Materiaal en techniek Chat

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Ian White pijlen

Bericht door Fred Raket »

IvanTheDarts180 schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLON
IvanTheDarts180 schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONVerwacht een pijl met zgn Taylor grip.
Heet dat niet gewoon purist grip. Taylor grip mag wss niet ivm rechten enzo.
Taylor grip is hoe ik het noem. tegenwoordig zijn er meer setjes uitgebrachte genoemd Purist. en de WC had ook al deze grip ;)
Oke, maar het gaat dus gewoon om de ringed grip zoals op de taylors? En de unicorn Wades, anderson en nog een paar?

Waarom eigenlijk deze onnozele discusie in Ian White pijlen. Je weet toch wat ik bedoel met mijn post ?
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door rproele »

Purist staat bij Unicorn voor een set enkel barrels.
Geen midicase of midiwallet etc.
Heeft dus zoals Fred aangeeft niks met grip te maken.
Dat iets wereldwijd een bekend herkenningspunt is wil niet zeggen dat het meteen ook die naam draagt.
Iedereen noemt een penalty achteloos gelobd door het midden een Panenka terwijl de spelers niet zo heten.
Maar iedereen weet wat je bedoelt.
Gebruikers-avatar
Tim
Lid
BerichtenCOLON 430
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 02:15

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door Tim »

rproele schreefCOLONPurist staat bij Unicorn voor een set enkel barrels.
Geen midicase of midiwallet etc.
Heeft dus zoals Fred aangeeft niks met grip te maken.
Dat iets wereldwijd een bekend herkenningspunt is wil niet zeggen dat het meteen ook die naam draagt.
Iedereen noemt een penalty achteloos gelobd door het midden een Panenka terwijl de spelers niet zo heten.
Maar iedereen weet wat je bedoelt.
Precies wat Rp zegt...
De eerste pijlen die Unicorn als Purist op de markt bracht waren 'toevallig' de Taylor Phase 2:

Afbeelding

Daarom wordt de grip op de Unicorn Taylor pijlen vaak Purist-grip genoemd. Het is dus gewoon Taylor-grip. Purist is barrels only (in een micro case of simpele wallet) zonder shafts, flights, etc.
Unicorn Barneveld W.C. Golden 23 gr. 8-)
(Op dit moment althans... :D )
IvanTheDarts180
Lid
BerichtenCOLON 386
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 17:09

Re: Ian White pijlen

Bericht door IvanTheDarts180 »

Fred Raket schreefCOLON
IvanTheDarts180 schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLON
IvanTheDarts180 schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONVerwacht een pijl met zgn Taylor grip.
Heet dat niet gewoon purist grip. Taylor grip mag wss niet ivm rechten enzo.
Taylor grip is hoe ik het noem. tegenwoordig zijn er meer setjes uitgebrachte genoemd Purist. en de WC had ook al deze grip ;)
Oke, maar het gaat dus gewoon om de ringed grip zoals op de taylors? En de unicorn Wades, anderson en nog een paar?

Waarom eigenlijk deze onnozele discusie in Ian White pijlen. Je weet toch wat ik bedoel met mijn post ?
Was niet bedoeld om er een onnozele discussie over te maken.
Darts.nu O.o.M afgesloten als 87e.
Darts-talk O.o.M. 39e
Unicorn barney phase 5 23g
Unicorn Sigma titanium slikstik
unicorn sigma flights .125micron.

