Materiaal en techniek Chat

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door Fred Raket »

pancake schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONAfbeelding
Die zien er erg goed uit, wat zijn je ervaringen er tot nu toe mee?
IK ga er niet mee gooien, dat is zonde. Heb ze voor mijn verzameling.
bentvelzen
Lid
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2015, 13:45

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door bentvelzen »

Wat zijn de beste dartborden? Ik speel nu op een BDO - Winmau PRO SFB. Vind de draden te dik waardoor ik veel bouncers krijg.
180's.
2015: 3
2016: 1
Gebruikers-avatar
RonG
Lid
BerichtenCOLON 120
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:20

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door RonG »

Winmau Blade 4 is een heel fijn bord. Deze zal je op veel plaatsen tegen komen.
Heb nu zelf een Bulls Advantage III , Draad is hier erg dun. Is wel een vrij hard bord. Voor mensen die zacht gooien is dit een nadeel.
Game on....
Target RVB95 25gr.
Target Daytona Fire DF-03 24gr
Reserve sets:
Target Phil Taylor Power 9FIVE GEN 3 24gr
Target Phil Taylor 8Zero Titanium Black 24gr
Unicorn Contender Black-Devon Petersen 22gram
Hi-Tec Winners, 22 gram
Speedy180
Lid
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:17

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door Speedy180 »

Misschien een stomme vraag, maar toch ga ik hem stellen...

Twee maanden geleden heb ik 2 sets Unicorn Kim Huybrechts aangeschaft...
Deze werden destijds geleverd in een plastic verpakking met daarin een ovalen kunstoffen Unicorn doosje, met daarin flights en flightprotectors.
Nu was ik aan het googlen en nu kom ik dezelfde pijlen tegen, maar dan in een rechthoekig kartonnen doos en ik geloof dat daar dan ook zo'n leren unicorn-hoesje bij zit...

Dan nu mijn vraag...

Zit er, qua pijl verschil in beide varianten?
Of zit het verschil er alleen maar in dat er bij de ene een andere inscriptie (lasergrafering) in zal staan als bij de andere?
Hoe klein het eventuele verschil ook is, graag hoor ik van iemand of dit ook daadwerkelijk het geval is...

De meeste webshops laten alleen een foto van de pijl zien, maar niet in welke verpakking hij geleverd word, dus mocht er daadwerkelijk verschil zitten in beide pijlen, dan moet je dus ook nog gaan opletten welke je aanschaft...
Aantal 180-ers: 15

2010: 5
2013: 2
2014: 4
2015: 3
2016: 1

Hoogste finish: 158
Gebruikers-avatar
Tim
Lid
BerichtenCOLON 430
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 02:15

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door Tim »

Speedy180 schreefCOLONMisschien een stomme vraag, maar toch ga ik hem stellen...

Twee maanden geleden heb ik 2 sets Unicorn Kim Huybrechts aangeschaft...
Deze werden destijds geleverd in een plastic verpakking met daarin een ovalen kunstoffen Unicorn doosje, met daarin flights en flightprotectors.
Nu was ik aan het googlen en nu kom ik dezelfde pijlen tegen, maar dan in een rechthoekig kartonnen doos en ik geloof dat daar dan ook zo'n leren unicorn-hoesje bij zit...

Dan nu mijn vraag...

Zit er, qua pijl verschil in beide varianten?
Of zit het verschil er alleen maar in dat er bij de ene een andere inscriptie (lasergrafering) in zal staan als bij de andere?
Hoe klein het eventuele verschil ook is, graag hoor ik van iemand of dit ook daadwerkelijk het geval is...

