Materiaal en techniek Chat

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
erikje
Lid
BerichtenCOLON 99
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2016, 11:17

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door erikje »

Fred Raket schreefCOLONEven contact opnemen met oa Madhouse darts
Een nieuwe set kun je iets laten inkorten
Top, thanks Fred :idea: :)
Niet denken, maar gooien...
Gebruikers-avatar
remcowaleboer
Lid
BerichtenCOLON 287
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:43

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door remcowaleboer »

erikje schreefCOLONeven een vraagje tussendoor;
ik ben nu aan't gooien met de RVB phase 4 23 grm en ze bevallen zo goed dat ik nu wel m'n pijltje gevonden denk te hebben... alleen de barrel is me net iets te lang (50.5mm), tussen de 48 a 49 mm zou me beter passen en het liefst ook nog een grammetje lichter.
Heeft iemand suggesties voor een andere pijl of kan ik ze beter custom laten maken??

Onze Fred misschien nog een idee ;)
Misschien heb je het al geprobeerd hoor, maar als je de pijl te lang vind lijkt mij logisch iets kortere shafts
Barney Army
RVB95
#BELIEVE
Gebruikers-avatar
erikje
Lid
BerichtenCOLON 99
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2016, 11:17

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door erikje »

remcowaleboer schreefCOLON
erikje schreefCOLONeven een vraagje tussendoor;
ik ben nu aan't gooien met de RVB phase 4 23 grm en ze bevallen zo goed dat ik nu wel m'n pijltje gevonden denk te hebben... alleen de barrel is me net iets te lang (50.5mm), tussen de 48 a 49 mm zou me beter passen en het liefst ook nog een grammetje lichter.
Heeft iemand suggesties voor een andere pijl of kan ik ze beter custom laten maken??

Onze Fred misschien nog een idee ;)
Misschien heb je het al geprobeerd hoor, maar als je de pijl te lang vind lijkt mij logisch iets kortere shafts
Bedankt voor het meedenken Remco :) , maar al geprobeerd... en niet zo heel goed bevallen. Maar ik zal het eens wat langer proberen want ze vlogen wel mooi strak :)
Niet denken, maar gooien...
Robke87
Lid
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2016, 22:23

Re: Net ontvangen dartartikelen

Bericht door Robke87 »

remcowaleboer schreefCOLON
Speedy180 schreefCOLONEen beetje Offtopic misschien, maar zijn de G3-Taylors in originele staat afgebeeld op bovenstaande foto? Dus zoals ze daadwerkelijk vanuit de shop verkocht worden?? Ookal gooit Phil zelf ook met grippunten, dan nog had ik ze denk ik op de markt gebracht met standaard smooth points... Niet iedereen zit te wachten op grippunten en het wisselen van punten is ook maar beperkt mogelijk, zoals ik ooit begrepen heb (barrel-ingang wordt dan te ruim). Als je dus, na aanschaf, gelijk al een keer gaat wisselen, betekent dat dat je barrel, theoretisch gezien een kortere levensduur heeft, ookal kun je dan alsnog heel wat jaartjes plezier hebben van een barrel...
Gewoon zelf gelijk target grippunten erin gezet. Aangezien die target smooth punten heel snel uit het bord vallen.
Ik heb deze ook gekocht, en idd als ik gegooit heb en ze in het bord laat zitten vallen ze er soms na een poosje gewoon uit. Heb dit bij mijn andere pijlen echt nog nooit gehad. Heb ze nu licht met scotch brite opgeruwd en nou zitten ze veel steviger in het bord.
Gebruikers-avatar
PieBus
Lid
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2016, 10:53

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door PieBus »