2014 180:1
2015 180:tot nog toe 1
PennyLanee
Lid
BerichtenCOLON 219
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2014, 09:19

Re: Net ontvangen dartartikelen

Bericht door PennyLanee »

Fred Raket schreefCOLONHier ook weer een setje RedDragon darts. Dit keer de Snakebite 11 in 24g. (Jammer dat er geen spelers flights bij zaten)
Met de diamondgrip?
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Net ontvangen dartartikelen

Bericht door Fred Raket »

PennyLanee schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONHier ook weer een setje RedDragon darts. Dit keer de Snakebite 11 in 24g. (Jammer dat er geen spelers flights bij zaten)
Met de diamondgrip?
Nee, die noemen ze Snakebite Euro 11 Element. Is me ook veel te duur btw ;)
PennyLanee
Lid
BerichtenCOLON 219
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2014, 09:19

Re: Net ontvangen dartartikelen

Bericht door PennyLanee »

Fred Raket schreefCOLON
PennyLanee schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONHier ook weer een setje RedDragon darts. Dit keer de Snakebite 11 in 24g. (Jammer dat er geen spelers flights bij zaten)
Met de diamondgrip?
Nee, die noemen ze Snakebite Euro 11 Element. Is me ook veel te duur btw ;)
Achjoh, meer dan 30 pond voor een beetje diamond grip haha! Zijn wel fijne pijltjes vind ik zelf!
Gebruikers-avatar
Tim
Lid
BerichtenCOLON 430
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 02:15

Re: Net ontvangen dartartikelen

Bericht door Tim »

Fred Raket schreefCOLONHier ook weer een setje RedDragon darts. Dit keer de Snakebite 11 in 24g. (Jammer dat er geen spelers flights bij zaten)
Nice Fred!
Hoe is de balans vd pijl? Tov bijvoorbeeld een Anderson Phase 3?
Wat vind je van de barrel-lengte?
Unicorn Barneveld W.C. Golden 23 gr. 8-)
(Op dit moment althans... :D )
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door Fred Raket »

Verbaas met vanwege de lengte dat ze niet hangen als Taylors. nog niet gemeten, maar denk in de 54mm wel
Jozjo180
Lid
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2015, 00:38

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door Jozjo180 »

Herkenbaar Fred mijn Patriots zijn even lang
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Materiaal en Techniek Chat

Bericht door Fred Raket »

Tim schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONHier ook weer een setje RedDragon darts. Dit keer de Snakebite 11 in 24g. (Jammer dat er geen spelers flights bij zaten)
Nice Fred!
Hoe is de balans vd pijl? Tov bijvoorbeeld een Anderson Phase 3?
Wat vind je van de barrel-lengte?
Afbeelding
PennyLanee
Lid
BerichtenCOLON 219
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2014, 09:19

Re: Net ontvangen dartartikelen

Bericht door PennyLanee »

SvR1990 schreefCOLON
PennyLanee schreefCOLONNet deze nieuwe gekocht: RedDragon Plasma 20 gram! Zien er zeer gelikt uit!!
(shafts/flights zijn van mijzelf)

Tevreden!
Zien er netjes uit, gooien ze ook lekker qua grip? Neem aan dat ze via RedDragon Uk zijn besteld :-)
Op de achterkant zit wel grip. Persoonlijk gebruik ik de inham die glad is en dan mijn middelvinger op de voorzijde waar niet veel, niet weinig grip zit.
En werk zelf in een dartwinkel, dus die kwamen gewoon daar binnen :)
grtjes
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door Fred Raket »

Arkasius schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONDe post van vandaag. Ik had al eerder een setje maar die had ik geruild. het jeukte toch weer om een nieuwe set te kopen ;)

Afbeelding
Mooi setje. Ik vind de grip nogal vreemd maar voor het oog een mooi setje.
PennyLanee schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONDe post van vandaag. Ik had al eerder een setje maar die had ik geruild. het jeukte toch weer om een nieuwe set te kopen ;)
M'n vaste pijl!
Snap wel waarom het weer begon te jeuken! Is gewoon een leuke set!
Verzamelobject is het voor mij, ik kan er niet mee overweg.
Gebruikers-avatar
Jarnowtjuh
Lid
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 13:47

Re: Net ontvangen dartartikelen

Bericht door Jarnowtjuh »

Fred Raket schreefCOLONDe post van vandaag. Ik had al eerder een setje maar die had ik geruild. het jeukte toch weer om een nieuwe set te kopen ;)