De meeste webshops laten alleen een foto van de pijl zien, maar niet in welke verpakking hij geleverd word, dus mocht er daadwerkelijk verschil zitten in beide pijlen, dan moet je dus ook nog gaan opletten welke je aanschaft...
Ik begrijp wat je bedoelt. Dit heeft Unicorn in het verleden al vaker gedaan. Bij de Kim Huybrechts zit er alleen verschil in de verpakking. Hij heeft afgelopen jaar PL gespeeld en daarom zitten ze nu in een luxere 'Maestro Premier' verpakking inclusief lederen etui. De barrels zijn identiek gebleven. Het enige is dat je ze nu ook in 26 gram kunt krijgen.
Unicorn Barneveld W.C. Golden 23 gr. 8-)
(Op dit moment althans... :D )
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door Fred Raket »

Speedy180 schreefCOLONMisschien een stomme vraag, maar toch ga ik hem stellen...

Twee maanden geleden heb ik 2 sets Unicorn Kim Huybrechts aangeschaft...
Deze werden destijds geleverd in een plastic verpakking met daarin een ovalen kunstoffen Unicorn doosje, met daarin flights en flightprotectors.
Nu was ik aan het googlen en nu kom ik dezelfde pijlen tegen, maar dan in een rechthoekig kartonnen doos en ik geloof dat daar dan ook zo'n leren unicorn-hoesje bij zit...

Dan nu mijn vraag...

Zit er, qua pijl verschil in beide varianten?
Of zit het verschil er alleen maar in dat er bij de ene een andere inscriptie (lasergrafering) in zal staan als bij de andere?
Hoe klein het eventuele verschil ook is, graag hoor ik van iemand of dit ook daadwerkelijk het geval is...

De meeste webshops laten alleen een foto van de pijl zien, maar niet in welke verpakking hij geleverd word, dus mocht er daadwerkelijk verschil zitten in beide pijlen, dan moet je dus ook nog gaan opletten welke je aanschaft...
Nieuwe verpakking voor 2016
Dart
Lid
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2016, 12:38

Re: Nieuwe pijlen kopen, welke ?

Bericht door Dart »

Gooi nu met 22gr dartpijlen. Is mijn eerste dartpijl van Chizzy met pexil grip.

Zijn er ook darters die met dartpijl gooien (maakt niet uit welk merk of type) maar dit type hebben in verschillende grammen ? Bijvoorbeeld 21,23 en 25 gram. Zo ja wat is het nut en is het verstandig om met verschillende gewichten te gooien?
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door Fred Raket »

Wesley Harms traint en gooit met 2gram verschil. 24 en 26g
Dart
Lid
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2016, 12:38

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door Dart »

Vraag dit omdat ik voor mijn vrouw (wil ook ineens darten :D ) een Darrel Fitton 22gr heb besteld die ik ook even wil vasthouden ;) en voor mezelf de Adrian Lewis phase 3 in 21gr. Vraag me af of dit niet te licht is en ik beter een 23 gr had moeten bestellen. Want wat ik lees is dat een zwaardere dart wat stabieler is. Of heb ik dit mis?
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door Fred Raket »

De meeste vrouwen gooien met zwaardere pijlen van 27/30g. hoe gooit uw vrouw met de Chizzy Pixel ?
Dart
Lid
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2016, 12:38

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door Dart »

Fred Raket schreefCOLONDe meeste vrouwen gooien met zwaardere pijlen van 27/30g. hoe gooit uw vrouw met de Chizzy Pixel ?
Beter dan mij :oops: Zonder gekheid, de dart zwabbert iets maar dat komt omdat ze ook pas begint en met minder energie gooit. Als de Fitton mij beter ligt dan moet ik haar een zwaardere dart adviseren :lol:
Gebruikers-avatar
Dartman
Lid
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2015, 09:57

Re: Nieuwe pijlen kopen, welke ?

Bericht door Dartman »

lang getwijfeld, maar toch besteld bij Red Dragon :D
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
jaar 2016: 180 - 16 HF - 158
favoriete bezigheid: karper vissen :shock:
Gebruikers-avatar
dunaart
Lid
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2015, 21:18

Re: Nieuwe pijlen kopen, welke ?