Hey,

Onlangs kocht ik een setje Red Dragon Javelin 24 gram.
Naar mijn aanvoelen ligt de barrel goed in de hand (ik gooi er echt graag mee), maar mijn pijlen komen schuin in het bord terecht. Als ik de vlucht van de pijl bekijk, dan 'zwabbert' de pijl ook.
Ik probeerde al kortere shafts maar dit helpt niets. Langere shafts zorgden ervoor dat de pijl ging hangen in het bord.
Als ik de barrel iets verder (weg van de punt) vastneem, lijkt het wat beter.
Met bv. mijn Harrows Supergrip heb ik dit probleem niet. Komt dit omdat er van de Supergrip meer gewicht vooraan zit, terwijl het gewicht bij de Javelin gelijk verdeelt is?
180's: '15: 1 '16: 27 '17: 23
HF: '16: 170 '17: 130
Best leg: 14
Gebruikers-avatar
CyberCow
Lid
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 24 Mei 2016, 14:18

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door CyberCow »

Hallo mededarters,

Ik lees al een tijdje mee en mooi dat iedereen zo fanatiek op iedereen kan reageren. Dus toch maar eens een account aangemaakt. Maar heb hierbij dan ook mijn eerste vraag. Ik ben sinds twee maanden in het bezit van een setje Unicorn Phase 5 met standaard punten. Tot mijn grote verbazing pakte ik mijn pijlen en zag ik dat de punten ineens verroest zijn. Ze hebben binnen gelegen op een droge plek en is sinds zondag gebeurd. Zondag nog alles bekeken en was er niets te zien.
Laatst gewijzigd door 1 op CyberCow, in totaal 25 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
remcowaleboer
Lid
BerichtenCOLON 287
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:43

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door remcowaleboer »

CyberCow schreefCOLONHallo mededarters,

Ik lees al een tijdje mee en mooi dat iedereen zo fanatiek op iedereen kan reageren. Dus toch maar eens een account aangemaakt. Maar heb hierbij dan ook mijn eerste vraag. Ik ben sinds twee maanden in het bezit van een setje Unicorn Phase 5 met standaard punten. Tot mijn grote verbazing pakte ik mijn pijlen pakte zag ik dat de punten ineens verroest zijn. Ze hebben binnen gelegen op een droge plek en is sinds zondag gebeurd. Zondag nog alles bekeken en was er niets te zien.
Als je ze langs het ijzer in het bord gooit gaat het chroom laagje van de punt eraf. Daaronder zit volgens mij een laagje rood koper en dus geen roest.
Barney Army
RVB95
#BELIEVE
Gebruikers-avatar
CyberCow
Lid
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 24 Mei 2016, 14:18

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door CyberCow »

remcowaleboer schreefCOLON
CyberCow schreefCOLONHallo mededarters,

Ik lees al een tijdje mee en mooi dat iedereen zo fanatiek op iedereen kan reageren. Dus toch maar eens een account aangemaakt. Maar heb hierbij dan ook mijn eerste vraag. Ik ben sinds twee maanden in het bezit van een setje Unicorn Phase 5 met standaard punten. Tot mijn grote verbazing pakte ik mijn pijlen pakte zag ik dat de punten ineens verroest zijn. Ze hebben binnen gelegen op een droge plek en is sinds zondag gebeurd. Zondag nog alles bekeken en was er niets te zien.
Als je ze langs het ijzer in het bord gooit gaat het chroom laagje van de punt eraf. Daaronder zit volgens mij een laagje rood koper en dus geen roest.
Dus dit mag geen probleem opleveren. Hierbij nog eens een foto.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Diesel
Lid
BerichtenCOLON 310
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2016, 17:39

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door Diesel »

En je hebt ze 2 maanden? Hoeveel uur per dag gebruik je ze. Want dat ze er zo uitzien na 2 maanden vind ik wel erg snel.
Target Adrian Lewis Gen.3 90% 23 gram
Target Dave 'Chizzy' Chisnall 90% 24 gram


Favoriete speler: Adrian Lewis

2016: 180 - 34x
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door Fred Raket »

