heb kennissen die wel over deze beschikken. Als ik weet hoe je begint wil ik gaan proberen een persoonlijk uniek setje te draaien, speciaal naar mijn eigen voorkeuren.
Mijn vraag is dus of er iemand al ervaring heeft met het draaien en evt graveren van barrels en tips en trucs voor me heeft.

Ook kan ik beschikken over een 3d printer. Het leek me mooi om een shaft en flight in één te printen en deze te gebruiken. Echter is het probleempunt denk ik het schroefdraad aangezien de 3d printer niet super nauwkeurig is.
Of is het makkelijker om, van een setup die bevalt een mal te maken en die later weer te vullen met vloeibaar plastic wat je laat uitharden.
Er is evt zelf ook een mogelijkheid om aan carbon te komen maar hiermee heb ik echt 0,0 ervaring.
Heeft er iemand hier ook al mee ge-experimenteerd en, tips en trucs om een mooie set te maken.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden. Groet, Wouter.
Gebruikers-avatar
Nadyse
Lid
BerichtenCOLON 276
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2015, 09:40

Re: Eigen gemaakt materiaal?

Bericht door Nadyse »

Ooit een costum-pijl van vliegtuigaluminium gehad, Gooit voor geen meter, hij vloog zo door naar Bangkok :lol:
Zonder gekheid, dat gooide voor geen meter, balans is ver te zoeken, gewicht was er niet.
Voordat je zoiets gaat maken moet je er echt voor zorgen dat je balans in orde is.
Hoppa
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Eigen gemaakt materiaal?

Bericht door Fred Raket »