Bericht door dunaart »

Dartman schreefCOLONlang getwijfeld, maar toch besteld bij Red Dragon :D
En waarom heb je deze gekocht ;) dan hebben andere er eventueel nog wat aan qua informatie ;) hadden ze deze spelersdart niet gewoon in de NL-winkel? Ziet er verder wel strak uit ;)
Setup: RVB 95 + L-style shafts carbon + L- playerflights "Berry van Peer"


"The greatest education in the world is watching the masters at work"

Michael Jackson
PennyLanee
Lid
BerichtenCOLON 219
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2014, 09:19

Re: Nieuwe pijlen kopen, welke ?

Bericht door PennyLanee »

Dartman schreefCOLONlang getwijfeld, maar toch besteld bij Red Dragon :D
Zijn echt mooie pijltjes! Heb ze even mogen proberen van een klant die ze besteld had, mooie dingen!
Gebruikers-avatar
Dartman
Lid
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2015, 09:57

Re: Nieuwe pijlen kopen, welke ?

Bericht door Dartman »

dunaart schreefCOLON En waarom heb je deze gekocht ;) dan hebben andere er eventueel nog wat aan qua informatie ;) hadden ze deze spelersdart niet gewoon in de NL-winkel? Ziet er verder wel strak uit ;)
Ik heb verschillende setjes, maar mijn meest favo setje is van B%W john part. 23 gram en is 90%. Staat John Part in gegraveerd.
part.jpg
Deze darts van Red dragon hebben dezelfde vorm, een rechte barrel met een taps lopende voorkant. De dart is 5mm langer dan de "Parts" waar ik erg benieuwd naar ben hoe dat is, en de sterkere grip die tot de shaft loopt lijkt me ideaal.

Ik heb de dart niet kunnen vinden in een NL webshop, dus vandaar uit Engeland besteld.
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
jaar 2016: 180 - 16 HF - 158
favoriete bezigheid: karper vissen :shock:
Gebruikers-avatar
dunaart
Lid
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2015, 21:18

Re: Nieuwe pijlen kopen, welke ?

Bericht door dunaart »

Dartman schreefCOLON
dunaart schreefCOLON En waarom heb je deze gekocht ;) dan hebben andere er eventueel nog wat aan qua informatie ;) hadden ze deze spelersdart niet gewoon in de NL-winkel? Ziet er verder wel strak uit ;)
Ik heb verschillende setjes, maar mijn meest favo setje is van B%W john part. 23 gram en is 90%. Staat John Part in gegraveerd.
part.jpg
Deze darts van Red dragon hebben dezelfde vorm, een rechte barrel met een taps lopende voorkant. De dart is 5mm langer dan de "Parts" waar ik erg benieuwd naar ben hoe dat is, en de sterkere grip die tot de shaft loopt lijkt me ideaal.

Ik heb de dart niet kunnen vinden in een NL webshop, dus vandaar uit Engeland besteld.

Mag ik vragen wat je aan verzendkosten hebt betaald? Ik ben aan het twijfelen om de inferno's te bestellen. En is de levertijd redelijk snel uit UK?
Setup: RVB 95 + L-style shafts carbon + L- playerflights "Berry van Peer"


"The greatest education in the world is watching the masters at work"

Michael Jackson
Jurgen
Lid
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2014, 13:17

Re: Nieuwe pijlen kopen, welke ?

Bericht door Jurgen »

Verzendkosten kun je op de site zien geloof ik? Levertijd bij mij was toen vrij snel, een dag of 5 geloof ik.
Gebruikers-avatar
Dartman
Lid
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2015, 09:57

Re: Nieuwe pijlen kopen, welke ?

Bericht door Dartman »

dunaart schreefCOLON Mag ik vragen wat je aan verzendkosten hebt betaald? Ik ben aan het twijfelen om de inferno's te bestellen. En is de levertijd redelijk snel uit UK?
Ik heb volgens mij 2.5 pond betaald, levertijd weet ik nog niet, maar een dag of 5 zoals Jurgen zegt zal wel reëel zijn.
jaar 2016: 180 - 16 HF - 158
favoriete bezigheid: karper vissen :shock:
Jozjo180
Lid
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2015, 00:38

Re: Nieuwe pijlen kopen, welke ?