CyberCow schreefCOLONHallo mededarters,

Ik lees al een tijdje mee en mooi dat iedereen zo fanatiek op iedereen kan reageren. Dus toch maar eens een account aangemaakt. Maar heb hierbij dan ook mijn eerste vraag. Ik ben sinds twee maanden in het bezit van een setje Unicorn Phase 5 met standaard punten. Tot mijn grote verbazing pakte ik mijn pijlen pakte zag ik dat de punten ineens verroest zijn. Ze hebben binnen gelegen op een droge plek en is sinds zondag gebeurd. Zondag nog alles bekeken en was er niets te zien.
Dat is makkelijk, hoef je geen board grippunten te kopen
Gebruikers-avatar
CyberCow
Lid
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 24 Mei 2016, 14:18

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door CyberCow »

Diesel schreefCOLONEn je hebt ze 2 maanden? Hoeveel uur per dag gebruik je ze. Want dat ze er zo uitzien na 2 maanden vind ik wel erg snel.
Ik gooi denk ik zo'n 8 uur per week dus lijkt mij ook niet echt bijzonder veel. En ja dan word er gezegd dan hoef je geen grippunten te kopen is opzich wel waar. Maar ik wilde expres geen grippunten voor het slijten van het bord. Ik gooi wel behoorlijk hard dus mijn punten zitten bijna helemaal in mijn bord (Winmau Blade 4DC).
Gebruikers-avatar
Diesel
Lid
BerichtenCOLON 310
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2016, 17:39

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door Diesel »

Heeft iemand dat nieuwe Unicon bord al?
Target Adrian Lewis Gen.3 90% 23 gram
Target Dave 'Chizzy' Chisnall 90% 24 gram


Favoriete speler: Adrian Lewis

2016: 180 - 34x
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door Rat »

Heb nu een maand of 3 of zo niet gedart. Voor het eerst in jaren.

Van de week een uurtje gegooid, volgende dag viel mijn arm er bijna af van de spierpijn, dat gaat echt zo snel he, dat je spieren weg gaan/uit conditie raken.

Daarom heb ik ook geen sixpack, :lol: .
Gebruikers-avatar
Diesel
Lid
BerichtenCOLON 310
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2016, 17:39

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door Diesel »

Ook niet in de koelkast?
Target Adrian Lewis Gen.3 90% 23 gram
Target Dave 'Chizzy' Chisnall 90% 24 gram


Favoriete speler: Adrian Lewis

2016: 180 - 34x
Mokwai
Lid
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 14:35

Re: Unicorn producten

Bericht door Mokwai »

Fred offtopic maar een kenner even snel vraagje weet jij het verschil tussen de bulls advantage 3 en de advantage 5.01 ?

Mvg
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Bull's

Bericht door Fred Raket »

Mokwai schreefCOLONFred offtopic maar een kenner even snel vraagje weet jij het verschil tussen de bulls advantage 3 en de advantage 5.01 ?

Mvg
Volgens mij dezelfde draadbevestiging als SHOT, nieuw bewerking van het Sisal
Afbeelding
Gelijk nu aan Puma Bandit
(wat de naam is voor New Zeeland regio)
Gebruikers-avatar
mr nervous
Lid
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2016, 10:09

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door mr nervous »

kan iemand mij vertellen waar ik jamie caven"s flights kopen die hij gebruikte tijdens de european darts matchplay ?
180, 2013 : 150
180 , 2014 : 144
180 , 2015 : 199
180,2016: 210
9 darters 3, 17-5-2016 (174-171-156) 1-6-16 (180-174-147) 28-6-16(180-177-144)
Favoriete spelers , MVG, Klaasen,Hankey,Lewis,Ricky Evans , Michael smith , Peter Wright
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door Fred Raket »

mr nervous schreefCOLONkan iemand mij vertellen waar ik jamie caven"s flights kopen die hij gebruikte tijdens de european darts matchplay ?
Je zou hem kunnen Twitteren en het vragen @jabba180
Gebruikers-avatar
mr nervous
Lid
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2016, 10:09