Afbeelding
Ik heb ze ook, maar op de een of andere manier liggen ze me niet meer goed in de hand. Vreemd want dat was in het begin wel. Weet je misschien hoe dit kan?
Current SetUp:
Adrian Lewis WC Gen-2 90%
Unicorn Gripper 3 White Short
Gary Anderson Authentic Big Wing "Sign"
Gebruikers-avatar
Dartman
Lid
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2015, 09:57

Re: Net ontvangen dartartikelen

Bericht door Dartman »

eikie schreefCOLONLaat je ervaringen maar horen zodra je ze wat meer aan de tand hebt gevoeld :D
2016-01-30 18.38.24.jpg
Heb er net andere punten in gezet. De punten die er nu in zaten waren wel erg lang... Deze zijn nu een halve cm korter. De darts stonden niet goed in het bord voor mij waardoor ik (aanzienlijk) slechter gooide. Straks weer even testen of dit beter gaat :)
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
jaar 2016: 180 - 16 HF - 158
favoriete bezigheid: karper vissen :shock:
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door Fred Raket »

Hingen de Gurneys over of...?
Gebruikers-avatar
Dartman
Lid
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2015, 09:57

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door Dartman »

Fred Raket schreefCOLONHingen de Gurneys over of...?
Kan het niet goed uitleggen, maar het is net of klapt de achterkant door. De darts staan in alle hoeken in het bord (meestal naar rechts hellend). Het gooide in elk geval niet lekker, omdat je constant aan het corrigeren bent. Elke beurt wel een pijl buiten de 20. Straks maar even kijken of dit zo beter is.
jaar 2016: 180 - 16 HF - 158
favoriete bezigheid: karper vissen :shock:
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door Fred Raket »

Komt door de lengte van de barrel denk ik en de balans die zo te horen naar achter ligt. Ik heb dat met Taylor als lange barrel, nu met de Snakebite 11 in 24g niet omdat die iets meer gewicht voor in hebben
Gebruikers-avatar
Arkasius
Lid
BerichtenCOLON 196
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 11:33

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door Arkasius »

Ik heb vanmiddag van een maatje een setje Target Adrian Lewis Gen 2 gekregen 23 gram.
Dit gaat mijn vaste setje worden het voelde meteen goed en vertrouwd.
De 25 grams Andersons blijken toch te zwaar kan er geen uurtje lekker mee gooien.
Winmau Danny Noppert 23 gram. Medium black nylon shafts. Zwart/wit Pentathlon flights standard.

2018: Aantal 180's: 7 | HF: 86
Henk van Dijk
Lid
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2016, 09:55

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door Henk van Dijk »

Ik had een vraagje,

ik had onlangs bij een aantal dartzaken informatie gevraagd over de techniek van darten.

Wat mij opviel is dat vele zeiden dat meest succesvolle darter alle tijden, Phil Taylor, geen goede techniek zou hebben.

Nu vraag ik me af waarom?

Hij maakt worp goed af. Staat verder goed stil. Wat doet hij wat niet in de criteria staat van een "goede techniek"?

Ben ik wel eens benieuwd naar! Bedankt alvast :)
DarterNick
Lid
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2015, 15:42

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door DarterNick »

Henk van Dijk schreefCOLONIk had een vraagje,

ik had onlangs bij een aantal dartzaken informatie gevraagd over de techniek van darten.

Wat mij opviel is dat vele zeiden dat meest succesvolle darter alle tijden, Phil Taylor, geen goede techniek zou hebben.

Nu vraag ik me af waarom?

Hij maakt worp goed af. Staat verder goed stil. Wat doet hij wat niet in de criteria staat van een "goede techniek"?

Ben ik wel eens benieuwd naar! Bedankt alvast :)
Dit hebben ze mij ook wel eens verteld,
ik heb eigenlijk nooit doorgevraagd waarom. Enigste wat ik me voor kan stellen is dat zijn bovenarm ook vrij veel mee komt.
Maar verder geen idee eigenlijk. Misschien dat andere kenners dit hier weten!