Bericht door Jozjo180 »

ik betaalde ook 2,5 pond.
Bij mij duurde het precies een week, maar zal ook liggen aan de dag van bestellen.
Als je rechtstreeks bij RD besteld ben je meestal goedkoper uit dan in NL, alleen als je pakketje groter/zwaarder is worden de verz.kosten ongunstig maar dat kun je van te voren allemaal zien als je een bestelling invoert.
Was keurig netjes verpakt trouwens.
Gebruikers-avatar
dunaart
Lid
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2015, 21:18

Re: Nieuwe pijlen kopen, welke ?

Bericht door dunaart »

Thnx voor de feedback met betrekking RD!
Setup: RVB 95 + L-style shafts carbon + L- playerflights "Berry van Peer"


"The greatest education in the world is watching the masters at work"

Michael Jackson
Jozjo180
Lid
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2015, 00:38

Re: Nieuwe pijlen kopen, welke ?

Bericht door Jozjo180 »

dunaart schreefCOLONThnx voor de feedback met betrekking RD!
als je wat besteld hebt wel ff showen als ze er zijn he!!! (die Inferno heb ik ook nog op mijn verlanglijst staan)
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door Fred Raket »

dunaart schreefCOLON
Dartman schreefCOLON
dunaart schreefCOLON En waarom heb je deze gekocht ;) dan hebben andere er eventueel nog wat aan qua informatie ;) hadden ze deze spelersdart niet gewoon in de NL-winkel? Ziet er verder wel strak uit ;)
Ik heb verschillende setjes, maar mijn meest favo setje is van B%W john part. 23 gram en is 90%. Staat John Part in gegraveerd.
part.jpg
Deze darts van Red dragon hebben dezelfde vorm, een rechte barrel met een taps lopende voorkant. De dart is 5mm langer dan de "Parts" waar ik erg benieuwd naar ben hoe dat is, en de sterkere grip die tot de shaft loopt lijkt me ideaal.

Ik heb de dart niet kunnen vinden in een NL webshop, dus vandaar uit Engeland besteld.

Mag ik vragen wat je aan verzendkosten hebt betaald? Ik ben aan het twijfelen om de inferno's te bestellen. En is de levertijd redelijk snel uit UK?
Zijn mooie pijltjes met zwart en oranje
Gebruikers-avatar
dunaart
Lid
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2015, 21:18

Re: Nieuwe pijlen kopen, welke ?

Bericht door dunaart »

Jozjo180 schreefCOLON
dunaart schreefCOLONThnx voor de feedback met betrekking RD!
als je wat besteld hebt wel ff showen als ze er zijn he!!! (die Inferno heb ik ook nog op mijn verlanglijst staan)

Haha zal ik zeker doen!
Setup: RVB 95 + L-style shafts carbon + L- playerflights "Berry van Peer"


"The greatest education in the world is watching the masters at work"

Michael Jackson
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door Fred Raket »

Voor welk gewicht Inferno kies je Dunaart ?
Gebruikers-avatar
PJ74
Lid
BerichtenCOLON 110
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 05:14

Re: Darts artikelen ruilen

Bericht door PJ74 »

yordi076 schreefCOLONTe ruil
Wade p1. 22 g zo goed als nieuw barrels onley
Paul Nicholson 24 g Black winmauw. Lichte gebruiks sporen. Complete set shafts Flighets en doosje ect


Gezocht
Target Orion. Pixel of normaal 22 24 g
Klaasen monster
Van de pas 23 g
:!:


Winmauw?? ;)
Current set-up:
Bull's Jerry Hendriks 22 gram/x-short nylon shaft/standard flight.
BUTTON_POST_REPLY