Re: Materiaal en techniek Chat

Bericht door mr nervous »

Fred Raket schreefCOLON
mr nervous schreefCOLONkan iemand mij vertellen waar ik jamie caven"s flights kopen die hij gebruikte tijdens de european darts matchplay ?
Je zou hem kunnen Twitteren en het vragen @jabba180
haha zou kunnen , heeft die ook facebook ?
180, 2013 : 150
180 , 2014 : 144
180 , 2015 : 199
180,2016: 210
9 darters 3, 17-5-2016 (174-171-156) 1-6-16 (180-174-147) 28-6-16(180-177-144)
Favoriete spelers , MVG, Klaasen,Hankey,Lewis,Ricky Evans , Michael smith , Peter Wright
Gebruikers-avatar
Tim
Lid
BerichtenCOLON 430
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 02:15

Re: Darts artikelen ruilen

Bericht door Tim »

peter91 schreefCOLONAfbeelding


Ze zijn mij te licht. Ruilen voor zelfde type pijl, maar dan 22 gram. Merk maakt niet veel uit.
Jammer dat ik geen 22gr pijlen meer heb... Want zou alleen die verpakking erg graag willen hebben! Haha! :oops:
Unicorn Barneveld W.C. Golden 23 gr. 8-)
(Op dit moment althans... :D )
peter91
Lid
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 21 Dec 2015, 22:09

Re: Darts artikelen ruilen

Bericht door peter91 »

Tim schreefCOLON
peter91 schreefCOLONAfbeelding


Ze zijn mij te licht. Ruilen voor zelfde type pijl, maar dan 22 gram. Merk maakt niet veel uit.
Jammer dat ik geen 22gr pijlen meer heb... Want zou alleen die verpakking erg graag willen hebben! Haha! :oops:
Heb je wel wat anders te ruilen wat in de buurt komt?
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Net ontvangen dartartikelen

Bericht door Dartmat »

remcowaleboer schreefCOLONVanmiddag de Unicorn Eclipse HD 2 ontvangen Mijn eerste indruk is een goed bord. Het is zachter dan de vorige borden van unicorn.
Heb jij gewoon 80 euro betaald voor een dartbord?? :shock: :o
Gebruikers-avatar
remcowaleboer
Lid
BerichtenCOLON 287
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:43

Re: Net ontvangen dartartikelen

Bericht door remcowaleboer »

Dartmat schreefCOLON
remcowaleboer schreefCOLONVanmiddag de Unicorn Eclipse HD 2 ontvangen Mijn eerste indruk is een goed bord. Het is zachter dan de vorige borden van unicorn.
Heb jij gewoon 80 euro betaald voor een dartbord?? :shock: :o
64,95
Barney Army
RVB95
#BELIEVE
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Net ontvangen dartartikelen

Bericht door Dartmat »

remcowaleboer schreefCOLON
Dartmat schreefCOLON
remcowaleboer schreefCOLONVanmiddag de Unicorn Eclipse HD 2 ontvangen Mijn eerste indruk is een goed bord. Het is zachter dan de vorige borden van unicorn.
Heb jij gewoon 80 euro betaald voor een dartbord?? :shock: :o
64,95
Nog steeds 20 euro te veel voor een goed dartbord. :)
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: Net ontvangen dartartikelen

Bericht door Ronn »

Dartmat schreefCOLON
remcowaleboer schreefCOLON
Dartmat schreefCOLON
remcowaleboer schreefCOLONVanmiddag de Unicorn Eclipse HD 2 ontvangen Mijn eerste indruk is een goed bord. Het is zachter dan de vorige borden van unicorn.
Heb jij gewoon 80 euro betaald voor een dartbord?? :shock: :o
64,95
Nog steeds 20 euro te veel voor een goed dartbord. :)
Als Remco het er nou voor over heeft is dat toch prima.
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
BUTTON_POST_REPLY