Met vriendelijke groet,

DarterNick
DarterNick
Lid
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2015, 15:42

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door DarterNick »

Hallo mede darters,

Na een tijdje onder begeleiding van Cookie heb ik inmiddels een mooie techniek weten te ontwikkelen en
wordt het niveau al langzaam hoger. Dit is nog steeds lang niet op het oude niveau. Maar het wordt echt langzaam beter
De komende maanden blijf ik positief en blij met elke dart die WEL goed is.

Ik houd mijn statistieken tegenwoordig goed bij op dartcounter. Ik hoop jullie over enkele maanden te kunnen informeren dat
mijn doelstelling (60 gemiddeld op 1 juli) is gelukt! Ben goed op weg :)

Ik houd jullie op de hoogte, nogmaals bedankt voor de reacties hier.

Met vriendelijke groet,


DarterNick
YDJ1994
Lid
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 07 Feb 2016, 14:36

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door YDJ1994 »

Hallo allemaal,

Gisteren is door een bouncer mijn shaft afgebroken van mijn shaft. Helaas is de shaft op een erg vervelend punt afgebroken enn kan ik de shaft er niet meer uitdraaien. Het 'draaigedeelte' zit er namelijk alleen in, er steekt dus niets meer uit.

Ik heb al geprobeerd om door middel van een klein boortje, de barrel er uit te draaien. Dit is helaas niet gelukt.

Op dit moment zit er dus een gat in het deel wat er in zit, en het overige plastic nog steeds vast.

Heeft iemand dit zelf al eens meegemaakt? Of iemand toevallig tips om de shaft er uit te krijgen?

Ik heb de zoekfunctie al gebruikt. Het enige wat ik daaruit vond was dat ik er een verwarmde naald in kon drukken, om hem er vervolgens uit te draaien. Dit is dus op dit moment eigenlijk niet meer mogelijk, aangezien er al een gat in zit door het boren...

Ik hoop dat iemand mij hier mee verder kan helpen!
Gebruikers-avatar
Cootje12
Lid
BerichtenCOLON 56
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2015, 13:05

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door Cootje12 »

Misschien lukt het met de broken shaft remover
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
Barney phase 5 21 gram. Pro Grip Intermediate
Pentathlon Black standard
2016 3x
2015 5x 180
2014 ---
2013 ---
Gebruikers-avatar
Arkasius
Lid
BerichtenCOLON 196
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 11:33

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door Arkasius »

YDJ1994 schreefCOLONHallo allemaal,

Gisteren is door een bouncer mijn shaft afgebroken van mijn shaft. Helaas is de shaft op een erg vervelend punt afgebroken enn kan ik de shaft er niet meer uitdraaien. Het 'draaigedeelte' zit er namelijk alleen in, er steekt dus niets meer uit.

Ik heb al geprobeerd om door middel van een klein boortje, de barrel er uit te draaien. Dit is helaas niet gelukt.

Op dit moment zit er dus een gat in het deel wat er in zit, en het overige plastic nog steeds vast.

Heeft iemand dit zelf al eens meegemaakt? Of iemand toevallig tips om de shaft er uit te krijgen?

Ik heb de zoekfunctie al gebruikt. Het enige wat ik daaruit vond was dat ik er een verwarmde naald in kon drukken, om hem er vervolgens uit te draaien. Dit is dus op dit moment eigenlijk niet meer mogelijk, aangezien er al een gat in zit door het boren...

Ik hoop dat iemand mij hier mee verder kan helpen!
In de dartshop ff een paar euro investeren in een shaft removal tooltje.
Ik heb er ook eentje gekocht hoewel ik dit probleem bijna nooit heb maar goed 2 euro is ook niet veel en je hebt het dan iig bij de hand wanneer het gebeurd.
Winmau Danny Noppert 23 gram. Medium black nylon shafts. Zwart/wit Pentathlon flights standard.

2018: Aantal 180's: 7 | HF: 86
BUTTON_POST_REPLY